Licht springt rood tijdens oversteken

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Licht springt rood tijdens oversteken

Bericht door RSK » vr 30 jan 2015, 9:48

^^ Liever niet.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Tachi
verkeersader
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 05 apr 2010, 18:38

Re: Licht springt rood tijdens oversteken

Bericht door Tachi » vr 30 jan 2015, 15:06

duikgek89 schreef:Ik kan niet meer tellen hoe vaak ik in Duitsland in Duitsland (en ook een paar keer in andere landen overigens) al in de remmen heb moeten gaan staan omdat een Nederlander niet snapte dat ik ook groen had...
Ik heb mijn rijbewijs inmiddels 20 jaar en ik heb het gevoel dat het verkeersinzicht van de gemiddelde Nederlandse bestuurder heel erg achteruit is gegaan. Zo'n iemand moet toch kunnen bedenken dat de voertuigen achter je ook niet opzettelijk door rood rijden. :facepalm:

Ik heb geleerd ook al heb je groen en je slaat af, check of het overige verkeer daadwerkelijk stil staat. Rij niet zomaar op blind vertrouwen een kruispunt op. Als er geen getuigen zijn bewijs maar dat je door groen afsloeg en dat het rechtdoorgaande voertuig rood had.

In de spits staat dit kruispunt vol moet voertuigen omdat velen zo snel mogelijk willen invoegen en niet doorrijden om zodoende het kruispunt vrij te houden. Men probeert bij het bord al in te voegen terwijl voor je nog honderd meter asfalt ligt. Je ziet dat de rechterrijstrook stil staat. Invoegen gaat je toch niet lukken. Rij dan door en ga aan het eind ritsen. Hoe moeilijk kan het zijn? :dontknow:

Plaats reactie