Wijziging forumregels: Auteursrecht

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door captain007 » ma 19 mei 2014, 15:57

^^ Volgens mij kun je je dan beroepen op de disclaimer van RWS waarin staat dat hergebruik is toegestaan.

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2340
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door chriskrusz » ma 19 mei 2014, 16:00

Op de website is een disclaimer, met daarin:
Rijkswaterstaat schreef:Intellectuele eigendomsrechten
Het auteursrecht en het databankrecht en andere intellectuele eigendomsrechten op alle op of via deze website door andere ministeries aangeboden informatie (waaronder alle teksten, grafisch materiaal en logo’s)alsmede op het beeld, de vormgeving, de domeinnamen en de programmatuur van deze website berust bij en wordt voorbehouden door de Staat der Nederlanden, in casu het ministerie van Infrastructuur en Milieu, Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat (hierna: Rijkswaterstaat) casu quo het betreffende andere ministerie.

Hergebruik van de op deze website gepresenteerde informatie is toegestaan.
Overigens is de foto in kwestie niet van een 'particulier' maar van een freelance fotograaf.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Coen Tunnel » za 15 apr 2017, 9:53

Ik heb enkele dagen geleden (volgens mij 5 of 6 dagen geleden) een bericht gemeld vanwege een mogelijke auteursrechtelijke inbreuk. Tot nu toe is er nog steeds niks met de melding gedaan, hij staat nog steeds open; dat kan ik zien omdat als ik weer op de meldknop klik ik de mededeling krijg dat het bericht reeds gemeld is.

Moderatoren, hoe is jullie follow-up betreffende meldingen? En waarom duurt het zo lang om een melding betreffende een mogelijk inbreuk op auteursrecht (wat, als dat inderdaad blijkt te kloppen, toch wel ernstig is) af te handelen?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Snelwegfreak » za 15 apr 2017, 10:08

Er is in het forumteam ook enige onduidelijkheid geweest over wat er precies loos was en hoe te handelen. Inmiddels is het betreffende bericht gewijzigd en zal de gebruiker in kennis worden gesteld.

Meeste simpele meldingen kunnen door een moderator direct worden beoordeeld en indien nodig worden uitgevoerd. Andere zaken zijn wat complexer en behoeven overleg met het forumteam om duidelijk te krijgen wat er speelt en of en zo ja, hoe te handelen. Dan kan het wat langer duren voor er actie wordt ondernomen.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door mhkamp » za 15 apr 2017, 10:59

^^ Zou het met zulke acties die wat meer tijd vergen niet slim zijn om een terugkoppeling naar de gebruiker toe te zenden?
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door keokiracer » za 15 apr 2017, 11:02

Dus er kon 6 dagen lang niets aan gedaan worden omdat er overleg met het forumteam nodig was, maar 15 minuten na een post in dit topic is het opgelost?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Snelwegfreak » za 15 apr 2017, 13:03

^^ Blij dat je tevreden bent :top:
mhkamp schreef:^^ Zou het met zulke acties die wat meer tijd vergen niet slim zijn om een terugkoppeling naar de gebruiker toe te zenden?
Dat gebeurt doorgaans ook. Hier dus ook.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Palance » za 15 apr 2017, 15:39

Snelwegfreak schreef:Blij dat je tevreden bent
Het was volgens mij een vraag en niet echt een mededeling. Zo kun je alle vragen wel ontwijken.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door waldo79 » za 15 apr 2017, 16:20

Het is mogelijk om één van ons een persoonlijk bericht te sturen om je feedback te ventileren :)<>:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Palance » za 15 apr 2017, 16:28

Dat heb ik al vaker gedaan zoals je ongetwijfeld weet, en ook daar werden vragen ontweken. Dat heeft dus geen zin.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door waldo79 » za 15 apr 2017, 16:32

Prima, maar die discussie hoef je niet in het publieke domein te voeren :idea:
Het hoeft niet zo te zijn dat we één op één een verzoek overnemen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Palance » za 15 apr 2017, 16:36

Het is niet aan jou om te bepalen waar ik mijn discussie wens te voeren, die overigens gewoon een reactie is op een dicscussie die al gevoerd werd. Ik begon hem niet.

Maar goed, laat verder maar zitten. De ervaringen met het moderatorenteam zijn qua inhoudelijke discussie al verre van positief, en dat wordt hier weer bevestigd. Dank daarvoor.

Ik vind het wel jammer dat het zo telkens weer moet, inclusief het non-antwoord op keoki's vraag.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door waldo79 » za 15 apr 2017, 21:16

Dit is beneden alle peil. Je geeft nu zelf niet het voorbeeld wat je van ons verwacht :hm:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Vinny » za 15 apr 2017, 21:33

Coen Tunnel schreef:Ik heb enkele dagen geleden (volgens mij 5 of 6 dagen geleden) een bericht gemeld vanwege een mogelijke auteursrechtelijke inbreuk. Tot nu toe is er nog steeds niks met de melding gedaan, hij staat nog steeds open; dat kan ik zien omdat als ik weer op de meldknop klik ik de mededeling krijg dat het bericht reeds gemeld is.

Moderatoren, hoe is jullie follow-up betreffende meldingen? En waarom duurt het zo lang om een melding betreffende een mogelijk inbreuk op auteursrecht (wat, als dat inderdaad blijkt te kloppen, toch wel ernstig is) af te handelen?
Die vraag kan ik heel simpel procedureel beantwoorden. Een verdenking is een verdenking, het is niet gezegd dat er bewijs is dat de forumregels daadwerkelijk overtreden zijn. In zulke gevallen is derhalve weerwoord van de verdachte noodzakelijk om voor het moderatorenteam op te acteren. Zolang die communicatie niet is afgerond zal de melding open blijven staan.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Vinny » za 15 apr 2017, 21:42

keokiracer schreef:Dus er kon 6 dagen lang niets aan gedaan worden omdat er overleg met het forumteam nodig was, maar 15 minuten na een post in dit topic is het opgelost?
Die conclusie kun je op basis van het handelen van de moderatoren niet trekken. Toen ik de melding onder ogen kreeg heb ik hem bewust open laten staan omdat meer onderzoek vereist was. Inmiddels is de melding gesloten, de definitieve uitspraak is nog onder de hamer.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Wouter N14 » za 15 apr 2017, 22:35

Palance schreef:Het is niet aan jou om te bepalen waar ik mijn discussie wens te voeren, die overigens gewoon een reactie is op een dicscussie die al gevoerd werd. Ik begon hem niet.

Maar goed, laat verder maar zitten. De ervaringen met het moderatorenteam zijn qua inhoudelijke discussie al verre van positief, en dat wordt hier weer bevestigd. Dank daarvoor.

Ik vind het wel jammer dat het zo telkens weer moet, inclusief het non-antwoord op keoki's vraag.
Telkens? En ik heb volgens mij nog nooit een vraag van je gezien aan het moderatorteam. Geen idee wat voor iets vreselijks wij je hebben aangedaan om zo te moeten reageren :dontknow:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Coen Tunnel » za 15 apr 2017, 23:00

Vinny schreef:Die vraag kan ik heel simpel procedureel beantwoorden. Een verdenking is een verdenking, het is niet gezegd dat er bewijs is dat de forumregels daadwerkelijk overtreden zijn.
Waarom denk je dat ik een melding doe?

Ik zie dat er openlijk auteursrechtelijk beschermde content wordt aangeboden, in dit geval een lettertype. Toen ik zelf in het verleden moderator was heb ik ook wel eens dat soort zaken afgehandeld. Destijds zijn er meerdere malen mensen aangesproken op het openlijk aanbieden van, danwel vragen om auteursrechtelijk beschermde lettertypen. Ik snap niet waarom het nu zes dagen moet duren voor het is afgehandeld en er geen terugkoppeling naar mij is gedurende die zes dagen. Het is in mijn ogen niet dat het nou zo'n gecompliceerd verhaal was.

Intussen blijft dat bericht met mogelijk auteursrechtelijke inbreuk zes dagen lang ongewijzigd staan.
In zulke gevallen is derhalve weerwoord van de verdachte noodzakelijk om voor het moderatorenteam op te acteren. Zolang die communicatie niet is afgerond zal de melding open blijven staan.
Dat vind ik een vrij afwachtende houding als het gaat om mogelijk auteursrechtelijke inbreuken, zeker als je in ogenschouw neemt wat er inmiddels al weer aardig wat jaren geleden is gebeurd onder de vorige beheerder met ene Peter-Vincent Schuld.
keokiracer schreef:Dus er kon 6 dagen lang niets aan gedaan worden omdat er overleg met het forumteam nodig was, maar 15 minuten na een post in dit topic is het opgelost?
Ik ga uit van de goede bedoelingen van het moderatorteam, maar ik vind dit inderdaad ook opvallend en er had wel betere communicatie naar mij toe kunnen zijn. Ik doe niet voor Jan met de korte achternaam zo'n melding.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door harry » zo 16 apr 2017, 11:00

Palance schreef:Het is niet aan jou om te bepalen waar ik mijn discussie wens te voeren
Wat een onzin.
Waar komt die knorrige houding toch vandaan, Palance?
Ja, dit had in een pb gekund. Maar ik bepaal lekker zelf waar ik mijn discussie voer. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Vinny » zo 16 apr 2017, 12:40

]Dat vind ik een vrij afwachtende houding
Ik wil er op wijzen dat ik de eindverantwoordelijke ben voor de gang van zaken op het forum. De melding is mij bekend gemaakt en ik vind dat het moderatorenteam de melding goed en adequaat heeft afgehandeld. Dat jij dat een "vrij afwachtende" houding vind is jouw goed recht, ik herken me er totaal niet in. Daarbij moet gesteld worden dat de mensen hier ook andere werkzaamheden hebben waardoor elke zaak die meer inspanning vergt dan twee regels tekst typen gewoon meer tijd kost. De kritiek die het moderatorenteam hier krijgt wijs ik dan ook met klem van de hand. :yes:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Coen Tunnel » zo 16 apr 2017, 13:06

^^ Ik spreek er ook niemand persoonlijk op aan. Het gehele moderatorenteam is verantwoordelijk. Ik constateer alleen het volgende:
  • Ik doe op 9 april een melding over een bericht waarin een auteursrechtelijk beschermd lettertype openlijk wordt aangeboden. Betreffende dit lettertype (SNV) is op het Wegenforum algemeen bekend dat het auteursrechtelijk beschermd is; in ieder geval zeker bij degenen die hier langer zitten, zoals het merendeel van de moderatoren. Soortgelijke berichten hebben we in het verleden ook gehad en dat soort zaken zijn altijd snel afgehandeld; in ieder geval in de tijd dat ik zelf nog moderator was. Bericht verwijderen/aanpassen en een (al dan niet officiële) waarschuwing naar de forumgebruiker toe. Dit staat heel duidelijk vermeld in forumregel 2.1a:

    Het is niet toegestaan om op het forum auteursrechtelijk beschermde bestanden (zoals bijvoorbeeld MP3's, boekteksten, lettertype-fontbestanden of "Warez") aan te bieden, of er om te vragen.

    Dat mensen ook andere werkzaamheden hebben snap ik, maar je mag van moderatoren toch ook gedurende de werkweek wel enige inzet verwachten om te modereren en dit soort meldingen te behandelen? Het duurt voor een moderatorenteam van negen mensen toch niet zes dagen om vast te stellen dat het aanbieden van SNV een auteursrechtelijke inbreuk is en dat forumregel 2.1a is overtreden? Dat constateerde ik al op 9 april, en daarom deed ik ook die melding.
  • In zes dagen tijd krijg ik geen enkele terugkoppeling. Is de melding al in behandeling genomen of niet? Ik heb geen flauw idee.
  • Ik vraag om opheldering in dit topic en binnen een kwartier is de melding afgesloten en het bericht aangepast. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het toeval is dat het dan ineens wel zo snel kan gaan en dat dit ook gebeurd zou zijn zonder mijn bericht in dit topic. Maar goed, ik ben uiteraard blij dat er actie is ondernomen en dat er erkend is dat de melding terecht was.
Als jij als voorzitter van de Vereniging Wegenforum dit goed en adequaat afhandelen vindt en zelfs mijn opbouwende kritiek gewoon afdoet als iets waarin je je totaal niet herkent, dan neem je mij totaal niet serieus. Ik weet dat wij tweeën elkaar niet goed liggen. Maar het gaat in deze ook niet om jou als persoon maar om het handelen van het team als geheel. Volgens mij zeg ik hier niks geks. Of vraag ik te veel als ik enige terugkoppeling verwacht binnen die zes dagen? Ik heb expres een aantal dagen gewacht voor ik aan de bel heb getrokken, maar aangezien het om iets auteursrechtelijks gaat wilde ik toch wel graag weten hoe het nou zit. En ik denk dat het moderatorenteam zeker nog wel lessen kan leren uit hoe deze melding is afgehandeld, en dit in de toekomst beter zou kunnen doen. Maar als jij als voorzitter niet wil inzien dat dit beter had kunnen gaan, dan verwacht ik geen verbeteringen voor toekomstige meldingen. Het was een stuk geloofwaardiger geweest als je had gezegd: "Sorry dat het zo gelopen is, we proberen het de volgende keer beter te doen." Maar volgens jou is er niks verkeerd gedaan en hoeft het niet beter te gaan. Jammer dat je zo reageert en dat je het issue niet inziet.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Vinny » zo 16 apr 2017, 13:19

Fijn dat je inziet dat we verschillen van mening en inzicht over de gebeurtenissen. Hiermee is de discussie afgerond.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Wouter N14 » zo 16 apr 2017, 22:39

Op persoonlijke titel: iets wat overigens niet in de regels staat en derhalve niet verboden is: het vrijwillig verlaten van het forum. Als je het hier niet zint, als je vindt dat iedereen het verkeerd doet of verkeerd denkt of wat dan ook, je hoeft niet jaren lid te blijven en maar je ongenoegen te blijven uiten als iemand niet je stokpaardje mening deelt of als je voortdurend kritiek wilt uiten op mensen die nou eenmaal een andere positie bekleden op het forum. Of wát dan ook, wat houdt je hier dan als je de indruk geeft dat het toch allemaal verkeerd is wat hier besproken wordt of hoe hier gehandeld wordt? [quote]Aboutaleb[unquote]
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Coen Tunnel » ma 17 apr 2017, 0:22

^^ Volgens mij heeft niemand gezegd dat iedereen het verkeerd doet. Ik niet in ieder geval. Als dat wel zo over is gekomen betreur ik dat. Want als jouw worden (indirect) ook aan mij gericht zijn dan kwetsen die woorden mij wel. Ik vind dat vrijwel alle moderatoren hun werk goed doen, volgens mij heb ik ook geen voortdurende kritiek op het functioneren van het moderatorteam. Ik ben tevreden met hoe het forum functioneert en ik ben blij dat dit forum er is.
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op ma 17 apr 2017, 0:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Wouter N14 » ma 17 apr 2017, 0:24

Ik reageer niet specifiek op jouw, sowieso niet specifiek op iemand. Gewoon een algemene mening van mijzelf omdat er wel bepaalde trends zichtbaar zijn.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Coen Tunnel » ma 17 apr 2017, 0:26

^^ Oké, dan is dat duidelijk. Al heb ik de indruk dat het hier op dit forum qua sfeer echt niet zo slecht gaat. :)

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Peter » ma 17 apr 2017, 10:14

Deze tread lijkt op een verslag van een bestuursvergadering van de LPF.
Dit forum is een hobby-site. Voor en door hobbyisten. Laten we dat zo houden en rekening houden dat we dit naast ons werk of school doen en geen van ons professioneel hier bezig is.

PS Ik denk dat niemand echt bang moet zijn gepatenteerde lettertypes te gebruiken in voorbeelden. Pas als je een voorbeeld "praktisch" inzet (kan een verkeersbord in de berm zijn, maar ook een logo van een hobbysite als dit) kan het een issue zijn. Zo gaat het ook met andere ontwerpen (gebouwen, bruggen, ec), die een artistiek idee (patent) van een ander in zich hebben. Pas bij praktisch gebruik (dus niet het kartonnen model) moet er afgerekend worden met (of OK zijn van) de patenthouder.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Palance » ma 17 apr 2017, 17:01

Coen Tunnel schreef:Want als jouw worden (indirect) ook aan mij gericht zijn dan kwetsen die woorden mij wel.
Mij wel. Ik lees namelijk een letterlijk verzoek tot het wegblijven als je hier kritiek levert. Dat is een zeer gevaarlijke uitspraak voor een moderator (ongeacht of het op persoonlijke titel is). Dat zie ik als een poging om kritiek weg te wuiven. Dit kan onmogelijk serieus bedoeld zijn.
Coen Tunnel schreef:]Ik vind dat vrijwel alle moderatoren hun werk goed doen, volgens mij heb ik ook geen voortdurende kritiek op het functioneren van het moderatorteam.
Er zullen heus achter de schermen dingen goed gebeuren die wij als 'normale' leden niet zien, maar naar buiten toe komt het moderatorenteam als zeer passief over. Ik denk dus aan wat er net in de afgelopen dagen gebeurd is, maar ook aan de crisis enige tijd terug toen een gebruiker zodanig te keer ging dat al zijn berichten door hem werden aangepast (zodat hele draden onleesbaar werden) hetgeen ook enkele dagen door kon gaan. Ook die (pogingen tot) discussies werden al snel genegeerd en dus doodgeslagen.

Een paar moderatoren zijn ook volstrekt onzichtbaar als moderator naar buiten toe. Dan vraag ik me serieus af waarom je moderator wilt zijn. In mijn optiek en ervaring gaat het verder dan alleen wat gebroken linkjes fixen. En dat heeft zijn weerslag op de betrokkenheid en dat weer op inzet en communicatie.

Het is dus jammer dat een doodnormale vraag die gesteld wordt over het niet oppakken van een meldingdan op zeer arrogante manier opzij geschoven wordt, en dat de discussie afgekapt wordt tot aan een verzoek toe om maar weg te blijven. Afgezien van de laatste uitspraak hebben we dit al vaker gezien gebeuren, en dat is funest.

Besef wel dat de reden dat ik er soms zo hard invlieg pure betrokkenheid is, ook al heb ik het moderatorenteam enkele jaren terug zelf verlaten, mede (maar niet alleen) door die passiviteit. Als het me hier allemaal niet interesseerde had ik de raad om op te zouten al lang en breed opgevolgd. Toen ik opstapte heb ik door een fout nog een tijd mee kunnen lezen in het moderatorenforum en ook daar bemerkte ik nauwelijks wil tot actie over de ontstane crisis. Ik zie helaas sindsdien geen verbetering. Ik zal zeker niet beweren dat ik zo foutloos was, maar was in mijn beleving wel actief bezig en dan is het zonde om dit te zien gebeuren.

Ik hoop van harte dat het moderatorenteam zich dit nu wel eens aantrekt, hier even bij stilstaat en dit bericht niet meteen lacherig opzijschuift. Het is echter niet voor het eerst dat dit ter sprake wordt gebracht.

Die discussie mag namelijk best gevoerd worden. Maar als het meteen al doodgeslagen wordt, dan kun je ook een tegenreactie verwachten.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Chris » ma 17 apr 2017, 20:44

Volgens mij is het een storm in een glas water, van een mug een olifant, of gedoe om niks. Ik zie dat er blijkbaar een boel oud zeer zit, maar ik zou me niet te druk maken dat een gemeld bericht niet direct opgepakt wordt. De meldknop is handig, maar er worden dagelijks ook een groot aantal meldingen gedaan over dingen die nergens om over gaan of niet urgent zijn. De moderatoren beslissen dan of er iets gedaan wordt, en bij wat lastigere dingen blijft het wel eens liggen - zoals Peter opmerkt, het is een hobbysite met vrijwilligers. Zoals palance nog wel zal weten uit zijn moderatortijd, komt het vaker voor dat sommige zaken niet á la minute worden aangepast, daar gaat soms tijd overheen. Het komt nou eenmaal voor dat de ene 's avonds laat iets plaatst, de volgende dat 's ochtends op zijn telefoon leest en een antwoord laat liggen voor na het werk, etcetera. Het betreffende bericht had misschien wel wat sneller afgehandeld kunnen worden - maar lijken me geen reden om publiekelijk het moderatorteam af te kraken.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Davy » ma 17 apr 2017, 20:58

^^ +1

Ik trek mij eigenlijk niks meer aan van het forumbeheer hier, lees hier mee, post soms wat en daar houdt het op (ik ben ook geen lid meer van de vereniging). Maar wil bij deze gewoon laten weten dat ik goeddeels achter Chris zijn post sta. Teveel van de geleverde kritiek hier komt bij mij wat over als gefrustreerd gezeur...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Wijziging forumregels: Auteursrecht

Bericht door Vinny » ma 17 apr 2017, 21:26

Het is fijn om te horen dat gebruikers als Palance en Coen Tunnel zich betrokken voelen bij het forum. Ik wil beide gebruikers er op wijzen dat de eindverantwoordelijkheid voor de goede gang van zaken (inmiddels) bij andere personen ligt. Als het hen (of als anderen) dat niet bevalt, dan is de Algemene Ledenvergadering van de Vereniging Wegenforum het podium om het bestuur ter verantwoording te roepen. Bij de afgelopen ALV's was er over het algemeen niets dan lof voor het moderatorenteam op een paar kleine zaken na die volgens mij door het team uitstekend ter harte zijn genomen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gesloten