Stelling : Inhaalverbod vrachtwagens schijnoplossing

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Vrachtwageninghaalverbod is een schijnoplossing

Peiling eindigde op za 19 nov 2016, 16:50

Ja, want ze halen toch wel in.
1
3%
Ja, een prima regel. Die ene die toch inhaalt. Ach...
5
13%
Nee. De regelgeving is prima.
4
10%
Nee, maar de handhaving moet strenger.
27
68%
Regelgeving is onduidelijk, m.n. voor de buitenlandse chauffeur die het niet begrijpt. Bijvoorbeeld Ma - Vr zou misschien anders kunnen.
3
8%
Weet niet.
0
Geen stemmen
Anders, nl. (Vul mening in).
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 40

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [A073] Ewijk - Venlo - Roermond - Maasbracht

Bericht door SnarfFlevoland » ma 20 mar 2017, 13:18

GuteFahrt schreef:Er komen eerder meer dan minder bussen op de weg als je expansiedrift van een flixbus bedrijf ziet.
Ook dat soort bussen moeten gewoon lekker rustig aan doen. Nogmaals: Wie snel van A naar B wil, neemt maar een sneltrein als de ICE of TGV. Mensen die lekker goedkoop met zo'n flixbus willen reizen prima, maar wees er dan ook van bewust dat zo'n reis (aanzienlijk) langer kan duren dan de trein. Tig keer het verkeer ophouden door inhaalacties, omdat ze snel op hun bestemming willen aankomen vind ik nergens voor nodig. Daarvoor zijn er andere vervoersmiddelen.
GuteFahrt schreef:Oplossing: gooi de Vmax naaar 120 op al die wegen (N31/N33/N381/N356/...)
Ben ik zondermeer een voorstander van, maar ik praat natuurlijk eerder gewoon over normale snelwegen.
GuteFahrt schreef:Maar we zijn allemaal mensen, met zijn allen op de weg en beetje meer respect, "heer in het verkeer mentaliteit" van alle soorten bestuurders zou wel fijn zijn. Wat meer begrip en wat minder offensief.
Opzich ben ik het met je eens, maar zo ideaal is onze wereld helaas niet. Het "geven en nemen" loopt maar al te vaak uit in vooral veel "nemen" en weinig tot niets "geven".
GuteFahrt schreef:Mijn ervaring (en denk dat anderen die een D of C rijbewijs hebben dit kunnen bevestigen): als je zo een rijbewijs hebt en je gebruikt het beroepsmatig.
Tja, maar als bus of vrachtwagenchauffeur moet je gewoon weten dat je dit soort zaken kunt verwachten. Je krijgt notabene voor je beroep betaald en dan heb je je ook professioneel en correct te gedragen in het verkeer. En opzich doen dat ook best wel de nodige chauffeurs, alleen helaas ook de nodigen niet. En die laatste groep moet m.i. hard aangepakt worden. Daarom ben ik in principe ook voor meer politie op de weg en minder extra regels. Maar nee, in Nederland en Duitsland flitst de politie veel liever lekker langs de berm als actief oppad te gaan opzoek naar asociaal rijgedrag: Zowel van automobilisten als ook van bus- en vrachtwagenchauffeurs.
GuteFahrt schreef:Laat u bussen. Want zeg nou zelf. De wereld is toch veel te mooi om over heen te vliegen?
Neen, neen, neen en nog eens neen! Dit kan alleen iemand beweren die geen kennis van zaken heeft... :PP:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [A073] Ewijk - Venlo - Roermond - Maasbracht

Bericht door Jeroen » ma 20 mar 2017, 14:59

SnarfFlevoland schreef:
GuteFahrt schreef:Maar we zijn allemaal mensen, met zijn allen op de weg en beetje meer respect, "heer in het verkeer mentaliteit" van alle soorten bestuurders zou wel fijn zijn. Wat meer begrip en wat minder offensief.
Opzich ben ik het met je eens, maar zo ideaal is onze wereld helaas niet. Het "geven en nemen" loopt maar al te vaak uit in vooral veel "nemen" en weinig tot niets "geven".
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet.

Mensen zijn kuddedieren. Als een ander te weinig afstand houdt of zich in een te klein gat probeert te proppen ben je daar zelf onbewust ook meer toe geneigd. De enige manier om die vicieuze cirkel te stoppen is om verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen daden.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [A073] Ewijk - Venlo - Roermond - Maasbracht

Bericht door SnarfFlevoland » ma 20 mar 2017, 16:44

^^
Of met andere woorden: Als iedereen zich keurig aan de verkeersregels houdt en anderen niet onnodig hindert, ziet de wereld er op de weg meteen een stuk beter uit. ;)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A073] Ewijk - Venlo - Roermond - Maasbracht

Bericht door GuteFahrt » di 21 mar 2017, 11:23

Het is wel goed dat ik zie dat deze reacties even zijn verplaatst naar deze draad, want het is voer voor discussie. :)<>:

SnarfFlevoland schreef:
GuteFahrt schreef:Er komen eerder meer dan minder bussen op de weg als je expansiedrift van een flixbus bedrijf ziet.
Ook dat soort bussen moeten gewoon lekker rustig aan doen. Nogmaals: Wie snel van A naar B wil, neemt maar een sneltrein als de ICE of TGV. Mensen die lekker goedkoop met zo'n flixbus willen reizen prima, maar wees er dan ook van bewust dat zo'n reis (aanzienlijk) langer kan duren dan de trein. Tig keer het verkeer ophouden door inhaalacties, omdat ze snel op hun bestemming willen aankomen vind ik nergens voor nodig. Daarvoor zijn er andere vervoersmiddelen.
Oneens. 60 rijdt niet prettig, tachtig is bijna prachting en honderd dat dondert. © mhkamp. :yes:

Kan er nog eens wat meer aan toevoegen, maar dit volstaat eerst. Nou ja, slechts ten dele. Ben eens benieuwd: zie je dan ook graag dat het besluit wordt terug gedraaid van al die mensen die een 100 sticker op hun caravan/-Wohnwagen zo je wilt- hebben mogen plakken vanwege goed gekeurd door de TÜV?

Is bij een bus net zo, voor T-100 moet aan eisen worden voldaan en wordt bij TÜV gekeurd. Kun je ook redeneren als "die mensen gaan op vakantie," "hebben alle tijd" en moeten "gewoon lekker rustig aan doen." :idea:

SnarfFlevoland schreef:
GuteFahrt schreef:Oplossing: gooi de Vmax naaar 120 op al die wegen (N31/N33/N381/N356/...)
Ben ik zondermeer een voorstander van, maar ik praat natuurlijk eerder gewoon over normale snelwegen.
Dat weet ik, maar dan zijn er nog voldoende situaties waar mijn geschetste situatie van toepassing kan zijn. Namelijk daar waar signalering het over neemt van de 'gewone borden.' Ofwel tempolimiet 80/100 bij steden / in NRW / waar ook maar..zat locaties. Zwitserland net zo.
SnarfFlevoland schreef:
GuteFahrt schreef:Maar we zijn allemaal mensen, met zijn allen op de weg en beetje meer respect, "heer in het verkeer mentaliteit" van alle soorten bestuurders zou wel fijn zijn. Wat meer begrip en wat minder offensief.
Opzich ben ik het met je eens, maar zo ideaal is onze wereld helaas niet. Het "geven en nemen" loopt maar al te vaak uit in vooral veel "nemen" en weinig tot niets "geven".
Hierin sluit ik mij bij jeroen aan als antwoord daarop. :)<>:
SnarfFlevoland schreef:
GuteFahrt schreef:Mijn ervaring (en denk dat anderen die een D of C rijbewijs hebben dit kunnen bevestigen): als je zo een rijbewijs hebt en je gebruikt het beroepsmatig.
Tja, maar als bus of vrachtwagenchauffeur moet je gewoon weten dat je dit soort zaken kunt verwachten. Je krijgt notabene voor je beroep betaald en dan heb je je ook professioneel en correct te gedragen in het verkeer. En opzich doen dat ook best wel de nodige chauffeurs, alleen helaas ook de nodigen niet. En die laatste groep moet m.i. hard aangepakt worden. Daarom ben ik in principe ook voor meer politie op de weg en minder extra regels. Maar nee, in Nederland en Duitsland flitst de politie veel liever lekker langs de berm als actief oppad te gaan opzoek naar asociaal rijgedrag: Zowel van automobilisten als ook van bus- en vrachtwagenchauffeurs.
Begrijp me niet verkeerd, dat heb ik mij ter dege beseft (was een bewuste keuze voor mij om dat rijbewijs te halen) en ik ben me daar nog steeds van bewust. Dagelijkse kost. Had je kunnen verwachten, heb het verwacht en is de realiteit. Professioneel en correct doe ik waar maar mogelijk. Ook ruimte maken bijvoorbeeld als ik verkeer achter mij heb en tijd over. Dan ga ik bijv. niet 60 rijden waar 80 mag. Ik stop even o.i.d.

Wat ik echter nog wel wil zeggen in reactie op mede de :booooos: in relatie tot frustratie n.a.v. acties die in het verkeer plaatsvinden (specifiek van de tc of de truck, daar ging het over). Als je dus op een bus of truck zit heb je (natuurlijk wel afhankelijk van een aantal factoren, maar die even buiten beschouwing gelaten) op een dag niet minder irritaties, frustraties of wat ook maar dan wanneer je een auto bestuurt. Misschien juist wel meer. Het ontneemt mij het plezier niet van mijn werk en erover klagen zal ik niet gauw doen (heeft ook niet zoveel zin want het in "all in the game"). Zijn ook eigenschappen waarover je moet beschikken (hoofd koel houden, positief blijven denken en doen wat er ook gebeurt) als je het werk goed wilt kunnen uitvoeren in mijn optiek (en niet alleen in mijn optiek).

Links plakken bij truck colonnes nog even indachtig. Globaal gezegd, is zeker vervelend/irritant ook al is snelheidsverschil nog ca. 20 km/h. Als je met de auto (flink) harder mag en zoiets duurt (te) lang, is waardeloos. Maar 1) wanneer is dat. Rekbaar begrip. Net als meer zaken in het leven. :p
2) de meeste mensen (denk overgrote meerderheid) doe het in de auto ook niet, ondanks dat het vmax verschil groter is. Dat is psychologie. Men wil niet uit het ritme komen, want als je eenmaal naar rechts gaat en 'men' laat je er niet meer tussen, dan zit je met de gebakken peren. Dus ja. Soms is het complex. Al wil ik het niet moeilijker maken dan het is. Voor sommige mensen is het al moeilijk genoeg veilig vlot comfortabel en met Rücksicht in acht nemen van a naar b. of dat nou een rit van 2, 20, 200 of 2000 km is. :mrgreen:

SnarfFlevoland schreef:
GuteFahrt schreef:Laat u bussen. Want zeg nou zelf. De wereld is toch veel te mooi om over heen te vliegen?
Neen, neen, neen en nog eens neen! Dit kan alleen iemand beweren die geen kennis van zaken heeft... :PP:
Link
:PP:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Stelling : Inhaalverbod vrachtwagens schijnoplossing

Bericht door SnarfFlevoland » di 21 mar 2017, 13:38

GuteFahrt schreef:Oneens. 60 rijdt niet prettig, tachtig is bijna prachting en honderd dat dondert. © mhkamp. Kan er nog eens wat meer aan toevoegen, maar dit volstaat eerst.
Hoewel ik die leus van mhkamp origineel en grappig vind, hoef ik toch geen professor te zijn om te beweren dat de bus geen geschikt vervoermiddel is om snel van A naar B te komen?!

Wat betreft vrachtverkeer is de vrachtwagen vaak het enigste vervoermiddel dat binnen Europa werkt om fatsoenlijk binnen een afzienbare tijd van A naar B te komen. Dat vrachtwagenchauffeurs onder tijdsdruk staan is iets dat me bewust is en dan kan ik haast ook wel begrijpen, ook al ben ik van mening dat zulke praktijken eigenlijk niet door de beugel kunnen. Werkgevers zouden meer verantwoordelijkheid moeten nemen en kunnen niet alle stress op hun vrachtwagenchauffeurs afschuiven. En de klant moet uiteindelijk dan gewoon iets meer geduld hebben. Bovendien ben ik ook van mening dat waar kan meer vrachtverkeer via het spoor dient te verlopen. In het bijzonder zou men in Duitsland het goederenspoor flink moeten uitbreiden. Nu worden nog complete goederentreinen vanuit Nederland kort na de grens omgeladen op vrachtwagens. :nuts:

Dat begrip voor haast heb ik echter niet voor die flixbussen e.d. Er is een vrij compleet OV-netwerk, waarmee je overal binnen afzienbare tijd kan komen. Mensen die geld willen besparen en daarom voor het kleinste bedrag met een flixbus moeten rijden, prima, maar die moeten dan ook maar de nadelen ervan proeven. Haast met ontelbare inhaalacties vind ik daarom nergens voor nodig.
GuteFahrt schreef:Ben eens benieuwd: zie je dan ook graag dat het besluit wordt terug gedraaid van al die mensen die een 100 sticker op hun caravan/-Wohnwagen zo je wilt- hebben mogen plakken vanwege goed gekeurd door de TÜV?
Jap, wat mij betreft wordt die regeling in Duitsland teruggedraaid of anders (nog beter) de Vmax voor vrachtwagens naar 100 km/h verhoogd. En ja, ik heb ook al met caravan achter de auto gereden. En nee, ik haal dan niet in koste wat het kost. Kies je voor een caravanvakantie dan ben je ervan bewust dat de reis aanzienlijk langer duurt als een autovakantie.
GuteFahrt schreef:Hierin sluit ik mij bij jeroen aan als antwoord daarop.
Dus jij neemt ook het initiatief om het leed voor anderen als je gaat inhalen met bus of vrachtwagen zo klein mogelijk te houden?
GuteFahrt schreef:Links plakken bij truck colonnes nog even indachtig. Globaal gezegd, is zeker vervelend/irritant ook al is snelheidsverschil nog ca. 20 km/h.
Je moest eens weten hoe rustig ik in de auto ben als een vrachtwagen met 20 km/h verschil een ander voertuig inhaalt, ook al kom ik nog met hoge snelheid aangereden. Daarvoor heb ik volledige begrip, mits de snelweg niet vol zit met vrachtwagens en ze allemaal zo nodig met een paar km/h verschil moeten inhalen, zoals op de A3 's nachts vaak het geval is op het 2x2 stuk tussen Würzburg en Nürnberg. Daar mag van mij part een 24/7 inhaalverbod komen voor vrachtwagens, omdat daar inhalen 0,0 zin heeft.
GuteFahrt schreef:Als je met de auto (flink) harder mag en zoiets duurt (te) lang, is waardeloos. Maar 1) wanneer is dat. Rekbaar begrip.
In Duitsland kan ik tal van voorbeelden daarover benoemen.
GuteFahrt schreef:Men wil niet uit het ritme komen, want als je eenmaal naar rechts gaat en 'men' laat je er niet meer tussen, dan zit je met de gebakken peren.
Als automobilist heb je dan de optie om het gas dieper in te trappen. Eerlijk gezegd heb ik best begrip voor auto's met weinig PK's. Geen begrip heb ik voor een "dikke BMW" of ander voertuig met veel PK's dat voor me zit en de hele linkerrijstrook met 100 km/h ophoudt. Die kan rustig even minimaal naar de Vmax of anders minstends 130 versnellen. Vaak zijn dat vrouwen, oude opa's of (nog erger) schoolmeesters.

Gebeurd je dit als bus of vrachtwagenchauffeur moet je nadenken of je inhaalacties dan überhaupt wel zin hebben. Hetzelfde geldt ook voor de automobilist die in Duitsland meent perse 180 km/h te moeten rijden, terwijl de snelweg te vol daarvoor is. In geval dat er matrixborden aanwezig zijn, zou er in dit voorbeeld dan ook best een vrachtwageninhaalverbod met eventuele Vmax van kracht kunnen zijn.

Ten slotte nog even een tip: Lees je reactie kort door voordat je deze post. Sommige zinnen vond ik wat lastig te lezen. ;)
Laatst gewijzigd door SnarfFlevoland op di 21 mar 2017, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Stelling : Inhaalverbod vrachtwagens schijnoplossing

Bericht door GuteFahrt » di 21 mar 2017, 14:08

^^ Oké. Zal er om denken.

Verder concludeer ik dat we het in grote lijnen toch wel eens zijn. Waar niet wil ik nog wel mijn commentaar geven, dat hou je te goed, de plicht roept.

:mrgreen:

In ieder geval. Haastige spoed is zelden goed. Wat voor modaliteit het ook maar betreft. ;)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A073] Ewijk - Venlo - Roermond - Maasbracht

Bericht door Schelpenpaadje » di 21 mar 2017, 14:14

Coen Tunnel schreef:
Schelpenpaadje schreef:De suggestie om inhalen alleen toe te staan bij voldoende snelheidsverschil vind ik wel een aardige. Als niet-chauffeur is het natuurlijk makkelijk gezegd, maar ik zou, als ik als trucker ingehaald zou worden, uit fatsoen best even mijn gas wat terug willen nemen zodat de collega er sneller omheen is.
Dat geeft alleen maar een domino-effect waarbij achteropkomende trucks dichterbij komen en weer eerder gaan inhalen.
Op zich eens.

Liever zou ik daarom zien dat vrachtwagens niet meer inhalen als het snelheidsverschil te gering is om dit vlot te kunnen doen.

Zo lang dit niet de praktijk is: Naar mate zo'n inhaalmanoeuvre vordert zie je vaak auto's steeds vroeger van de rechter baan aansluiten op het treintje in de linker baan. En is achter de vrachtwagen op de rechter baan voldoende ruimte om deze heel even gas terug te laten nemen, zodat de voorbijkruipende collega eerder terug naar rechts kan. Tijdelijk het snelheidsverschil vergroten door vaart te minderen hoeft ook echt niet altijd te betekenen dat de volgende truck zich (sneller) aandient.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Stelling : Inhaalverbod vrachtwagens schijnoplossing

Bericht door GuteFahrt » di 21 mar 2017, 20:17

Vergeeet niet de dode hoek. Die zit (o.a. -soms-) vlak achter de truck/bus. Tenzij camera aanwezig. Maar als je goed spiegelt heb je in principe alles in de peiling. Tenzij iemand houdt van bumperkleven bij een truck maar dat zullen er niet veel zijn. Uitgezonderd trucks die willen inhalen of met andere dingen bezig zijn dan truck rijden.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [A073] Ewijk - Venlo - Roermond - Maasbracht

Bericht door duikgek89 » di 21 mar 2017, 20:50

GuteFahrt schreef:Laat u bussen.
Met nog geen 10 paarden krijg je mij in zo'n ding. Het is nog erger dan vliegen, want vliegen schiet tenminste op. In plaats van de bus kun je beter de auto nemen.

GuteFahrt schreef:Verder, wen er maar aan. Er komen eerder meer dan minder bussen op de weg als je expansiedrift van een flixbus bedrijf ziet. :mrgreen:
Als ze hun plaats kennen, dat is rechts, dan vind ik het best. Af en toe inhalen prima, maar dan wel zo dat het andere verkeer daar niet teveel last van heeft.

GuteFahrt schreef:Mijn ervaring (en denk dat anderen die een D of C rijbewijs hebben dit kunnen bevestigen): als je zo een rijbewijs hebt en je gebruikt het beroepsmatig. Dan kijk je veelal behoorlijk anders tegen dit soort zaken aan.
Ik heb een C+E rijbewijs en heb het voor een bijbaantje gebruikt. Ik snap de beleving vanuit de vrachtwagen best, maar ik snap niet zo goed waarom een bus wel 100 moet mogen rijden. Of waarom een vrachtwagen dat niet mag.

GuteFahrt schreef:Maar we zijn allemaal mensen, met zijn allen op de weg en beetje meer respect, "heer in het verkeer mentaliteit" van alle soorten bestuurders zou wel fijn zijn. Wat meer begrip en wat minder offensief.
Als de buspiloten eens begonnen het goede voorbeeld te geven. In plaats van inhalende auto's af te snijden en dan eeuwig links in de weg te blijven rijden... Sterker nog, toen ik eens niet vanaf ca 160 tussen ander verkeer op de linkerstrook op de A57 vol in de ankers ging om zo'n piloot ertussen te laten kreeg ik een toeterconcert om de oren... Dat slaat gewoon nergens op.
Schelpenpaadje schreef:Zo lang dit niet de praktijk is: Naar mate zo'n inhaalmanoeuvre vordert zie je vaak auto's steeds vroeger van de rechter baan aansluiten op het treintje in de linker baan. En is achter de vrachtwagen op de rechter baan voldoende ruimte om deze heel even gas terug te laten nemen, zodat de voorbijkruipende collega eerder terug naar rechts kan. Tijdelijk het snelheidsverschil vergroten door vaart te minderen hoeft ook echt niet altijd te betekenen dat de volgende truck zich (sneller) aandient.
Je moet eens zien hoe lang stuurvasthouders kunnen zeuren over of de juiste snelheid nu 80, 83, 85 of 90 is. Als je zomaar van je gas gaat kun je dat niet te lang doen want dan loopt de rest in en gaan die ook vervelend doen.
Als je niet vlot genoeg* kunt inhalen dan moet je er maar achter blijven want dan heeft de inhaalactie toch weinig zin. Als de voorligger geen jojo is dan kun je ook prima de CC zo instellen dat je er op een constante afstand achter blijft rijden.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Stelling : Inhaalverbod vrachtwagens schijnoplossing

Bericht door Jeroen » vr 24 mar 2017, 9:53

GuteFahrt schreef:Vergeeet niet de dode hoek. Die zit (o.a. -soms-) vlak achter de truck/bus. Tenzij camera aanwezig.
Vergeet ook vooral de dode hoek rechts naast de vrachtwagen niet. Oók met een goed afgestelde dodehoekspiegel blijf je als chauffeur blind voor een deel van je zicht naar rechtsachter. Dit vormt niet enkel in de stad een probleem, maar ook op wegen ver daar buiten, zoals bij het wisselen van rijstrook op de snelweg (wat doet verkeer 2 rijstroken naar rechts?), wegrijden vanuit een schuin parkeervak of afslaan bij een niet-haakse kruising.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Stelling : Inhaalverbod vrachtwagens schijnoplossing

Bericht door GuteFahrt » vr 24 mar 2017, 9:58

Jeroen schreef:, zoals bij het wisselen van rijstrook op de snelweg (wat doet verkeer 2 rijstroken naar rechts?),
https://goo.gl/maps/LUourzoC7Yt
https://goo.gl/maps/5hfbv7578cv

^Ik schat in, goede voorbeelden erbij.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Plaats reactie