Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Lekkere Kwal
autoweg

Re: Parkeerproblemen Rijnlanderweg Hoofddorp

Bericht door Lekkere Kwal » zo 06 sep 2020, 8:14

Attietattie schreef:
zo 06 sep 2020, 1:06
We kunnen allemaal zeggen dat het niet netjes is, maar zo zitten mensen in elkaar.

Overigens ga ik nooit in een woonwijk staan als ik op Schiphol moet zijn. Het gaat mij erom dat ik het goed begrijp dat mensen dat doen.
Dan vind ik het jammer dat je dat wel begrijpt, maar dat je niet kan volgen dat ik ook slechts aangeef dat het niet netjes is. Ik zei nota bene
Lekkere Kwal schreef:
za 05 sep 2020, 11:22
Niemand zegt dat het niet mag, dat is nou juist het punt. Men geeft aan dat het als het de spuigaten uit loopt, het hinderlijk is voor de bewoners. Jij mag ook elke ochtend om 8 uur met de hoge druk je terras gaan schoonspuiten, maar je begrijpt dat je buren daar na een tijdje ook niet meer blij mee zijn. Een kwestie van sociale omgang dus, niet verkeersregels. Niemand dwingt jou om via de woonwijk + bus te reizen, je kan ook naar P3, of met de trein, of taxi, er zijn legio opties. Dat is dus jouw keuze en 'wat moet ik dan' moet je aan jezelf vragen, niet aan de persoon die het nadeel aangeeft van die specifieke keuze.
Maar dan toch de discussie insteken over dat je een bepaald 'recht' zou hebben gekocht omdat je MRB betaalt (waar jij dus zelf over begon, om nu terug te krabbelen dat het niet daarom gaat), of dat een bepaalde term onprettig is want er zou totaal geen verschil zijn tussen de mensen die daar parkeren. Dat is vrij tweeslachtig. Als 'het' niet netjes is, dan is er dus wel 'iets' anders aan de hand dan simpelweg mensen die ergens parkeren, ongeacht wat ze aan de overheid betalen of welke andere wettelijke mogelijkheden ze hebben. En juist daar gaat het mij om. Niet of het onbegrijpelijk is (heeft niemand hier tot nu toe uberhaupt gezegd) of dat het wettelijk niet zou mogen (ook door niemand gezegd).

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » zo 06 sep 2020, 9:55

Het is vrij menselijk om je tweeslachtig te gedragen :lol:

fonsoy
dorpsstraat

Bericht door fonsoy » zo 06 sep 2020, 22:01

Uiteindelijk zal de oplossing ook tweeslachtig zijn. Want; is parkeren op Schiphol te duur of in Hoofddorp te goedkoop? De invoering van betaald parkeren of gebruik van parkeerschijf in combinatie met een vergunning zal veel helpen bij te veel overlast. Maar idealiter werd P3 veel goedkoper (want €25 per dag is echt wel flink voor de polder, iets van €5-8 per dag lijkt me redelijk).
Vroeger kenden mijn ouders alle plekjes in Amsterdam om hun auto gratis kwijt te kunnen. Met het verloop van tijd is elk lekje wel gedicht daar. Dat zal hier ook moeten gebeuren.

Blijft wel triest voor de medewerkers op het bedrijventerrein. Want voor hen geen oplossing.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » ma 07 sep 2020, 0:50

fonsoy schreef:
zo 06 sep 2020, 22:01
Maar idealiter werd P3 veel goedkoper (want €25 per dag is echt wel flink voor de polder, iets van €5-8 per dag lijkt me redelijk).
Als ik vooraf voor een weekje boek ben ik doorgaans ergens rond de 50-60 euro kwijt. Dan kom je op een bedrag per dag van rond de € 7. Dat heb ik er best voor over. € 25 per dag heb ik nog nooit betaald.

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » ma 07 sep 2020, 7:19

P3 is dan ook bedoeld om langer te parkeren.

fonsoy
dorpsstraat

Bericht door fonsoy » ma 07 sep 2020, 11:04

Als je niet van tevoren boekt betaal je EUR25 per dag. Zakentripjes zijn altijd onverwacht en heel kort van tevoren, en dan vergeet ik het nog weleens. Maar als ik zelf moest betalen zou ik het OV nemen.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » ma 07 sep 2020, 17:24

^^ Als je hooguit drie dagen staat komt het daar op neer ja. Het inrijtarief is € 40 als je er maximaal 24 uur staat, € 67,50 tot 48 uur, en elke volgende dag kost € 7,50 extra.

Bij drie dagen dagen komt dat neer op € 75, ofwel inderdaad die € 25 per dag, maar bij vijf dagen is het bijvoorbeeld € 90 en dus nog 'slechts' € 18 per dag.

Ik gebruik P3 alleen voor privéreizen, voor zakentrips moet ik van de werkgever bij voorkeur met de trein naar Schiphol reizen.