Geldigheid bordencombinatie

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Joopjr
woonerf
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 06 dec 2009, 15:50

Geldigheid bordencombinatie

Bericht door Joopjr » zo 26 jun 2016, 13:56

In ons centrum vind je onderstaande borden. De foto is van google Streetview, op het geblurede deel bovenaan staat "Zone".
Afbeelding

1. Nu heb ik een aantal vragen over deze combinatie. Ten eerste wil ik graag weten of de tekst onder het bord gezien kan worden als een "onderbord". Mijn logica zegt mij dat dit losse borden zijn die onder een verkeersbord geplaatst worden.

2. Ten tweede vraag ik mij af of je in dit voetgangersgebied altijd mag rijden met je auto? De tijdstippen lijken mij van toepassing op het laden/lossen en je voertuig is kleiner dan 10 meter.

3. Hoe zit het met "snorfietsen verboden". Kan een onderbord een gemaakte uitzondering (uitgezonderd fietsplaatje) weer deels verbieden?

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Geldigheid bordencombinatie

Bericht door Vinny » zo 26 jun 2016, 14:08

Ik weet wel wat de wegbeheerder bedoelt. Het is in principe verboden voor alle voertuigen, doch kleine voertuigen (max 10 meter breed) mogen 's ochtends tussen 06:00 en 12:00 alsmede 's avonds tussen 18:00 en 22:00 rijden om in het gebied te laden en lossen. Fietsers en rolstoellers zijn wel toegestaan, maar snorfietsers niet.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Joopjr
woonerf
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 06 dec 2009, 15:50

Re: Geldigheid bordencombinatie

Bericht door Joopjr » zo 26 jun 2016, 14:15

Ik snap wat de wegbeheerder bedoeld. Het gaat mij er om hoe het wettelijk zit. Zover ik het inschat is het enkel verboden voor voertuigen langer dan 10 meter, snorfietsers en het laden/lossen buiten opgegeven tijden, voor de rest mag iedereen daar onbeperkt inrijden lijkt mij.
Laatst gewijzigd door Joopjr op zo 26 jun 2016, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Geldigheid bordencombinatie

Bericht door Attietattie » zo 26 jun 2016, 14:19

Voertuigen, kleiner dan 10m zijn uitgezonderd.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Geldigheid bordencombinatie

Bericht door Coen Tunnel » ma 27 jun 2016, 13:06

^^ Altijd of alleen als ze laden en lossen?

En moet 'kleiner dan' niet 'korter dan' zijn?

Ik vind het een onduidelijk bord. Wat de wegbeheerder bedoelt kan (min of meer) redelijk duidelijk zijn, maar dat kan toch wel wat beter duidelijk gemaakt worden dan op deze manier.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Geldigheid bordencombinatie

Bericht door Vinny » wo 29 jun 2016, 19:45

Uitgezonderd met toestemming wegbeheerder, kijk op www.ikwilhierrijdenenmagdateigenlijkwel.nl ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Geldigheid bordencombinatie

Bericht door Peter » do 30 jun 2016, 7:45

Vinny schreef: Fietsers en rolstoellers zijn wel toegestaan, maar snorfietsers niet.
Ik neem aan dat voertuigen (incl brommobielen) met gehandicapten predicaat wordt bedoeld, en niet rolstoelen ;)
Veel van de "gehandicapten" gebruiken overigens geen rolstoel, maar zijn slechts slecht ter been.

Ik weet overigens niet hoeveel vermogen een elektrische rolstoel mag hebben om niet onder de RVV voertuigcategorie te vallen 8-)
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Geldigheid bordencombinatie

Bericht door feitelijk » do 30 jun 2016, 16:17

Vinny schreef:max 10 meter breed.
:D
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Plaats reactie