mobiele versie

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

mobiele versie

Bericht door sven_engelen » zo 15 jun 2014, 1:42

Hallo allemaal,

Ik en in denk wel meerdere mensen, checken vaak het wegenforum op onze smartphones. Maar de desktopversie voor de kleine telefoonschermen is niet altijd zo handig. Daarom vraag ik of er een mobiele versie kan komen van het forum

alvast bedankt
sven
Svenlo

Sophie
expressweg
Berichten: 3442
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: mobiele versie

Bericht door Sophie » zo 15 jun 2014, 2:05

»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: mobiele versie

Bericht door captain007 » zo 15 jun 2014, 11:53

Oftewel er is Tapatalk geïnstalleerd op dit forum dus dat kan je op je telefoon gebruiken om het forum te gebruiken.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: mobiele versie

Bericht door RSK » zo 15 jun 2014, 12:03

^^ Het is maar wat je gewend bent. Ik heb Tapatalk geprobeerd, maar gebruik tegenwoordig altijd de 'gewone' versie als ik op mijn iPhone zit.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: mobiele versie

Bericht door Mark » zo 15 jun 2014, 21:04

Als phpBB v3.1 wordt uitgerold dan is er ook standaard een mobiele versie beschikbaar.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: mobiele versie

Bericht door Attietattie » ma 16 jun 2014, 7:29

RSK schreef:^^ Het is maar wat je gewend bent. Ik heb Tapatalk geprobeerd, maar gebruik tegenwoordig altijd de 'gewone' versie als ik op mijn iPhone zit.
Ik ook op mijn Android.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: mobiele versie

Bericht door sven_engelen » ma 16 jun 2014, 8:48

^^ Gelukkig krijg ik binnenkort een samsung galaxy S2 (ik weet het is niet de beste maar ik moet het er maar mee doen) Dat is sowieso een grotere telefoon dan dat ik nu heb. Beter dan die kleine Galaxy Y wat ik nu heb met amper geheugen voor tapatalk te installeren. Whatsapp, Facebook, instagram en snapchat nemen ook zoooveel in! :facepalm:
Svenlo

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: mobiele versie

Bericht door waldo79 » ma 16 jun 2014, 9:50

Whatsapp, Facebook, instagram en snapchat nemen ook zoooveel in!
Kwestie van prioriteiten stellen. Voor mij volstaat de reguliere versie van het forum ook en ik kan via mijn mobiel evengoed reageren.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: mobiele versie

Bericht door mavas » ma 16 jun 2014, 10:58

RSK schreef:^^ Het is maar wat je gewend bent. Ik heb Tapatalk geprobeerd, maar gebruik tegenwoordig altijd de 'gewone' versie als ik op mijn iPhone zit.
Als ik op mijn iPhone zit dan kan ik helemaal niets meer, daar gaat hij bij mij van kapot.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: mobiele versie

Bericht door Palance » ma 16 jun 2014, 11:57

Dan moet je niet zoveel eten.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: mobiele versie

Bericht door Snelwegfreak » ma 16 jun 2014, 12:36

Daar heb je vast wel een app voor ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: mobiele versie

Bericht door Jackbauer1350 » ma 16 jun 2014, 12:50

sven_engelen schreef:. Whatsapp, Facebook, instagram en snapchat nemen ook zoooveel in! :facepalm:
Wegenforum > facebook en zeker snapshit ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: mobiele versie

Bericht door Snelwegfreak » ma 16 jun 2014, 12:52

Ik heb ook een Galaxy Y en inderdaad, daar zit echt bijna niks van geheugen op. Ik heb wel een SD-kaart, maar daar kunnen bijna geen apps op. Ik heb er de 9292 en NS app op staan, maar meer kan niet. Daarnaast heb ik Whatsapp erop staan en verder niks, maar het geheugen zit bijna vol... Apps van Facebook of iets anders heb ik niet, die bekijk ik, net als het Wegenforum, gewoon via internet :)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76281
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: mobiele versie

Bericht door Chris » ma 16 jun 2014, 13:01

Ik heb ook een Galaxy Y en dat is inderdaad een waardeloos toestel. Ik snap niet dat ze die durven te verkopen, met antivirus en nog twee apps van meer dan 10 MB zit het intern geheugen al vol en die grote apps kunnen juist vaak niet op de externe SD kaart. Als ik van te voren wist dat die zo weinig geheugen had, had ik hem nooit genomen.

Er wordt qua elektronica best veel troep verkocht hoor. Ik heb ook een netbook voor op vakantie. Dat ding is zo verschrikkelijk traag dat je er eigenlijk bijna niks mee kan. Een internetpagina met facebook loopt al bijna vast en na het opstarten moet hij eerst 10 minuten lang svchost.exe laten draaien voordat je wat kan doen. En Windows Update is helemaal een drama, 9 updates installeren kost zo een uur en in die tijd is de netbook praktisch onbruikbaar traag. Ik gebruik hem ook alleen op vakantie om bestanden over te zetten, het enige voordeel van dat ding is het grote geheugen van 500 GB. Jammer dat er geen tablets zijn met een dergelijk geheugen. Misschien komt dat nog als de solid state drives wat goedkoper worden.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: mobiele versie

Bericht door Palance » ma 16 jun 2014, 13:07

Ik heb een HTC Desire X met een extra micro-SD van 4Gb. Maar inderdaad, ook hier kunnen apps niet zomaar verplaatst worden: Ik heb ruimte zat voor foto's en allerlei andere bestanden, maar voor apps is te weinig ruimte, zelfs updates mislukken nog wel eens om die reden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: mobiele versie

Bericht door sven_engelen » ma 16 jun 2014, 22:04

Weet iemand hoeveel geheugen de S2 heeft?

En snapchat en instagram gebruik ik voor mn fotografieprofielen en facebook is gewoon een voor mij dan veel handigere app dan de website
Laatst gewijzigd door sven_engelen op ma 16 jun 2014, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Svenlo

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: mobiele versie

Bericht door Kaaiman » vr 27 jun 2014, 21:41

Binnenkort komt eindelijk phpBB 3.1 uit. Deze week is release candidate 1 uitgegeven en ik verwacht dat de uiteindelijke versie over een aantal maanden zal volgen.

Waarom zeg ik dit?
Eén van de vernieuwingen in 3.1 is dat het standaardthema geschikter is gemaakt voor mobiele apparaten (hij versmalt automatisch). Daarnaast krijgt phpBB een notificatiesysteem (handig voor zowel gebruikers als moderators) en wordt het systeemvan MODs ingewisseld voor een extensiesysteem, dat veel minder in het systeem grijpt. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: mobiele versie

Bericht door Davy » vr 27 jun 2014, 22:18

Ik ben een fervent gebruiker van Tapatalk geworden, leest erg fijn en ook de mogelijkheid om rechtstreeks foto's te uploaden is superhandig. Enig nadeel is dat veel smiley's niet fatsoenlijk worden weergegeven.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: mobiele versie

Bericht door mavas » vr 27 jun 2014, 22:27

Ik gebruik op mijn mobiel ook altijd tapatalk. Erg handig programma. Als ik mijn mobiel gebruik, dan plaats ik trouwens wel minder merk ik, want tikken blijft toch altijd wat langzamer gaan op n mobiel dan met een toetsenbord.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie