Tapatalk

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Tapatalk

Bericht door Mark » za 31 jan 2015, 16:31

De TapaTalk integratie is om nog onduidelijke redenen niet helemaal functioneel na de update naar phpBB v3.1. Er wordt aan gewerkt.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door captain007 » zo 01 feb 2015, 16:13

De problemen met Tapatalk zijn nog niet opgelost. Momenteel hebben we een draad geopend op het support forum, omdat de plugin niet wil gaan werken om tot nu toe onduidelijke reden. Alternatief is om gewoon op de ouderwetse manier in de browser het forum te lezen. Ik verwacht echter niet dat de problemen op korte termijn kunnen worden verholpen.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door mavas » ma 02 feb 2015, 6:12

Bij mij werkt het forum gewoon via Tapatalk.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door captain007 » ma 02 feb 2015, 8:27

^^ In elk geval bij Mark (iOS) en mij (Windows Phone) werkt het niet naar behoren. Ik kan zelf wel de forumstructuur zien, maar weer geen topics zien of posts lezen. Kan ook zijn dat dit weer verschillend gedrag is per versie van de app en het platform. Van Tapatalk zelf krijgen we te horen dat de extensie voor phpBB 3.1 beta is en nog niet alles werkt. Het is dus voorlopig even wachten totdat Tapatalk met een bijgewerkte extensie gaat komen voor phpBB om te kijken of dit de problemen gaat verhelpen.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door mavas » ma 02 feb 2015, 9:48

^^ Bij nader inzien, ik kan idd ook geen posts lezen, alleen de forumstructuur zie ik.

Ik gebruik Android.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: Tapatalk

Bericht door chriskrusz » ma 02 feb 2015, 12:01

Wellicht ten overvloede meld ik dat ik ook alleen maar de structuur kan bekijken. Dit met tapatalk pro op Android. De posts-lijst blijft 'loading..' tonen. Dit geldt zowel voor forums die ook subforua bevatten (alleen de subfora zijn te zien/bekijken) als voor forums die enkel posts bevatten (daar is uiteraard alleen 'loading..' te zien).

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Tapatalk

Bericht door Mark » ma 02 feb 2015, 12:14

Krijgen jullie soms ook een foutmelding als je via "Trending" of iets dergelijks in de app een topic wilt openen? XML fout 2203 of soortgelijke kreet?

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door mavas » ma 02 feb 2015, 17:56

^^ Als ik via Trending of gewoon via Unread een post aanklik blijft hij maar laden en laden. Ik zit nu al 10 minuten tegen dat cirkeltje aan te kijken, maar er komt geen foutmelding.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Upquark
woonerf
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 24 mei 2009, 21:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Tapatalk

Bericht door Upquark » ma 02 feb 2015, 23:48

Hier is de draad die captain007 bedoelt. Hopelijk komt er snel schot in de zaak. Ik heb een hekel aan mobiel browsen, maar ja, ik kan ook niet zonder Wegenforum. :lol:

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: Tapatalk

Bericht door lebre7 » wo 04 feb 2015, 8:50

Mark schreef:Krijgen jullie soms ook een foutmelding als je via "Trending" of iets dergelijks in de app een topic wilt openen? XML fout 2203 of soortgelijke kreet?
Jup!
Afbeelding

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door captain007 » ma 09 feb 2015, 8:47

Inmiddels hebben we een workaround gevonden door gzip compressie in phpBB uit te schakelen. Tapatalk slikt dat door een bug momenteel niet en door dat uit te zetten lijkt het op mijn telefoon weer te werken. Graag even testen dus om te kijken of dit het probleem bij iedereen voor de time-being oplost.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door RSK » ma 09 feb 2015, 8:49

Gekke vraag misschien, maar hoeveel tapatalk-gebruikers zijn er eigenlijk op het forum?
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door captain007 » ma 09 feb 2015, 8:54

^^ Ik heb daar op het moment nog geen goed inzicht in. Pas sinds een paar weken heb ik beheer over het Tapatalk board account, waar ook een analytics module in zit. Alleen was Tapatalk sindsdien hier stuk, dus die statistieken zeggen momenteel helemaal niets.

Edit: Zie dat ik wel historie kan terugkijken. Ik zie eind 2014 nog gemiddeld tussen de 15 a 20 actieve members Tapatalk gebruiken. Dit is echt een minimaal aandeel van de site, aangezien we gemiddeld op 1700 unieke bezoekers per dag zitten. Het gros van de Tapatalk gebruikers zal derhalve dus vaste bezoeker zijn.

Upquark
woonerf
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 24 mei 2009, 21:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Tapatalk

Bericht door Upquark » ma 09 feb 2015, 9:22

Ik kan bevestigen dat het bij mij weer werkt!

Het verbaast me dat het aantal Tapatalk-gebruikers zo laag is, het werkt m.i. namelijk zo veel fijner dan via de browser!

Hoe dan ook: fijn dat, ondanks dat het een kleine minderheid betreft, er ondersteuning blijft geboden worden, en er zelfs extra inspanning voor wordt geleverd! :top:

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door captain007 » ma 09 feb 2015, 9:44

Het gaat overigens om een gemiddeld dagelijks aantal gebruikers. Als voorbeeld hier de statistieken van januari dit jaar toen alles nog werkte. Aan het aantal posts is ook goed te zien dat het voornamelijk actieve gebruikers zijn die het gebruiken. Dat is bij de normale versie wel anders, waar het gros stille meelezer is zonder iets te posten.
Afbeelding

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Bericht door Davy » ma 09 feb 2015, 9:49

Ik ben in ieder geval fervent gebruiker, vooral de functie om rechtstreeks vanaf mobiel afbeeldingen te uploaden is super handig.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Tapatalk

Bericht door boe! » ma 09 feb 2015, 13:10

Upquark schreef:Het verbaast me dat het aantal Tapatalk-gebruikers zo laag is, het werkt m.i. namelijk zo veel fijner dan via de browser!
Onbekend maakt onbemind? Ik ken Tapatalk pas sinds het moment dat er op dit forum iets over werd geschreven en zolang Chrome op mijn tablet prima werkt, heb ik ook geen behoefte om iets anders te zoeken.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door mavas » ma 09 feb 2015, 13:27

Ook op mijn Android-toestel werkt Tapatalk weer. :top:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Bericht door chriskrusz » ma 09 feb 2015, 13:27

Bij mij werkt het weer. En inderdaad op en tablet is de meerwaarde van tapatalk niet zo groot, maar op en telefoon is het echt veel fijner dan de browser.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door captain007 » ma 09 feb 2015, 13:39

Mooi dat het bij anderen ook weer werkt. Ik zie wel dat bij mij Tapatalk met gecombineerde BBCodes in de soep loopt (bijvoorbeeld img tag gecombineerd met een url tag). Ook ontbreekt het nog aan functionaliteit om pb's te kunnen versturen via Tapatalk. Helaas zijn we volledig overgeleverd aan de grillen van Tapatalk die een forumversie die al sinds oktober uit is niet volledig supporten :geenlach:

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door RSK » ma 09 feb 2015, 14:05

^^ Zelf kon ik destijds niet wennen aan Tapatalk, maar als ik heel eerlijk ben, is de nieuwe indeling van het forum op de telefoon al een stuk prettiger.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Tapatalk

Bericht door Chris » ma 09 feb 2015, 14:52

Ik moet zeggen dat ik Tapatalk niet meer gebruik sinds het forum meeschaalt. Dat maakt het in de browser op de telefoon een stuk handiger dan voorheen, toen ik vaak moest inzoomen en scrollen van links naar rechts.

Forummen op de telefoon is voor mij toch voornamelijk meelezen. Zo'n priegel toetsenbord nodigt mij niet echt uit om een zinvolle bijdrage in te tikken. Maar dat komt denk ik ook dat ik zo gewend ben aan de snelheid van een toetsenbord. Ik krijg vaak opmerkingen van collega's over hoe snel ik typ.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Bericht door Davy » ma 09 feb 2015, 15:12

Tapatalk biedt mij nog een flink voordeel: het verbruikt simpelweg veel minder data.

De leesbaarheid in de gewone browser is inderdaad veel beter, maar het dataverbruik blijft vrij hoog...

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door mhkamp » ma 09 feb 2015, 15:37

Ik heb Tapatalk op de tablet, en die neem ik alleen mee als ik voor langere tijd geen PC in de buurt heb (vakantie bijvoorbeeld). Daar heb ik meerdere fora op aangemeld en die zijn niet zo belangrijk als het Wegenforum. Op de smartphone gebruik ik gewoon het Wegenforum, en sinds deze zich aanpast aan de telefoon is het mij wel best.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Tapatalk

Bericht door Mark » ma 09 feb 2015, 16:10

Het blijft met beide platformen altijd beetje schipperen qua functies. In TapaTalk heb je het voordeel dat je in een app-omgeving zit specifiek voor je besturingssysteem waardoor je wat specifieke functies kwijt. Denk bijvoorbeeld aan pushnotificaties en foto's uploaden. TapaTalk is echter voor tal van platformen en niet voor een forum specifiek geoptimaliseerd. Dan komt een mobiele omgeving specifiek voor dit forum weer om de hoek kijken. En zo hebben TapaTalk als de mobiele versie zo hun voor en nadelen. Echter hebben we nu wel de mogelijkheid beide aan te bieden zodat de gebruikers wat te kiezen hebben ;).

In theorie zouden overigens pushnotificaties moeten werken nu. Met andere woorden: als je gequote wordt of een privébericht ontvangt zou je telefoon een notificatie moeten geven. Dat werkt alleen natuurlijk als notificaties voor TapaTalk aanstaan. Heeft iemand al zoiets ontvangen?

Upquark
woonerf
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 24 mei 2009, 21:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Tapatalk

Bericht door Upquark » ma 09 feb 2015, 16:50

Stuur mij eens een PM, dan laat ik het weten. :p

edit: Nee, dat werkt dus niet. En dat klopt ook wel, zie https://support.tapatalk.com/threads/ta ... #copyright:

Features that have yet to be implemented but are incoming for future releases:

Private Messaging
Native In-App Registration
Support for Push Notifications

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Tapatalk

Bericht door Mark » za 04 apr 2015, 23:01

Zojuist is een nieuwe (beta) versie van de Tapatalk extensie geïnstalleerd op het forum. Zo te zien lijkt het te werken allemaal. In deze versie zouden, volgens de ontwikkelaars, alle Tapatalk functies weer moeten werken. Denk daarbij aan push notificaties en moderatie tools.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Mark » zo 05 apr 2015, 17:24

[url=http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?p=828439#p828439]Palance, in een ander topic[/url] schreef:Maar de meldingen dat ik beter tapatalk kan gebruiken die ik op mijn iPad krijg, telkens als ik het forum open, die vind ik zelf hinderlijker.
Ik merkte dat ook net en was er ook niet zo gecharmeerd van. Gelukkig is het makkelijk uit te zetten ;).

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Palance » zo 05 apr 2015, 17:32

Waar? Ik weet alleen de mogelijkheid om dat balkje weg te klikken, maar dan komt-ie net zo hard weer terug bij de volgende keer.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Mark » zo 05 apr 2015, 18:56

Makkelijk uit te zetten aan de beheerderszijde bedoelde ik :p. Als het goed is moet tie nu niet meer opduiken :).

(Berichten even voor het overzicht naar het Tapatalk topic verplaatst)

Plaats reactie