130 km/h op Nederlandse snelwegen

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door keokiracer » wo 27 apr 2011, 18:46

^^ Soms vraag ik me echt af hoe mensen hun rijbewijs ooit hebben kunnen halen, hebben ze zeker bij een pak boter gekregen...
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door Mandelsoft » wo 27 apr 2011, 18:59

Nee, het was een spaaractieartikel van de C1000 of AH :rofl2:
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door mhkamp » wo 27 apr 2011, 18:59

^^ Ah, vandaar de term puntenrijbewijs. :mrgreen:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door SnarfFlevoland » wo 27 apr 2011, 19:15

keokiracer schreef:Soms vraag ik me echt af hoe mensen hun rijbewijs ooit hebben kunnen halen, hebben ze zeker bij een pak boter gekregen...
Wat dacht je van een examen schijnheilig goed 'proberen' te doen? Of ze zijn meer dan 4x gezakt en mogen een speciaal examen doen.

@Euregio: Sterkte ermee. ;) Ik heb ook moeten leren dat er idioten op de weg zijn zonder enig besef van geweten, verantwoordelijkheid, veiligheid en discipline. Bij dat soort mensen moet het rijbewijs voor de rest van het leven afgepakt worden, tenzij ze hun leven flink gebeterd hebben. Hij heeft je gewoon uitgeremd. In Duitsland heet dat: "Ausbremsen" en is "Nötigung im Straßenverkehr". Bij betrapping wordt dat in Dld zeer heftig (en terecht) bestraft.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door mhkamp » wo 27 apr 2011, 19:21

SnarfFlevoland schreef: Of ze zijn meer dan 4x gezakt en mogen een speciaal examen doen.
Mag ik je er op wijzen dat ik dit dus heb gehad? Dat 'speciaal examen' heette (sept 2000) toen nog het Staatsexamen. En als ik je schrijf dat m'n ma liever met mij achter het stuur op de achterbank in slaap valt dan met m'n pa, zegt toch al genoeg lijkt me.

Maar goed, we gaan denk ik een heel klein beetje :offtopic: ;)
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door sirdanilot » wo 27 apr 2011, 19:54

SnarfFlevoland schreef:Oh, jou genoemde snelheden kon ik (gelukkig) niet maken in m'n lesauto. Ik reed met les eerder 10 km/h te hard dan te langzaam. :mrgreen: Tijdens m'n rijexamen reed ik per ongeluk een heel stuk 130 km/h op de snelweg en die examinator vond het allemaal wel best. Relaxed...
In onze auto is 130 km/u maar iets van 122 km/u in de praktijk, en ik kan me voorstellen dat dit in veel auto's zo is. Hoe harder, hoe groter de afwijking.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door Groningen » wo 27 apr 2011, 20:48

keokiracer schreef:^^ Soms vraag ik me echt af hoe mensen hun rijbewijs ooit hebben kunnen halen, hebben ze zeker bij een pak boter gekregen...
Ik wel ja, daarom heb ik besloten niet meer te rijden.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door Wouter N14 » wo 27 apr 2011, 21:07

^^ Bedoel je nou dat jij je rijbewijs bij een pak boter hebt gekregen? :confuuuse:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door Groningen » wo 27 apr 2011, 21:15

Nee. Heb hem netjes verdiend.

Maar ik merkte (kwam zomaar opeens trouwens) op de snelweg (A28, tussen Zwolle en Meppel) dat ik me niet fijn voelde om een vrachtwagen in te halen. Vervolgens onderliggend wegennet, werd gewoon bang etc, meer van dat soort verschijnselen. Toen ik het nog niet voor mekaar kreeg om een auto te parkeren heb ik voor mezelf het besluit genomen niet meer te rijden. Ter bescherming van mezelf en van het overige verkeer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door Palance » wo 27 apr 2011, 21:41

keokiracer schreef:Soms vraag ik me echt af hoe mensen hun rijbewijs ooit hebben kunnen halen, hebben ze zeker bij een pak boter gekregen...
Soms vraag ik me echt af hoe mensen die zelf nog niet een rijbewijs hebben daarover kunnen oordelen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door Wouter N14 » wo 27 apr 2011, 21:42

^^ Op zich verstandig om niet meer te rijden als je je niet zeker voelt (zouden meer mensen moeten doen), maar kan je dan niet beter een extra cursus volgen? Daar zijn verschillende mogelijkheden voor dacht ik.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door keokiracer » wo 27 apr 2011, 21:45

Palance schreef:
keokiracer schreef:Soms vraag ik me echt af hoe mensen hun rijbewijs ooit hebben kunnen halen, hebben ze zeker bij een pak boter gekregen...
Soms vraag ik me echt af hoe mensen die zelf nog niet een rijbewijs hebben daarover kunnen oordelen.
:lol: Weet wel dat mijn vader dit schreef, hij gebruikt dit account soms ook om even rond te kijken :D Hij heeft al 30 jaar een rijbewijs. Normaal gesproken plaatst hij geen berichten: toen hij dit schreef was ik niet eens thuis :p
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door SnarfFlevoland » wo 27 apr 2011, 21:47

mhkamp schreef:Mag ik je er op wijzen dat ik dit dus heb gehad? Dat 'speciaal examen' heette (sept 2000) toen nog het Staatsexamen. En als ik je schrijf dat m'n ma liever met mij achter het stuur op de achterbank in slaap valt dan met m'n pa, zegt toch al genoeg lijkt me.
Oh, ik zeg ook helemaal niks raars over zo'n Staatsexamen opzich. Ik wil graag van je aannemen dat zo'n examen voor bepaalde mensen goed kan aanslaan en voor jou de beste oplossing is. ;) Ik doelde meer op asociale figuren die door hun idiote rijgedrag het normale examen niet kunnen halen en zo'n speciaal examen nodig hebben. Dat vind ik te belachelijk voor woorden. Zo'n Staatsexamen moet voor mensen zijn die faalangst of iets dergelijks hebben, maar niet voor mensen die gewoon niet normaal kunnen rijden en het daarom niet op de reguliere weg kunnen halen.
sirdanilot schreef:In onze auto is 130 km/u maar iets van 122 km/u in de praktijk, en ik kan me voorstellen dat dit in veel auto's zo is. Hoe harder, hoe groter de afwijking.
Ik praat over de GPS-snelheid. Eigenlijk let ik nooit op wat de kilometerteller in de auto zegt. Zelfs niet echt tijdens m'n rijlessen en examen. Al m'n aanduidingen op dit forum zijn eigenlijk GPS snelheden. In mijn auto zit een afwijking van een kleine 10%... In de auto van m'n ouders zelfs een grote afwijking van 10%. Daarom reden genoeg om eerst zo'n kilometerteller met GPS te 'ijken' om zeker te kunnen zijn hoe hard je daadwerkelijk rijdt.
Wouter N14 schreef:maar kan je dan niet beter een extra cursus volgen? Daar zijn verschillende mogelijkheden voor dacht ik.
Inderdaad, ik zou in jou geval ook uitkijken naar een bepaalde cursus. In ieder geval jezelf nooit de laan laten uitsturen door bepaalde freaks op de weg. Lekker voor jezelf opkomen en gaan met die banaan! :) Ik geloof best dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan, maar het is het proberen waard, niet waar?
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door Groningen » wo 27 apr 2011, 22:09

Wouter N14 schreef:^^ Op zich verstandig om niet meer te rijden als je je niet zeker voelt (zouden meer mensen moeten doen), maar kan je dan niet beter een extra cursus volgen? Daar zijn verschillende mogelijkheden voor dacht ik.
Dat wil ik ook. Het speelde ook in een tijd dat ik overspannen was (ik ben 22, maar toch, ik was het :nothanks: ).
Laatst met mijn vader even weer wezen proberen in een verlaten poldertje. Alsnog voelde het niet fijn (ok, nu zijn er m.b.t. dit soort zaken professioneler mensen). Het is ook niet de techniek, kijk autorijden op zich kan ik wel. Maar meer dat er zoveel dingen tegelijk op je af komen. Over de overspannheid ben ik wel weer grotendeels heen, maar onder professionele begeleiding weer het verkeer in lijkt me het beste. Alleen geen geld voor, helaas.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door captain007 » wo 27 apr 2011, 22:11

^^ Zag laatst op TV nog een reportage over rijangst, etc (ik weet niet of je dat hebt). Lijkt mij erg vervelend als je dit plots overkomt (het ging om mensen die dit ineens op hun 35e naar vele honderduizenden kilometers kregen).

Euregio
geband
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 10:12
Locatie: Overijssel/ Den Haag

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door Euregio » wo 27 apr 2011, 22:15

Groningen schreef:
Wouter N14 schreef:^^ Op zich verstandig om niet meer te rijden als je je niet zeker voelt (zouden meer mensen moeten doen), maar kan je dan niet beter een extra cursus volgen? Daar zijn verschillende mogelijkheden voor dacht ik.
Dat wil ik ook. Het speelde ook in een tijd dat ik overspannen was (ik ben 22, maar toch, ik was het :nothanks: ).
Laatst met mijn vader even weer wezen proberen in een verlaten poldertje. Alsnog voelde het niet fijn (ok, nu zijn er m.b.t. dit soort zaken professioneler mensen). Het is ook niet de techniek, kijk autorijden op zich kan ik wel. Maar meer dat er zoveel dingen tegelijk op je af komen. Over de overspannheid ben ik wel weer grotendeels heen, maar onder professionele begeleiding weer het verkeer in lijkt me het beste. Alleen geen geld voor, helaas.
kan heel goed hoor, heeft niks met leeftijd te maken en bv. een mcdonalds zit me een tijdsdruk achter.

Sterkte!!!

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door Groningen » wo 27 apr 2011, 22:28

captain007 schreef:^^ Zag laatst op TV nog een reportage over rijangst, etc (ik weet niet of je dat hebt). Lijkt mij erg vervelend als je dit plots overkomt (het ging om mensen die dit ineens op hun 35e naar vele honderduizenden kilometers kregen).
Zou goed kunnen, het begon opeens onderweg. Nu heb ik wellicht max. 7500 km. gereden. Het gebeurde wel in een tijd dat ik overspannen was (gedoe met vriendin, druk met school, paar sterfgevallen in familie), alles bij elkaar dus. Ikzelf denk wel dat e.e.a. met elkaar in verband staat.

Maar laat ons terug ontopic gaan ;).

Euregio
geband
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 10:12
Locatie: Overijssel/ Den Haag

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door Euregio » wo 27 apr 2011, 22:36

^^ De A28 is trouwens van knp. hattemerbroek naar Zwolle wel ontzettend mooi geworden lijkt wel of ik de randstad in rijdt ipv Overijssel :top: :woop: :rofl2:

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door Groningen » wo 27 apr 2011, 22:39

Ben er nog niet langsgekomen, maar getuige de foto's van Chris een kanshebber voor permanent 130 :top: .
TOEVOEGING
Het deel ten noorden van afrit Ommen dan.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door DjIdee » wo 27 apr 2011, 23:17

^^
Gezien het percentage overtreders vandaag bij Nieuwleusen en de snelheid daarvan ook... Benieuwd naar de V85 van de komende maanden... Je moet er echt om denken, zeker op rustige dagen...
Laatst gewijzigd door Davy op wo 27 apr 2011, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door Groningen » wo 27 apr 2011, 23:30

^^ Ik niet, maar bekenden van mij wel ;).

Tja, 2x3, leeg... lijkt me ideaal voor 130 km/u. Maarja: dan staat Spee's kassa ook minder hard te rinkelen bij 130 km/u...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door Chris » wo 27 apr 2011, 23:32

DjIdee schreef: Gezien het percentage overtreders vandaag bij Nieuwleusen en de snelheid daarvan ook... Benieuwd naar de V85 van de komende maanden... Je moet er echt om denken, zeker op rustige dagen...
Wanneer stonden ze in welke richting te controleren? Ik reed er rond 15.15 overheen richting Zwolle. Wellicht wel iets te snel.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door DjIdee » do 28 apr 2011, 0:07

Ri noord...

radar ov a28 zwolle ri meppel thv hmp 105.4 bij afslag nieuwleusen 27/04/11 15:06:23
Was overigens ook aangekondigd... Zet op zaterdag 7 mei maar alvast een kruisje in je agenda, dan gaan ze weer ergens tussen Lankhorst en Hattemerbroek staan

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door Chris » do 28 apr 2011, 7:21

Beetje jammer dat ze dat zo stringent gaan handhaven nadat de automobilisten al "voor niks" een half jaar lang 100 hebben moeten rijden terwijl de snelweg eigenlijk al af as. Er wordt wel te hard gereden overdag, maar ook weer niet overdreven hard. Als je 135 op de teller hebt komen weinigen je meer voorbij.

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door jan » do 28 apr 2011, 17:26

SnarfFlevoland schreef:Als je het mij vraagt hebben Nederlandse automobilisten (in het algemeen) een stuk minder discipline dan eigenlijk wenselijk is. Eigenlijk 'haat' ik de gemiddelde Nederlandse automobilist. Dat zal wel komen als je het merendeel in Duitsland rijdt en niet veel anders gewend bent. In Nederland rijden is dan zo... :evil:
Als je alleen al die Gelbe Holländische Kennzeichen in Dld ziet... :facepalm:
Ach, die Duitsers kunnen er ook wel wat van: deze week al 2 keer in de ankers gemoeten omdat een Duitser bij het invoegen z'n wagen zonder te kijken direct bij het begin van de blokmarkering naar links pleurt, terwijl beide makkelijk achter mij konden invoegen... En als ik de ruimte heb dan ben ik wel zo hoffelijk om naar links te gaan, maar dat ging dus niet. Tevens rijden Duitsers ook erg graag onnodig op de middelste rijstrook.

OT: in mei worden er weer nieuwe dynamische 130 km/h trajecten geopend op de A2, A16 en A6, iemand hier al wat van gezien?

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door sirdanilot » za 30 apr 2011, 20:57

Op de A16 heb ik niets gezien.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door Via » zo 01 mei 2011, 14:35

Groningen schreef:Nee. Heb hem netjes verdiend.

Maar ik merkte (kwam zomaar opeens trouwens) op de snelweg (A28, tussen Zwolle en Meppel) dat ik me niet fijn voelde om een vrachtwagen in te halen. Vervolgens onderliggend wegennet, werd gewoon bang etc, meer van dat soort verschijnselen. Toen ik het nog niet voor mekaar kreeg om een auto te parkeren heb ik voor mezelf het besluit genomen niet meer te rijden. Ter bescherming van mezelf en van het overige verkeer.
Vervelend zeg. Toch vind ik het altijd zo frappant dat snelwegangst wel vaker voorkomt, terwijl ik persoonlijk snelwegen de fijnste wegen vind om over te rijden. Het OWN vind ik een stuk meer opletten geblazen met allerlei vage weggetjes van rechts, onduidelijke wegversmallingen, krappe bochten, overstekende kinderen enz. enz.

Ik hoop voor je dat je snel iets aan je angst kunt doen, want hoe langer je eruit bent, hoe hoger de drempel weer wordt om het autorijden weer op te pakken denk ik.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door hoevenpe » ma 02 mei 2011, 9:55

Tijdwinst 130 km: 34,5 seconden

Twee maanden nadat op de Afsluitdijk de snelheidslimiet naar 130 kilometer ging, zijn drie nieuwe snelwegen aan de beurt. Het gaat om de A2 Everdingen-Deil, de A6 Almere-Joure en om de A16 Moerdijk-Breda.

Op de A6 geldt de limiet tussen 19.00 en 06.00 uur, op de andere trajecten mag sinds gisteren de hele dag harder gereden worden, behalve tijdens de spits. Afgaande op een eerste evaluatie die de VerkeersinformatieDienst (VID) voor Trouw maakte, zal de gemiddelde snelheid op de aangewezen trajecten niet fors stijgen.

Op de Afsluitdijk, waar vanaf 1 maart dag en nacht 130 gereden mag worden, liep de gemiddelde snelheid in maart en april op van 112 naar 116 kilometer per uur.

Wanneer het aandeel van 17 procent vrachtverkeer uit de cijfers verwijderd wordt, stijgt de snelheid van de overige weggebruikers. Dat gemiddelde nam toe van 117 naar 121 kilometer per uur. De gemiddelde tijdswinst voor de Afsluitdijk bedraagt 34,5 seconden.

Gemiddeld valt op het traject per jaar één dode en raken veertien mensen ernstig gewonden. Of dat is veranderd, is nog niet bekend.

Rijkswaterstaat bekijkt per ongeval of er een verband was met de hogere snelheid. Charlie Aptroot, VVD-woordvoerder verkeer in de Tweede Kamer, is niettemin enthousiast over de uitkomst van het VID-onderzoek. "De uitkomsten zijn niet spannend, maar dat is ook niet nodig. Dit wijst uit dat automobilisten niet als een domme zijn gaan scheuren. Daarom vond ik die idiote ophef zo overdreven.

"Dit toont het ongelijk aan van alle zwartkijkers."
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... nden.dhtml

Een paar vragen komen in mij op:
- iemand al iets gezien op de A2, A6 en de A16? dit suggereerd dat je daar nu al 130 mag...
- het zou toch van 19:00-7:00 zijn, nu lees ik opeens 19:00-6:00...
- iemand al een idee wat 'buiten de spits' in gaat houden? 7:00-9:00 en 16:00-18:00 oid?

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door hoevenpe » ma 02 mei 2011, 9:58

Even googelen geeft al antwoord op een van mijn vragen:
Invoerdatum 130 km op A16 laat op zich wachten

BREDA - De verhoging van de maximumsnelheid op de A16 tot 130 kilometer per uur, laat nog op zich wachten. In tegenstelling tot eerdere berichten op de site van BN DeStem en in de krant, geldt vooralsnog de 'oude' maximum snelheid van 100 of 120 kilometer per uur. Een woordvoerster van Rijkswaterstaat:

"Aangekondigd is dat de snelheid in mei zal worden verhoogd tot 130. Maar zover zijn we nú nog niet. Eerst moeten de wegbeheerssystemen worden aangepast."

Wanneer dat gereed is, kan ze nog niet zeggen. "In elk geval nog deze maand, we zullen tijdig laten weten wanneer de automobilist 130 mag rijden."

Op de A58 en een deel van de A17 gaat de verhoging van de maximum snelheid in juli in.
http://www.bndestem.nl/algemeen/brabant ... achten.ece

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door chriskrusz » ma 02 mei 2011, 10:22

Als ze al de inspanningen voor het invoeren van 130 nou hadden gestoken in de landtunnel bij Utrecht dan had dat veel meer tijdswinst opgeleverd.

Plaats reactie