Afbeeldingen op het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Chris » vr 29 dec 2017, 14:52

https://imgup.net/

Deze is er ook mee gestopt. De bestaande foto's werken nog wel zeggen ze, maar er worden geen nieuwe uploads meer geaccepteerd.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 13 feb 2018, 16:39

Photobucket komt nu met een nieuwe abonnementsoptie van $ 100 per jaar waarbij hotlinking is toegestaan. Hopelijk zijn er gebruikers die dit wel willen nemen waardoor afbeeldingen weer gaan werken. Maar eerlijk gezegd vind ik het nog prijzig. $ 50 per jaar zou wat mij betreft de max zijn voor fotohosting en dan moet het echt meerwaarde bieden. Flickr was destijds ook $ 50 per jaar meen ik.

http://photobucket.com/plans/

Rene
4x5 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door Rene » di 13 feb 2018, 18:57

Ze zullen wel een model in gedachten hebben gehad van "5% van de gratis klanten gaat 400 dollar betalen, dan lopen we eindelijk binnen". Maar waarschijnlijk heeft 99,9% photobucket de rug toegekeerd. Anders kom je nu niet opeens met een tarief dat 75% lager ligt.
Cornelis Lely, niet alleen ingenieur, minister van Waterstaat en de naamgever van Lelystad, maar ook de conceptuele bedenker van de autosnelweg.
Anno 1906.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » zo 27 mei 2018, 17:46

De CEO van Photobucket is nu weg en ze hebben meer fatsoenlijke abonnementen geïntroduceerd. 2GB inclusief hotlinking voor $ 2.99 per maand en 20 GB voor $ 6.49 per maand.

Ze zeggen dat 2 GB goed is voor 400 foto's, maar ik heb op Flickr ongeveer 1 GB aan foto's: dat zijn er meer dan 40.000. Voor web-viewing heb je toch geen resolutie van 4000px en foto's van 5 MB per stuk nodig.

captain007
2x3 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door captain007 » ma 28 mei 2018, 8:11

^^ Als je ze ook op volledige resolutie erop zet, zodat mensen groter kunnen bekijken gaat het wel heel hard. Ik heb nu zo'n 68,5GB op Flickr in gebruik met zo'n 26.000 foto's.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 31 mei 2018, 21:22

^^ Ik zet de compressie op 95%. Dat scheelt meer dan 50% in de bestandsgrootte. En ik crop elke foto handmatig en op een andere manier om de juiste frame te krijgen, dus ik resize ze allemaal naar 2000px breed (behalve pano's). De meeste foto's zijn zo'n 500 kb.

Op Flickr heb je 1 TB opslag, dat is megaveel, verreweg de meesten zullen daar niet in de buurt van komen. Al heb je mensen met bijna 700.000 wegenfoto's

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 25 jun 2018, 19:17

Ik heb de laatste 5-6 dagen problemen met Imgur. Afbeeldingen uploaden werkt soms pas na 3 of 4 keer proberen, de andere keren krijg ik time-outs. Het probleem lijkt zich voor te doen sinds ze die nieuwe layout hebben.

Afbeelding

mhkamp
2x2 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door mhkamp » vr 29 jun 2018, 13:30

Ik blijf dit probleem houden als er vanaf een andere website (zoals die van mij) afbeeldingen worden gelinkt. Het probleem lost zich (tijdelijk) op door in plaats van https -> http er van te maken:

Afbeelding

Igmur kon ik nu zo uploaden Chris. Ik had geen probleem.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 01 nov 2018, 14:22

Om meer dan 1.000 foto's te hosten op Flickr moet je een Pro account van $ 50 per jaar nemen.
Free accounts will soon be limited to 1,000 photos or videos.

If you are a free member with more than 1,000 photos or videos, you will have ample time to upgrade to Pro (for 30% off your first year) or download your photos and videos.*

Free members with more than 1,000 photos or videos uploaded to Flickr have until Tuesday, January 8, 2019, to upgrade to Pro or download content over the limit. After January 8, 2019, members over the limit will no longer be able to upload new photos to Flickr. After February 5, 2019, free accounts that contain over 1,000 photos or videos will have content actively deleted -- starting from oldest to newest date uploaded -- to meet the new limit.
:ongeduldig:

jelger
autoweg
Contacteer:

Bericht door jelger » do 01 nov 2018, 14:31

Er was ooit een veel kleinere limiet, en sinds een paar jaar was die er af (of in ieder geval veel ruimer) - sindsdien heb ik Flickr meer gebruikt, ook omdat ik van mijn eigen webhosting afwilde. Nu gaan ze het weer terug schroeven? Hmmm. :roll:

Fraai is dat. Zal vast te maken hebben met groeiend succes, nu veel concurrenten weg zijn of obscuur geworden zoals Picasa etc.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 01 nov 2018, 14:37

Ik vermoed dat Flickr meer dan andere diensten nog op desktop / laptop omgeving is gericht, waar mensen vaker een adblocker gebruiken. Ik snap op zich ook wel dat hosting niet gratis is. Voorheen was Flickr ook betaald. En een dienst die alleen op hosting is gericht zal ook sowieso minder advertentie-inkomsten hebben, aan hotlinking verdienen ze in principe niks terwijl veel mensen het wel zo gebruiken. Het is niet echt een sociaal platform (en dat hoeft ook niet per se). Ik denk dat de meeste mensen wel voor een pro account gaan, het platform wordt door veel fotografen gebruikt in plaats van de snelle instagram/facebook selfies. Voor die groep is $ 50 per jaar niet onoverkomelijk.

Mark
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door Mark » do 01 nov 2018, 14:52

jelger schreef:
do 01 nov 2018, 14:31
Fraai is dat. Zal vast te maken hebben met groeiend succes, nu veel concurrenten weg zijn of obscuur geworden zoals Picasa etc.
Flickr is enige tijd geleden over genomen door Smugmug, dat is de reden.
Volg je het Wegenforum al op Twitter?
Wegenforum updatesHeralder.net

jelger
autoweg
Contacteer:

Bericht door jelger » do 01 nov 2018, 15:46

Ah duidelijk, dank je. Ik hou dat niet zo bij.
Chris schreef:
do 01 nov 2018, 14:37
Het is niet echt een sociaal platform (en dat hoeft ook niet per se). Ik denk dat de meeste mensen wel voor een pro account gaan, het platform wordt door veel fotografen gebruikt in plaats van de snelle instagram/facebook selfies. Voor die groep is $ 50 per jaar niet onoverkomelijk.
Op zich heb ik het er wel voor over bij een dergelijke prijs. Ik had ooit een webserver thuis draaien, met een php gallery, later op externe hosting, maar ik heb niet zo veel zin meer in het gedoe (en beheer) dat daar bij komt kijken.

Wat het sociale media aspect betreft: ze hebben het wel geprobeerd met groepen etc. maar je ziet dat er eigenlijk nauwelijks wat mee gebeurt. Er is wel een mogelijkheid tot discussie o.i.d. binnen groepen, maar waar ik af en toe rondkijk is het veelal al jaren doods. Geeft op zich ook niet zo veel.

Jackbauer1350
2x2 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door Jackbauer1350 » do 01 nov 2018, 16:04

Het zat er natuurlijk wel een keer in dat dit ging gebeuren. Vond het eigenlijk al heel wat dat je in feite voor niks ongelimiteerd je foto's kon uploaden en zonder compressie.
Ik heb mijn account net naar pro geupgrade. Anders kan ik straks niks meer. Of je moet meerdere accounts openen en daar verder uploaden bij het bereiken van de max van 1000. Of ze moeten ip-adressen in de gaten gaan houden om dat te voorkomen.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 08 nov 2018, 17:41

De Creative Commons foto's op Flickr worden niet verwijderd, zo stelt men nu in een blogpost: https://blog.flickr.net/en/2018/11/07/t ... ur-future/

Goed nieuws lijkt me. Dit zijn vaak waardevolle foto's en vaak toch een stuk historie die verder gaat dan selfies en familiefoto's.

Plaats reactie