Advertenties op het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Kaaiman » di 27 okt 2015, 22:00

RSK schreef:Let wel: het uitschakelen van bepaalde categorieën zal er niet voor zorgen dat er minder advertenties komen, wel andere advertenties.
Daar ging ik ook al vanuit. Daarom snap ik niet het geklaag over mijn geklaag. :dontknow:

Het gaat me niet zozeer om minder advertenties, maar om beter passende. Dat houdt in: lichtgewicht, relevant en esthetisch passend. Dat is dus wat ik ook al een tijdje roeptoeter in het Computer/internettopic, maar wat sommigen maar niet lijken te begrijpen. :|
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Rene » di 27 okt 2015, 22:05

^^
Geld stinkt niet.

En voor zeer regelmatige bezoekers die er genoeg van hebben: die kunnen ieder voor zich met adblocking-software de relevantie en passendheid bepalen. ;)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Vinny » di 27 okt 2015, 22:10

Kaaiman schreef:
RSK schreef:Let wel: het uitschakelen van bepaalde categorieën zal er niet voor zorgen dat er minder advertenties komen, wel andere advertenties.
Daar ging ik ook al vanuit. Daarom snap ik niet het geklaag over mijn geklaag. :dontknow:

Het gaat me niet zozeer om minder advertenties, maar om beter passende. Dat houdt in: lichtgewicht, relevant en esthetisch passend. Dat is dus wat ik ook al een tijdje roeptoeter in het Computer/internettopic, maar wat sommigen maar niet lijken te begrijpen. :|
Reality check: wat jij wil betekent alleen maar een waslijst aan advertenties voor de nieuwe Reanault Twingo en af en toe een personeelsadvertentie als Rijkswaterstaat een vacature heeft. Dan kan je net zo goed ophouden met advertenties plaatsen, want mensen klikken nauwelijks op reclame die altijd hetzelfde is. Verkeer, vervoer en infrastructuur is een nichemarkt. Daar wordt niet zoveel geld in verdiend.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Coen Tunnel » di 27 okt 2015, 22:41

Vinny schreef:Het zijn wel de enige advertenties waar ik wel eens op klik :dyn_hyp:
Maar goed, ik ben nog altijd single dus ik val wel in de doelgroep in principe.
Volgens mij zijn er relatief veel single mannen op dit forum, dus valt een groot deel van de forumbezoekers wel in de doelgroep. :mrgreen:
Vinny schreef:Reality check: wat jij wil betekent alleen maar een waslijst aan advertenties voor de nieuwe Reanault Twingo en af en toe een personeelsadvertentie als Rijkswaterstaat een vacature heeft. Dan kan je net zo goed ophouden met advertenties plaatsen, want mensen klikken nauwelijks op reclame die altijd hetzelfde is. Verkeer, vervoer en infrastructuur is een nichemarkt. Daar wordt niet zoveel geld in verdiend.
Mee eens. Het zijn de advertenties voor bv. datingsites maar ook voor sites zoals booking.com die geld in het laatje brengen.

Als ik nu de voorpagina een paar keer refresh zie ik de volgende advertenties:

- Voor een hotelketen (Fairmont)
- Voor vuurwerk (Vuurwerktotaal)
- Voor auto-inkoop (wijkopenautos.nl)
- Voor dating (Maatje Meer, de gezelligste plek voor contact met volslanke singles)
- Voor bedrijfsruimtes (A2 Tradepark)
- Voor nog een datingsite (Alleenstaande papa's)
- Voor de trein (NS DalVoordeel voor afgestudeerden)
- Voor een makelaar (HBhousing)
- Voor de trein (NS Spoordeelwinkel trein+uitje)

Daarvan zie ik de advertenties van Vuurwerktotaal en wijkopenautos.nl op dit moment het vaakst. Ik ben in geen van de advertenties geïnteresseerd, maar dat zal voor sommige mensen anders liggen. Ik vind ook dat de advertenties die geplaatst worden niet ongepast zijn en ik stoor me er dus ook niet aan. Op mijn werk krijg ik wel eens advertenties in de trant van 'Meet Asian Women' die wat meer opvallen, maar dat zal wel door het andere IP-adres komen. Wederom niet storend.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Kaaiman » di 27 okt 2015, 22:43

@Vinny: Genoeg advertenties van Kwik-Fit, Carglass, NS, Arke/TUI, automerken en soortgenoten te vinden hoor. Voor dergelijke thema's komt men op het Wegenforum, niet om te daten, behalve jij misschien...? ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Coen Tunnel » di 27 okt 2015, 22:49

Men komt ook niet op het Wegenforum voor een sterreparatie of een kleine beurt. Evenmin voor een treinreis of een nieuwe auto. Dat Wegenforummers misschien meer geïnteresseerd zijn in infrastructuur betekent niet dat ze meer geïnteresseerd zijn in auto's op zich. Het betekent ook niet dat ze meer geïnteresseerd zijn in aanbiedingen van reisbureaus, volgens mij vinden veel Wegenforummers het juist fijn om zelf de touwtjes in handen te hebben. En nee, het betekent ook niet dat ze meer geïnteresseerd zijn in daten, maar het is lastig aan te geven wat wel precies bij de Wegenforummers past. Advertenties voor vuurwerk en datingsites vind ik niet gek op een forum waar >99% van de bezoekers man is.

Maar goed, dit soort beslissingen kunnen direct grote invloed hebben op de inkomstenstroom van de vereniging. Een grootschalige aanpassing van het advertentiebeleid lijkt mij dus iets voor de ALV en niet iets dat zomaar besloten kan worden.

Gek genoeg krijg ik nu ineens een advertentie voor de nieuwe Jaguar XE te zien. ;)

Edit: en ook voor goedkope vliegtickets en nightview-brillen van Pearle, speciaal voor in het verkeer. Kortom, zoveel gekke advertenties zijn er nou ook weer niet. Tenminste, niet bij mij.
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op di 27 okt 2015, 22:58, 2 keer totaal gewijzigd.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door RSK » di 27 okt 2015, 22:53

Kaaiman schreef:@Vinny: Genoeg advertenties van Kwik-Fit, Carglass, NS, Arke/TUI, automerken en soortgenoten te vinden hoor. Voor dergelijke thema's komt men op het Wegenforum, niet om te daten, behalve jij misschien...? ;)
Dus datingreclame kan wel in combinatie met een K+R-bord? :rofl2:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Coen Tunnel » di 27 okt 2015, 22:53

En de reclame voor datingsite Maatje Meer in combinatie met een :C21:? :mrgreen:

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door RSK » wo 28 okt 2015, 21:08

Vandaag heb ik toch maar even de bezem gehaald door een aantal van de standaardcategorieën. Ik ben benieuwd of dat tot een ander aanbod gaat leiden.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Juerd » di 17 nov 2015, 14:13

RSK schreef:Let wel: het uitschakelen van bepaalde categorieën zal er niet voor zorgen dat er minder advertenties komen, wel andere advertenties. Tenzij jullie massaal doorklikken naar die datingsites, is dat dus geen financieel debacle als die categorie er uit gaat. ;)
Het betekent ook dat veel ads minder opleveren, ook al hebben die niks met de uitgeschakelde onderwerpen te maken. Het is een veilingsysteem, en door categorieën uit te schakelen, zijn er minder bieders en wordt de prijs dus ook minder opgedreven.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door RSK » di 17 nov 2015, 15:55

^^ In ieder geval handig om te weten, maar op basis van de huidige cijfers zijn er geen opvallende afwijkingen sinds ik die categorieën uitgeschakeld heb, de opbrengst per week is zelfs licht gestegen. Al vanaf februari is de opbrengst redelijk stabiel, het schommelt tussen de €4 en €9 per week. Per maand komt het gemiddelde over de afgelopen maanden uit op een ruime €27, een getal wat me niet tegenvalt.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5537
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Advertenties op het forum

Bericht door nederland24 » di 17 nov 2015, 16:15

Ik kwam net een advertentie tegen over het Zuid Hollandse landschap. :lol:

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Kaaiman » di 17 nov 2015, 16:38

de opbrengst per week is zelfs licht gestegen
Wellicht omdat de advertenties door het uitschakelen van categorieën relevanter c.q. minder irrelevant zijn geworden? De advertentieruimte van relevante advertenties wordt nu immers minder door irrelevante advertenties opgeslokt. :top:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door RSK » di 17 nov 2015, 17:05

^^ Niet mijn woorden uit zijn verband trekken. :wijsvinger: Ik zeg bewust 'licht' omdat het geen spectaculaire stijging is, dus zonder er verder conclusies aan te verbinden, anders dan dat het amper effect heeft. Van ongeveer €5 in de laatste twee weken van oktober naar ongeveer €7 in de eerste twee weken van november is niet heel schokkend en het valt volledig binnen de natuurlijke variatie. ;)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Kaaiman » di 17 nov 2015, 18:08

Ah, maar je hebt er dan ook geen complete grafiek met variantie en standaardafwijking bij geplaatst. :evil:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18011
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Snelwegfreak » ma 21 dec 2015, 20:09

Ik heb het al eens gemeld, maar die spam van die zogenaamde verlopen Whatsapp waarbij je een popup in beeld krijgt, krijg ik toch regelmatig tegenwoordig. Begin het ook wel aardig beu te worden. Is daar niets tegen te doen vanuit het forum?
Enne gojje mins blieft altied leave.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door RSK » ma 21 dec 2015, 20:11

Die heb ik zelf nog nooit gehad, dus ik weet niet of je kunt aangeven wat voor soort reclame het is? Ik kan sturen in de groepen die aan staan en de groepen die uit staan, maar dan moet ik wel weten waar ik het onder kan scharen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18011
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Snelwegfreak » ma 21 dec 2015, 20:29

Als ik hem krijg zal ik wat schermafdrukjes maken.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Rene » ma 21 dec 2015, 21:10

Ik kon vroeger in Adsense ook specifieke bedrijven of instellingen op naam uitsluiten.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7866
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Jackbauer1350 » di 22 dec 2015, 9:27

Die whatsapp krijg ik ook steeds als ik mobiel op de site ben, overigens doet tie dat niet alleen bij de wegenforumsite. Wellicht dat er iets met de browser aan de hand is op m'n mobiel.

Gebruikersavatar
JaN34
dorpsstraat
Berichten: 240
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 11:09
Locatie: Hardenberg

Re: Advertenties op het forum

Bericht door JaN34 » di 22 dec 2015, 23:52

Ik krijg hem ook af en toe. Je wordt verleid om naar de site whatsapsps.com te gaan. Let op, niet naar toe gaan dus, want daar word geprobeerd je een duur abonnement aan te smeren. Het is ook irritant dat je niet d.m.v. de terug-toets weer naar het forum kunt.

EDIT: ik krijg hem ook alleen op mijn Android-telefoon, niet op de tablet of PC.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door RSK » wo 23 dec 2015, 0:24

Dank, ik zal morgen proberen die site te blokkeren.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Mark » wo 23 dec 2015, 7:31

Het is een venijnige advertentie die al wat langer rond gaat in de advertentienetwerken. Google probeert deze wel te blokkeren maar het is enigszins een kat- en muisspel. Androidgebruikers moeten wat dat betreft goed opletten met wat ze doen, niet alleen hier maar bij elke website met advertenties bestaat het risico.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door RSK » wo 27 jan 2016, 13:19

Omdat de inkomsten lange tijd redelijk stabiel waren, heb ik hier verder niet veel te melden gehad. Maar een leuke uitschieter verdient toch enige aandacht: de afgelopen decembermaand lagen de inkomsten 109% hoger dan in de 10 maanden daarvoor. Vermoedelijk heeft dit te maken met het extra verkeer dat werd gegenereerd door het openstellen van de A4 Midden-Delfland (aangezien ook januari bovengemiddeld hoog is), maar ook de kerstadvertenties kunnen een rol spelen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

kees
expressweg
Berichten: 3406
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Advertenties op het forum

Bericht door kees » wo 27 jan 2016, 13:39

Ik vind dit soort berichten altijd moeilijk te lezen, merk ik.
Lees ik het goed als ik zeg dat de maand december meer inkomsten heeft gegenereerd dan de maanden februari-november bij elkaar?
En betekent 109 % verhoging een verhoging met 9% of een meer dan verdubbeling?

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door RSK » wo 27 jan 2016, 13:57

Sorry als mijn berichten wat complex zijn, soms is het lastig om met zoveel getalletjes een duidelijke formulering te vinden.

De inkomsten over december waren ruim €55, waar de inkomsten per maand normaal (tussen feb. en nov.) ruim €26 bedragen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

kees
expressweg
Berichten: 3406
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Advertenties op het forum

Bericht door kees » wo 27 jan 2016, 14:25

Aha, dus 209 % van een normale opbrengst per maand over de voorgaande tien maanden dus. :)

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Mark » ma 29 jan 2024, 20:01

* kick *

In het kader van aangepaste regelgeving bij Google Adsense zijn we verplicht een cookie wall te tonen. Uiteraard heeft dit ook te maken met de Nederlandse AVG wetgeving. Dat ding ziet er zo uit:

Afbeelding

De cookies kunnen uiteraard geweigerd worden door 'Geen toestemming geven' te klikken.

Ik wil benadrukken dat deze cookiebar vanuit Google komt vanwege de Google Adsense advertenties op het forum. Het Wegenforum zelf gebruikt alleen functionele cookies voor het juist functioneren van het forum en anoniem analyseren van het website verkeer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Coen Tunnel » do 07 mar 2024, 12:28

We hebben momenteel een 'issue' met advertenties van Google Ads die in het forum en de subfora overal tussendoor worden geplaatst. Vanuit het bestuur heb ik een van de leden van de Commissie Technisch Beheer op de hoogte gesteld. Het probleem kan niet onmiddellijk worden verholpen, maar er gaat naar gekeken worden.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5777
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Schelpenpaadje » do 07 mar 2024, 12:45

^^ In de code van de templates van het forum zijn vaste posities aangegeven waar de banners mogen worden geplaatst.

AdSense heeft daarnaast een functie om automatisch banners in te voegen op plekken die Google interessant vindt.

Vermoedelijk heeft iemand met toegang tot het AdSense-dashboard per ongeluk het knopje van de functie (of een 'experiment' dat dit doet) aangezet.
Het probleem kan worden opgelost door die instelling binnen AdSense terug te draaien.

Plaats reactie