Youtube

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Youtube

Bericht door mhkamp » zo 21 apr 2013, 23:19

Velen van ons maken wegenvideo's. Al dan niet zetten zij daar muziek achter die van derden komen. Indien het muziek van derden is, zal je gauw het gezeur van auteursrechten krijgen.

Ikzelf heb wat muziekvideo's. De afgelopen dagen heb ik wat muziek en roadvideo's verwijderd vanwege dat gezeur:

Dit maakt het er niet leuk op en de platenmaatschappij wil er blijkbaar niet aan verdienen. Video verwijderd.

Nu kan je voor audioswap kiezen op Youtube. Leuk, maar omdat je ook inkomsten kan genereren met Google Adsense, heb ik besloten om mijn filmpjes voortaan geluidsloos op Youtube te zetten. Muziek verzin je er zelf maar bij. Het gezeur over auteursrechten op Youtube ben ik eigenlijk wel zat :nothanks:

Hoe gaan jullie er mee om?
Laatst gewijzigd door mhkamp op vr 26 sep 2014, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Youtube

Bericht door Mandelsoft » zo 21 apr 2013, 23:43

Ik accepteer gewoon het feit dat er geen inkomsten worden gegenereerd. Dan zeurt Youtube gelijk veel minder en hoef je alleen maar aan te geven dat je de auteursrechten erkent en dan houd-ie ermee op met zeuren. Enkele van mijn video's genereren al inkomsten, maar niet allemaal. Eén ervan omdat ik niet zeker ben over de auteursrechten. Het is dan wel een remix, maar ik heb het idee dat voor het melodietje (van een PC game muziekje) wellicht royalties moeten worden betaald of auteursrechten aan verbonden zijn...
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5537
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Youtube

Bericht door nederland24 » ma 22 apr 2013, 0:19

Gewoon een piano of een gitaar kopen en zelf een leuk liedje componeren. ;)

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14314
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Youtube

Bericht door Attietattie » ma 22 apr 2013, 0:22

Je vindt bij mij ook steeds meer filmpjes zonder muziek. Echt nuttig, voor die 3 kijkers die ik altijd heb...
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: Youtube

Bericht door Frits » wo 01 mei 2013, 18:08

Je kan ook gewoon zonder muziek doen. Muziek is toch heel persoonlijk. Meestal heb ik bij het kijken van een video wel zelf muziek aan staan.
De autogordel: een band voor het leven.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14314
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Youtube

Bericht door Attietattie » wo 01 mei 2013, 18:10

Dan hoor je mijn claxon niet. :p
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18011
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Youtube

Bericht door Snelwegfreak » wo 01 mei 2013, 18:12

Hier hetzelfde. Als ik op de laptop zit heb ik ALTIJD zelf muziek aan. Sterker nog, ik heb een hekel aan YouTube wegenvideo's met muziek eronder, omdat het eigenlijk altijd totaal niet mijn smaak van muziek is (niet zo gek met zo'n rare muzieksmaak als die ik heb, maar goed...).
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Youtube

Bericht door mhkamp » vr 31 okt 2014, 22:06

Stof met goed nieuws.

Er is een ad-don voor Firefox en Chrome die sites 'deblokkeert'. Dus muziek die je in Nederland niet kan luisteren omdat een platenmaatschappij deze blokkeert kan je door deze ad-don simpelweg omzeilen :D

Hola Firefox Plugin

Hola Chrome Plugin
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Youtube

Bericht door keokiracer » di 18 nov 2014, 13:59

^^ Kan uit eigen ervaring inmiddels melden dat dit niet werkt op Youtube (Chrome) :|
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7866
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Youtube

Bericht door Jackbauer1350 » zo 18 jan 2015, 21:55

https://www.youtube.com/audiolibrary/ad_supported_music (link werkt alleen bij inlog op youtube)

Sinds kort heeft youtube een aardige lijst van populaire tracks met info over welke gevolgen het heeft voor je video wanneer je die gebruikt. Erg handig om van te voren te weten of je video niet totaal geblokkeerd wordt of alleen in enkele landen. (info is onder voorbehoud aangezien beleid van de rechthebbende altijd kan wijzigen)

Upquark
woonerf
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 24 mei 2009, 21:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Youtube

Bericht door Upquark » di 10 feb 2015, 18:13

Een ander idee is om bijvoorbeeld muziek van http://incompetech.com/music/ te gebruiken. Allemaal royalty-vrij, en wordt dan ook veel gebruikt op YouTube (wat wellicht ook weer een nadeel is).

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Youtube

Bericht door mhkamp » za 20 jan 2018, 10:24

Vandaag kreeg ik een mail in de bus:
Volgens de vandaag aangekondigde nieuwe deelnamevereisten, komt jouw kanaal mhkamp niet langer in aanmerking om inkomsten te genereren omdat het de nieuwe drempel niet haalt. Deze bedraagt 4000 uur kijktijd in de afgelopen twaalf maanden en 1000 abonnees. Dit betekent dat je kanaal vanaf 20 februari 2018 de toegang verliest tot alle tools en functies voor het genereren van inkomsten die zijn inbegrepen in het YouTube-partnerprogramma, tenzij je in de komende 30 dagen de drempel haalt.
Ik heb 917 abonnees, maar waar halen ze in Godsnaam die 4000 uur in 12 maanden weg? Ik kan dat niet zien in de statistieken.

Fijn dat de goede weer onder de slechten moeten lijden :geenlach: Met sommige dashcam en roadmoevie filmjes genereerde ik wat inkomsten (al was dat niet veel, maar toch) maar nu wordt alles dus stopgezet.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Youtube

Bericht door Chris » za 20 jan 2018, 10:48

Dat was de afgelopen dagen in de media ook al aangekondigd.

4000 uur is de totaal gekeken tijd op al je video's afgelopen jaar. Als je video's gemiddeld 2 minuten worden bekeken heb je dus 120.000 views in een jaar nodig. Beide criteria zijn best lastig te halen voor beginnende Youtubers, maar met zulke viewcounts zijn je inkomsten ook erg laag, nog voorop gesteld dat elke video te monetizen valt.

Mijn kanaal haalde 5100 uur kijktijd in de afgelopen maand. In je dashboard kan je dat zien:
Afbeelding

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Youtube

Bericht door jelger » za 20 jan 2018, 11:47

Er zijn inderdaad verschillende sites met royalty vrije muziek. Veelal van amateurmusici, maar zitten best aardige en bruikbare dingen tussen.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Youtube

Bericht door jelger » za 20 jan 2018, 11:54

mhkamp schreef: za 20 jan 2018, 10:24 Fijn dat de goede weer onder de slechten moeten lijden :geenlach: Met sommige dashcam en roadmoevie filmjes genereerde ik wat inkomsten (al was dat niet veel, maar toch) maar nu wordt alles dus stopgezet.
Ze hebben ook al eens de policy aangepast t.a.v. advertentie inkomsten op politiek/conflict gerelateerde onderwerpen. Dat veroorzaakte bij mij ook een flinke dip, maar ze hebben dat na veel protesten in de community volgens mij aangepast en de automatische software verfijnd. Leek eerst bijna geheel willekeurig te werken. Zelfs roadvideo's zonder spannende dingen werden ineens van 'monetization' afgehaald. Inmiddels zijn veel video's van me weer terug in verdienmodel.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7866
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Youtube

Bericht door Jackbauer1350 » zo 21 jan 2018, 22:49

De video's die ik maak genereren geen inkomsten aangezien ik meestal geen rechtenvrije muziek gebruik. Ik heb die optie dan ook nooit aangezet.

Plaats reactie