130 km/h op Nederlandse snelwegen

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Vinny
Voorzitter

Re: 130 km/h op diverse Nederlandse snelwegen!

Bericht door Vinny » ma 09 mei 2011, 17:11

Ik weet niet of het nu nog steeds zo is, maar anders wordt het eens tijd om die borden ritueel te verbranden :P
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » ma 09 mei 2011, 18:15

Seat Ibiza schreef:Ik ben het met jullie eens dat 80 km/u een te lage limiet is op autosnelwegen, maar zien jullie nu echt niet het kromme van de redenering "Iedereen rijdt harder, dus doe ik dat ook"? Dat is een kip-ei discussie...
Nou, het wordt sowieso een heel vervelende discussie want ik word er niet gezelliger van als mij woorden in de mond worden gelegd. Van bovenstaande distantieer ik me dan ook.
Deze gebruikers waarderen Attietattie voor dit bericht (totaal 13212):
mavasboe!SnelwegfreakWouterN14
-------------------------------------------------------------------------------------
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » ma 09 mei 2011, 18:46

^^
Ik wil je nog wel even quoten hoor:
Attietattie schreef:
captain007 schreef:Ik rij dagelijks bij badhoevedorp op de spitsstrook en ik heb daar nog geen moment 80 km/h gereden, dan ben je namelijk een gevaar op de weg.
Ah, zwaai straks even als ik je inhaal. ;)
Ja er staat een knipoog bij, maar volgens mij heb ik ook nergens jouw naam expliciet genoemd... Mijn bijdrage sloeg vooral op de uitspraak van de kapitein.

Kortom: er is echt geen reden om je op je tenen getrapt te voelen hoor :)

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » ma 09 mei 2011, 19:13

captain007 schreef:Ik rij dagelijks bij badhoevedorp op de spitsstrook en ik heb daar nog geen moment 80 km/h gereden, dan ben je namelijk een gevaar op de weg.
Ik denk dat je dat anders moet belichten: Als iedereen zich netjes aan de Vmax. houdt is niemand een gevaar op de weg. Zodra iedereen denkt te hard te moeten rijden, dan zijn de mensen die zich netjes aan de Vmax. houden inderdaad wel een gevaar op de weg. Maar wie is de oorzaak? Kijk eerst naar... De Vmax. overtreders! :idea:

Dit neemt allemaal niet weg dat ik ook 80 km/h een belachelijk lage reguliere snelheid vind voor een autosnelweg. Ook voor eventuele autosnelweg tunnels! Wellicht is zo'n snelheid wel goed in de spits om files te voorkomen, maar buiten de spits volkomen onnozel en onacceptabel. 100 km/h is in mijn ogen toch wel echt het minimum voor een autosnelweg. Alhoewel, in Noorwegen heb je genoeg stukken auto(snel)weg waar je geen eens 100 km/h op lange afstanden mag rijden. Kennelijk heeft dan niemand daar ook last van... Wel verdacht van Nederlanders... Zijn Nederlanders dan zo'n gehaast volkje?! Ik denk het wel.

Eerlijk is eerlijk, als ik de garantie heb om geen bekeuring op te lopen, rij ik bij een onacceptabele en onrealistische lage maximum snelheden ook altijd wel harder. Voorbeeld is de standaard 60 km/h die elke werkdag op de A44 voor Kreuz Dortmund/Unna weer op de matrixborden staat. Omdat ik weet dat daar zo goed als nooit gecontroleerd wordt op snelheid, rij ik er gewoon met 100 km/h op de linkerrijstrook voorbij. Omdat ik toch de B1 moet vervolgen naar Dortmund en geen afslag A1 naar Köln of Bremen nodig heb, waar bijna al het verkeer heen moet, is langzaam rijden onnodig. En de mensen die naar de A1 gaan hebben dan ook geen last meer van mij, omdat ik snel weg ben via de linkerrijstrook. En wat als er snelheidscontrole zou zijn? Dan valt dat zodanig op dat ik alsnog de tijd heb om optijd keurig 60 km/h te gaan rijden.
Seat Ibiza schreef:A. Ik geen zin heb om de staatskas te spekken
B. Het bijna niks uitmaakt in reistijd op zo'n kort stuk
In deze twee standpunten ga ik volledig mee. Ik wil ook de staatskas niet spekken, doodzonde van je geld, en inderdaad levert iets harder rijden op een kort stuk weinig tijdwinst op.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » ma 09 mei 2011, 20:32

Seat Ibiza schreef:Ik wil je nog wel even quoten hoor:
Attietattie schreef:
Ah, zwaai straks even als ik je inhaal. ;)
Ja er staat een knipoog bij, maar volgens mij heb ik ook nergens jouw naam expliciet genoemd... Mijn bijdrage sloeg vooral op de uitspraak van de kapitein.

Kortom: er is echt geen reden om je op je tenen getrapt te voelen hoor :)
Quote inderdaad dan even een stuk waar ik dat beweer want dat doe je nu niet. Ik rijd gewoon pittig maar ik laat me absoluut niet (0% is onmogelijk maar simpelweg weinig dus) beïnvloeden door derden, dat wil ik duidelijk hebben.

Als jouw uitspraak op captain slaat is het handig hem te quoten in plaats van met dakjes naar mijn post te wijzen. Het kwam op mij over alsof wij samen op die manier denken en handelen en dat is in mijn geval in ieder geval niet zo.

Edit: uiteraard laat ik me wel door anderen beïnvloeden. Zou heel slecht zijn als ik nul komma nul naar anderen keek. Maar ik laat me nagenoeg niet beïnvloeden ten aanzien van harder rijden.
-------------------------------------------------------------------------------------

troedeboer
woonerf

Bericht door troedeboer » wo 11 mei 2011, 8:25

nu.nl schreef: 'Sneller boete voor te hard rijden'
AMSTERDAM - Automobilisten die op de nieuwe 130 kilometer-wegen de snelheid overschrijden krijgen in de toekomst eerder een bekeuring.

© ANP
Nu wordt pas een boete uitgeschreven voor automobilisten die 139 kilometer per uur rijden, dat wordt verlaagd naar 135. Dat blijkt volgens het AD uit een brief die minister Melanie Schultz van Haegen (VVD) van Infrastructuur.
De minister komt met de verlaging van de marge die het Openbaar Ministerie (OM) hanteert voor snelheidsovertredingen tegemoet aan de wens van de Tweede Kamer.

De correctie-marge, bedoeld om bijvoorbeeld onnauwkeurigheden van flitspalen te ondervangen, blijft op wegen met andere maximaalsnelheden onveranderd.

hoevenpe
expressweg

Bericht door hoevenpe » wo 11 mei 2011, 8:33

Zucht, kappen met die hap...

Hoe kan de politiek een in essentie zo simpel iets (bordjes aan de grens overstickeren) opblazen tot zo iets ingewikkelds?

En hoe kan je verschillende correcties hebben bij verschillende trajecten??? De 3 km onzinboetemarge is namelijk niet voldoende om van 139 op 135 te komen...

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » wo 11 mei 2011, 8:39

Ik gok dat de Hoge Raad het niet helemaal met Melanie eens zal zijn. Zuivere aanname moet ik erbij zeggen.

Overigens vraag ik me af waar zij zich mee bemoeit. Zij kan dat verzoek neerleggen bij Ivo. Of ben ik abuis?

hoevenpe
expressweg

Bericht door hoevenpe » wo 11 mei 2011, 9:09

Ik begrijp er echt niets meer van eigenlijk:

Is het dan de bedoeling dat naast de 'onzinboete' (+4) nu straks we ook de 'superonzinboete' (+1) gaan krijgen??
En hoe kan je als rechter het onderbouwen dat jij als bestuurder je daadwerkelijk bewust bent geweest van je fout, het verschil tussen 130 en 131 op de gemiddelde teller is onwaarneembaar en hoe zit het met eventuele minieme afwijkingen in de teller in je auto?

De meetcorrectie is puur een correctie voor de onnauwkeurigheid van de meetapparatuur, en voordat iedereen nu roept dat je nu 138 'MAG': nee, de kans op een boete voor een snelheid die hoger is dan wat je daadwerkelijk gereden hebt is nu minder dan 3% oid, je kan dus net zo makkelijk nu een boete krijgen OOK als je daadwerkelijk 134 rijdt...

Is dit echt het niveau van de hedendaagse politiek? Snappen deze mensen echt helemaal NIETS van statistiek? Het gaat me helemaal niet meer om die verhoging, dat is zo'n gedrocht geworden dat ik echt zeg 'laat maar'. Maar snapt men dan echt niets dat dit soort geneuzel op de vierkante mm echt mensen zo van de politiek laat afkeren?

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » wo 11 mei 2011, 9:11

hoevenpe schreef:En hoe kan je als rechter het onderbouwen dat jij als bestuurder je daadwerkelijk bewust bent geweest van je fout
Ik geloof niet dat dat een criterium is.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 11 mei 2011, 9:17

Die 130 was, zoals ik al eerder aangaf een leuke verkiezingsstunt. Ik hoop maar dat iedereen voor de volgende verkiezingen weet a) welke partij voor deze stunt zorgde en b) welke partij nu aan het terugkrabbelen is.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

hoevenpe
expressweg

Bericht door hoevenpe » wo 11 mei 2011, 9:20

^^

Ik kan me herinneren dat dit wel een van de criteria voor de rechters is, althans dat meen ik hier ergens gelezen te hebben ooit.
Vandaar dat men ook pas vanaf 4km te hard begint te flitsen.

Sowieso: gaan we straks dan echt '+1', '+2' en '+3' bekeuringen krijgen? :wall:
Wordt dat dan 4 euro boete en 15 euro administratiekosten?

Nou, als dit echt doorgaat zo dan maakt de VVD zich echt onsterfelijk belachelijk! Het zijn tenslotte 2 VVD ministers die dit nu voorstellen...

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » wo 11 mei 2011, 9:24

Wie tot doel heeft de 130-proeven te laten slagen, doet er goed aan om aan te kunnen tonen dat de snelheid niet significant is gestegen.
Dat is de enige manier om vanuit de proeven het beestje landelijk te kunnen uitrollen. Ook in Denemarken bijvoorbeeld ging de controle op de 130 omhoog, en ook in 1988 in Nederland ging er op de 100 en 120 limieten zwaarder gecontroleerd worden.

Ik snap het punt van velen hier dan ook niet. Wees blij met die 130. Je wordt er toch niet slechter van ? 133 is altijd nog meer dan 128. Nederlanders kunnen soms zó enorm zeuren.
Cornelis Lely, niet alleen ingenieur, minister van Waterstaat en de naamgever van Lelystad, maar ook de conceptuele bedenker van de autosnelweg.
Anno 1906.

DjIdee
autoweg

Bericht door DjIdee » wo 11 mei 2011, 9:30

Palance schreef:Die 130 was, zoals ik al eerder aangaf een leuke verkiezingsstunt. Ik hoop maar dat iedereen voor de volgende verkiezingen weet a) welke partij voor deze stunt zorgde en b) welke partij nu aan het terugkrabbelen is.
VVD wilde gewoon geen geneuzel met die marge (dus handhaven met bestaande methodiek)... Maar het CDA (olv woordvoerder Sander de Rouwe) zit er niet om te springen. Daar komt dit compromis vandaan... Overigens, was in het verkiezingsprogramma bewust voor 130 gekozen omdat dat nog een kans van slagen had. 140 stap leek men te groot, en zou waarschijnlijk compleet afgeschoten worden.

Mijn beeld voor zover ik nu meegekregen heb, is ervaringen opdoen met die 130 trajecten. Aantonen dat er daardoor niet meer ongevallen gebeuren (een gok mijn inziens, omdat juist op snelwegen percentueel zoveel ongevallen voorkomen waarbij snelheid niet/nauwelijks de aanstichter was, maar ok), en dan verder invoeren of de vmax zelfs verder opvoeren (al dan niet in dynamax variant zoals in Oostenrijk een proef geweest is)

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » wo 11 mei 2011, 9:37

Rene schreef:133 is altijd nog meer dan 128.
Correct, maar de tijdswinst hierop is microscopisch klein. Dit slaat eigenlijk nergens op, maar een algemene Vmax. van 130 km/h is opzich wel meer conform naar de maatstaven van diverse andere Europese landen om Nederland heen (m.u.v. België).
Rene schreef:Nederlanders kunnen soms zó enorm zeuren.
Zullen we hierover maar een apart topic openen? :dyn_hyp:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

hoevenpe
expressweg

Bericht door hoevenpe » wo 11 mei 2011, 9:57

^^

Maar Rene, ben je het niet met me eens dat dit verhaal nu echt een complexiteit begin te krijgen waar de gemiddelde nederlander helemaal niets meer van snapt?

Het was zo simpel: paar popnagels langs de rijksgrens, eventueel paar extra '120' stukken introduceren en klaar...
Nu: snelheidsdekens, periodes, borden 'einde 130' wat weer 120 wil zeggen, flitsmarges die soms wel en soms niet gelden en het allerbelangrijkste: het gaat maar op 1/3 van alle wegen gelden, wegen waar nu 130 defacto al de standaard is...

Verspil aub al die FTE's niet aan dit soort populistisch geneuzel, want dat is het. Als nou eens alle mensen die hier nu mee bezig zijn zich 100% gaan richten op het verhogen van 100 naar 120 op bijv. de A2 bij Breukelen, de A4 bij het aquaduct, de A12 bij Bleiswijk, etc. etc. dan hebben we daar allemaal toch veel meer aan?

Verhoog dan ook nog eens de flitsgrens van +4 naar bijv. +8 en je bent gelijk van een heleboel onzinboetes af. Dat zijn juist de bekeuringen waar nederland zich groen en geel aan irriteert. 124 waar je 120 mag of 105 mag. Verhoog die ondergrens en je maakt veel meer mensen blij dan nu met 130 op de afsluitdijk (en een prent van 131 waar je 130 mag op de koop toe)

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » wo 11 mei 2011, 9:58

^^
Als door de proeven uiteindelijk de 120-limiet door een 130-limiet zou kunnen worden vervangen, is toch alles weer koek en ei ?
Cornelis Lely, niet alleen ingenieur, minister van Waterstaat en de naamgever van Lelystad, maar ook de conceptuele bedenker van de autosnelweg.
Anno 1906.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » wo 11 mei 2011, 9:58

^^ Nog beter: halveer de boetes. En inderdaad: liever een hoop wegvakken die van 100 naar 120 gaan dan een paar van 120 naar 130.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » wo 11 mei 2011, 10:01

Wie zegt dat het bij een paar blijft op de lange duur ?

Wat heel goed mogelijk is, is een algemene limiet van 130 die met dynamax (signalering) verlaagd kan worden naar whatever (80, 100, 120). Dat laatste zal dan vooral in de Randstad zijn, en wellicht ook maar een beperkt aantal uur per dag.

Eerst maar eens de uitkomsten van de proeven afwachten, lijkt me.
Anno 1906.

hoevenpe
expressweg

Bericht door hoevenpe » wo 11 mei 2011, 10:05

Rene schreef:^^
Als door de proeven uiteindelijk de 120-limiet door een 130-limiet zou kunnen worden vervangen, is toch alles weer koek en ei ?
Als dat het uiteindelijke doel is dan zeg ik 'okee, doe maar...'

Maar jij weet ook dat het uiteindelijk een soort snelheidsspagetti wordt, met alleen in de buitengebieden af en toe een 130 stuk:
http://www.rws.nl/images/Kamerbrief%20( ... 299391.pdf

Hier heb je als gemiddelde randstedeling dus helemaal niets aan. En zoals ik al aangaf: op deze wegen wordt nu ook al 130+ gereden.
Nee, ik vind dit echt zo'n goed voorbeeld hoe de politiek echt iets zo triviaals zo verschrikkelijk ingewikkeld kan maken. En dan vragen ze zich nog af hoe het komt dat mensen geen vertrouwen meer in de politiek hebben...

feitelijk
expressweg

Bericht door feitelijk » wo 11 mei 2011, 10:06

hoevenpe schreef: Verhoog dan ook nog eens de flitsgrens van +4 naar bijv. +8 en je bent gelijk van een heleboel onzinboetes af. Dat zijn juist de bekeuringen waar nederland zich groen en geel aan irriteert.
Waar Nederland zich aan ergert is het wederkerig gebruiken van irriteren: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/431/ ;)

Nee, de flitsmarge kan ik me echt niet druk over maken. Je krijgt al 3km/h cadeau, daarbovenop nog eens 3% correctie. Onzinboetes zijn het dus niet.

Waar de PVV eind vorig jaar nog pleitte voor 11km/h marge heeft het zero-tolerance beleid nu toch gewonnen en gaan we naar 0km/h. Tja, dat zullen Henk en Ingrid leuk vinden.
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Euregio
geband

Bericht door Euregio » wo 11 mei 2011, 10:06

Mijn zoon heeft nog een bekeuring gekregen omdat hij zonder spiegels reed op een scooter ze worden steeds vervelender die politie inderdaad.

Gr

feitelijk
expressweg

Bericht door feitelijk » wo 11 mei 2011, 10:08

hoevenpe schreef: Nee, ik vind dit echt zo'n goed voorbeeld hoe de politiek echt iets zo triviaals zo verschrikkelijk ingewikkeld kan maken.
Brood en spelen.
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Vinny
Voorzitter

Bericht door Vinny » wo 11 mei 2011, 10:18

Rene schreef:^^
Nee. Het is gewoon een onzinidee. Afschaffen die handel en gewoon 120 laten blijven. 130 is nergens voor nodig, Nederland is een klein land, dus het maakt qua reistijd niets uit, en qua comfort ook niet want op de kilometerteller moet je toch altijd blijven letten (en anders schaf je maar cruise control aan). Met een ruimere tolerantiewaarde (133 in plaats van 128) schaf je de onzinboetes voor +4 km/h af op 120 stukken (die zijn namelijk niet tot nauwelijks gevaarzettend) en je houdt het aantal uitzonderingen en onbegrijpbare borden binnen de perken. :yes:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Groningen
expressweg

Bericht door Groningen » wo 11 mei 2011, 10:42

^^ Amen.

hoevenpe
expressweg

Bericht door hoevenpe » wo 11 mei 2011, 11:21

Geachte heer Aptroot,

Vanochtend werd er op het nieuws triomfantelijk uitgepakt met de mededeling dat de flitsmarge bij 130 km/h omlaag zal gaan. Hoewel er een hoop gegoocheld werd met getallen heb ik uiteindelijk op basis van meerdere bronnen het onderste weten te reconstrueren:

Nu: 3% meetcorrectie = 5km/h, flitsen vanaf een gecorrigeerde snelheid van 134km/h = gemeten 139km/h
Straks: 3% meetcorrectie = 5km/h, flitsen vanaf een gecorrigeerde snelheid van 131km/h = gemeten 136km/h

Wat mij eigenlijk tot deze mail brengt is de ergernis aan een politiek die iets zo triviaals als een verhoging met 10km/h zo extreem ingewikkeld weet te maken. Dat blijkbaar onze kamerleden van links tot rechts niet meer het verschil weten tussen een ‘correctie’ en een ‘marge’. Overal praat men over ‘je krijgt pas vanaf 139 km/h een bekeuring’ wat gewoon niet correct is:

De meetcorrectie wordt van de gemeten snelheid afgetrokken om te compenseren voor de onnauwkeurigheid van de meetopstelling. Een statief zal niet altijd perfect uitgelijnd staan, de gebruiker kan een lasergun niet precies op de correcte manier richten, het weer kan metingen veranderen, etc. etc. Uit diverse metingen bij o.a. het NMi is gebleken dat bij een correctie van 3% de kans op een meting die in het ‘nadeel’ van de burger uitvalt minder dan ‘x’ procent is (ik dacht iets van 2%). Dit is voor de rechter een voldoende kleine kans om aannemelijk te maken dat de geconstateerde snelheid (gemeten snelheid - correctie) ook daadwerkelijk door de burger gereden is. Vanwege alle jurispundentie is deze correctie toegevoegd, en de huidige correctie van 3% lijkt goed te werken want er worden geen zaken meer om deze reden geseponeerd.

Een correctie van 3% wil zeggen dat de kans minder dan bijv. 2% is dat jij als weggebruiker ten onrechte een te hoge boete krijgt:
Iedereen zegt dat je nu ongestraft 138 km/h rijden kunt, maar dat is dus niet zo: het kan zo zijn dat iemand die 134 km/h rijdt ook daadwerkelijk een bekeuring voor 134 km/h krijgt. Dit als de apparatuur 3% te hoog meet, er wordt dan een bekeuring voor 134 km/h uitgeschreven voor een 3% te hoog gemeten snelheid van 139 km/h. De correctie zorgt dat het dan weer klopt. Het kan aan de andere kant ook zo zijn dat je 143 km/h rijdt en geen bekeuring krijgt, dit als het apparaat 138 km/h (3% te laag) meet terwijl er in werkelijkheid 143 km/h gereden wordt... Samengevat: er wordt nu op een 130 km/h weg bekeurd vanaf een bewezen snelheid van 134km/h. Straks wordt er op een 130 km/h weg bekeurd vanaf een bewezen snelheid van 131km/h...

Juist van een partij als de VVD verwacht ik dat ze zich minder richten op de bonnenquota (middels deze ‘onzinboetes’) en meer de echte verkeers-asocialen aanpakken. Groot is dan mijn verbazing dat juist 2 VVD ministers, mevr. Schulz en dhr. Opstelten nu ons met de ‘superonzinboete’ gaan verrassen. Was een bekeuring voor 4 km te hard vaak al reden tot grote ergernis, nu gaan we blijkbaar binnenkort al bij 1 km te hard op de bon. Zero-tolerance idd, naar niet hoe ik denk dat de meeste van uw stemmers dat ooit in gedachten hadden toen ze in het stemhokje stonden. Waarschijnlijk zijn dan de administratiekosten al hoger dan het daadwerkelijke boetebedrag. Politiek op z’n smalst ... Iets wat ik verwacht van partijen als de PvdA of GL, maar zeker niet van onze partij. De VVD snijdt zich met deze maatregel in de vingers, want reken maar dat bij de volgende verkiezingen iedereen die een ‘superonzinboete’ heeft gekregen nog heel goed weet van welke partij mevr. Schulz en dhr. Opstelten waren...

Nu gaat het me niet zozeer over de nut en noodzaak van 130 in het algemeen, daar kan je voor of tegen zijn op wat voor gronden dan ook. Mijn persoonlijke mening is dat je dit eigenlijk defacto niet zoveel veranderd, zeker omdat de kansrijke wegen vrijwel alleen maar buiten de randstad liggen waar nu toch ook al wat harder gereden wordt. De grootste ergernis in het verkeer is niet de maximumsnelheid van 120 km/h, maar wel de onnodige 80 km/h en 100 km/h zones die de afgelopen jaren her en der verschenen zijn met de A2 tussen Holendrecht en Lage Weide als het meest in het oog springende voorbeeld. Daarnaast zijn vooral de ‘onzinboetes’ van 54 km/h op een doorgaande route in de stad of 106 km/h op diezelfde lege 5 strooks A2 van hierboven die mensen frustereren.

Zou het niet veel beter zijn om alle energie te richten op het verhogen van de snelheid van 80 naar 100 en 100 naar 120 op de trajecten waar het kan? Combineer dat met een kleine verhoging van de flitsmarge van +4 naar bijv. +8 en ik weet zeker dat de gemiddelde burger daar veel meer aan heeft dan dit heilloze experiment dat ogenschijnlijk door alle instanties tegengewerkt lijkt te worden. Groot bijkomend voordeel is ook dat de echte hardrijder nog steeds een boete krijgt ten opzichte van de geldende maximumsnelheid.
Zo, bovenstaande epistel maar eens naar dhr. Aptroot gemaild. Ben benieuwd wat ik terug krijg... ;)

feitelijk
expressweg

Bericht door feitelijk » wo 11 mei 2011, 11:31

Nu: 3% meetcorrectie = 5km/h, flitsen vanaf een gecorrigeerde snelheid van 134km/h = gemeten 139km/h
Benieuwd of Aptroot wel weet dat het 5km/h correctie is vanaf 130 en niet vanaf 134.
En of hij wel het verschil tussen marge en correctie zal weten te duiden.
Zero-tolerance idd, naar niet hoe ik denk dat de meeste van uw stemmers dat ooit in gedachten hadden toen ze in het stemhokje stonden. Iets wat ik verwacht van partijen als de PvdA of GL, maar zeker niet van onze partij.
Je moet ook de vrijheidsassen van het Nolandiagram eens even nakijken. :lol:

DjIdee
autoweg

Bericht door DjIdee » wo 11 mei 2011, 11:35

hoevenpe schreef:
Geachte heer Aptroot,
------
Zo, bovenstaande epistel maar eens naar dhr. Aptroot gemaild. Ben benieuwd wat ik terug krijg... ;)
Die mails (met zo'n strekking) heeft hij eerder gehad, en heb er ook met hem ook over gesproken... Dat is ook mijn onderbouwing voor deze post:
http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?p=535491#p535491

Als het aan de VVD lag, was het anders gegaan, maar regeren doe je niet alleen

hoevenpe
expressweg

Bericht door hoevenpe » wo 11 mei 2011, 11:45

DjIdee schreef:Als het aan de VVD lag, was het anders gegaan, maar regeren doe je niet alleen
Nee dat niet, maar je weet heel goed dat dit de VVD uiteindelijk in het stemhokje behoorlijk wat kiezers gaat kosten:

Niet dat het om die 3 km/h gaat, maar zij waren juist altijd degene die het hardst tegen de 'onzinboetes' aan het aanschoppen waren. Nu zitten ze zelf nog geen jaar in de regering, en daar is de 'superonzinboete'... 1km/h te hard, soms denk ik wel dat het een grap is... :nuts:

Dit is echt zo extreem 'zero-tolerance' terwijl je na een mishandeling, beroving, inbraak of wat dan ook pas over een halve week een afspraak kan maken... Heeft men zelf niet door hoe scheef dit allemaal geworden is ondertussen?

Jeroentedee
stadsweg

Bericht door Jeroentedee » wo 11 mei 2011, 12:01

Interessant die trajecten wel op dat kaartje van RWS.

Vreemde keuzes lijken er af en toe op te staan.
Zo is de A50 tussen Paalgraven en Bankhoef Kansrijk, terwijl het tussen Eindhoven en Paalgraven en tussen Bankhoef en Ewijk niet zo is en ook op de A59 niet. Deze trajecten zijn echter veel rustiger dan het nu kansrijke traject. Paalgraven --> Bankhoef kent nu zelfs regelmatig filevorming terwijl de andere delen eigenlijk nog relatief rustig zijn.