Cursus verkeersregelaars

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Bart217
verkeersader
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 22:26
Locatie: Roosendaal

Cursus verkeersregelaars

Bericht door Bart217 » di 27 jan 2015, 23:03

Afgelopen maandag mocht ik aansluiten bij een politie-opleiding verkeer regelen in Rotterdam. Doel was voor mij om meer inzicht te krijgen vanuit de verkeersregelaar, i.p.v. alleen vanaf een camerabeeld vanuit de verkeerscentrale in Rotterdam, om meer bekend te raken met de (on)mogelijkheden bij de inzet van verkeersregelaars bij bijv. uitgevallen VRI's.

Het was de eerste en enige ervaring tot nu toe voor mij, dus verbaas je niet over het aantal fouten, het 'af en toe ff kwijt zijn' van de verkeerssituatie etc.. ;) Over het algemeen waren ze tevreden over me. Locatie van het filmpje is Pleinweg-Wolphaertsbocht te Rotterdam.
Link
Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Cursus verkeersregelaars

Bericht door Rene » za 31 jan 2015, 20:42

Stond de VRI op geel knipper ?

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Cursus verkeersregelaars

Bericht door Attietattie » ma 02 feb 2015, 17:59

Valt me niks tegen voor een amateur. Overigens zou het wel mijn levensgrote voorkeur hebben om mouwen te hebben in fluorescerende kleur.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Cursus verkeersregelaars

Bericht door mavas » wo 04 feb 2015, 11:52

Ik ben zelf ook verkeersregelaar geweest, als bijbaantje tijdens mijn studententijd. Je leert er echt ontzettend veel van. Het is handig om gedaan te hebben en geeft je ook inzicht in het verkeer.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Cursus verkeersregelaars

Bericht door feitelijk » wo 11 mar 2015, 6:40

Deze mag ook nog wel even opgefrist worden:

Afbeelding
Afbeelding
De regels schreef: Afbeelding
Tussen deze horizontale strepen zijn, op 50 mm uit het midden van de armsgaten, twee soortgelijke verticale strepen aangebracht, zodat een oranje rechthoek ontstaat. In deze rechthoek is met hetzelfde grijze materiaal van 50 mm breedte een driehoek aangebracht. Deze driehoek is zo groot mogelijk. De zijden en hoeken van deze driehoek raken de grijze strepen van de rechthoek niet. Tussen de rechthoeken aan de voor- en achterkant van de hes zijn op de delen onder de armsgaten, op gelijke afstand tussen de horizontale zijden van de rechthoek, twee doorlopende horizontale grijze strepen aangebracht.

Filmpje:
SPOILER: TOON

Link
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Cursus verkeersregelaars

Bericht door mavas » wo 03 jul 2019, 16:55

Interessant artikel over het beroep van verkeersregelaar:
https://www.volkskrant.nl/es-ba614d7f

Erg leuk om te lezen en heel herkenbaar als je dat werk zelf hebt gedaan.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie