Tapatalk

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Tapatalk

Bericht door exroosje » wo 28 mar 2012, 15:35

Veel forums hebben tegenwoordig de tapatalk plugin geimplementeerd zodt je ze onderweg op mobile devices kunt raadplegen met diverse tapatalk clients (ook gratis) op alle mobile platforms. Kan dat ook op dit forum geimplementeerd worden? De plugin ondersteunt de meeste forum software pakketten en brengt voor het forum geen kosten met zich mee.

http://www.tapatalk.com/

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: tapatalk

Bericht door waldo79 » wo 28 mar 2012, 20:15

Als het zo'n verbetering zou zijn zou ik de webmaster aanspreken in plaats van een berichtje te droppen :?

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door Rene » wo 28 mar 2012, 22:28

Het beleid op dit forum is om niet met allerlei mods te werken.
De forumsoftware blijft zo standaard mogelijk.
Als phpBB standaard iets in de software gaat maken voor weergave op mobieltjes, dan zal dat hier ook een keer volgen.

Spamkip
polderweggetje
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 12 aug 2009, 19:09
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door Spamkip » wo 11 apr 2012, 0:00

Tapatalk is niet echt een mod, het enige wat je hoeft te doen is 1 regel code toevoegen aan je template. Tapatalk staat (gelukkig) compleet los van phpBB zelf ;)

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door mhkamp » vr 25 mei 2012, 23:14

Blij dat het Wegenforum geen Tapatalk heeft: 1. Je moet er voor betalen (€2,49) maar das
het probleem niet. 2. De betaling kan alleen maar met creditcard. Gelukkig kan ik zo
ook tikken zonder Tapatalk.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 731
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: tapatalk

Bericht door doorn » wo 30 mei 2012, 19:49

^^ Waarom ben je daar blij om dan? Ik zou het fijn vinden als het wegenforum tapatalk ondersteund. Je hoeft het niet te gebruiken. Als je het niet gebruikt heb je er ook geen last van.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door mhkamp » wo 30 mei 2012, 20:30

Ik moet bekennen dat ik Tapatalk gekocht heb. Meningen kunnen dus snel veranderen.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door mavas » za 09 mar 2013, 20:39

*schop*

Op het phpbb-forum is te lezen dat waarschijnlijk in versie 3.2 een mobiele-forumstijl beschikbaar komt: https://www.phpbb.com/community/viewtop ... #p13187700
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door Kaaiman » za 09 mar 2013, 21:02

Met andere woorden: in het volgende decennium pas. :zzz:

Aan 3.0 wordt al sinds 2002 gewerkt en de ontwikkeling duurde 5 jaar, want 3.0 kwam uit in 2007. Sinds 3.0.6 in 2009 uitkwam, zijn er geen noemenswaardige veranderingen meer geweest.
3.1 is sinds 2010 in de maak en zal naar verwachting in 2014 eindelijk uitkomen.
De ontwikkeling van 3.2 start dus pas nadat 3.1 wordt vrijgegeven.

Met andere woorden: dat kan met het huidige tempo nog wel eens tegen 2020 worden. Tegen die tijd vinden we smartphones alweer ouderwets of kunnen ze met gemak veel zwaardere websites aan.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: tapatalk

Bericht door Vinny » za 09 mar 2013, 21:10

Het is niet zozeer dat mijn smartphone geen reguliere websites aankan. Maar mijn oog kan geen gewone sites op smartphoneschermen aan. Daarom bezoek ik dit forum praktisch nooit op mijn mobiel.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: tapatalk

Bericht door Snelwegfreak » za 09 mar 2013, 21:15

Hier hetzelfde. Het zijn vaak de sites die totaal niet geschikt zijn voor op de mobiel, niet dat de mobiel te langzaam is of iets dergelijks. Althans, niet bij mij.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door mhkamp » za 09 mar 2013, 21:22

Die van mij kan sites zoals het WeFo aan, maar het werkt voor geen meter.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10174
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: tapatalk

Bericht door Rein » za 09 mar 2013, 21:30

Vinny schreef:Het is niet zozeer dat mijn smartphone geen reguliere websites aankan. Maar mijn oog kan geen gewone sites op smartphoneschermen aan. Daarom bezoek ik dit forum praktisch nooit op mijn mobiel.
Dan moet je een betere smartfone nemen. Op een modernere I-Phone is dit forum redelijk goed leesbaar, alleen is het met dikke vingers op de goede subpagina clicken wat lastig. Ideaal is natuurlijk anders en ik kijk dan ook niet vaak op dit forum via de telefoon, maar het kan als je wilt allemaal best.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: tapatalk

Bericht door boe! » za 09 mar 2013, 21:36

Ik gebruik het wegenforum wel eens op mijn Samsung Galaxy en dat gaat prima.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door Rene » za 09 mar 2013, 21:38

Op mijn smartphone (s3 mini) kan ik het wegenforum zeker goed draaien, maar als je echt wat wilt lezen, dan moet je telkens inzoomen en swipen.
In die zin zou een mobiele forumversie geen overdreven luxe zijn.

Overigens zou een mobiele versie alle informatie tussen [img]-tags moeten laten voor wat het is, en alleen inladen als je erop klikt.
Je wilt echt niet dat het standaard inladen van grote hoeveelheden foto's in hi-res ten koste gaat van je internetbundel. Zelfs niet als je 1GB of 4GB hebt.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door mhkamp » za 09 mar 2013, 21:41

^^ Kom maar op met Tapatalk :D
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: tapatalk

Bericht door Vinny » za 09 mar 2013, 21:44

Rein schreef:
Vinny schreef:Het is niet zozeer dat mijn smartphone geen reguliere websites aankan. Maar mijn oog kan geen gewone sites op smartphoneschermen aan. Daarom bezoek ik dit forum praktisch nooit op mijn mobiel.
Dan moet je een betere smartfone nemen. Op een modernere I-Phone is dit forum redelijk goed leesbaar, alleen is het met dikke vingers op de goede subpagina clicken wat lastig. Ideaal is natuurlijk anders en ik kijk dan ook niet vaak op dit forum via de telefoon, maar het kan als je wilt allemaal best.
Een ander forum dat ik regelmatig bezoek heeft wel een mobiele site. Die is zoveel prettiger in gebruik omdat het specifiek is toegerust voor mobiele telefoonweergave. Je wil niet weten hoeveel fijner dat is :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door captain007 » za 09 mar 2013, 21:49

Het meest irritant zijn de kleine knoppen, zoals om naar een volgende pagina te gaan. Je moet helaas erg veel zoomen om alles goed te kunnen bedienen. Op een tablet heb ik er veel minder last van omdat de schermresolutie hoger is.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door Rene » za 09 mar 2013, 21:50

mhkamp schreef:^^ Kom maar op met Tapatalk :D
Zoals al eerder is gesteld, als het aan mij ligt alleen standaardsoftware van phpBB, in verband met updates.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door Kaaiman » za 09 mar 2013, 22:05

Ik bezoek het Wegenforum regelmatig met mijn derdehandse Nokia 5800 (waarom nieuw als oud ook werkt).

Het lastigst is om te klikken naar het eerste ongelezen bericht van een topic (dat icoontje is veel te klein). Bij pagina's met veel afbeeldingen haakt 'ie soms af i.v.m. beperkt geheugen, dus zo'n [img]-aanklikmogelijkheid zoals René voorstelt is zeker welkom.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14314
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: tapatalk

Bericht door Attietattie » za 09 mar 2013, 22:37

Zou ik heel irritant vinden. Ik wil de afbeeldingen er gewoon meteen op hebben.

Het forum lezen en erop posten gaat op mijn Samsung Galaxy Nexus zèèr soepel.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 731
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: tapatalk

Bericht door doorn » za 09 mar 2013, 23:21

^^ Dat ben ik met Attietattie eens, heb er op mijn Google Nexus 4 ook geen problemen mee. En in een beetje mobiele browser zit een optie om afbeeldingen niet te laden.
Het forum lezen op mijn telefoon is ook geen probleem: zoomen, swipen etc. hoeft allemaal niet omdat mijn browser (Google Chrome) de belangrijkste tekst extra groot maakt (een enkele keer heeft die het mis, maar bij het forum gaat het meestal goed).
Volgens mij is Chrome op alle Android 4.0 (en hoger) gratis te downloaden vanuit de Play Store.
Overigens zou Tapatalk ondersteuning op dit forum misschien wel handig zijn, het is in principe alleen maar een javascript in de HTML te zetten en een map uploaden (dus de software blijft standaard, afgezien van een heel klein beetje HTML).
Een mod zou je kunnen installeren, maar hoeft niet (met die mod kun je pushnotificaties krijgen als je een nieuwe PB hebt of als er activiteit is in een geabonneerd topic).

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: tapatalk

Bericht door Mark » za 09 mar 2013, 23:32

Tapatalk zou ik toejuichen :).

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door mavas » zo 10 mar 2013, 2:09

Het lezen, reageren en dergelijke gaat op zich vrij soepel met een mobiel, maar het is wel behoorlijk klein. Maar irritant is als je een gedeelte quote en je wilt in het gequote gedeelte een stukje tekst verwijderen. Een mod (die reeds bestaan voor mobiele telefoons) of zoiets als tapatalk zou een welkome aanvulling zijn. Want in principe lees ik het forum niet op mijn mobiel als het niet anders kan, ook al gaat de rest dus vrij soepel.
Met een mod of tapatalk zou het forum zeker meer gebruikers trekken want bijna iedereen heeft tegenwoordig een smartphone.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: tapatalk

Bericht door Davy » zo 10 mar 2013, 2:13

^^ grotendeels mee eens.

Op mijn mobiel lees ik vaak het forum, maar zal er amper posten, wegens toch veel te omslachtig. Plus ook het feit dat het forum aardig datavretend is.
Op dat vlak is de SSC-app wel handig, ik lees zelfs vrijwel alle berichten op SSC via mijn mobiel.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14314
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: tapatalk

Bericht door Attietattie » zo 10 mar 2013, 2:20

Ik zal mijn laptop eens moeten opschonen denk ik, want lezen gaat op mijn foon en tablet sneller dan op mijn laptop. :oops:

Posten is uiteraard relaxter met een toetsenbord dus dat doe ik dan wel weer graag op de laptop.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door Kaaiman » zo 10 mar 2013, 8:16

Langere berichten doe ik ook altijd vanaf een pc, maar een korter zoals dit doe ik gewoon vanaf mijn mobieltje. :)
TOEVOEGING
Overigens is het wel zeer irritant om steeds zo ver naar beneden te scrollen naar de verzendknop, omdat al die #@*! emoticons de ruimte vullen...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Sophie
expressweg
Berichten: 3437
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: tapatalk

Bericht door Sophie » zo 10 mar 2013, 12:04

Vanaf de mobiel zit ik zelden op dit forum.
Ik zelf gebruik het met een Tablet met toetsenbord, en vind het prima werken.
Ik denk wel dat tapatalk meer mensen zou kunnen trekken.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: tapatalk

Bericht door Via » zo 10 mar 2013, 14:20

captain007 schreef:Het meest irritant zijn de kleine knoppen, zoals om naar een volgende pagina te gaan. Je moet helaas erg veel zoomen om alles goed te kunnen bedienen. Op een tablet heb ik er veel minder last van omdat de schermresolutie hoger is.
Dit geldt voor mij ook. Het forum op een telefoon bekijken en reacties plaatsen gaat qua snelheid en leesbaarheid prima, maar het is er duidelijk niet op gemaakt.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5537
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: tapatalk

Bericht door nederland24 » zo 10 mar 2013, 19:28

Internetten op een telefoon vind ik helemaal niks. Je hebt een veels te klein scherm daarvoor.

Plaats reactie