Gevarenlichten knipperen om bedankt te zeggen

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Gevarenlichten knipperen om bedankt te zeggen

Bericht door Techum » wo 21 okt 2015, 4:09

Ik dacht dat op dit forum werd gediscussieerd over de inhoud en elkaars mening respecteerden.

Als mijn bijdrage hierin wordt vergeleken met koeienstront, is de lol er gauw af.

Mij zul je hier niet meer zien, ik zal mijn account na deze post onklaar maken.

Het was een leuke tijd hier, jammer dat het zo moet eindigen.

De groeten.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Gevarenlichten knipperen om bedankt te zeggen

Bericht door Attietattie » wo 21 okt 2015, 7:27

^^ Je laat jouw internetlol serieus beïnvloeden door één persoon?

Zonde.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Gevarenlichten knipperen om bedankt te zeggen

Bericht door Wouter N14 » wo 21 okt 2015, 9:42

Nou niet overtrokken reageren Techum. Je hebt een meningsverschil met één ander persoon, dat is toch wel te overzien? Alleen hebben jullie beiden een nogal sterke mening...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Gevarenlichten knipperen om bedankt te zeggen

Bericht door GuteFahrt » wo 21 okt 2015, 12:19

Ik zal me er inhoudelijk maar niet mee gaan bemoeien. Enkel wat ik er nog aan wil toevoegen is dat maartensford volgens mij nog steeds geen antwoord heeft op zijn vraag en dat e.e.a. min of meer door mijn koerswijziging in onderwerp is veroorzaakt.

Dit, terwijl de opzet juist zo goed was van de starter van de draad. Althans, daar ga ik van uit.

:surrender:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Gevarenlichten knipperen om bedankt te zeggen

Bericht door duikgek89 » wo 21 okt 2015, 13:03

...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 01 dec 2015, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Gevarenlichten knipperen om bedankt te zeggen

Bericht door harry » wo 21 okt 2015, 13:16

duikgek89 schreef:eigenlijk heb je wel gelijk dat mijn post wat te lomp was... Mijn excuses daarvoor.
Als ik deze pagina's zo lees zouden de excuses eerder van Techum moeten komen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4113
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Gevarenlichten knipperen om bedankt te zeggen

Bericht door paolie » wo 21 okt 2015, 13:58

duikgek89 schreef:Je bent te kort door de bocht jezelf een taak aan het toe-eigenen die niet de jouwe is. Het is niet aan jouw om te oordelen over een andere automobilist.
Ik ben van mening dat wat jij doet erg gevaarlijk kan zijn, en wel omdat die automobilist vrijwel zeker niet meer op tijd gaat stoppen voor de kruising door jouw geknipper, maar je door je lampen verblinding kan veroorzaken waardoor een mogelijke aanrijding niet meer afgewend kan worden....
Goh, als het om wielrenners gaat, lijk je er ineens heel wat minder problemen mee te hebben. Althans, in 2012 http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php? ... &start=540
Snarflevoland schreef:Waar ik overigens bij een roadtrip altijd een grote hekel heb zijn wielrenners. (.....) Sommigen vragen er letterlijk om om eens omver gereden te worden. Natuurlijk rij ik geen wielrenners omver, maar ze op hoge snelheid inhalen, flink claxoneren en 'afsnijden' heb ik totaal geen problemen mee. Ik zie dat asociale gedrag als ongedierte op de openbare weg.
Duikgek89 schreef:Nouja ik ben het met je eens. Al die mislukte apen die er door schoolkinderen nog uitgefietst worden maar die denken dat ze Armstrong heten en dat daarom de hele weg van hun is. (....) En ik kan me ook enorm kwaad maken om de eikels die rechts geen voorrang verlenen of bij wegversmallingen het gat voor de auto kiezen waardoor tegenmoet komend verkeer zou moeten remmen. Ik laat ze echt gigantisch schrikken in zo'n situatie. (....) Ja dan zijn ze weleens boos maar ik vind het wel grappig is als de hele stoet moet remmen en de helft bijna op hun bek pleurt. Wie een kuil graaft voor een ander dondert er zelf in, en als ze op de rand staan ben ik niet te beroerd om ze een zetje te geven.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Gevarenlichten knipperen om bedankt te zeggen

Bericht door duikgek89 » wo 21 okt 2015, 16:32

...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 01 dec 2015, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Gevarenlichten knipperen om bedankt te zeggen

Bericht door SnarfFlevoland » vr 23 okt 2015, 10:10

Grappig om terug te lezen hoe pikant zeker vroeger m'n forumbijdrages waren. :twisted:

Overigens moet ik nog steeds wel zeggen dat ik een duidelijk verschil maak tussen fietsers en wielrenners. Van de eerste groep heb je eigenlijk überhaupt geen last en kan je makkelijk rekening mee houden. Iedereen maakt wel eens een foutje, dus dat zij ze vergeven. Echter de tweede groep wil ook nog wel eens automobilisten met opzet hinderen, opvoeden en/of hebben gewoon lak aan verkeersregels. De situatie in Duitsland is daarbij geheel anders als in Nederland, want hier rijden wielrenners ook vaak gewoon keihard op de rijbaan, terwijl er een fietspad met bord dat je em als fietser moet gebruiken naast ligt. In Nederland tref je dat in die vorm eigenlijk zo goed als nooit, alleen als er geen fietspad of fietsstrook zou zijn, maar dan is men ook lang niet zo brutaal.

Aan echte schoolmeesters die anderen hinderen heb ik (netjes uitgedrukt) een afneiging in het verkeer. Dat werkt bij mij averechts. Aan de andere kant vind ik het nogal een verschil tussen een schoolmeester die pietje precies alle regeltjes aan anderen probeert op te dringen of iemand die een lichtsein geeft voor een absoluut (levens)gevaarlijke actie. Daarbij komt het natuurlijk altijd op de situatie aan, maar door rood rijden vind ik wel één van de ergste overtredingen. Dat iemand dan je een lichtsein geeft is misschien niet handig, maar wel begrijpelijk.

Natuurlijk ligt het ook hier aan de situatie: Iemand die door rood rijdt, terwijl overduidelijk nergens verkeer aankomt begaat m.i. een totaal andere overtreding als iemand die door rood rijdt, terwijl elders al verkeer begint te rijden. En dat laatste maak ik zelfs bijna wekelijks mee, aangezien in de buurt van m'n werk vrachtwagens vaak van een zijweg door rood rijden, wanneer mijn rijbaan al groen heeft. Ik reed ooit al eens half op de betreffende t-splitsing en dan kwam er alsnog een vrachtwagen van rechts aanzetten. Toen heb ik natuurlijk flink geclaxonneerd, maar kreeg de uitspraak "Fick dich!" van de betreffende vrachtwagenchauffeur terug. Dat kon ik verstaan, aangezien ik m'n raam open had staan vanwege de hitte. Zulke mensen mogen van mij hun rijbewijs inleveren. Punt. Als beroepschauffeur een overduidelijke en gevaarlijke overtreding begaan en dan ook nog op andere schelden... :neenee:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

GoMac
zandpaadje
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 19:53

Re: Gevarenlichten knipperen om bedankt te zeggen

Bericht door GoMac » zo 16 feb 2020, 20:16

Km357 schreef: di 20 okt 2015, 14:20 Tegenover mensen die geen lichten aan hebben, bemoei ik me niet mee, ik vraag me eerder af hoe ze in volslagen duister hun dashboard kunnen lezen maar soit.
Precies daarom zijn er zoveel mensen die zonder dimlicht rijden: bijna niemand wijst ze op hun fout.
Járen geleden wou Eurlings dimlicht terecht overdag verplichten, maar hij was bang voor sancties van de EU o.a. omdat die bezig was met het invoeren van het debiele dagrijverlichting.
Verder: bij veel auto's wordt het dashboard juist volstrekt onleesbaar als je met schemer of regen de lampen _aan_ doet! Zoals bijv. de Xsara Picasso. Zodra je de lampen aan doet, wordt 't dashboard dermate gedimd dat je er geen bal meer van kan lezen.

GoMac
zandpaadje
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 19:53

Re: Gevarenlichten knipperen om bedankt te zeggen

Bericht door GoMac » zo 16 feb 2020, 20:27

GuteFahrt schreef: di 20 okt 2015, 9:25 Ik mag zelf nog wel eens een seintje geven in zulke gevallen, aangezien ik het eens ben met de slogan "goed licht, beter zicht." Echter doe ik het niet zo snel als iemand geen verlichting voert terwijl dat wel wenselijk zou zijn gegeven de omstandigheden. Uiteindelijk moet diegene dat toch zelf weten, het is immers niet verplicht in Nederland om dimlicht standaard te gebruiken..
Er zijn vele regels die niet deugen. Het is dan _juist_ beter om er iets aan te proberen te doen, zoals in dit geval: mensen waarschuwen dat ze geen dimlicht aan hebben. En je hoeft ze niet te waarschuwen met groot licht; wat ik altijd doe, is knipperen door het dimlicht zeer kort uit te zetten en direct weer aan.

GoMac
zandpaadje
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 19:53

Re: Gevarenlichten knipperen om bedankt te zeggen

Bericht door GoMac » zo 16 feb 2020, 20:34

GuteFahrt schreef: di 20 okt 2015, 11:44 ^^ Ik heb precies dezelfde ervaringen over de afgelopen week gezien met dat weertype. Daarnaast heb ik waargenomen dat nogal wat bestuurders met stadslicht rondrijden, dat is ook net niks. Doe dan die dagrijverlichting maar.
Dagrijverlichting is beter dan stadslicht, maar dagrijverlichting is ondermaats vergeleken met dimlicht. Vroeger was het rijden met stadslicht (ten allen tijde) verboden. Helaas is dat nu niet meer zo. Vooral vrachtwagenchauffeurs maken zich schuldig aan het gebruiken van alleen stadslicht of dagrijverlichting.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Gevarenlichten knipperen om bedankt te zeggen

Bericht door Wouter N14 » zo 16 feb 2020, 23:02

^^ GoMac, ben je je er van bewust dat je op 4,5 jaar oude berichten reageert?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Gevarenlichten knipperen om bedankt te zeggen

Bericht door jelger » zo 16 feb 2020, 23:17

GoMac schreef: zo 16 feb 2020, 20:16 Járen geleden wou Eurlings dimlicht terecht overdag verplichten, maar hij was bang voor sancties van de EU o.a. omdat die bezig was met het invoeren van het debiele dagrijverlichting.
Dat klinkt mij gek in de oren. Zweden heeft al decennialang dimlicht verplicht. Lijkt me niet om angst voor sancties te gaan.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Gevarenlichten knipperen om bedankt te zeggen

Bericht door Palance » ma 17 feb 2020, 8:44

Wouter N14 schreef: zo 16 feb 2020, 23:02 ^^ GoMac, ben je je er van bewust dat je op 4,5 jaar oude berichten reageert?
Staat er ergens in de forumregels dat dat bezwaarlijk is? Als ik de gebruiker raadpleeg zie ik dat hij zich op 16 februari 2020 in de avond heeft geregistreerd. Op welke wijze had hij dan eerder moeten reageren?

Ik vind zo'n reactie niet echt bepaald een welkom voor een nieuwe gebruiker.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Gevarenlichten knipperen om bedankt te zeggen

Bericht door Snelwegfreak » ma 17 feb 2020, 9:03

Forumregel 3.3 stelt wel "Het 'omhoog kicken' van posts die door de autopruning dreigen te worden verwijderd, wordt niet op prijs gesteld." Nou was dat hier niet direct het geval, maar toch. Volgens mij mist de opmerking van Wouter gewoon een knipoog ;)

Het is allemaal niet zo erg, maar je moet je ook bedenken dat je reageert op inhoud die mogelijk niet meer actueel is. Zolang het leidt tot een herleving van de discussie is het prima. Over tot de orde van de dag, zal ik maar zeggen.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Plaats reactie