MovieMaker

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

MovieMaker

Bericht door Attietattie » wo 29 aug 2012, 14:21

Geen idee waar jullie je filmpjes mee bewerken, maar ik doe dat met Microsoft Live Movie Maker. Snel, simpel, doeltreffend en gratizzz!

Echter, de laatste tijd geeft ie een foutmelding. Ik heb op internet al gezocht en de halve wereld schijnt het probleem te hebben wat niet verholpen schijnt te kunnen worden. is er hier iemand die de ultieme oplossing heeft of heeft gevonden? Of weet iemand een ander programma dat op een prettige manier MP4-tjes kan bewerken?

Ik ben het namelijk een beetje beu. Ik kan al 2 weken vrijwel niets bewerken. Ik kan alleen knippen omdat ik toevallig een smartphone heb waar dat mee kan, maar verder houdt het op. Beeeetje irritant!
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: MovieMaker

Bericht door Rene » wo 29 aug 2012, 15:27

Een vrij nieuwe ontwikkeling van DVDVideoSoft Free Studio is Free Video Dub.
Nog niet 100% bugfree, maar het werkt aardig om een videofilmpje mee te knippen.
http://www.dvdvideosoft.com/products/dv ... eo-dub.htm

Verder zijn alle converters van deze gratis softwareboer wel interessant. Heb je een mp3/4-tje dat op je speler een format-error geeft, sla hem dan met de converter op de juiste manier op en hij werkt wel.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: MovieMaker

Bericht door captain007 » wo 29 aug 2012, 15:35

Heb je ook al de nieuwste versie van MovieMaker geprobeerd? Laatst is een nieuwe versie van de Windows Essentials suite gelanceerd en daar zit ook een nieuwe versie van Movie Maker bij.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: MovieMaker

Bericht door keokiracer » wo 29 aug 2012, 21:39

Attietattie schreef:Echter, de laatste tijd geeft ie een foutmelding.
Wat voor een is het? (ik krijg hem namelijk niet). Krijg je de melding als je begint met uploaden of pas halverwege (klaar met opslaan moviemaker, begint uploaden naar youtube) of aan het eind? Die halverwege en aan het eind heb ik namelijk al eerder last van gehad. Denk alleen niet dat de oplossing jou helpt, want het ging bij mij om een compilatie: de overgangen tussen de clipjes verziekten het op een of andere manier, toen ik die eruit haalde ging het in 1 keer goed.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: MovieMaker

Bericht door Attietattie » wo 29 aug 2012, 22:04

captain007 schreef:Heb je ook al de nieuwste versie van MovieMaker geprobeerd? Laatst is een nieuwe versie van de Windows Essentials suite gelanceerd en daar zit ook een nieuwe versie van Movie Maker bij.
Zowel de nieuwste als een oudere geprobeerd. Helpt niks.

Keoki, ik kom dat hele programma niet meer in. Ik krijg de melding dat de systeemvereisten niet toereikend zijn. Zomaar vanuit het niets. En dat krijg ik niet verholpen, net als een hoop anderen in de wereld.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: MovieMaker

Bericht door keokiracer » wo 29 aug 2012, 22:22

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: MovieMaker

Bericht door Attietattie » wo 29 aug 2012, 22:35

Zal het eens proberen als ik weer eens achter de laptop zit. Dank je.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: MovieMaker

Bericht door Attietattie » zo 02 sep 2012, 2:08

Rene schreef:Een vrij nieuwe ontwikkeling van DVDVideoSoft Free Studio is Free Video Dub.
Nog niet 100% bugfree, maar het werkt aardig om een videofilmpje mee te knippen.
So far is dit helaas geen succes. Dit is het resultaat van simpel knippen: audio loopt prima maar de video loopt te snel en doet gek.
Link
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Tachi
verkeersader
Berichten: 822
Lid geworden op: ma 05 apr 2010, 18:38

Re: MovieMaker

Bericht door Tachi » za 30 mar 2013, 19:11

Heren filmmakers :)
Ik wil ook een paar filmpjes bewerken en posten. Wat zijn de huidige gratis videobewerkingsprogramma's, die naar tevredenheid zijn. Welke gebruiken jullie? En wat zijn jullie bevindingen?
Ik vraag dit omdat de laatste post inmiddels een half jaartje geleden is. Dus misschien zijn er andere en/of betere spelers op de gratis videobewerkingsmarkt.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: MovieMaker

Bericht door Attietattie » za 30 mar 2013, 19:22

Ik draai wederom Moviemaker, nu op mijn zakelijke laptop. Het programma is erg simpel, het wijst zichzelf en het kan voldoende. Bovendien heb ik het idee dat het niet zo zwaar is, ook een pre.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: MovieMaker

Bericht door mavas » za 30 mar 2013, 19:27

Ik gebruik ook Windows moviemaker, die standaard bij Windows 7 zit. En gewoon op de laptop. Er zit ook een handige functie in dat je direct vanuit WMM je videos naar Youtube kunt uploaden (enige nadeel is dat je soms 2 keer moet inloggen; 1 keer voor Windows Live (wat nu Skype is) en 1 keer voor Youtube).
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie