Advertenties op het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Advertenties op het forum

Bericht door RSK » za 01 nov 2014, 13:22

Wellicht is het jullie opgevallen dat bovenin het forum een witte balk is verschenen. Die ruimte zal binnen enkele dagen opgevuld worden door advertenties. Ze zullen naar alle waarschijnlijkheid in de loop van volgende week verschijnen, zodra de mensen van Google AdSense alles nagekeken en goedgekeurd hebben. De advertenties zijn straks dus weer terug van weggeweest. Het is onze bedoeling dat het forum op termijn zelfvoorzienend wordt qua kosten, deze advertenties zijn één van de middelen die daaraan bij moeten dragen.

Van het bestuur uit nog even een bedankje voor beheerders Mark en captain007 voor het werk achter de schermen, we zijn blij dat we wat stappen vooruit kunnen zetten. :top:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door keokiracer » za 01 nov 2014, 13:33

Als de reclames daadwerkelijk aangaan even melden svp, dan schakel ik AdBlock hier op het forum uit :bloemetje:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Snelwegfreak » za 01 nov 2014, 14:59

Hoewel ik advertenties op internet waardeloos vind zal ik ook mijn ad-blocker uitschakelen voor het Wegenforum wanneer het zover is ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Mark » za 01 nov 2014, 15:20

Het heeft uiteraard nog wat afstemming nodig als het eenmaal draait. Ik ben er zelf ook nooit zo kapot van, maar het is voor een goede zaak :).

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 731
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: Advertenties op het forum

Bericht door doorn » zo 02 nov 2014, 8:18

^^ En we hebben beeld.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Advertenties op het forum

Bericht door waldo79 » zo 02 nov 2014, 9:02

Ik zie Decathlon.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door mhkamp » zo 02 nov 2014, 10:05

Misschien een idee om betalende leden te vrijwaarden van advertenties?
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door keokiracer » zo 02 nov 2014, 10:06

Googlereclame voor het gebruik maken van hun internetreclame :lol:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Palance » zo 02 nov 2014, 10:43

mhkamp schreef:Misschien een idee om betalende leden te vrijwaarden van advertenties?
Dat zou een goed idee zijn.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Rene » zo 02 nov 2014, 10:46

Het is in elk geval niet iets waarvan ik vind dat het nieuwe forumbeheer tijd in zou moeten steken. Met de juiste, alombekende software kan iedereen zich vrijwaren. Of je nu betalend lid bent of niet. Dat was ook zo in de tijd dat ik reclame op het forum had geplaatst.

Het gaat erom dat die reclame inkomsten genereert die de kosten voor leden laag kunnen houden.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door mhkamp » zo 02 nov 2014, 11:31

^^ Adblock begint zo nu en dan toch al wel wat gaten te vertonen in bepaalde advertenties bij het opstarten van Firefox. De makers daarvan zijn van deze bug op de hoogte maar kunnen daar vooralsnog niets aan doen.

Adblock heb ik op het wegenforum uit staan, om zodoende het team dat zakcentje te kunnen geven (al ben ik betalend lid).
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Coen Tunnel » zo 02 nov 2014, 19:35

mhkamp schreef:Misschien een idee om betalende leden te vrijwaarden van advertenties?
Waarom? Alle advertenties genereren extra inkomsten, wat weer positief is. En ze staan nou niet echt in de weg. Ik vind het niet storend in ieder geval.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door harry » zo 02 nov 2014, 20:58

Coen Tunnel schreef:Ik vind het niet storend in ieder geval.
Ik ook niet. Maar ik zit nu met een snelle verbinding en op een groot scherm. Benieuwd of het op een tablet of met een trage (hotel)verbinding storend wordt.
Ook dan ga ik trouwens niet snel klagen: ik kan altijd nog een paar dagen wachten tot ik weer een snelle verbinding en een groot scherm heb. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Snelwegfreak » zo 02 nov 2014, 20:59

Op de mobiel merk ik wel dat het forum trager is geworden met de advertenties...
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Mark » zo 02 nov 2014, 21:32

Dat kan mogelijk eenmalig zijn omdat de caching leeg is gegooid door de veranderingen.

Zojuist overigens enkele aanpassingen gedaan. De ads worden nu niet meer op elke pagina vertoond.

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Juerd » do 13 nov 2014, 20:52

Niet op elke pagina tonen is m.i. een onhandige keuze, zeker als je contentpagina's uitzondert. Targeting werkt veel beter op een pagina waar daadwerkelijk lopende tekst op staat, en dat zijn ook precies die pagina's waar dwalende bezoekers vanaf Google op terecht komen. Laten dat nou ook de mensen zijn die het meeste klikken op banners...

Daarnaast is het voor de inkomsten verstandig om, zeker op contentpagina's waarbij de nieuwste content altijd onderaan staat, de banner (ook) onderaan te plaatsen. Of (maar dat zal lastig gaan bij phpbb) vlak boven het meest recente antwoord van de draad. Immers, reclame werkt alleen goed als het ook bekeken wordt, dus plaats ze in de buurt van (liefst vlak boven, maar anders vlak eronder) het meest bekeken deel van de pagina.

Tot slot wil ik opmerken dat ik iedereens inzet door ad blockers uit te zetten erg waardeer, maar dat het weinig zin heeft. Men verdient primair aan oprecht geklik op banners (dus even aanklikken en dan die pagina weer sluiten heeft ook al geen zin), en nagenoeg niks aan de weergave ervan. Ik vind dat geen van de vaste forumgebruikers zich hoeft te schamen als ie de banners blokkeert. Immers, door mee te doen aan het forum ben je al leverancier van content, en juist daardoor kan er verdiend worden aan de banners. Als de motivatie om het forum te gebruiken bij grootgebruikers afneemt doordat ze irritante banners zien, heeft dat een grotere negatieve impact dan wanneer diezelfde grootgebruikers (die de banners toch niet of nauwelijks zullen klikken) ze blokkeren.

(Ikzelf verdien aardig aan AdSense-banners en surf desondanks standaard met adblock ingeschakeld.)

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Advertenties op het forum

Bericht door waldo79 » do 13 nov 2014, 21:42

Bedankt voor het delen van je inzichten :yes:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Mark » di 27 okt 2015, 16:04

Chris schreef:Ik heb al enkele keren gehad dat als ik het wegenforum op de browser van Android bezoek, de pagina nog verspringt in verband met het laden van advertenties, en ik een paar keer per ongeluk op een advertentie tapte. Echter dat was een site met malware, van die sites die op Google Play Store lijken en zeggen dat je moet updaten, waarna je vermoedelijk één of andere malware op je telefoon geïnstalleerd krijgt.
(Uit http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php? ... 97#p867297 )

Mocht je zulke adds tegenkomen, is het handig daarvan een screenshot te plaatsen of een naam te geven. Dan kunnen ze (als het goed is) geblokkeerd worden.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door RSK » di 27 okt 2015, 16:19

Eerlijk gezegd had ik de mogelijkheden nog niet uitgebreid bekeken, maar ik heb inmiddels een scherm openstaan waar ik bepaalde categorieën aan of uit kan zetten. Ook staat er bij hoeveel procent van de advertenties per categorie getoond zijn de laatste tijd. Wel interessant om de recente 'uitschieters' in de standaardcategorieën even te bekijken:
  • Video Games (Casual & Online) (5,1%)
  • Dating (2,3%)
  • References to Sex & Sexuality (0,7%)
  • Get Rich Quick (0,4%)
De rest is marginaal. De enige categorie die standaard op geblokkeerd staat, is Gambling & Betting (18+). Ik denk dat het geen kwaad kan om bepaalde categorieën uit te bannen, slechts 8,9% van de advertenties valt onder de standaardcategorieën. Ik kan ook specifieke URL's op een blokkeringslijst zetten, dus bij gevallen als hierboven hoor ik graag even een adres: dan kan ik actie ondernemen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Kaaiman » di 27 okt 2015, 19:17

Wat mij betreft worden alle advertenties die niets met wegen, infrastructuur, verkeer, auto's, treinen en dergelijke te maken hebben geweerd. :nothanks:

Die 4 categorieën die je noemt, zou ik per direct willen verbannen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Coen Tunnel » di 27 okt 2015, 21:08

^^ Nadat bij de ALV duidelijk is geworden hoeveel geld de advertenties in het laatje brengen waar ook extraatjes voor de leden kunnen worden bekostigd, zoals het uitstapje naar de A2 in Maastricht, zou ik het knap stom vinden om het aantal advertenties nu terug te brengen. Het is een belangrijke bron van inkomsten voor het de vereniging. Derhalve is het ook iets waar de leden van de vereniging over moeten kunnen beslissen, bijvoorbeeld tijdens de ALV. Zomaar advertenties of hele categorieën gaan blokkeren lijkt mij niet verstandig.

Ik zou daarom alleen graag de advertenties geblokkeerd zien die malware verspreiden of problemen veroorzaken.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Vinny » di 27 okt 2015, 21:15

Als mensen hier een voorstel over willen doen dan kan dat altijd ter stemming aan de ALV aangeboden worden. Ik ben het verder wel eens met CoenTunnel, ik heb zelf nog geen advertenties gezien die de waarde van het forum zouden kunnen aantasten. Datingsites werden op de ALV wel geadresseerd als minder wenselijk. Persoonlijk heb ik daar dan weer helemaal geen last van, maar die kunnen wel worden uitgezet als dat verder er niet toe leidt dat de vereniging inkomsten misloopt.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Coen Tunnel » di 27 okt 2015, 21:20

^^ Wie er last van heeft zet toch lekker z'n AdBlocker aan. Volgens mij heeft degene die er het hardst over klaagt enige tijd geleden ook al aangegeven een AdBlocker te gebruiken... Tenzij er massaal over bepaalde advertenties wordt geklaagd zie ik geen reden om ze uit te schakelen. Er komt hier niks voorbij wat de grenzen overschrijdt van wat in Nederland over het algemeen toelaatbaar wordt gevonden.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door harry » di 27 okt 2015, 21:26

Vinny schreef:ik heb zelf nog geen advertenties gezien
Ik ook niet. Maar dat komt omdat ik er nooit naar kijk. :)

Ik heb wel eens last van het feit dat advertenties flash-dingen of zo bevatten die nogal wat CPU opvreten. Als ik het Wegenforum open laat staan na uitloggen, is dat te merken.
(Na uitloggen sta je weer op de hoofdpagina, met advertentie. Na inloggen ga ik meestal direct naar "Nieuwe berichten" en daar staan geen advertenties...)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Rene » di 27 okt 2015, 21:39

Coen Tunnel schreef:Zomaar advertenties of hele categorieën gaan blokkeren lijkt mij niet verstandig.

Ik zou daarom alleen graag de advertenties geblokkeerd zien die malware verspreiden of problemen veroorzaken.
Coen Tunnel schreef:Wie er last van heeft zet toch lekker z'n AdBlocker aan. Volgens mij heeft degene die er het hardst over klaagt enige tijd geleden ook al aangegeven een AdBlocker te gebruiken... Tenzij er massaal over bepaalde advertenties wordt geklaagd zie ik geen reden om ze uit te schakelen.
Helemaal mee eens. De inkomsten uit advertenties kunnen immers een basis vormen om in de toekomst een leuke excursie te doen, zonder dat hiervoor de contributie omhoog hoeft.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Chris » di 27 okt 2015, 21:43

Ik heb er op de telefoon last van. Adblock Plus voor Firefox werkt schijnbaar alleen met wifi, en Firefox is op de telefoon een belachelijke geheugenvreter, dus die gebruik ik niet. Ik heb nu die Adblock browser eens geïnstalleerd. Op de Androidbrowser is het Wegenforum zelfs met 4G vrij traag. Het verspringt telkens een seconde of 2 nadat een pagina geladen lijkt nog eens, met als gevolg dat je op ad of verkeerde link klikt.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Coen Tunnel » di 27 okt 2015, 21:48

^^ Ah, we hebben al die extra inkomsten uit advertenties dus aan jou te danken! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Rene » di 27 okt 2015, 21:49

Ik heb met de Adblockbrowser op Android nergens last van...

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Advertenties op het forum

Bericht door RSK » di 27 okt 2015, 21:51

Let wel: het uitschakelen van bepaalde categorieën zal er niet voor zorgen dat er minder advertenties komen, wel andere advertenties. Tenzij jullie massaal doorklikken naar die datingsites, is dat dus geen financieel debacle als die categorie er uit gaat. ;)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Advertenties op het forum

Bericht door Vinny » di 27 okt 2015, 21:53

Het zijn wel de enige advertenties waar ik wel eens op klik :dyn_hyp:
Maar goed, ik ben nog altijd single dus ik val wel in de doelgroep in principe.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie