Klem gezet op weg etc. / 112 bellen?

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: Klem gezet op weg etc. / 112 bellen?

Bericht door Boerenkool » di 01 aug 2017, 13:07

Als ze je proberen te straffen voor iets wat ze zelf doen ( onmogelijk invoegen, veel te hard een niet bestaand tat xoeken enzo) dan heb je vaak te maken met mensen die weinig relativeringsgevoel hebben. Een normaal mens steekt zijn hand op als hij eens wat fout doet of doet alsof er niks was.
Dit zijn vaak zeer aggressieve of totaal zelfgerichte of zeer doorgesnoven figuren.
Ik doe er zelf niks mee. Politie doet niet zo snel wat met de aangifte, bewijslast is een drama.
En komt het tot rechtsgang dan hoort de tegenpartij vaak in de rechtsgang wie je bent, waar je woont en welke auto je hebt.
Dat soort mensen vind bij een veroordelung vast ook dat ze niet zelf wat gedaan hebben maar door eeb ander genaaid zijn. Ik wil onder geen beding zo iemand verhaal komen zien halen. Of bij een rechter er oog in oog mee staan. Dat onthouden ze, de verkeerssituatie zijn ze al halfvergeten.
Verschrikkelijk pijnlijk dat zulke lui er dan mee wegkomen maar ik kies dan voor mijn eigen veiligheid.
En die lui, met zo werkende hersenen, laten zichzelf wel ergens vastlopen. Rijden tegen een boom, worden vlot ontslagen, bedreigen iemand bij het UWV, worden vastgezet als de schuld bij het CBR 2000 euro is etc.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Klem gezet op weg etc. / 112 bellen?

Bericht door SnarfFlevoland » wo 02 aug 2017, 0:06

Ben zelf al een paar keer in een erg vervelende situatie terechtgekomen. Bij sommige mensen branden de zekeringen al door als je net iets harder rijdt dan toegestaan of inhaalt waar eigenlijk een inhaalverbod geldt. Ik geef toe niet altijd een heilig boontje te zijn, maar andere verkeersdeelnemers pest je niet. Punt. Daar ben ik absoluut niet van gediend.

Aan de andere kant kan ik eens het rijden in Oost-Europese landen van harte aanbevelen of in zuidelijk Italië. Daar kom je soms idiote inhaalacties of andere (levens)gevaarlijke caperiolen tegen, maar men laat je er meestal gewoon tussen. Niemand die je vervolgens als schoolmeester probeert op te voeden o.i.d. ... En vooral leren bepaalde acties van anderen niet persoonlijk te nemen. Is terug thuis soms nog wel eens lastig, want sommige acties zijn nu eenmaal persoonlijk bedoeld, maar in dergelijke landen vaak niet en dan leer je er veel relaxter mee omgaan. Althans mij heeft het veel geholpen. :)
EricReitsema schreef:Nogmaals merci voor de tips, ik ga spoedig aan de dashcams
Voor Nederland een absoluut goede tip, maar wees in het buitenland voorzichtig met dashcams. In Duitsland kan een dergelijke situatie "nach hinten losgehen" omdat inbreuk op iemands privacy veel strenger bestraft kan worden dan iemand in het verkeer pesten met (grove) verkeersovertredingen. Zelfs in geval van een ongeluk moet je niet zomaar met het beeldmateriaal van je dashcam naar de politie rennen om je gelijk te halen... Dat gelijk kan je weliswaar krijgen, maar daar kan een heel duur (lees duurder als je schade) prijskaartje aan zitten. Hetzelfde geldt ook in meer of mindere mate voor Oostenrijk en Zwitserland, mocht je ook daar eens komen. Wees gewaarschuwd. ;)
duikgek89 schreef:Als iemand begint te tieren, NOOIT terug schelden. Vriendelijk blijven. Ander gooi je meer olie op het vuur en wordt het echt niet minder.
Helemaal mee eens! Ik spreek uit praktijkervaring. Heb nl. al eens een busje pepperspray voor m'n hoofd gehad, terwijl ik geen eens agressief of brutaal werd (alleen duidelijk in m'n bewoordingen dat ik van z'n acties niet gediend was). Dat verhaal van enkele jaren terug staat nog ergens op dit forum. Jij en sommige anderen zullen zich misschien herinneren. Daar had ik destijds meteen aangifte van gedaan, en alles uitvoerig de politie beschreven, maar uiteindelijk werd de zaak na enkele maanden door de officier van justitie alsnog gewoon met een simpel briefje per post opgedoekt. Men had niet genoeg tegen die man in de hand. Zonder externe getuigen kan je eigenlijk in vrijwel alle gevallen de hele moeite met naar de politie gaan wel besparen. En pepperspray bij je hebben is in Duitsland gewoon toegestaan, zolang je maar niet spuit.

Het enige waar destijds de aangifte wel goed voor was: Mijn rust, geweten en het feit dat de (oude) man op het politiebureau moest voorkomen en nu in het systeem staat, mocht hij nog eens een andere verkeersdeelnemer zo te grazen nemen, dat ook deze aangifte doet.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Plaats reactie