Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Robonus » vr 02 aug 2019, 8:16

Het is een wat langer verhaal geworden maar dan beschrijf ik de situatie een beetje in detail.

Al een tijdje valt me een ietwat eigenaardige situatie op langs de Rijnlanderweg in Hoofddorp. Dit is nabij bedrijventerrein Beukenhorst Oost wat recentelijk vrij veel nieuwe kantoren heeft opgeleverd. Hierbij is het idee van de gemeente geweest om lekker weinig parkeergelegenheid te creëren zodat er gestimuleerd wordt om met het OV te komen. De parkeergarages onder de kantoren zijn dus verplicht chronisch te klein gemaakt. Verder geldt daar overal een E01-zone, en heeft gemeente Haarlemmermeer in het APV staan:
Artikel 5:10 Parkeren anders dan op de rijbaan
De VNG heeft dit artikel toegevoegd aan de modelverordening naar aanleiding van een
uitspraak van het gerechtshof dat het verkeersbord ‘verboden te parkeren’ alleen geldt voor
de rijbaan en niet voor de berm. Wij nemen dit artikel op om het parkeerverbod ook te laten
gelden voor de berm.
Artikel 5:10 Parkeren anders dan op de rijbaan
1. Het is verboden een voertuig te parkeren op een niet tot de rijbaan behorend weggedeelte.
2. Het verbod is niet van toepassing op voertuigen die worden gebruikt voor werkzaamheden in
opdracht van een bestuursorgaan of openbaar lichaam.
Het gevolg kan je al raden, aan de rand van het bedrijventerrein ontstaat een enorme puist met "wild"parkeerders rondom het busstation waar een terrein van halfverharding ligt.

https://www.google.nl/maps/@52.2888355, ... a=!3m1!1e3

Afbeelding

Zie spoiler voor extra foto's
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nu zit ik daar toevallig de komende tijd gedetacheerd bij een niet nader te noemen aannemer met groen-geel logo ;) waar je als externe nieteens kans maakt om op eigen terrein te kunnen parkeren. Het is nu dus ook mijn probleem.

Het aparte is dus dat je voor het busviaduct eigenlijk wél op de weg mag parkeren (want geen E01), maar niet in de berm mag parkeren i.v.m. art 5.10 uit de APV. Ná het bord zou je nergens mogen parkeren. Nu lijkt het halfverharde terrein (eigendom Provincie Noord-Holland) een prima parkeerplaats, maar een tweet van handhaving haarlemmermeer zegt dat het terrein ook bij het wegsysteem hoort, en dat daar dus ook niet geparkeerd mag worden:
Handhaving Haarlemmermeer schreef:, als je het terrein van de provincie Noord-Holland bedoelt, dan valt dat ook onder de reikwijdte van de wegenverkeerswet. En dan mag het niet, want dit stuk is onderdeel van de rijbaan. Groet, ^HH
Deze uitspraak lijkt me dan weer zeer discutabel.

Daarnaast zeggen ze ook:
Handhaving Haarlemmermeer schreef:zoals je weet, is de situatie bij ons bekend. We zijn druk bezig met parkeren in de berm. In de APV is dit nog niet goed vastgelegd. We zijn bezig om het artikel aan te passen, zodat we overtredingen zoals bermparkeren aangepakt kunnen worden. Groet, ^HH
Nu maken sommigen het zo bont dat ze hun auto letterlijk in het weiland ernaast zetten. Op zich slim, dat is privé terrein en hoort zeker niet meer bij de berm. Totdat de boer gaat maaien of mesten natuurlijk. Vraag me wel af waar juridisch gezien de berm ophoudt. Ofwel, hoever moet je 'm uit de rijbaan zetten om niet meer aan onder de APV te vallen.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Basjuh1981 » vr 02 aug 2019, 8:22

^^ Ik heb van Feitelijk eens begrepen dat die regel in het model-apv niet kan (het parkeren in de berm), aangezien dat onder :E1: gewoon is toegestaan.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Rein » vr 02 aug 2019, 8:57

Vanwege die bushalte waar vandaan je met de bus binnen 5 minuten op Schiphol Centrum/Plaza bent, is die plek al jarenlang een geliefde parkeerplek. Wellicht dat het de laatste jaren nog iets erger is geworden, maar dit ‘probleem’ bestaat feitelijk al zeker 10 jaar op die plek. Ik had wel begrepen dat de gemeente bezig zou zijn er iets aan te willen gaan doen, maar hoe en wat precies weet ik niet.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Robonus » vr 02 aug 2019, 9:05

Op m'n twitterbericht wordt ook volop gereageerd, het komt er op neer dat er een hiërarchie in de wetgeving zit waardoor een APV niet een WVW of RVV kan aanpassen. Best interessant om te weten.

Het bermparkeren lijkt dus feitelijk niet verboden te kunnen worden (enkel met fysieke objecten onmogelijk te maken).

Dan blijft bij mij de discutabele vraag of het halfverharde terrein juridisch onder "weg" kan vallen. Dat lijkt me heel sterk namelijk.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Coen Tunnel » vr 02 aug 2019, 9:12

Robonus schreef: vr 02 aug 2019, 9:05 Op m'n twitterbericht wordt ook volop gereageerd, het komt er op neer dat er een hiërarchie in de wetgeving zit waardoor een APV niet een WVW of RVV kan aanpassen. Best interessant om te weten.
Dat is ook wel logisch. Anders zou de betekenis van verkeersborden niet overal hetzelfde zijn. Het kan niet zijn dat op basis van de APV de werking van een :E1: in Hoofddorp ineens wordt uitgebreid.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Robonus » vr 02 aug 2019, 9:17

Er worden daar wel van tijd tot tijd wat bonnen uitgeschreven, als je dat aanvecht heb je dus 100% kans dat de boete wordt kwijtgescholden?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Coen Tunnel » vr 02 aug 2019, 9:25

^^ Ik kan niet garanderen wat een rechter ervan zal zeggen. ;) Maar ik vermoed dat de bepaling uit de APV (uiteindelijk) geen stand zal houden.

Bij een zonale werking van een :E1: zie ik niet in hoe de APV die werking verder kan uitbreiden tot de berm. De reden die in de APV staat omschrijft duidelijk dat men een uitbreiding van het parkeerverbod opgelegd door een :E1: beoogt.

Het is gebruikelijk dat een APV parkeren op groenstroken en plantsoenen verbiedt, maar daar valt een wegberm niet onder.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Peter » vr 02 aug 2019, 10:59

De vraag is of je met een parkeerzonebord wel parkeren in de berm kan verbieden, daar de uitspraak niet over zones ging maar een los straatkant-parkeerverbod. In de parkeerzones (net als bij P-borden) mag je alleen in de vakken parkeren (mits er vakken aanwezig zijn). Nu er geen vakken zijn, vervalt die voorwaarde, maar de gemeente zou een paar losse vakken kunnen maken, desnoods allemaal gereserveerd voor doelgroepen. Ik denk niet dat er al jurisprudentie is over het zonebord (+ aanwezigheid vakken)

Voor priveterrein geldt het parkeerverbod niet. Het is aan de eigenaar om toegang te ontzeggen of parkeren onmogelijk te maken. Een gemeente kan evt de eigenaar daar toe dwingen omdat het land (vermoedelijk) dan gebruikt wordt in strijd met het bestemmingsplan. Speelt wel bij boeren die hun land verhuren voor langparkeren voor Schiphol.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Wesso » vr 02 aug 2019, 11:50

Robonus schreef: vr 02 aug 2019, 8:16Afbeelding
Even puur op wat ik zie: wie zet zijn/haar auto zo neer of laat de auto op zo'n plek achter?
Ik denk meteen aan malafide bedrijfjes die valet parking voor Schiphol aanbieden. In plaats van een veilige parkeerplek bieden zetten ze auto's op een schimmig bedrijventerrein of een willekeurig lapje grond... en verdienen daar geld mee. :facepalm:

Het draagt bij aan het parkeerprobleem, zonder twijfel. De burgemeester zat laatst aan tafel bij MAX Vakantieman maar toonde weinig daadkracht om hier tegen op te treden.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Coen Tunnel » vr 02 aug 2019, 12:13

Peter schreef: vr 02 aug 2019, 10:59 De vraag is of je met een parkeerzonebord wel parkeren in de berm kan verbieden, daar de uitspraak niet over zones ging maar een los straatkant-parkeerverbod. In de parkeerzones (net als bij P-borden) mag je alleen in de vakken parkeren (mits er vakken aanwezig zijn). Nu er geen vakken zijn, vervalt die voorwaarde, maar de gemeente zou een paar losse vakken kunnen maken, desnoods allemaal gereserveerd voor doelgroepen. Ik denk niet dat er al jurisprudentie is over het zonebord (+ aanwezigheid vakken)
Die worden vaak in binnensteden toegepast waar sowieso geen bermen zijn. Maar bij een :E1:-zone in een gebied waar bermen zijn zie ik niet in hoe je het parkeren in de bermen kan verbieden, zelfs al zijn er parkeervakken.
Wesso schreef: vr 02 aug 2019, 11:50Even puur op wat ik zie: wie zet zijn/haar auto zo neer of laat de auto op zo'n plek achter?
Ik denk meteen aan malafide bedrijfjes die valet parking voor Schiphol aanbieden. In plaats van een veilige parkeerplek bieden zetten ze auto's op een schimmig bedrijventerrein of een willekeurig lapje grond... en verdienen daar geld mee. :facepalm:

Het draagt bij aan het parkeerprobleem, zonder twijfel. De burgemeester zat laatst aan tafel bij MAX Vakantieman maar toonde weinig daadkracht om hier tegen op te treden.
Mensen zijn zelf ook stom om met dat soort bedrijfjes in zee te gaan, of te parkeren op onofficiële parkeerterreinen. Er wordt altijd voor gewaarschuwd maar toch doen mensen het, vaak om maar een paar euro te besparen in vergelijking met de prijs voor P3 of P4 op Schiphol - wat officiële parkeerplaatsen zijn.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Robonus » vr 02 aug 2019, 12:25

Smorgens zijn deze 2 terreinen redelijk leeg (om 06:30), ik zet 'm meestal aan de achterkant of zijkant netjes weg.
Ik schat in dat zo'n 80 procent van de geparkeerde voertuigen van kantoorpersoneel is uit de omgeving. Wat ik in mijn openingspost schreef, er is achterlijk weinig plek.

Met de auto is het smorgens steevast zo'n 23 minuten van huis naar werk. Met het ov is de snelste optie 1 uur en 25 minuten. Dat noem ik dan geen reële optie meer.

Ik zal eerlijk zijn, ik heb getwijfeld of ik de auto hier 2 weken neerzet als ik over een tijdje op vakantie ga. Ik moet rond 03:00 op schiphol zijn, en er rijden vanaf het terreintje constant nachtbussen binnen 10 minuten naar schiphol. Uiteindelijk toch maar voor ruim 110 euro voor P3 gereserveerd, toch bang dat ze er met m'n velgen vandoor gaan. Maar als ik een oude brakke auto had en een beperkt vakantiebudget zou ik het zeker overwegen.

Heb je toch kans dat er een ooijevaar over je auto loopt :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Rein » vr 02 aug 2019, 12:33

Wesso schreef: vr 02 aug 2019, 11:50 Het draagt bij aan het parkeerprobleem, zonder twijfel. De burgemeester zat laatst aan tafel bij MAX Vakantieman maar toonde weinig daadkracht om hier tegen op te treden.
De gemeente heeft net drie weken geleden een nieuwe burgemeester gekregen, wellicht ligt het daar wel aan.

immetjes
zandpaadje
Berichten: 11
Lid geworden op: di 31 mei 2011, 14:33

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door immetjes » vr 02 aug 2019, 13:30

off-topic
Robonus schreef: vr 02 aug 2019, 12:25 [...]
Ik zal eerlijk zijn, ik heb getwijfeld of ik de auto hier 2 weken neerzet als ik over een tijdje op vakantie ga. Ik moet rond 03:00 op schiphol zijn, en er rijden vanaf het terreintje constant nachtbussen binnen 10 minuten naar schiphol. Uiteindelijk toch maar voor ruim 110 euro voor P3 gereserveerd, toch bang dat ze er met m'n velgen vandoor gaan. Maar als ik een oude brakke auto had en een beperkt vakantiebudget zou ik het zeker overwegen.
[...]
Volg de route vd busbaan eens richting Hoofddorp/Nieuw-Vennep en kijk eens waar er ruime parkeerplekken zijn nabij haltes.
Je zou zelfs op de P+R aan het begin van de busbaan (Nieuw-Vennep, Getsewoud) kunnen gaan staan.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Robonus » vr 02 aug 2019, 13:42

Heb ik inderdaad ook nog naar gekeken, paar haltes Hoofddorp in kan je in een woonwijk parkeren. Ondanks dat ik een zuunige hollander ben, vond ik dat dan weer niet netjes voor de omwonenden daar terplaatse. 1 auto zal niet zo erg zijn, maar als massa's mensen zo'n truc gaan uithalen is dat natuurlijk erg vervelend voor de omwonenden aldaar.

Gelukkig bevind ik me in een positie waar €100 voor een P3 nog wel te betalen is, maar voor een hoop mensen is dat een aardig deel van het vakantiebudget.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Palance » vr 02 aug 2019, 14:02

Robonus schreef: vr 02 aug 2019, 13:42 Heb ik inderdaad ook nog naar gekeken, paar haltes Hoofddorp in kan je in een woonwijk parkeren. Ondanks dat ik een zuunige hollander ben, vond ik dat dan weer niet netjes voor de omwonenden daar terplaatse. 1 auto zal niet zo erg zijn, maar als massa's mensen zo'n truc gaan uithalen is dat natuurlijk erg vervelend voor de omwonenden aldaar.
Om maar te zwijgen van lolbroeken in de wijk die vreemde auto's bekrassen of slopen. Dat gebeurt ook nogal eens in Overschie waar je gratis kunt parkeren en bus 33 je zo op Zestienhoven afzet. In de regionale media zijn al regelmatig dit soort verhalen de revue gepasseerd, inclusief leenauto's van vaste bewoners wier auto, omdat het dus een 'vreemde' auto in de wijk was, ook beschadigd werd. Ja, fijne buren :nothanks:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Vinny » vr 02 aug 2019, 20:13

Robonus schreef:Het bermparkeren lijkt dus feitelijk niet verboden te kunnen worden (enkel met fysieke objecten onmogelijk te maken).
Volgens mij is het verbod op het parkeren in de berm (tijdelijk of permanent) zelfs onmogelijk om in te stellen. Ik help soms mee met het organiseren van festivals in het dorp en werd er door de politie op aangesproken dat ze dat onveilig vonden en dat we daar maar een mannetje heen moeten sturen die lief vraagt aan de automobilisten om hun auto op het aangegeven parkeerterrein neer te zetten. Ja, dat kan dus niet: geen mankracht voor en geen bevoegdheid om verplichtende aanwijzingen te geven.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Durashift » vr 02 aug 2019, 22:02

^^^mankracht kan je inhuren én het lijkt mij sterk dat veel bezoekers weten dat de gegeven aanwijzingen niet rechtsgeldig zijn.. ;)

~~~~~~~~~

Ik weet niet of die foto's van dat berm/weiland parkeren eigen gemaakte foto's zijn?? Gezien de, mogelijke, handhavende acties (al dan niet rechtsgeldig) lijkt het mij wel zo netjes om de kentekens niet zichtbaar te tonen.. :?:

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Basjuh1981 » za 03 aug 2019, 20:24

^^ Van de AVG mag je ze in ieder geval tonen.

immetjes
zandpaadje
Berichten: 11
Lid geworden op: di 31 mei 2011, 14:33

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door immetjes » ma 30 dec 2019, 13:39

Op 5 december 2019 werd er gewoon midden op het fietspad geparkeerd: Afbeelding

De auto's links staan op de stoep, net als de auto's achter de lift. Deze laatsten blokkeren bovendien de fietsenstalling.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Attietattie » ma 30 dec 2019, 14:09

Parkeren in de 'berm' kan je als wegbeheerder voorkomen door er een groenstrook van te maken.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

CasablancaMarocco
verkeersader
Berichten: 655
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 11:40

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door CasablancaMarocco » ma 30 dec 2019, 19:37

Sorry maar in landen als Spanje, Griekenland, Marokko komt dit veel vaker voor.

Voorbeeld van een 'onofficiële' parkeerplaats nabij een station in Spanje

Afbeelding


We moeten niet vergeten dat Nederland over georganiseerd is, en we daarom sneller 'gechoqueerd' zijn door zo'n situatie.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Robonus » di 31 dec 2019, 11:58

immetjes schreef: ma 30 dec 2019, 13:39
SPOILER: TOON

Op 5 december 2019 werd er gewoon midden op het fietspad geparkeerd: Afbeelding
De auto's links staan op de stoep, net als de auto's achter de lift. Deze laatsten blokkeren bovendien de fietsenstalling.
Klopt, de dag ervoor stonden er ook al 2 op fietspad en voetpad. S'middags hadden ze allemaal een bekeuring. Van de Citroen was ook smiddags z'n spiegel de verkeerde kant op gevouwen.

Afbeelding


Afbeelding


Vooral het noordelijke terrein begint steeds meer op drijfzand te lijken:

Afbeelding


En je moet ook niet het greppeltje over het hoofd zien:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Coen Tunnel » di 31 dec 2019, 12:12

Robonus schreef: di 31 dec 2019, 11:58Klopt, de dag ervoor stonden er ook al 2 op fietspad en voetpad. S'middags hadden ze allemaal een bekeuring.
Terecht. Wat een asocialen als ik die eerste twee foto's zie.
En je moet ook niet het greppeltje over het hoofd zien:
:lol:

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Basjuh1981 » di 31 dec 2019, 12:42

Coen Tunnel schreef: di 31 dec 2019, 12:12
Robonus schreef: di 31 dec 2019, 11:58Klopt, de dag ervoor stonden er ook al 2 op fietspad en voetpad. S'middags hadden ze allemaal een bekeuring.
Terecht. Wat een asocialen als ik die eerste twee foto's zie.
Eens. Maar dit
Robonus schreef: di 31 dec 2019, 11:58 Van de Citroen was ook 's middags z'n spiegel de verkeerde kant op gevouwen.
hoort natuurlijk ook niet. Blijf gewoon van andermans spullen af, ook al staat de auto asociaal geparkeerd.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Seat Ibiza » di 31 dec 2019, 14:48

Basjuh1981 schreef: di 31 dec 2019, 12:42 hoort natuurlijk ook niet. Blijf gewoon van andermans spullen af, ook al staat de auto asociaal geparkeerd.
Zeker. Al kan ik me de ergernis van passerende fietsers ook wel voorstellen.
In dit geval (parkeerder op fietspad) vind ik dat de gemeente best mag overgaan tot wegslepen van betreffende voertuig.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Durashift » wo 01 jan 2020, 1:13

Gewoon een stukje rood asfalt er neerleggen geeft ook duidelijkheid.

Het is niet goed te praten.. maar denk dat dergelijke bestuurders daar toch niet volledig 'bewust' parkeren. Die zien gewoon wat klinkers naast een andere auto op een betegeld pleintje..

Anyway, parkeren in de berm en uitstappen op het fietspad had wel gekund..

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Rein » wo 01 jan 2020, 1:23

Geloof me, die mensen weten heel goed waar ze parkeren. Het is het enige stukje waar je enigszins legaal (gratis) kan parkeren nabij die HOV bushalte aldaar. Nou ja behalve op het fietspad dan.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Peter » do 02 jan 2020, 8:55

Basjuh1981 schreef: di 31 dec 2019, 12:42 hoort natuurlijk ook niet. Blijf gewoon van andermans spullen af, ook al staat de auto asociaal geparkeerd.
Veel spiegels zijn 2 zijden op klapbaar (meestal blijft hij alleen naar binnen vaststaan). Als ze zo krap staan (en je moet er langs) is het goed denkbaar dat de spiegel goedbedoeld geklapt (en niet vernield) is door een voorbijganger.

Moeilijk voor de stellen dat je hier niet doorhebt dat het om een fietspad ging, gezien de kruising verderop.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door mavas » do 02 jan 2020, 10:34

CasablancaMarocco schreef: ma 30 dec 2019, 19:37 Sorry maar in landen als Spanje, Griekenland, Marokko komt dit veel vaker voor.

Voorbeeld van een 'onofficiële' parkeerplaats nabij een station in Spanje
SPOILER: TOON

Afbeelding
Dit is toch niet eenzelfde situatie als in Nederland? In het voorbeeld op de Rijnlanderweg zijn er nergens in de omgeving "bermen" of andere groenstroken die overblijven om gratis te parkeren. Er is wel een weiland rondom beschikbaar, maar daar wordt groente verbouwd.

In het voorbeeld van Spanje wordt er nergens groente verbouwd.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Robonus » do 03 sep 2020, 10:46

Even een kleine update, de "parkeerterreinen" zijn inmiddels afgesloten middels betonblokken/boomstammen. Er stonden op deze foto's nog wel 2 langsgeparkeerde auto's (wat volgens mij gewoon mag als je banden niet op het asfalt staan).

Misschien zou je er nog langskomen als je achter de laatste 2 boomstammen rijdt, maar dat zou ik zelf niet zo snel proberen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie