Nog steeds te veel (sub-)fora

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door sirdanilot » ma 30 apr 2012, 19:25

Destijds heeft René ervoor gekozen om de subfora per wegnummer (vroeger had je een forum A1, A2, N3 etc.) samen te brengen tot fora als 'Autosnelwegen', 'Actueel' etc. Of ik het daar mee eens ben is vers twee (destijds was ik erg tegen), maar deze draad gaat over de andere fora.

Ik, als forumgebruiker, vind het irritant om steeds weer 6 tabs open te moeten klikken om te kijken of er nieuwe draden zijn. Daarnaast vind ik dat er minder draden 'sticky' (altijd bovenaan) moeten staan; alleen de allerbelangrijkste zouden die status moeten hebben. Sommige fora worden nauwelijks gebruikt of voor maar enkele draden, andere fora zijn heel populair. Dit is niet erg handig.

Bewegwijzering: Nederland, België, Internationaal, Foto's, Self-design

Afschaffen: Internationaal, Foto's
Verplaatsen: Self-design


Nederland en België zijn logisch. Het internationale bewegwijzeringsforum is weinig populair, en topics daaromtrent kunnen ook in de desbetreffende landenfora geplaatst, mijns inziens. Ook het subforum 'foto's' vind ik onzinnig; een relevante foto voor een draad kan in die draad worden gepost, en anders kunnen de foto's in de andere subfora 'foto's' of in het topic van een bepaalde weg worden gezet.
Self-Design is een belangrijk subforum, maar past misschien beter in andere categorieën dan de categorie bewegwijzering?

Wegontwerp en verkeersveiligheid
Verkeersmanagement
Verkeersregels
Verkeer & milieu
Stedelijk verkeer
Mobiliteitsbeleid
Goederenvervoer en luchtvaart
Openbaar Vervoer

Samenvoegen:
Goederenvervoer en luchtvaart + Openbaar Vervoer -> OV, spoor en luchtvaart (o.i.d.)
Mobiliteitsbeleid, Verkeer & milieu, Verkeersregels -> iets als Infrastructuur en besluitvorming
Wegontwerp en verkeersveiligheid, Stedelijk verkeer (+evt. Verkeersmanagement) -> Infrastructuur en uitvoering (o.i.d.)



De fora G&L en OV zijn beide weinig populair; samenvoegen is een goede optie om de populariteit te vergroten. Geen van beide zijn hoofdonderwerpen voor een wegenforum, dus je kunt die categorieën generaliseren.

De andere fora zijn het voornaamste probleem. Waarom vijf subfora terwijl ze maar twee hoofdonderwerpen behandelen, namelijk alles met besluitvorming en alles met uitvoering. Besluitvorming: procedures, MERs, verkeersregels, luchtkwaliteit etc. etc. etc.
Uitvoering: lantaarnpalen, rotondes, DRIPS, stoplichten, ouderwetse wegen en DV-wegen etc. etc. etc.

Het zou volgens mij véél gebruiksvriendelijker zijn als iedereen op die manier meteen wist waar wat gevonden kan worden. Mensen die niet geïnteresseerd zijn in lantaarnpalen hoeven niet op die draden te klikken, maar klikken bijvoorbeeld wel op draden over VRI's of rotondes.

René en medeforumgebruikers, wat vinden jullie van dit idee?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Palance » ma 30 apr 2012, 19:27

sirdanilot schreef: Ik, als forumgebruiker, vind het irritant om steeds weer 6 tabs open te moeten klikken om te kijken of er nieuwe draden zijn.
Wat is er mis met de functie om álle nieuwe berichten te tonen? Een klik, en je bent er al.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door harry » ma 30 apr 2012, 21:14

Ik zit bij het maken van nieuwe fototopics wel vaak te twijfelen tussen "Nederland - wegenfoto's" (= Forumindex ‹ Weginfrastructuur ‹ Nederland ‹ Wegenfoto's) en "Bewegwijzering - foto's" (= Forumindex ‹ Weginfrastructuur ‹ Bewegwijzering ‹ Foto's). Ik kan meestal geen verschil maken tussen die twee...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door nederland24 » ma 30 apr 2012, 21:34

^^Gewoon je eigen interpetatie volgen lijkt mij het beste en tot nu toe werkt dat bij jou uitstekend. :top:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door harry » ma 30 apr 2012, 23:34

^^ Mijn tekst gaat eerder over "Nog steeds te veel (sub-)fora"...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door sirdanilot » ma 30 apr 2012, 23:43

Daarom pleit ik er ook voor om 'bewegwijzering - foto's' gewoon weg te halen, en de bestaande topics in dat forum te verplaatsen naar België-foto's of Nederland-foto's (wat relevant is)

En het feit dat er een lapmiddel is (alle nieuwe posts tonen ipv fora) betekent niet dat het probleem niet opgelost kan worden ! Mits goed uitgevoerd vind ik een indeling in fora veel handiger, dan hoef ik niet te klikken op wat ik niet interessant vind, namelijk.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door harry » ma 30 apr 2012, 23:47

^^ Ik gebruik altijd de optie "alle nieuwe postings". En ik hoef dan nooit op iets te klikken wat ik niet interessant vind.
Eigenlijk gebruik ik de subfora alleen als ik een nieuw topic wil starten...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Vinny » di 01 mei 2012, 0:10

Ik ben van mening dat er veel te weinig subfora zijn. De oude structuur had als voordeel dat je vrij snel relevante informatie kon opzoeken terwijl dat nu nauwelijks nog mogelijk is. Bovendien hebben die tags zetten behoorlijk veel moderatiewerk opgeleverd. Kortom, wat mij betreft is het een achteruitgang, maar daar was ik dus één van de weinige in. Dan moet je gewoon dienend opstellen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Attietattie » di 01 mei 2012, 0:16

harry schreef:Ik gebruik altijd de optie "alle nieuwe postings". En ik hoef dan nooit op iets te klikken wat ik niet interessant vind.
Eigenlijk gebruik ik de subfora alleen als ik een nieuw topic wil starten...
Ey, that was my line!
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door keokiracer » di 01 mei 2012, 0:25

^^ En de mijne ook! ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Palance » di 01 mei 2012, 5:47

sirdanilot schreef:En het feit dat er een lapmiddel is (alle nieuwe posts tonen ipv fora) betekent niet dat het probleem niet opgelost kan worden
Wat een onzin. Je geeft aan problemen te hebben met teveel subfora vanwege het doorklikken naar nieuwe posts, maar een voor jou perfecte functie van het forum (want het is iets dat jij zoekt, namelijk zo snel mogelijk ongelezen posts vinden) vind je niks. Of je vindt het misschien wel wat maar toch zie je een probleem (dat er dus niet is). Sorry, maar het komt op mij een beetje over als "ik heb vanavond niks te doen, dus ik ga ergens over zeuren".
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Rene » di 01 mei 2012, 8:58

Het nadeel van twitter- en yammer-achtige omgevingen is dat ze te vluchtig zijn. Als je later iets wilt opzoeken of dat er al eens over een onderwerp is gediscussieerd, dan is dat schier onvindbaar. Dus is een forumstructuur met subfora erg handig. In het verleden waren we daarin erg ver doorgeslagen, maar daardoor raakte het overzicht zoek. Een tijdje geleden is er flink gesnoeid in het aantal fora, en ik zie de huidige situatie als overzichtelijk. Ik zie nu bij het verzoek tot verkleining van het aantal subfora totaal geen argumenten van overzichtelijkheid, enkel argumenten die ook gebruikt kunnen worden met een goede forumfunctie. Wat mij betreft dan ook totaal geen reden om verder te kijken naar het verkleinen van het aantal subfora.

Self-design is overigens nou bij uitstek een subforum dat volstrekt onbelangrijk is en dat, als het aan mij zou liggen, uit het hele forum zou kunnen worden gesmeten. Veel meer dan wat spielerei is het niet. Spielerei, die ertoe leidt dat juist anderen die een meerwaarde zouden kunnen hebben voor dit forum, het links laten liggen. Het is dan ook niet voor niets dat Self-design alleen zichtbaar is voor gebruikers die zijn ingelogd, en dat mensen die onbekend zijn met het forum en nog geen account hebben, het niet kunnen zien.


@Harry: vaak fotografeer je mooie plaatjes van wegwijzers en komborden. Die horen onder het hoofdforum Bewegwijzering thuis, als het doel is om de bewegwijzeringsfunctie van die borden onder de aandacht te brengen en te bediscussiëren.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Pino » di 01 mei 2012, 9:17

De huidige structuur van het forum vind ik uitstekend. Niet te plat, niet te diep. Maar waar zowel Vinny als Sirdanilot zeggen dat het niet altijd even makkelijk is om een bestaande draad te vinden, herken ik me daar wel enigszins in. Vermoedelijk krijg je dat met een actief forum dat alweer ruim zeven jaar in de lucht is.

Een oplossing voor dit probleem zal niet zitten in verplatting of verdieping. Dat is denk ik teveel een kwestie van persoonlijke smaak. Maar we zouden eens na kunnen denken over het concentreren van discussies. Ik heb nog wel eens het idee dat voor zo ongeveer ieder wissewasje een eigen draad wordt gemaakt. Toen ik gisteren zocht naar de draad over de Duitse Hochmoselübergang bleken er daar twee van te bestaan. Die zouden eigenlijk met elkaar moeten worden gecombineerd; maar ik weet hoe irritant het is om dat te moeten (blijven) modereren. Wat meer indexdraden zou zin kunnen hebben; daar maak ik op Skyscrapercity altijd dankbaar gebruik van. En over SSC gesproken: daar worden kleinere routes en projecten vaak ook in een algemene regionale draad behandeld. Met zo'n benadering zou je een behoorlijk aantal draden met maar zeer weinig posts kunnen elimineren.

Andere observatie: discussies over een paar foto's willen nog wel eens uitlopen in buitengewoon principiële discussies. En probeer die dan later maar eens terug te vinden. Valt daar in het kader van concentratie van discussie iets aan te doen?

kees
expressweg
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door kees » di 01 mei 2012, 10:03

Ik gebruik vooral de functie 'bekijk nieuwe berichten'.
Het is werkelijk een crime om andere draden te zoeken om te kijken of er bestaande draden zijn over een opmerking die ik wil plaatsen. De bestaande forumstructuur beperkt enorm mijn bewegingsvrijheid en heeft mijn plezier in dit forum nogal doen dalen.
Hoewel ik me er al bij heb neergelegd, wilde ik het toch nog even gezegd hebben als actief gebruiker zijnde.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door harry » di 01 mei 2012, 11:01

Rene schreef:@Harry: vaak fotografeer je mooie plaatjes van wegwijzers en komborden. Die horen onder het hoofdforum Bewegwijzering thuis
Aha, ik begrijp het. De lelijke foto's horen in dat andere subforum thuis. :)

Ik heb ook wel eens het probleem dat kees noemt: een opmerking willen plaatsen en niet een geschikt topic kunnen vinden.
Ik gebruik daarbij altijd de zoekfunctie (en nooit de subforum-indeling). En ik leg me erbij neer dat ik soms niks kan vinden (en laat mijn plezier er niet door vergallen :) ).
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Seat Ibiza » di 01 mei 2012, 11:04

Vinny schreef:Ik ben van mening dat er veel te weinig subfora zijn.
Helemaal mee eens. Ik kon vroeger in één oogopslag zien of er berichten waren over een bepaalde snelweg, door de uitsplitsing op nummer. Jammer dat dat is opgedoekt.

Wel vind ik het onderscheid tussen "Actueel" en "Autosnelwegen" nogal gekunsteld. Wat mij betreft kunnen die twee prima worden samengevoegd.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door captain007 » di 01 mei 2012, 11:06

@Harry: Ik kan goed begrijpen als je altijd via nieuwe berichten of ongelezen berichten navigeert dat de forumstructuur wat onduidelijk kan zijn. Ik ben een van de weinige vermoed ik die nog wel de forumstructuur als navigatie gebruik en ben er eigenlijk wel aan gewend. Als je inderdaad echter wat foto's ofzo wilt plaatsen van een route is het echter wel goed zoeken of er al een dergelijk topic over die weg is. Zo zijn er dus over sommige wegen nog wel eens dubbele topics, maar volgens mij valt dat over het algemeen wel mee.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Davy » di 01 mei 2012, 11:15

Op zich ben ik wel voorstander dat bepaalde zaken en/of topics wat meer gebundeld worden, zeker wat fotomateriaal betreft. Dit heb ik al een klein beetje geprobeerd in het Belgische wegenfotogedeelte wat snelwegen betreft om vanaf nu bijvoorbeeld alle foto's en video's die over een bepaald wegvak gaan te bundelen in 1 topic.

Voor de rest heb ik van de huidige forumstructuur niet echt last of problemen, ik gebruik ook altijd de "bekijk nieuwe berichten"-functie en de zoekopdracht als ik iets specifieks zoek...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Chris » di 01 mei 2012, 11:19

Ik vind de huidige indeling wel prima zo. Ik navigeer overigens altijd via de forumstructuur en nooit via een lijst aan ongelezen berichten.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Vinny » di 01 mei 2012, 11:26

In dat geval zijn er wel andere mensen die het weten ;)

Mijn grootste "forumfrustratie" is dat er projecten zijn waarbij 100 bladzijden aan bijdragen zijn opgenomen, waarbij de relevante bijdragen enorm verstopt zitten. Ik heb daar zelf ooit wat aan proberen te doen, maar toen stak ook een enorm luid protest op, waar ik niet allemaal mee bezig was... :(
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Davy » di 01 mei 2012, 11:39

^^ Wat ik dan wel eens gezien heb op een ander forum is dat er 2 topics gemaakt worden: een (eventueel gesloten) topic waar enkel nieuwsberichten in worden geplaatst, en een topic over hetzelfde onderwerp waar dan over gediscussieerd kan worden. Als "archief" hou je dan op termijn eventueel enkel het nieuwstopic over.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Rene » di 01 mei 2012, 11:40

Vinny schreef:Mijn grootste "forumfrustratie" is dat er projecten zijn waarbij 100 bladzijden aan bijdragen zijn opgenomen, waarbij de relevante bijdragen enorm verstopt zitten. Ik heb daar zelf ooit wat aan proberen te doen, maar toen stak ook een enorm luid protest op, waar ik niet allemaal mee bezig was...
Vullen en gebruik van de Wegenwiki is een beter alternatief dan een zeer ver vertakte forumstructuur.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Coen Tunnel » di 01 mei 2012, 12:13

Seat Ibiza schreef:
Vinny schreef:Ik ben van mening dat er veel te weinig subfora zijn.
Helemaal mee eens. Ik kon vroeger in één oogopslag zien of er berichten waren over een bepaalde snelweg, door de uitsplitsing op nummer. Jammer dat dat is opgedoekt.
Kan ik me bij aansluiten. Ik ben er aan gewend, maar ik vond het eerder makkelijker. Niet alle snelwegen in Nederland interesseren mij evenveel.
Wel vind ik het onderscheid tussen "Actueel" en "Autosnelwegen" nogal gekunsteld. Wat mij betreft kunnen die twee prima worden samengevoegd.
Mee eens. Ik zie het onderscheid ook niet echt.
Chris schreef:Ik navigeer overigens altijd via de forumstructuur en nooit via een lijst aan ongelezen berichten.
Ik ook. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar ik vind dat uitermate onprettig forummen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Chris » di 01 mei 2012, 12:16

Coen Tunnel schreef:
Wel vind ik het onderscheid tussen "Actueel" en "Autosnelwegen" nogal gekunsteld. Wat mij betreft kunnen die twee prima worden samengevoegd.
Mee eens. Ik zie het onderscheid ook niet echt.
Het idee is dat "actueel" over grotere projecten gaan die daadwerkelijk in aanleg of in de besluitvorming zijn, en "autosnelwegen" over alle andere onderwerpen, inclusief afgeronde projecten. Zo is het makkelijk actuele projecten bij te houden, zeker nu er in de afgelopen jaren veel meer in aanleg is gegaan.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door mavas » di 01 mei 2012, 12:20

Daarnaast kun je in 'actueel' ook niet-autosnelwegprojecten vinden en zelfs projecten van n-wegen die geen rijksweg zijn (bv n34, n62, n69).
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Coen Tunnel » di 01 mei 2012, 12:24

^^ Ik begrijp het idee achter de scheiding ook wel, maar naar mijn mening kunnen beide subfora prima worden samengevoegd. De topics over N-wegen kunnen dan mooi naar het subforum 'OWN'. Voor mij, en ik denk ook voor veel andere forummers, zou dat veel duidelijker zijn.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Kaaiman » di 01 mei 2012, 12:28

mavas schreef:Daarnaast kun je in 'actueel' ook niet-autosnelwegprojecten vinden en zelfs projecten van n-wegen die geen rijksweg zijn (bv n34, n62, n69).
Echter worden alle wegenprojecten van niet-rijkswegen dan wel weer in OWN gepleurd, in plaats van Actueel.
Algemeen vind ik ook een wat ongedefinieerd subforum. Ik weet nooit echt of het nou gaat over wegen in het algemeen of autosnelwegen/rijkswegen in het algemeen, iof dat het gewoon een vergaarbak is van alles wat niet in de andere subfora thuis hoort.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door harry » di 01 mei 2012, 12:46

Vinny schreef:Mijn grootste "forumfrustratie" is dat er projecten zijn waarbij 100 bladzijden aan bijdragen zijn opgenomen, waarbij de relevante bijdragen enorm verstopt zitten. Ik heb daar zelf ooit wat aan proberen te doen
Dat heb ik ook wel eens geprobeerd, bij het SNUP-topic. Ik heb de gegevens verzameld op een websiteje die vervolgens niemand meer kan vinden. Bovendien heb ik die site niet echt afgemaakt - te veel werk...
http://home.wxs.nl/~fluks4/sporen/
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Kaaiman » di 01 mei 2012, 12:54

^^ Een aantal van die beschreven sporen kloppen ook niet helemaal door voortschrijdend inzicht.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Seat Ibiza » di 01 mei 2012, 13:50

Coen Tunnel schreef:Ik begrijp het idee achter de scheiding ook wel, maar naar mijn mening kunnen beide subfora prima worden samengevoegd. De topics over N-wegen kunnen dan mooi naar het subforum 'OWN'. Voor mij, en ik denk ook voor veel andere forummers, zou dat veel duidelijker zijn.
Exact, dat denk ik ook :yesyesyes:

Plaats reactie