Nog steeds te veel (sub-)fora

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door sirdanilot » di 01 mei 2012, 14:03

Palance schreef:
sirdanilot schreef:En het feit dat er een lapmiddel is (alle nieuwe posts tonen ipv fora) betekent niet dat het probleem niet opgelost kan worden
Wat een onzin. Je geeft aan problemen te hebben met teveel subfora vanwege het doorklikken naar nieuwe posts, maar een voor jou perfecte functie van het forum (want het is iets dat jij zoekt, namelijk zo snel mogelijk ongelezen posts vinden) vind je niks. Of je vindt het misschien wel wat maar toch zie je een probleem (dat er dus niet is). Sorry, maar het komt op mij een beetje over als "ik heb vanavond niks te doen, dus ik ga ergens over zeuren".
Dat die functie bestaat is irrelevant voor deze discussie. Als je een bepaalde draad op wil zoeken moet je nog steeds via de forumstructuur en niet via 'nieuwe berichten'. Kunnen we dus a.u.b. bij het onderwerp blijven, namelijk de forumstructuur, in plaats van dit gejij-bak?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Palance » di 01 mei 2012, 14:41

Zo werkt dat niet. Jij geeft aan dat de forumstructuur hinderlijk is voor het lezen van nieuwe berichten, maar wil maar niet aangeven waar nu daadwerkelijk het probleem zit. Zolang jij dat niet kan en/of wil, terwijl er een prima oplossing ligt (namelijk: Het opvragen van alle ongelezen berichten), vind ik het inderdaad gezeur om niks. Om nog even je eigen woorden erbij te halen:
sirdanlot schreef:Ik, als forumgebruiker, vind het irritant om steeds weer 6 tabs open te moeten klikken om te kijken of er nieuwe draden zijn.
Dus nogmaals: Geef nou maar aan waar het probleem zit van de forumstructuur in relatie tot de nieuwe draden. Deze discussie is dus wel degelijk relevant door je eigen stelling.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Kaaiman » di 01 mei 2012, 16:21

Ik zou graag een handiger onderscheid willen. Nu hebben we het over Autosnelwegen en OWN. De gemiddelde leek weet prima wat autosnelwegen zijn, maar OWN? Bovendien zijn er rijks-N-wegen die dus niet tot Autosnelwegen behoren, maar wel onderdeel zijn van het HWN. Een plaats in het OWN-subforum is in dat geval niet gepast.

Ik zou zelf liever onderscheid willen maken in A-wegen en N-wegen. Dat is duidelijker naar de leek toe en ik denk ook duidelijker dan een onderscheid HWN/OWN, dat nogal afhangt van de definitie van de gebruiker. A- en N-wegen zijn gewoon gedefinieerd door hun wegnummer. Niet altijd helemaal consequent (A12 Utrechtsebaan, A59 KP Hooipolder) maar dat gaat slechts over kleine stukjes en uitzonderingssituaties.

Zoals al eerder opgemerkt, zie ik niet heel veel nut in het onderscheid van Actueel versus de 'gewone' wegensubfora.

Een mogelijke nieuwe opzet:
  • Algemeen (vergaarbak van alles wat niet in andere subfora past)
  • A-wegen (incl actueel A-wegen, niet als apart subforum)
  • N-wegen (incl Actueel N-wegen, niet als apart subforum)
  • Wegenfoto's
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Palance » di 01 mei 2012, 16:28

En waar wil je dan een bericht plaatsen over de Randweg Eindhoven?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door kees » di 01 mei 2012, 16:55

^^
Ik zou me voor dit soort vraagstukken verplaatsen in de ogen van een leek, die toevallig informatie zoekt op dit forum.
In dat geval moet je geen onderscheid maken tussen de parallelweg van de rondweg Den Bosch en die van de randweg Eindhoven. Beiden worden als onderdeel van de A2 gezien in de ogen van een leek.
Een gekunsteld onderscheid begrijpen voornamelijk alleen de mensen die er zich specifiek in verdiepen.
Laatst gewijzigd door kees op di 01 mei 2012, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Kaaiman » di 01 mei 2012, 17:40

^^ Precies. Uitzonderingen hou je altijd, maar dan liever duidelijke uitzonderingen dan vaag onderscheid (zoals HWN/OWN).

Desnoods plaatst iemand een link vanuit N-wegen naar het topic in A-wegen. Dan is het zeker goed.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door harry » di 01 mei 2012, 18:33

^^ En wat doe je dan met wegen die niet A-weg en niet N-weg zijn?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Palance » di 01 mei 2012, 18:35

En waar gaat de R348 heen? :knetter:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Willem » di 01 mei 2012, 18:36

Geen enkele indeling is helemaal waterdicht. De huidige indeling functioneert prima. Wil iemand alleen de nieuwe berichten zien, dan kan dat snel via de speciale functie. Voor degenen die liever de context van een bericht willen lezen is er met wat klikken het hele subforum te openen.
Je moet voor jezelf even de manier vinden die je het prettigst vind werken, maar dan is er geen probleem.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door boe! » di 01 mei 2012, 18:48

sirdanlot schreef:Ik, als forumgebruiker, vind het irritant om steeds weer 6 tabs open te moeten klikken om te kijken of er nieuwe draden zijn.
In de forumindex kan je met één muisklik naar de allerlaatste berichten. Hier kan je ook zien in welke andere subfora nieuwe berichten zijn geplaatst (rood gekleurd). De meeste van deze berichten zijn in twee muisklikken te lezen. Daarna kan je in één klik weer terug naar de forumindex en begin je opnieuw. Ik zie het probleem niet.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Via » di 01 mei 2012, 19:24

Seat Ibiza schreef:Wel vind ik het onderscheid tussen "Actueel" en "Autosnelwegen" nogal gekunsteld. Wat mij betreft kunnen die twee prima worden samengevoegd.
Hier ben ik het ook wel mee eens, ik kan vaak ook niet volgen waarom sommige draden per se in het een of het andere forum staan. Daarnaast ben ik het ook wel met Kaaiman eens dat het onderscheid HWN-OWN te vaag is. Een rijksweg zoals de N9 of N65 staan onder OWN, terwijl die eigenlijk meer bij HWN thuishoort als je het mij vraagt.

Verder kan wat mij betreft Wegontwerp worden samengevoegd met Verkeersmanagement. Laatstgenoemde gaat met name over VRI's en matrixborden en die passen wat mij betreft prima bij het subforum Wegontwerp (namelijk alles op, naast of boven de weg).

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door mavas » di 01 mei 2012, 19:43

harry schreef:^^ En wat doe je dan met wegen die niet A-weg en niet N-weg zijn?
Dan voor N-wegen de term niet-autosnelweg lezen en we zijn er. :) Een R-weg of S-weg valt dan ook onder de definitie.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Rene » di 01 mei 2012, 21:23

Wat mij betreft geldt dat ik de forumstructuur thans wel best vind. Misschien dat ik zin krijg om er weer eens tijd in te steken op de dag dat Google besluit om wereldwijd een eenduidige kleurenlegenda te maken voor wegkarakteristieken...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Coen Tunnel » di 01 mei 2012, 21:35

^^ Dus als Pasen en Pinksteren op één dag vallen. :)

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Rene » di 01 mei 2012, 21:42

Zoiets ja. Maar misschien ook wel als het kermis in de hel is op Sint Juttemis.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door boe! » di 01 mei 2012, 22:24

17 augustus dus. :)

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Rene » di 01 mei 2012, 22:36

6782 AD ?? :mrgreen:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door harry » di 01 mei 2012, 23:23

Dat wil zeggen, zodra die postcode uitgegeven wordt?
(Op dit moment zijn er geen postcodes tussen 6745 en 6800.)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Rene » di 01 mei 2012, 23:32

Nou, als op 17 augustus 6782 nog zoiets als een postcode bestaat, misschien wel... 8-)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Kaaiman » wo 02 mei 2012, 11:31

harry schreef:^^ En wat doe je dan met wegen die niet A-weg en niet N-weg zijn?
Goed punt. Je zou nog een subforum kunnen maken met Overige wegen. Daar kunnen dan stadswegen (S-wegen) en overige landelijke wegen in besproken worden. Maar beide zijn een minderheid op dit forum.

De oplossing van Mavas snijdt ook wel hout, maar levert misschien iets meer rommeligheid op.

Het subforum Stedelijk Verkeer zou er dan overigens wel op nageplozen moeten worden of gewoon alle topics verplaatst naar Overige wegen. Nu is het ook niet al te consistent dat het S-wegennet van Rotterdam in het ene subforum zit en het S-wegennet van Den Haag in een totaal ander subforum. En voor de 2+2-wegen in Drentse steden moet ik weer ergens anders kijken. Ik zou deze graag allemaal in OWN (of beter: Overige wegen) zien, òf allemaal in Stedelijk verkeer, maar niet in beide.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Wouter N14 » wo 02 mei 2012, 11:48

Kaaiman schreef:Nu is het ook niet al te consistent dat het S-wegennet van Rotterdam in het ene subforum zit en het S-wegennet van Den Haag in een totaal ander subforum.
Die heb ik al enige tijd geleden bij elkaar gezet...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Nog steeds te veel (sub-)fora

Bericht door Kaaiman » wo 02 mei 2012, 12:22

^^ Oké, ik wist niet meer zeker of dit nu al was gebeurd of niet en ik was te lui om het even op te zoeken. Maar in ieder geval alsnog bedankt. :top:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie