Probleempje

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Probleempje

Bericht door Hajo » zo 12 jul 2009, 15:48

Als ik een bericht wil posten dat langer is dan het berichtenvenster, springt de cursor steeds weer terug naar de laatste regel die ik in dat vesnter getypt heb. Da's bijzonder irritant. "Scroll Lock" is uit.

Ergens iets veranderen in de instellingen?

rene19663
stadsweg
Berichten: 368
Lid geworden op: wo 27 mei 2009, 0:19
Locatie: Gorinchem

Re: Probleempje

Bericht door rene19663 » zo 12 jul 2009, 16:18

Hajo schreef:Als ik een bericht wil posten dat langer is dan het berichtenvenster, springt de cursor steeds weer terug naar de laatste regel die ik in dat vesnter getypt heb. Da's bijzonder irritant. "Scroll Lock" is uit.

Ergens iets veranderen in de instellingen?
Ik dacht al dat ik iets verkeerd deed maar jij hebt er dus ook last van. Ik los het nu maar op door bericht niet te lang te maken.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76494
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Probleempje

Bericht door Chris » zo 12 jul 2009, 16:35

Gek, ik heb net een lange post gemaakt, en er geen last van gehad.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Probleempje

Bericht door Palance » zo 12 jul 2009, 16:39

Het probleem is mij ook onbekend.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Probleempje

Bericht door Rene » zo 12 jul 2009, 16:40

Ik heb ook geen probleem.

Wellicht een browsergebonden probleem.
Welke browsers gebruiken jullie ?

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Probleempje

Bericht door Hajo » zo 12 jul 2009, 18:18

Internet Explorer 8.

Paixao
autoweg
Berichten: 1040
Lid geworden op: di 28 feb 2006, 15:07
Locatie: Denekamp
Contacteer:

Re: Probleempje

Bericht door Paixao » zo 12 jul 2009, 20:26

Ik had het probleem ook, eveneens in IE-8. Ik heb het opgelost door de compatibiliteitsknop in te schakelen.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

rene19663
stadsweg
Berichten: 368
Lid geworden op: wo 27 mei 2009, 0:19
Locatie: Gorinchem

Re: Probleempje

Bericht door rene19663 » zo 12 jul 2009, 20:41

Paixao schreef:Ik had het probleem ook, eveneens in IE-8. Ik heb het opgelost door de compatibiliteitsknop in te schakelen.
Bij mij is het probleem ook opgelost als ik de compatibiliteitsknop inschakel, dank je voor de tip ik gebruik dus ook IE 8

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Probleempje

Bericht door Palance » ma 13 jul 2009, 6:37

Heeft IE-8 meer problemen, behalve dan op dit forum? Want in dat geval ga ik hem niet installeren (had hem al wel gedownload).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Probleempje

Bericht door Hajo » ma 13 jul 2009, 9:13

IE 8 loopt op mijn computer thuis prima: ik heb er geen problemen mee.

Het beschreven probleem waarmee ik dit topic ben begonnen kan dus waarschijnlijk ook bij mij thuis met de compatibiliteitsweergave worden verholpen.

Bedankt voor de reacties!

Paixao
autoweg
Berichten: 1040
Lid geworden op: di 28 feb 2006, 15:07
Locatie: Denekamp
Contacteer:

Re: Probleempje

Bericht door Paixao » ma 13 jul 2009, 11:09

Palance schreef:Heeft IE-8 meer problemen, behalve dan op dit forum? Want in dat geval ga ik hem niet installeren (had hem al wel gedownload).
IE-8 werkt op zich heel goed. Een groot aantal sites geven bij mij ook geen problemen. De compatibiliteitsknop maakt dat ook sites met wat kleine probleempjes ook weer prima werken. Het wegenforum als geheel werkt overigens ook goed op IE-8, ik merk alleen dat het tekstvak niet goed scrollt. De weergave van websites in IE-8 is nu ongeveer vergelijkbaar met FF en Opera.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Probleempje

Bericht door boe! » ma 13 jul 2009, 15:50

IE-8 werkt inderdaad prima. Dat probleempje met het scrollen had ik ook. Gelukkig staat die knop van de compatibiliteitsweergave (3 x woordwaarde) in de adresbalk, waardoor dat eenvoudig te corrigeren is. Ik had laatst overigens een website die door IE zelf direct werd omgezet naar een andere weergave. Dat kan blijkbaar ook nog.

Ik merk overigens wel dat de beveiliging nog weer wat verder is opgevoerd. Krijg je ineens een melding dat IE het tabblad vanwege een veiligheidsprobleem heeft gesloten, om vervolgens in de helft van de gevallen de webpagina in een nieuw tabblad te heropenen. Dit zal ongetwijfeld nog wel ergens aan te passen zijn, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

Plaats reactie