Kalender

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Kalender

Bericht door Palance » do 28 aug 2008, 6:48

René, bestaat er de mogelijkheid om een soort van kalender toe te voegen? Ik denk dan hierbij aan een mogelijkheid voor gebruikers om bepaalde evenementen erin te zetten die voor de doelgroep hier best interessant zou kunnen zijn. Ik denk dan niet aan de zoveelste antiek-rommelmarkt die je elke zaterdag wel ergens in het land hebt, maar bv. de posting over Gronings Ontzet zou een optie kunnen zijn, net zoals de Wereldhavendagen in Rotterdam (die er weer aankomen op 5, 6 en 7 september :) ), open dagen bij het één of het ander, etc.


Hoe denkt de rest erover? We hebben ooit een agenda-subforum gehad maar dat is ooit verdwenen. Is zoiets überhaupt mogelijk?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10230
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Kalender

Bericht door Peter » do 28 aug 2008, 8:32

Als je een folder maakt, die iedereen (die is ingelogd) kan wijzigen (ik neem aan dat dat kan), dan kan iedereen toevoegen (en verwijderen als de datum verstreken is). Een beetje wiki-achtig.

Ik vind het een goed idee. Wat mij betreft ook voor stripbeurzen en andere erotische evenementen :lol:
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Kalender

Bericht door vynkce » do 28 aug 2008, 9:30

Ik zie wel wat in het systeem dat ze gebruiken op het Franse wegenforum (SARA). Daar worden belangrijke (snel)weggerelateerde nieuwsberichten zeer kort aangegeven op de startpagina, maar ook andere mededelingen zoals "een prettige vakantie". De opening van de laatste kilometers van de A87 ondermeer en de goedkeuring van het A45-project.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Kalender

Bericht door Palance » do 28 aug 2008, 10:06

Dan zit je meer op het niveau van nieuwsdienst. Het gaat mij meer om het noemen van evenementen waarvan je kunt verwachten dat de meeste mensen het hier wel zal interesseren. Hoewel je zo'n "nieuwsdienst" ook als extra kunt gebruiken om gebruikers te wijzen op zo'n evenement, kort van te voren.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17414
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Kalender

Bericht door Kaaiman » vr 29 aug 2008, 22:08

Voorwaarde vind ik dan wel dat het enigszins infragerelateerd moet zijn.

Dus niet de jaarlijkse vlooienmarkt op de brink, maar ook niet de TT in Assen.

Wat wel kan is bijvoorbeeld open dagen als de Dag van de Bouw, een wegopening, een pas geopende tunnel en zulke openingsdata...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Kalender

Bericht door Rene » vr 29 aug 2008, 22:17

Aardig idee, maar ik voel er weinig voor om dat bij elke phpBB-update weer volledig door te gaan vlooien op zaken die incompatibel blijken te zijn. Het forum is nu standaard-software, en daar ben ik eigenlijk wel zo blij mee.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17414
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Kalender

Bericht door Kaaiman » vr 29 aug 2008, 23:04

Je kunt ook kant en klare kalendersoftware installeren en hosten onder kalender.wegenforum.nl (vergelijkbaar met chat.wegenforum.nl). :idea:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Kalender

Bericht door Rene » vr 29 aug 2008, 23:20

Dat vereist overleg met Juerd.
Hij host ons wegenforum, maar het lijkt mij niet de bedoeling dat zijn server wordt volgestouwd met gadgets.
Enfin, daar kan hij zelf het best een uitspraak over doen.

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kalender

Bericht door Juerd » vr 29 aug 2008, 23:27

Ik heb er geen problemen mee, maar zulke gadgets zullen bij mij nooit prioriteit krijgen als er eens iets mee mis blijkt te zijn. Een beetje zoals de webchat - leuk zolang het werkt, maar stuk is stuk. En uiteraard moet het onderhoudsvriendelijk zijn, dus niet allemaal bestaande dingen overhoop gaan halen.

Qua servercapaciteit verwacht ik geen problemen zolang het beveiligd wordt met een (simpel) wachtwoord.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18212
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Kalender

Bericht door mavas » za 30 aug 2008, 0:30

Ik weet ook niet of het gaat als je het los hebt van het forum. Het moet wel ergens in het forum een plekje krijgen anders wordt het m.i. te weinig bezocht. Tenminste, dat denk ik.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kalender

Bericht door Juerd » za 30 aug 2008, 1:18

Heb je iets concretere suggesties?

... en zin om 't te bouwen?

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18212
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Kalender

Bericht door mavas » za 30 aug 2008, 10:23

Heb je het nu tegen mij? Misschien dat het zoiets moet zijn als de shoutbox. Maar nee, ik heb geen zin om dat te bouwen (en jij natuurlijk helemaal niet). ;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kalender

Bericht door Juerd » za 30 aug 2008, 13:12

Ik vind het wel leuk maar kan er voorlopig simpelweg geen tijd voor vrijmaken.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Kalender

Bericht door Palance » za 30 aug 2008, 16:27

Ik ben zelf - helaas - op dit vlak niet zo technisch, maar zijn dat soort mods niet downloadbaar en zo inplugbaar?

Afijn, misschien kan ik zelf nog wat betekenen: Ik lees vandaag dat Startpagina gaat op zeer korte termijn starten met kalenders die aan bepaalde startpagina's gekoppeld kunnen worden. Aangezien ik (o.a.) de snelwegen.startpagina.nl beheer zou ik die dus kunnen gebruiken. Ik zal eens kijken als deze gadget operationeel is hoe het e.e.a. werkt. Dan hoeven René en Juerd er zich niet druk om te maken, maar hebben we toch een gratis kalender ter beschikking. Je 'ziet' hem dan alleen niet rechtstreeks via het forum.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Kalender

Bericht door harry » ma 01 sep 2008, 11:28

Kaaiman schreef:Dus niet de jaarlijkse vlooienmarkt op de brink, maar ook niet de TT in Assen.
De TT vind ik juist wel interessant. Niet om erheen te gaan, maar omdat de wegen in heel Drenthe dat weekend een ander aanzien hebben.
(Het is best leuk om met een stroom motoren mee te rijden over de A28 en dan toegejuicht te worden door toeschouwers vanaf de kant...)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Kalender

Bericht door Palance » ma 01 sep 2008, 19:41

Als die kalender bij startpagina eenmaal operationeel is, gooi ik de link op de forum en dan zal de tijd leren of het een nuttige en veelgebruikte optie is of dat het gewoon niks wordt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Plaats reactie