Opmerkingen over het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Juerd
Technisch forumbeheerder
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Juerd » di 30 apr 2019, 15:36

Je zou eens moeite doen om iemand te bedanken ;-)

Technisch gezien zou wat je wil goed met "position: sticky;" kunnen worden gemaakt. Dan scrollt het knoppenbalkje mee, wat voor de bedankknop en ook voor de quoteknop best handig kan zijn.

MaartenE
dorpsstraat

Bericht door MaartenE » zo 19 mei 2019, 20:15

Ik vraag mij af:

Als iemand met ^^ direct op jou reageert, zou het mogelijk kunnen zijn daar ook een notificatie van te krijgen?
Het valt mij op dat ik een topic lees waarin ik 2 dagen daarvoor heb gereageerd, en iemand heel netjes ^^ rechtstreeks antwoord geeft op mijn vraag.
Mooi, alleen krijg je daar geen notificatie van, omdat ik niet direct gequotet wordt.

Zou het mogelijk zijn dat bij het gebruik van ^^ , de voorlaatste poster (aan wie het meestal is gericht) een notificatie krijgt, vergelijkbaar met:

"Geciteerd door "xxxxxxx" in "xxxxxxxxxx"?

Naturist
expressweg

Bericht door Naturist » zo 19 mei 2019, 20:24

^^ mag ik mij daarbij aansluiten? :top:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

MaartenE
dorpsstraat

Bericht door MaartenE » zo 19 mei 2019, 21:30

^^
Sorry, zie je reactie nu pas. ;)

Even serieus, zeker in het begin hier kreeg ik "commentaar" dat ik mensen onnodige quoot, aangezien zij de laatste poster zijn.
Vaak doe ik dat juist zodat die persoon een notificatie krijgt dat iemand direct op degene reageert, zodat de discussie verder kan. Valt mij soms op dat discussies verzanden door het gebruik van ^^ .

Moet zeggen dat ik geen andere forums ken die het quoten van de vorige poster ontmoedigen, al begrijp ik wel dat je geen quotekettingen wil.

Palance
4x4 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door Palance » zo 19 mei 2019, 21:52

Er is natuurlijk nog wel een wereld van verschil tussen het quoten van hele lappen tekst en bv een woord of een zin.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

harry
Wegnummerfotograaf
Contacteer:

Bericht door harry » zo 19 mei 2019, 22:54

Palance schreef:
zo 19 mei 2019, 21:52
een wereld van verschil
Ik kleed een quote meestal uit tot datgene waarop ik reageer. :)
--Harry.
https://inducks.org/notab/nba/ (tijdelijk adres) foto's van NBA-wegwijzers (onderdeel van https://inducks.org/notab)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
Lidnummer 0031

Naturist
expressweg

Bericht door Naturist » ma 20 mei 2019, 0:34

^^ uitkleden? :duck:

Sorry, dit was wel zo'n weggevertje
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Coen Tunnel
4x4 autosnelweg

Bericht door Coen Tunnel » ma 20 mei 2019, 0:36

MaartenE schreef:
zo 19 mei 2019, 21:30
Even serieus, zeker in het begin hier kreeg ik "commentaar" dat ik mensen onnodige quoot, aangezien zij de laatste poster zijn.
Vaak doe ik dat juist zodat die persoon een notificatie krijgt dat iemand direct op degene reageert, zodat de discussie verder kan. Valt mij soms op dat discussies verzanden door het gebruik van ^^ .

Moet zeggen dat ik geen andere forums ken die het quoten van de vorige poster ontmoedigen, al begrijp ik wel dat je geen quotekettingen wil.
Ik meldde voorheen wel eens 'onnodige' quotes middels de meldknop. Maar na wat communicatie met een moderator een tijdje terug heb ik begrepen dat het gebruiken van quotes uit een voorgaand bericht tegenwoordig geen probleem meer is, inderdaad juist omdat dat een notificatie triggert. Uiteraard wel zodanig dat het de leesbaarheid niet al te negatief beïnvloedt (niet een heel bericht quoten als je eigenlijk op één zin reageert).

Kaaiman
2x4 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » ma 20 mei 2019, 8:08

Goed dat ik dit weet, ik was me hier ook niet bewust van. Ik wist wel van de notificatiefunctionaliteit voor quotes, maar had eigenlijk niet zo in de gaten dat er kennelijk best wel wat forummers zijn die daadwerkelijk van die functionaliteit gebruik maken en hun berichtenfrequentie er in feite van laten afhangen.

Zelf heb ik vrijwel alle notificaties uit staan (behalve van een klein handjevol favoriete topics), omdat ik geen zin heb om dagelijks allerlei notificaties door te worstelen, vandaar. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Kaaimans Combikaart van Nederland • overzichtskaart van Nederlandse wegen
Atlantis • forum voor geofictie

Plaats reactie