Snelwegenchat

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Snelwegenchat

Bericht door Kaaiman » ma 13 okt 2008, 23:22

Mocht je het forum te sloom vinden, heb je gewoon even zin in een goed gesprek of moet je iemand dringend even spreken? Dan is er natuurlijk de Snelwegenchat.

Al jarenlang kon je hiervoor op de Javachat van http://irc.roadpics.net/ terecht. Sinds een tijdje wordt ook via http://chat.wegenforum.nl/ toegang tot de chat geboden.

Voor de mensen onder ons die met een IRC-chatprogramma werken:
Server: chat.freenode.net
Poort: 6667
Kanaal: #snelwegen

Nu is er weer iets nieuws, dit maal te vinden op het forum zelf: je kunt nu op het forum zien welke mensen er online zijn op de snelwegenchat!
Scroll helemaal naar onderen op de forumindex en aanschouw. Bovendien, als je op het woordje 'chat' klikt, kom je rechtstreeks uit op de inlogpagina van de chat.

Afbeelding

Op maandagavond vanaf een uur of 19.30 is het vaak wat drukker op de chat. Dit is namelijk de vaste chatavond. Info over de wekelijkse chat en aankondigingen vind je in een ander topic. Over de meer technische kant van de chat, zoals verbindingsproblemen kun je hieronder terecht.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Snelwegenchat

Bericht door Rene » ma 13 okt 2008, 23:27

Had me normaal geleken als zoiets eerst op een beheerdersboard of in een forumteam besproken was geweest... :hm:

Ik ben onder geen enkel beding van plan dergelijke mods te beheren bij updates van phpBB-files.

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Snelwegenchat

Bericht door Juerd » ma 13 okt 2008, 23:30

Het forum te sloom? Nee, dat moet je niet zien als een probleem. Men denkt langer na over berichten op 't forum, wat de algehele kwaliteit ernstig ten goede komt.

Op een chat daarentegen speelt kwaliteit veel minder een rol. Chatten lijkt meer op oeverloos geouwehoer in de kroeg, terwijl op 'n forum een stevig debat of een semi-gestructureerde informatiebijeenkomst nagebootst kan worden.


Oh, en sorry René, ik ben in m'n enthousiasme duidelijk iets te ver gegaan. Het is in totaal maar 4 regeltjes in de PHP's en ik zal 't zelf onderhouden :). En als je 't niet wilt, ook prima natuurlijk.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Snelwegenchat

Bericht door Kaaiman » ma 13 okt 2008, 23:33

Met 'forum te sloom' doel ik meer op PB's en korte, voor de dicussie minder relevante opmerkingen. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Snelwegenchat

Bericht door Rene » ma 13 okt 2008, 23:39

Het gaat mij erom dat ik heb afgezien van mods, omdat die foutmeldingen geven in het automatische update-proces.
De manier waarop ik updates deed voordat phpBB3 uitkwam, daar wil ik echt niet meer naartoe terug. Een hele avond lopen klooien met files... :neenee:

En als er al zonodig modjes moeten komen, dan lijkt de image-resizer me 10x noodzakelijker.
Maar dat heb ik om dezelfde reden tot op heden niet gedaan.

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Snelwegenchat

Bericht door Juerd » ma 13 okt 2008, 23:46

Images resizen lijkt me ook een aantrekkelijke mod, maar wat ik tot nu toe heb gezien is allemaal behoorlijk complex in werking.

We kunnen eens een max-width in de CSS uitproberen. Ik weet niet of dat al goed werkt in IE.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Snelwegenchat

Bericht door Palance » di 14 okt 2008, 7:43

Zo'n chat-regeltje is sowieso niet betrouwbaar. Ik gebruik bv. een IRC-client, die wordt vast niet geregistreerd via deze mod.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 733
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: Snelwegenchat

Bericht door doorn » di 14 okt 2008, 10:22

^^Ik neem aan dat Juerd's bot (die dit uitleest en post) gewoon alle irc clients herkent, volgensmij is het zelfs zo dat als de bot wil weten welke irc client jij gebruikt, hij jou eerst moet pingen.
Dus dat zou niet moeten uitmaken ;)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Snelwegenchat

Bericht door Kaaiman » di 14 okt 2008, 10:51

Die bot kijkt toch alleen naar het namenlijstje in de chat en streept zichzelf (raar) weg? :?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Snelwegenchat

Bericht door Juerd » di 14 okt 2008, 12:03

Palance schreef:Zo'n chat-regeltje is sowieso niet betrouwbaar. Ik gebruik bv. een IRC-client, die wordt vast niet geregistreerd via deze mod.
De mod doet niks anders dan de inhoud van een tekstbestandje op de voorpagina zetten. Ik heb met opzet de complexiteit ver buiten het forum gehouden.

Sterker nog, de code die het tekstbestandje aanmaakt staat niet eens op dezelfde server. Wat zeg ik - het staat niet eens in dezelfde stad :)

Mijn botje genaamd "raar" kijkt elke minuut of de deelnemerlijst is gewijzigd. Zo ja, dan wordt het tekstbestandje bijgewerkt. Het heeft niets met de webchat te maken, dus het maakt voor deze lijst niet uit welke IRC-client je gebruikt.

Zijn er nog andere aspecten die je doen twijfelen aan de betrouwbaarheid?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Snelwegenchat

Bericht door Palance » di 14 okt 2008, 13:08

Ik ging er vanuit dat het scriptje keek wie er via irc.roadpics.net binnenkwam. Als ik op de chat zie, zie ik dat het gros dat is. Behalve die eigenwijze Palance dan :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Snelwegenchat

Bericht door Mark » di 14 okt 2008, 13:53

Even op proef, een nieuwe online client via Mibbit, naast de andere clientst die we hebben als Pjirc (javachat , http://irc.roadpics.net) en CGI:IRC (http://chat.wegenforum.nl). Pjirc en CGI:IRC worden door sommige sloom ervaren, wellicht dat Mibbit beter is.

Op proef hier te vinden:

http://dump.heralder.net/wfchat.html

JeroenF1
autoweg
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma 20 aug 2007, 14:09
Locatie: A7 & A28
Contacteer:

Re: Snelwegenchat

Bericht door JeroenF1 » di 14 okt 2008, 15:10

^^
Via Mibbit ziet het er wel erg mooi uit, maar tijden voor de berichten staan er niet (of ik heb nog niet gevonden hoe die in te stellen). Ik vind het er beter uitzien dan via irc.roadpics.net of die chat.wegenforum.nl ;)
Sinds maart 2015 tevens achter het stuur gezien.
Nu op http://www.girugten.nl: "Onderhoudsproblemen in Duitsland: de Autobahn op instorten?"
Faculteitsmagazine Ruimtelijke Wetenschappen, Rijksuniversiteit Groningen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Snelwegenchat

Bericht door Kaaiman » di 14 okt 2008, 16:06

Palance schreef:Ik ging er vanuit dat het scriptje keek wie er via irc.roadpics.net binnenkwam. Als ik op de chat zie, zie ik dat het gros dat is. Behalve die eigenwijze Palance dan :)
Euhm, alle vaste chatters hebben een eigen IRC-client. De meesten gebruiken irssi, daarna is X-Chat favoriet. Er zijn maar weinig vaste chatters die nog inloggen op een webchat. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 733
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: Snelwegenchat

Bericht door doorn » di 14 okt 2008, 23:12

Sinds vanavond al 5 chatters die de chat standaard aan hebben staan... :P

JeroenF1
autoweg
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma 20 aug 2007, 14:09
Locatie: A7 & A28
Contacteer:

Re: Snelwegenchat

Bericht door JeroenF1 » wo 15 okt 2008, 14:56

...Waarvoor ik doorntje nogmaals hartelijk voor wil bedanken! ;)
Sinds maart 2015 tevens achter het stuur gezien.
Nu op http://www.girugten.nl: "Onderhoudsproblemen in Duitsland: de Autobahn op instorten?"
Faculteitsmagazine Ruimtelijke Wetenschappen, Rijksuniversiteit Groningen.

Plaats reactie