10 jaar wegenforum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

10 jaar wegenforum

Bericht door Vinny » za 05 jan 2013, 10:32

Beste medeforummers,
Dit jaar viert het wegenforum zijn tweede lustrum. In september 2003 zijn enkele enthousiastelingen gaan discussiëren in het gastenboek van René's webpagina over het Nederlandse autosnelwegennet. Dit bleek een zodanig succes te zijn dat al snel werd besloten tot het oprichten van een heus forum. Langzaamaan werd het forum steeds meer een bron van informatie en ook van vermaak. Het heeft vriendschappen opgeleverd en ik beken dat ik soms ook wel een beetje verslaafd ben geraakt aan het discussieren over alles wat met wegen te maken heeft.
Ik wilde dit moment niet ongemerkt voorbij laten gaan, en van de gelegenheid gebruik maken om René hartelijk te bedanken voor zijn inspanningen het afgelopen decennium.
Hopelijk blijft dit forum nog vele jaren een inspiratiebron!
Op de toekomst :woop:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door Kaaiman » za 05 jan 2013, 10:39

In dit topic staat meer over de geschiedenis van het Wegenforum. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door Mandelsoft » za 05 jan 2013, 11:04

Chapeau! Wie mag de fles champagne openmaken? :cola:
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door Coen Tunnel » za 05 jan 2013, 14:28

^^ René, hij is vandaag jarig. Van harte gefeliciteerd! :puntmuts:

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door Willem » za 05 jan 2013, 15:21

Los daarvan heeft hij het sowieso verdiend, als geestelijk vader van dit forum.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20522
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door waldo79 » za 05 jan 2013, 15:22

En ik, als veelgebruiker, ben er nog niet eens 8 jaar bij. Sinds 05-05-'05 ;)
Complimenten aan René en uiteraard aan de gebruikers , de vaste kliek is een toffe groep :top:

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door Via » za 05 jan 2013, 17:55

René, bij dezen bedankt voor al je inspanning de afgelopen 10 jaar en tevens van harte gefeliciteerd met je verjaardag! :biertje:

Daarnaast wil ik ook alle mede-forummers een compliment geven voor de pittige, maar toch ook correcte discussies hier zonder anoniem gescheld en gedreig zoals je dat wel op andere fora ziet. Laten we vooral zo doorgaan!

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door Kaaiman » za 05 jan 2013, 18:37

^^ Daar sluit ik me geheel bij aan. :top:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door captain007 » za 05 jan 2013, 18:40

Mooie mijlpaal. Van de 10 jaar heb ik er denk ik 3,5 meegemaakt, maar dat maakt het niet een minder mooie ervaring. Denk dat het een aardige groep mensen met dezelfde interesse bijelkaar heeft gebracht. Heb er in ieder geval een aantal mensen leren kennen die ik anders nooit had leren kennen en inmiddels al aardig wat leuke weekenden opgeleverd met diverse roadtrips die ik nooit had gemaakt als ik niet toevallig op dit forum was beland. Op voor de volgende 10 jaar wat mij betreft :top:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door Rene » za 05 jan 2013, 18:44

Het forum, dat zijn jullie zelf. Zonder actieve deelnemers immers geen forum.
Het prikbord op Autosnelwegen.nl is er ooit gekomen, omdat het gastenboek werd 'misbruikt', en omdat er in Duitsland al een aantal jaar een forum bestond op Autobahn-online.de
1+1=2, dus kreeg ook Nederland zijn (snel)wegen-internetforum.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door harry » za 05 jan 2013, 21:10

Rene schreef:Zonder actieve deelnemers immers geen forum.
En zonder actieve beheerder ook niet!
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door Vinny » za 05 jan 2013, 21:22

Coen Tunnel schreef:^^ René, hij is vandaag jarig. Van harte gefeliciteerd! :puntmuts:
Ook hierbij sluit ik mij van harte aan :)
Hiep hiep hiep,
Hoera!
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door mhkamp » za 05 jan 2013, 22:41

Coen Tunnel schreef:René, hij is vandaag jarig. Van harte gefeliciteerd! :puntmuts:
Bij deze ook gefeliciteerd en hopen dat het forum ook het komende decennia een bron is van informatie, vragen en al wat niet zij.

Straks (ja ik zeg het maar alvast...) zit ik er 6 jaar bij (waar blijft de tijd...)
Via schreef:Daarnaast wil ik ook alle mede-forummers een compliment geven voor de pittige, maar toch ook correcte discussies hier zonder anoniem gescheld en gedreigd zoals je dat wel op andere fora ziet. Laten we vooral zo doorgaan!
Ik blijf het zeggen: het best gemodereerde forum wat ik tot nu toe heb beleeft. Al mag het wel met de tijd meegaan zoals bijvoorbeeld de implementatie van Tapatalk.
Vinny schreef:... verslaafd ben geraakt aan ....
Als ik me echt verveel spit ik het forum rond, ja. Maar als ik veel mail heb is het even een snelle spiek...
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door Naturist » za 05 jan 2013, 23:05

Beste René,

Van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag en bedankt dat je ook mij zo'n leuke hobby hebt laten ontdekken en uitbouwen.
Heb er vrienden mee gekregen en ontzettend veel bijgeleerd, ook dat mijn spelling geregeld een zooitje ongeregeld blijkt te zijn. ;)
Jij hebt dat gestart en daar past geen valse bescheidenheid.

Dankjewel. :top:

En uiteraard wensen Ega en ik jou nog een fijne verjaardagsavond en nog vele jaren als uitstekend beheerder van het leukste en meest actuele forum dat er is.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door Snelwegfreak » zo 06 jan 2013, 0:49

Ding ding ding... Even een kleine speech...

René, ten eerste alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Ten tweede, gefeliciteerd met het 10-jarig bestaan van het forum. Ik ben er nog niet al te lang bij, vergeleken met anderen, maar ik heb hier wel zo veel vermaak, plezier maar vooral ook kennis opgedaan. Kennis, die mij heeft gebracht waar ik nu sta. In mijn studie, waar ik er veel profijt van heb, en hoogstwaarschijnlijk ook in mijn toekomst. Zonder het Wegenforum had ik nu zeker niet de studie gedaan die ik nu doe, en had ik zeker niet zo'n Snelwegfreak geweest als ik nu ben. Het Wegenforum heeft mijn leven echt voor een flink deel bepaalt ook. Het heeft mij zoals net geschreven deels gemaakt, maar ook veranderd. Ik ben volwassener geworden, kan beter discussiëren maar ook niet onbelangrijk, ik schaam me niet meer voor mijn interesse/hobby. Ik kan er nu gewoon over praten tegen vreemden, daar waar ik me er vroeger voor schaamde. Heel veel dank hiervoor! :)

Ik weet zeker dat het Wegenforum mij nog veel kennis en plezier gaat beleven en hoop dan ook dat het nog vele jaren mag doorgaan. René, van harte gefeliciteerd met het bestaan en ongelooflijk bedankt voor al je inzet (geldt ook voor de technischere zaken via Juerd, jij ook: toppie!) en ik hoop nogmaals dat het nog heel lang maar doorgaan dit succes!

Iedereen proost, ik drink er ééntje op! Hieperdepiep hoera! :biertjes:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door Naturist » zo 06 jan 2013, 0:54

^^We komen superlatieven tekort. :D
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door nederland24 » zo 06 jan 2013, 1:02

Het is fantastisch dat dit forum nu al 10 jaar bestaat, maar zonder de gebruikers was het nooit een succes geworden. Iedereen respecteert elkaar op dit forum en dat is een groot verdienste van de moderatoren en de gebruikers. Houden zo!! :top:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door Mark » zo 06 jan 2013, 2:01

Gefeliciteerd René! Zelf begonnen als een broekie in 2005, is het zomaar ineens 2013 nu. Heel soms zie je dan een oud topic voorbij komen en dan is het toch wel beschamend en humoristisch tegelijk om je teksten van toen te lezen. Ook als je berichten van anderen leest merk je toch wel dat er flinke vooruitgang is geboekt :top:. Het is heerlijk dat het forum er is. Voorheen was er geen echte verzamelplaats op het internet voor geïnteresseerde en liefhebbers van deze vorm van infrastructuur. Informatie in die tijd was ook nog maar summier. Dankzij het forum eindelijk in staat kennis uit te wisselen en nieuwe dingen te leren :). Ben dan ook blij vele uurtjes te hebben doorgebracht hier en hoop dat ook nog te blijven doen.

Verder lees ik mee op veel andere fora van diverse onderwerpen en moet zeggen dat het Wegenforum in de afgelopen jaren voortdurend goed is gemodereerd door het team. Dat is een prestatie waar jullie best trots op mogen wezen, want dat is nog lang niet altijd vanzelfsprekend!

kingpin1966
verkeersader
Berichten: 618
Lid geworden op: vr 15 jan 2010, 17:14
Locatie: Heerhugowaard

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door kingpin1966 » zo 06 jan 2013, 11:46

Van harte gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal.
I would rather be a little nobody, then to be a evil somebody - President Lincoln

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door Ds79m » zo 06 jan 2013, 12:24

Uiteraard ook mijn felicitaties aan het forum en zijn beheerder. Ik ben er vanaf de Board-Z.de tijd bij. Voor de mensen die dat gemist hebben, dat was een forum waar je minutenlang bezig was om überhaupt een topic te kunnen openen, dus het was niet helemaal die 'goeie ouwe tijd'. :)

Sinds de verhuizing hier naartoe is dat probleem verholpen, en dat zag je vooral in het begin op deze plek, waarin er een veelvoud aan berichten verscheen in vergelijking met de periode daarvoor. Ik denk dan ook dat de eerste 2-3 jaar inhoudelijk het hoogtepunt vormden van het forum. Destijds waren alle onderwerpen immers nog min of meer onbehandeld, wat leidde tot boeiende discussies over zaken als het ideale wegennet, de oplossing van de files, de geschiedenis van de wegen, betere wegnummeringen, de A3, E-nummers, kilometerheffing, 2+1-wegen, het nut van het OV, oplossingen voor KP Leenderheide/Hooipolder, de taal op de bewegwijzering en wél boeiende doelendiscussies. En dan vergeet ik vast nog een hoop :)

In de jaren erna zijn we met sommige onderwerpen gewoon doorgegaan, en heb je de introductie van Google Streetview, de nieuwe bewegwijzering en de ontwikkelingen op het wegennet als welkome nieuwe inspiratiebronnen.

Tegenwoordig is de trend wat meer verschoven naar zaken als discussies rond wegenfilmpjes, verkeersregels en verkeersborden. Dat boeit mij persoonlijk iets minder, en aan het vertrek van enige tientallen oudgedienden te zien, blijkbaar hen ook. Maar met discussies over de actualiteit en een grote variatie aan wegen-gerelateerde zaken blijft het forum sowieso nog altijd een zeer vermakelijke afleiding. :yes:
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door nederland24 » zo 06 jan 2013, 12:26

Gaan we trouwens nog iets speciaals doen rondom dit 10-jarige jubileum?

Gebruikersavatar
Afrit13
verkeersader
Berichten: 769
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 17:41
Locatie: Nijmegen

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door Afrit13 » zo 06 jan 2013, 12:29

Rene, ten eerste nog gefeliciteerd met je verjaardag! Verder ook met deze mijlpaal. Ook al zit ik er nog zeker niet lang op , ik vind het een van de gezelligste fora!

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door Kaaiman » zo 06 jan 2013, 12:30

^^ Een vereniging oprichten misschien? ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1058
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door tompie » zo 06 jan 2013, 18:31

Van harte gefeliciteerd en hopelijk kunnen we nog lang van het forum genieten!
belgie is zo slecht nog niet

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door mavas » zo 06 jan 2013, 22:03

Ik sluit me aan bij de meeste reacties ;)

Maar eigenlijk is het wegenforum als wegenforum.nl nog geen 10 jaar oud, maar dat geldt voor de gezamenlijke fora die over wegen gaan wel. Daarom Vinny, graag ook een feestje in 2015 als het phpBB-forum er 10 jaar is ;) Ik kan me namelijk herinneren dat ik me in dat jaar heb aangemeld.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door Vinny » zo 06 jan 2013, 22:06

Zal ik alvast appeltaarten gaan bakken? :dyn_hyp:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door mhkamp » zo 06 jan 2013, 22:25

^^ Ja lekker. Hebbie ook gratis (eigen geklopte) slagroom? :dyn_hyp:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Sophie
expressweg
Berichten: 3441
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door Sophie » zo 06 jan 2013, 22:33

^^ Zelf kloppen? Daar heb je machientjes voor. Heten ook wel buitenboordmotoren:
Link
(Het echte werk begint zo bij 2 minuut 20)
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door Wesso » ma 07 jan 2013, 14:54

10 jaar Wegenforum, wat gaat de tijd toch snel. Ik kan me sinds 2005 geen leven meer voorstellen zonder dit forum.
Dankzij Chris en alle andere forummers die regelmatig verslag deden uit het veld ben ik meer gaan letten op o.a. verkeersborden. Daardoor ben ik nu foto- en (een beetje) videohobbyist geworden. En als ik wat te mekkeren heb, hoef ik niet meer in mezelf te mopperen. Het forum is een handige uitlaatklep. Eh, ook voor genuanceerde dingen natuurlijk ;)

Matt
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 16:39
Locatie: Nuth

Re: 10 jaar wegenforum

Bericht door Matt » di 08 jan 2013, 11:29

Congrats! :puntmuts:
Fahrn, fahrn, fahrn, auf der Autobahn...

Plaats reactie