Heeft zitmaaier voorrang op zebra

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Heeft zitmaaier voorrang op zebra

Bericht door Coen Tunnel » do 28 jun 2018, 14:02

Boerenkool schreef: do 28 jun 2018, 13:38 Maar afstappen van een fiets maakt helemaal niet uit. Dan ben je nog geen voetganger. Als je een fiets aan je hand meevoert blijf je bestuurder.
Afbeelding

Hoe kom je bij die bewering als ik vragen mag? En wil je dan ook beweren dat je met de fiets aan de hand niet door een voetgangerszone mag lopen, en op de weg het fietspad moet aanhouden en niet het trottoir?
Die maaiers zijn vaak juridisch gezien brommers of snorfietsen.
Hoe kom je daarbij? Bromfietsen en snorfietsen horen juridisch gezien gekentekend te zijn. Zonder kenteken is het in ieder geval geen bromfiets of snorfiets.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: Heeft zitmaaier voorrang op zebra

Bericht door Boerenkool » do 28 jun 2018, 14:52

1. Heb t zo geleerd op de basisschool bij verkeer en de rijles.

Nav de opmerking heb ik even gezocht en in het artikel staat duidelijk dat een iemand met fiets in de hand ook als voetganger wordt gezien.
Ik heb het dus niet goed geleerd.

2 ik zeg ook " vaak". Niet altijd dus. In de gevallen dat ze t wel zijn moet een plaatje zeker. Dat zie ik dan ook.
Je ziet ze ook met echte kentekens of met oranje driehoek.

Ik vind dienwagens ook wel eens irritant. Desgevraagd zeggen ze ontheffing te hebben of t nou eenmaal te moeten doen. Maar dat kan ook met enig beleid. Tegen t verkeer in op n fietspad of veel te snel of op de hoofdweg met traagverkeerverbod al t verkeer ophoudend om niet ietsje om te hoeven rijden, dat hoeft toch allemaal niet

Bert65
dorpsstraat
Berichten: 215
Lid geworden op: vr 25 dec 2015, 22:20

Re: Heeft zitmaaier voorrang op zebra

Bericht door Bert65 » do 28 jun 2018, 16:11

Boerenkool schreef:
Die maaiers zijn vaak juridisch gezien brommers of snorfietsen.
Zeker niet! Dit soort apparaten zijn eigenlijk een soort landbouwmachines. Deze machines zijn motorrijtuigen volgens de WVW.
Hier is de omschrijving en zo

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Heeft zitmaaier voorrang op zebra

Bericht door Attietattie » do 28 jun 2018, 22:05

Coen Tunnel schreef: do 28 jun 2018, 14:02Hoe kom je bij die bewering als ik vragen mag?
Heeft ie waarschijnlijk van de agent die mij hetzelfde vertelde. Toen ik hem op dat artikel wees (ik had hem het RVV even laten zien), wist hij me te vertellen dat ik dan voetganger, maar óók bestuurder was.

Toen heb ik hem uitlachend onderstaande passage laten lezen.
bestuurders: alle weggebruikers behalve voetgangers;
Ja, inderdaad uitlachend. Voor agenten (ze waren met z'n tweeën en zéér overtuigd van hun gelijk, althans zo brachten ze het) die alles zo stellig zeggen, in de hoop je met hun overredingskracht af te laten druipen, gecombineerd met zulke enorme onzin, kan ik echt geen respect opbrengen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Plaats reactie