(niet iedereen heeft de middelbare school met succes afgerond danwel dit gedaan buiten Nederland of Vlaanderen of met ontheffing voor Nederlands, zoals internationale school)
Moderator: Moderatoren
Dom geplaatst of niet: de intentie van die borden is meer dan duidelijk. Je bent heel bewust ruzie aan het zoeken als je wel snapt wat de bedoeling is, maar er niks mee doet en zelfs nog een sneer na geeft bij die bewoners door te zeggen dat je in je recht staat. De volgende keer heb je misschien naast dat je auto geblokkeerd is ook nog 4 lekke banden. Zo'n tegenreactie is niet goed te keuren, maar wel te begrijpen.Joopjr schreef:Ik noem een bord "eigen terrein" aan de gevel en eenjaap47 schreef:TS heeft ook aangegeven dat hij daar is gaan staan omdat hij van mening is dat het verbod niet te handhaven is, hij van mening is dat er een maas in de wet zit, niet dat hij er geen weet van heeft. M.i. met vuur spelen.bij parkeervakken geen maas in de wet, dat zijn gewoon dom geplaatste borden. Deze situatie bestaat al 4á5 jaar, bewoners willen mij niet geloven als ik uitleg dat dit wettelijk niet correct is terwijl hun ook ooit geslaagd zijn voor hun rijbewijs. Als ze dan vervolgens voor eigen rechter spelen door hun auto dwars voor het parkeervak te zetten lokken ze me wel uit en ga ik zeker nog een keer terug. Als dan hetzelfde gebeurd bel ik de politie. Mocht de politie niet komen dan laat ik me auto mooi een weekje staan, ik gebruikt toch grotendeels me fiets.
Exact. Volgens mij zou Joopjr zo'n Amerikaan zijn die z'n kat in de magnetron stopt om te drogen en vervolgens de fabrikant aanklaagt, omdat deze heeft nagelaten in de gebruiksaanwijzing expliciet te vermelden dat dat niet de bedoeling is...Jeroen schreef:Dom geplaatst of niet: de intentie van die borden is meer dan duidelijk. Je bent heel bewust ruzie aan het zoeken als je wel snapt wat de bedoeling is ...
Hangt er denk ik vanaf welke stad?Palance schreef:Toch wordt het blijkbaar betaald.
Zelf zou ik, als ik in een binnenstad zou wonen, zeker geen auto nemen en dus al helemaal geen parkeerplaats kopen.
Iedereen die een beetje logische nadenkt moet in nederland volgens mij prima rond kunnen rijden, niet?Vinny schreef:Het begint wel een beetje de spuigaten uit te lopen met contra-intuïtieve regelwijzigingen in het RVV. Buitenlanders moeten hier ook gewoon kunnen rondrijden zonder de spreekwoordelijke verkeersbijbel uit hun hoofd geleerd te hebben...
Dat had ik vorig jaar ook.Peter schreef:Als er ongeldige borden staan, meestal door een aannemer geplaatst, dan loopt de aannemer kans op vertraging of extra kosten. Afslepen, stallingskosten en evt schade aan de auto (en zelfs denkbaar taxikosten van de eigenaar) zijn dan voor rekening van de aannemer als de eigenaar zijn rechten kent.
In dit geval geeft de politie je een aanwijzing en die moet je opvolgen. Dat staat los van het bordengeneuzel.petervdveen schreef:Verboden te parkeren op 19 juli (helemaal correct uitgevoerd, echter stond het verkeerde maandbordje er onder) en dus stond op 19 juni om half 5 's ochtends de politie voor de deur, of ik even mijn auto wilde verplaatsen.
Wat mijn rechten ook zijn, de volgende keer ben ik iig minder eigenwijs.. :-)
Hoezo niet?boe! schreef:Het blijft natuurlijk gek dat je een situatie hebt, in dit geval een privé-parkeerterrein, die in Nederland heel vaak voorkomt, maar dat er geen (combinatie van) bord(en) bestaat, waarmee die situatie juridisch kan worden afgedwongen.
Daaronder heb je minder mogelijkheden om het parkeren door degenen die je er wilt laten parkeren toe te staan.Attietattie schreef:C01 kan ook nog.
Zoiets zou ik dus niet doen. Wat ik wel doe is dit soort foute bordencombinaties benutten naar mijn voordeel. Als er bijvoorbeeld na een oprit van de snelweg geen herhaling van de maximum snelheid staat ga ik compleet legaal 130 rijden.Seat Ibiza schreef:Exact. Volgens mij zou Joopjr zo'n Amerikaan zijn die z'n kat in de magnetron stopt om te drogen en vervolgens de fabrikant aanklaagt, omdat deze heeft nagelaten in de gebruiksaanwijzing expliciet te vermelden dat dat niet de bedoeling is...Jeroen schreef:Dom geplaatst of niet: de intentie van die borden is meer dan duidelijk. Je bent heel bewust ruzie aan het zoeken als je wel snapt wat de bedoeling is ...