Snorfietser mag met helm van fietspad af

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door Wouter N14 » di 03 jun 2014, 8:30

Schijnoplossing of opgelucht ademhalen? De discussie zal nog wel even voortduren. Ik ben in elk geval wel benieuwd naar de praktijkervaring in Amsterdam en naar de manier van aangeven...
Nieuwsbericht.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door boe! » di 03 jun 2014, 8:39

En dan rijden ze met 25 km/u op de rijbaan en kan je er als automobilist misschien niet goed voorbij. Volgens mij wordt het probleem alleen verplaatst.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door Rein » di 03 jun 2014, 8:40

Een volkomen zinloze schijnoplossing. Brom- en snorfietsers trekken zich nu vaak ook al niets van de verkeersregels aan en ik heb niet de fiducie dat ze het in dit geval ook zullen gaan doen. Daarbij: het kan erg leuk worden als de ene gemeente eist dat snorfietsers een helm op moeten en de volgende gemeente weer niet.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door Attietattie » di 03 jun 2014, 8:42

Wedstrijdje uitschrijven?

Wie het langst op minder dan een meter achter een snorfietser durft te kleven om je ongenoegen te uiten over het feit dat er hinder wordt veroorzaakt. :honger:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door RSK » di 03 jun 2014, 8:46

^^ Om de een of andere reden heb ik het idee dat dit niets oplost. Ook ben ik heel benieuwd hoe dit straks gaat uitpakken als meer gemeenten het overnemen. Als je dan van Waddinxveen naar Hekendorp gaat, dan passeer je de gemeenten Waddinxveen, Gouda, Bodegraven-Reeuwijk en Vlist. Stel dat Bodegraven-Reeuwijk een helmverplichting heeft, waar haal je dan zo snel die helm vandaan als je 'voor de poort' staat? Nee, wat mij betreft kan dit hele plan de prullenbak in onder de noemer "symboolpolitiek".

Verder help je er niemand mee door die dingen nu de straat op te sturen. Één van de belangrijkste problemen met brommers en snorfietsen is dat ze qua snelheid een beetje raar vallen. Een snorfiets staat dan nog redelijk gelijk aan een snelle fietser, maar een brommer is te snel voor het fietspad en te langzaam voor op de weg. Mijn ideaalbeeld zou zijn dat snorfietsen voortaan 30 mogen, dan kunnen ze veel vaker de weg op (zonder helm, dat wel). Brommers mogen wat mij betreft voortaan 60 of 65, dan kunnen ze ook bubeko veilig de weg op. Ik maakte destijds heel vaak mee dat ik een ETW-60 op werd gestuurd. Met alle kunstmatige grappen om een ex-80-weg te proberen wat af te remmen, krijg je dan levensgevaarlijke situaties. Dat heb ik toen maar opgelost door 'illegaal' harder te gaan rijden.

Dan komen we gelijk op punt twee: vaak zijn snor- en bromfietsen exact dezelfde apparaten, met slechts een andere vernauwing in de uitlaat. Dat lost dus niets op, want een snorfiets is dus zeer makkelijk aan te passen om net zo hard te kunnen als een bromfiets. Dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt, want van zo'n helm gaat je haar alleen maar in de war. Eigenlijk zouden de twee categorieën idealiter ook een andere motorgrootte krijgen, bijvoorbeeld 25cc i.p.v. 50cc. Dan valt er echt wat te kiezen, namelijk (relatieve) snelheid of helmvrij rijden.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door captain007 » di 03 jun 2014, 8:52

Men schaft gewoon beter de hele categorie snorfietsen af. Heb je gelijk voor iedereen een helmplicht, plus je bent van die ellendige langzame dingen af die een in verhouding enorme fijnstof uitstoot hebben.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door Attietattie » di 03 jun 2014, 8:57

Waarom zou je nu nog een snorfiets kopen? Je moet overal een helm op dragen en ze kosten ongeveer hetzelfde. Je kan alleen langzamer, maar dat ga je ook als je gewoon minder gas geeft,
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door Peter » di 03 jun 2014, 9:18

Een gemeente kan al snorfietsers weren door het bord "fietspad" te plaatsen. Alleen mogen zonder aanvullende verbodsborden dan ook fietsers op de hoofdrijbaan.

Die helmplicht alleen binnen bepaalde gemeente of wijkgrenzen zal nog wel wat discussie opleveren. Wellicht een zonebord met blauw pictogram met helm ?. Zal nog wel wat handhavingsproblemen geven. Dikke kans dat die plicht de wet niet eens haalt.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door paolie » di 03 jun 2014, 9:22

Een volkomen zinloze schijnoplossing
Als je na een kwartiertje fietsen in Amsterdam op een fietspad van 1,75m breed gemiddeld om de 15 seconden opzij gedrukt wordt door met 40 km/u voorbijscheurende bontkraagjes/makelaartjes/PC-Hoofttutjes, denk je waarschijnlijk wel anders over de problematiek. En dan heb ik het nog niet over de vreselijke uitlaatgassenstank als je achter zo'n ding staat te wachten bij verkeerslichten (20 tot 2700 keer vervuilender dan een bestelbusje volgens recent onderzoek).

Als fietser ben ik dolgelukkig dat ze straks naar de rijbaan mogen. En als automobilist maak ik me niet zo'n zorgen, snorscooters mogen dan wellicht maar 25 km/uur, ze rijden dat zelden tot nooit. Wat dat betreft zou je de categorie snorfiets dus volledig kunnen opheffen. Voor de categorie mensen waarvoor de snorfiets ooit bedoeld was (ouderen die een hulpmotortje nodig hadden op de fiets) bestaat nu een fantastisch alternatief: de elektrische fiets. Wellicht dat je voor de elektrische snorscooter nog een uitzondering zou kunnen maken. Die mag wat mij betreft wel op het fietspad blijven.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door Peter » di 03 jun 2014, 9:36

Er kunnen natuurlijk ouders zijn die zoonlief liever niet 50-70 km/h zien rijden en de verzekering zal ook wel iets goedkoper zijn.

Ik denk alleen dat Nederland niet de bevoegdheid heeft om snorfietsen te verbieden. Hoogstens de regels gelijk trekken met brommers, met als nadeel meer langzaam verkeer op snellere (met name stads-) wegen. Bij de echte doorgaande wegen moeten ook brommers vaak op het (brom)fietspad, dus daar maakt het weinig uit.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door Rein » di 03 jun 2014, 9:49

paolie schreef:
Een volkomen zinloze schijnoplossing
Als je na een kwartiertje fietsen in Amsterdam op een fietspad van 1,75m breed gemiddeld om de 15 seconden opzij gedrukt wordt door met 40 km/u voorbijscheurende bontkraagjes/makelaartjes/PC-Hoofttutjes, denk je waarschijnlijk wel anders over de problematiek.
Ho ho, ik heb niks gezegd over de problematiek :wijsvinger: , alleen over de zogenaamde oplossing. Veel, zo niet de meeste, brom- en snorfietsers trekken zich niks aan van vele elementaire verkeersregels. Denk aan rood licht, inrijverboden, snelheidslimieten, verplichte fietspaden waar brommers rijden, inhalen over voorsorteervakken, rechts inhalen etc. Waarom zou dit wel werken? Bij mij in de buurt heeft de gemeente bij een aantal fietspaden het bord :G11: vervangen door :G13:. Ik heb nog niet gemerkt dat er nu minder snor- en bromfietsers op het fietspad fietsen.

Ik ben overigens wel voor afschaffing van de snorfietsstatus. En verder ben ik voor keiharde handhaving van bovengenoemde elementaire verkeersregels. Wellicht eerst een campagne dat er vanaf een bepaalde datum gehandhaafd gaat worden en vanaf dat moment niet (meer) gedogen, maar gelijk bonnen schrijven. Ik vermoed dat de meeste brommerrijders zich na twee of drie bekeuringen van 200 euro per stuk opeens heel netjes zullen gaan gedragen. :yes:
Laatst gewijzigd door Rein op di 03 jun 2014, 9:56, 1 keer totaal gewijzigd.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door verfmeer95 » di 03 jun 2014, 9:54

^^Ik denk dat als je echt wat aan brom- en snorfietsproblemen moet doen, je gewoon een groot aantal motoragenten op die job moet zetten. En zodra ze ergens niet mogen rijden direct achtervolgen en op de bon slingeren. Eventueel zou je ook een camera in een container oid kunnen verstoppen, en die dan langs een fietspad zetten en iedereen op kenteken bekeuren. Kortom, handhaving is de oplossing.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door Peter » di 03 jun 2014, 10:49

Ik kan mij van Den Haag (e.o) niet heugen veel bromfietsen op het fietspad te zien. Ze zijn wel gek, want de hoofdrijbaan rijdt vrijwel altijd lekkerder door. Er zijn tegenwoordig (in de stad) meer snorfietsen dan brommers. Lekker makkelijk zonder helm.

Voor fietsstroken is het wellicht anders. Geen idee of fietsstroken-met-doorgetrokken-lijn ook snorfiets vrij gemaakt kunnen worden.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door Rein » di 03 jun 2014, 10:57

Peter schreef:Ik kan mij van Den Haag (e.o) niet heugen veel bromfietsen op het fietspad te zien. Ze zijn wel gek, want de hoofdrijbaan rijdt vrijwel altijd lekkerder door.
Je hebt op veel plaatsen ook 'losse' fietspaden die niet direct langs een weg liggen, bijvoorbeeld door een park heen of gewoon door een wijk heen slingerend. Voorbeeld. Vaak staat daar een :G11:, maar daar trekken bromfietsers zich bijzonder weinig van aan, vermoedelijk omdat ze door dat fietspad te nemen vaak hele stukken kunnen afsnijden (en het zich aan de regels houden voor bromfietsers 'not done' is).
Laatst gewijzigd door Rein op di 03 jun 2014, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door Techum » di 03 jun 2014, 10:59

Als je de categorie snorfiets afschaft, zouden de mensen met een snorfiets dan braaf een helm opzetten denk je?
Je verplaatst het probleem. Niet alleen naar een andere plek (tussen autoverkeer), over een tijdje krijg je hiermee dezelfde discussie over elektrische fietsen.

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door Techum » di 03 jun 2014, 11:00

Rein schreef:
Peter schreef:Ik kan mij van Den Haag (e.o) niet heugen veel bromfietsen op het fietspad te zien. Ze zijn wel gek, want de hoofdrijbaan rijdt vrijwel altijd lekkerder door.
Je hebt op veel plaatsen ook 'losse' fietspaden die niet direct langs een weg liggen, bijvoorbeeld door een park heen of gewoon door een wijk heen slingerend. Vaak staat daar een :G11:, maar daar trekken bromfietsers zich bijzonder weinig van aan, vermoedelijk omdat ze door dat fietspad te nemen vaak hele stukken kunnen afsnijden (en het zich aan de regels houden voor bromfietsers 'not done' is).
Meerderheid van wat jij bromfietsers noemt zal in werkelijkheid uit snorfietsen bestaan, die daar volledig legaal mogen komen. Meeste mensen valt dat verschil niet op namelijk, of ze kennen de regels niet. Waarmee ik niet zeg dat snorfietsen geen overlast kunnen veroorzaken. Maar dan moet de gemeente maar andere bordjes neerzetten.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door Rein » di 03 jun 2014, 11:04

Nou ik zie het in mijn omgeving heel vaak dat (ook) bromfietsers op zo'n :G11: rijden, zeker niet alleen snorfietsers. Snorfietsers op hun beurt trekken zich weinig (lees: niets) aan van :G13:, bromfietsers trouwens evenmin.

Wegbeheerders kunnen wel leuk borden zetten en onderscheid maken tussen :G11:, :G12a: en :G13: , maar degenen voor wie het verschil tussen deze borden van belang is trekken zich er (vaak/meestal) allemaal niks van aan. Wat dat betreft zouden we het ook met 1 bord af kunnen doen.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door paolie » di 03 jun 2014, 11:59

Techum schreef: Waarmee ik niet zeg dat snorfietsen geen overlast kunnen veroorzaken. Maar dan moet de gemeente maar andere bordjes neerzetten.
En welke bordjes stel je dan voor? Bordje onverplicht fietspad? Dan moeten snorfietsers zonder helm tussen het autoverkeer gaan rijden. En mogen in theorie fietsers dat ook. Lijkt mij niet wenselijk. Vandaar dus die helmplicht die Amsterdam voorstelt.Dan kun je de bordjes wel aanpassen.

sanderl
autoweg
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door sanderl » di 03 jun 2014, 12:09

^^ Dat is nu bijvoorbeeld wel de situatie in de J.P. Heijestraat. Ik zie fietsers er niet en masse over de rijbaan rijden, waarom zou je ook? Het is eindelijk fijn fietsen zonder bontkraagjes in je nek!

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door Techum » di 03 jun 2014, 12:26

paolie schreef:
Techum schreef: Waarmee ik niet zeg dat snorfietsen geen overlast kunnen veroorzaken. Maar dan moet de gemeente maar andere bordjes neerzetten.
En welke bordjes stel je dan voor? Bordje onverplicht fietspad? Dan moeten snorfietsers zonder helm tussen het autoverkeer gaan rijden. En mogen in theorie fietsers dat ook. Lijkt mij niet wenselijk. Vandaar dus die helmplicht die Amsterdam voorstelt.Dan kun je de bordjes wel aanpassen.
Wegbeheerders hebben flink wat tools om te bepalen wie waar mag rijden. Dat een snorfietser met helm van het fietspad af en de rijbaan op mag vind ik creatief gevonden. Wanneer er een verplichting achter zit ben ik minder enthousiast.
Met een helmplicht en verplaatsen naar de rijbaan los je niet het verschil dat daar ontstaat tussen de (officiële) maximumsnelheden op.
Als het probleem is dat snorfietsen op fietspaden harder rijden dan voor hen is toegestaan en zich asociaal gedragen in het verkeer, dan is dit een handhavingsprobleem. En dit beperkt zich volgens mij voornamelijk tot Amsterdam en vergelijkbare steden.
Het is mij wat te gemakkelijk om daarvoor maar het hele systeem op de schop te gooien, inclusief gevolgen voor snorfietsers die zich wel weten te beheersen in het verkeer.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door Peter » di 03 jun 2014, 13:02

Er zijn wel van die heel smalle of bochtige :G13: waar je als fietser liever de hoofdrijbaan neemt. Racefietsers doen het soms ook als het niet mag (en ik kan ze lang niet altijd ongelijk geven).

Het gaat wel heel ver als je straks 4 soorten fietspaden hebt (en dan tel ik de ventwegen waar tractoren maar geen motoren/auto's opmogen nog niet eens mee).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door paolie » di 03 jun 2014, 13:04

sanderl schreef:^^ Dat is nu bijvoorbeeld wel de situatie in de J.P. Heijestraat. Ik zie fietsers er niet en masse over de rijbaan rijden, waarom zou je ook? Het is eindelijk fijn fietsen zonder bontkraagjes in je nek!
De J.P. Heijestraat heeft een V-max van 30. Daarom kun je daar snorfietsen zonder helm makkelijker de rijbaan op sturen.

Overigens denk ik dat alleen al een helmplicht (zoals die in de meeste EU-landen geldt voor snorfietsen) al heel veel zal oplossen, in combinatie met strenge handhaving. De snorfiets wordt daarmee feitelijk veel minder populair en men zal weer sneller overstappen op de gewone bromfiets.

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door Techum » di 03 jun 2014, 13:18

Peter schreef:Er zijn wel van die heel smalle of bochtige :G13: waar je als fietser liever de hoofdrijbaan neemt. Racefietsers doen het soms ook als het niet mag (en ik kan ze lang niet altijd ongelijk geven).

(...)
Juist met dit bord is dit doorgaans geen probleem. Het gaat immers om een onverplicht fietspad. Dus als er op de hoofdrijbaan geen specifieke beperkingen gelden t.a.v. fietsers is er niets mis mee dat fietsers daar gaan rijden.

Ik deel je ervaring dat racefietsers het altijd even nauw nemen met de verkeersregels

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door Chris » di 03 jun 2014, 14:16

Snorfietsen worden vooral gebruikt door mensen die te lui zijn om te fietsen, maar niet hun haar door de war willen hebben met een helm.

Volgens mij kan de categorie snorfietsen het beste gewoon afgeschaft worden. Ze zijn een plaag op fietspaden en stinken vaak enorm, plus de enorme herrie die van veel snorfietsen (en brommers) af komt. Daarnaast zijn ze nog vervuilender dan brommers, ondanks de lagere snelheid, wat komt omdat snorfietsen constructief gewoon brommers zijn die afgeknepen worden.

Knallert forbud!

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door Peter » di 03 jun 2014, 14:49

Lui is een groot woord. Ook werkend personeel (brugwachters, makelaars, koeriers, bezorgers, schoonmaaksters, verzorgers, etc) gebruikt scooter voor dagelijks werk met veel middellange (3-8 km) ritjes. Daarnaast veel jeugd dat in een oudere generatie een brommer had (maar tegenwoordig wel veel meer meisjes dan vroeger).

In Amsterdam (en wellicht ook steden als Leiden en Utrecht) zal men tegenwoordig wel tot hogere leeftijd scooter rijden omdat een parkeervergunning voor een auto lang duurt of parkeergelden absurd hoog zijn, waardoor een auto zeer onpraktisch of duur is.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door sirdanilot » di 03 jun 2014, 15:00

^ Alleen in het oude centrum heb je hier zo'n vergunning nodig hoor, en daar wonen voornamelijk studenten en yuppen die vaker dan gemiddeld geen auto hebben

Overigens is ook de ANWB niet blij met de snorfietser op de rijbaan..

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door paolie » di 03 jun 2014, 15:14

^^ En de oplossing van de ANWB:
ANWB schreef:De ANWB stelt dat veel gemeenten voor de uitdaging staan om een toekomstvisie op de bereikbaarheid van hun binnensteden te ontwerpen. Dat betekent dat er de komende jaren zal moeten worden geïnvesteerd in slimme inrichting van de stad, waarbij alle vervoersvormen, zowel auto’s als tweewielers, hun eigen plek krijgen. Daarbij kan volgens de ANWB worden gedacht aan het creëren van fietsstraten, het plaatsen van slimme overstappunten en het gebruik van multimodale reisinformatie
Zucht.................

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door sirdanilot » di 03 jun 2014, 15:17

Jullie zijn natuurlijk als automobilist altijd fervent tegen fietsstraten (stel je voor dat je niet de maximumsnelheid kunt rijden :roll: :roll: ) maar in sommige gevallen (dus: niet alle bestaande gevallen) kan het wel degelijk een oplossing zijn. Voornamelijk als de straat voor auto's slechts een lokale functie heeft en voor fietsers een doorgaande functie. Bijvoorbeeld de ventweg van een doorgaande weg (auto's rijden wel op de doorgaande weg en niet op de fietsstraat).

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door Palance » di 03 jun 2014, 15:19

sirdanilot schreef:Jullie zijn natuurlijk als automobilist altijd fervent tegen fietsstraten
Ik ben als hoedanigheid van 'fietser' tegen fietsstraten. Hoe kan dat dan in het licht van deze uitspraak?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Snorfietser mag met helm van fietspad af

Bericht door sirdanilot » di 03 jun 2014, 15:20

^ Als fietser vind ik dat misschien wel prettiger dan die supersmalle 30-maar-iedereen-rijdt-50 wegen met een fietsstrookje voor de sier waar je je leven niet zeker bent als fietser...

Plaats reactie