Wat is er nieuw in v3.1

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Mark » wo 21 jan 2015, 14:28

Update 31 januari
Zoals jullie kunnen merken is het bijwerken succesvol verlopen :). Mocht je tegen problemen aanlopen dan kun je dat in dit topic melden. Informatie over het bètatesten van het nieuwe "Wegenforum" thema kan hier gevonden worden.

Als tegemoetkoming voor gebruikers die het forum liever in volledige schermbreedte willen gebruiken: er zijn diverse breedtes te selecteren. Je kan je keuze veranderen in de gebruikersvoorkeuren. Dit gedeelte vind je door rechtsboven op je eigen naam te klikken en dan te kiezen voor "Gebruikerspaneel". Bij het tabblad "Forumvoorkeuren" zijn de instellingen te vinden voor de stijlen.

Afbeelding

Afbeelding

Bij mijn forumstijl kun je kiezen voor prosilver (breed). Dan krijg je een versie van het forum die de volledige breedte van je venster gebruikt. De variant prosilver (normaal) is een variant die ietsjes breder is dan prosilver. Ook van het nieuwe thema "Wegenforum" is een brede variant gemaakt, te vinden onder eveneens de (breed) achtervoegsel.
=============================================================

Op 31 januari werken wij (captain007 en ik) het forum bij naar de nieuwste versie van phpBB. Van de meeste updates merk je als gebruiker nagenoeg niks, dat zijn vooral aanpassingen onder de motorkap. Echter, deze update van phpBB v3.0.x naar v3.1.x heeft wat meer gevolgen voor iedereen. Er komen nieuwe functies bij en de vormgeving wordt beetje anders. Dit heeft dan ook wat gevolgen voor de manier waarop je het forum gebruikt. Het zal in het begin wellicht beetje wennen zijn, maar wij denken wel dat deze aanpassingen leiden tot een prettiger gebruik van het forum. Via dit topic willen wij jullie alvast kennis laten maken met wat nieuwe functies :).

1. Forumontwerp

Afbeelding

Afbeelding

Het eerste wat opvalt aan het ontwerp is dat het forum onderworpen is aan een maximale breedte. In de huidige situatie loopt het forum over het hele scherm door in de breedte. Bij erg hoge resoluties, vaak bij grote schermen, maakt dit het forumgebruik onprettig doordat ook tekst over de volledige breedte wordt uitgesmeerd. Een maximale breedte (die arbitrair op 1400 pixels staat) zorgt ervoor dat de content bij elkaar blijft. Zo behoudt je het overzicht over de content en is deze niet links en rechts over het scherm verspreid. Een belangrijk gegeven: als het venster kleiner wordt dan 1400 pixels, schaalt het forum mee.

2. Afbeeldingen
Een puntje van irritatie bij het huidige forum is de omgang met afbeeldingen. Afbeeldingen die groter zijn dan een bepaald aantal pixels in de breedte worden simpelweg afgesneden rechts. Dit omdat de afbeelding niet mee schaalt met de rest van de content en dus gewoon verdwijnt onder de gebruikersinformatie aan de rechterkant van je scherm. In de nieuwe software is dit niet het geval en schaalt de afbeelding met de grootte van het scherm mee, automatisch. Er wordt geen content meer afgesneden. Het mooie van dit alles is nog: het wordt toegepast op alle bestaande content. Ik wil wel benadrukken dat dit niet automatisch betekent dat je foto's op origineel formaat moet plaatsen. Deze zijn vaak meerdere MB's per stuk en dit komt de laadtijd van het forum niet ten goede!

Afbeelding
Nieuw links, oud rechts.

In de afbeelding is het verschil duidelijk zichtbaar. Links, in de nieuwe situatie is de volledige foto zichtbaar waarbij de afmetingen zijn ingeperkt. In de rechter (oude) situatie zijn de afmetingen gewoon gebleven zoals deze is geplaatst. Doordat de foto breder is dan het venster zelf (800 pixels tegenover 768 pixels) valt dus een deel weg, wat voor sommige mensen een herkenbaar verschijnsel zal zijn.

3. Mobiele versie

Afbeelding

Zoals al enigszins duidelijk werd schaalt het forum mee met de grootte van je venster, tot een bepaald maximum. Bij een venster breder dan 1400 pixels wordt het forum niet breder, maar bij kleinere vensters past het systeem zich automatisch aan (mensen noemen dit ook wel responsive webdesign). Op specifieke punten verandert de vormgeving en dit is het punt waar we aankomen bij de mobiele versie. Als je op je smartphone navigeert naar het forum krijg je in de nieuwe versie een specifieke layout te zien die het gebruik makkelijker moeten maken dan nu. Ook in deze modus schalen de afbeeldingen gewoon met je mee. De TapaTalk-ondersteuning is trouwens nog gewoon aanwezig . Deze kan echter nog fouten vertonen doordat de extensie voor deze phpBB versie nog in ontwikkeling is.

4. Notificaties en nieuwe knoppen
Ook nieuw in dit forumsysteem zijn notificaties. Allerhande berichten komen gebundeld op 1 plek binnen, namelijk rechtsboven.

Afbeelding

Je krijgt onder andere een notificatie bij een nieuw privébericht, bij het melden (alleen moderatoren/beheerders) of sluiten van een moderatormelding of als je gequote wordt. Zie de afbeeldingen.

Afbeelding

Uiteraard is aan te passen waarop je notificaties wilt krijgen. Ook meldingen krijgen per e-mail behoort nog tot de mogelijkheden. Dit is in te stellen via het gebruikerspaneel, dat je tegenwoordig bereikt door op je naam te klikken rechtsboven (naast de notificaties dus). Bij "Beheer notificaties" onder de eerste tab kun je dit vervolgens instellen. Zaken als "Nieuwe berichten" of "Actieve onderwerpen" zijn naar linksboven verhuisd onder de knop Snelle links.

Afbeelding

5. Nieuw thema
Een laatste grote verandering die ik wil bespreken is dat er een nieuw thema beschikbaar komt. Dit thema is door bestuurslid RSK ontwikkeld en moet een opstap worden naar een eigen huisstijl van het Wegenforum. Inmiddels is de ontwikkeling zover dat er in principe bètatesten gedaan kunnen worden. Je krijgt dan ook als de nieuwe versie online komt de mogelijkheid dit thema in te stellen en hem te gebruiken. In een dan te openen topic kun je dan je commentaar/bevindingen/bugs kwijt.

Afbeelding

En dat is het voor nu. We hopen hiermee jullie een goede indruk te geven van wat er gaat veranderen eind deze maand. Vragen of opmerkingen kun je hieronder plaatsen :).

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Rene » wo 21 jan 2015, 14:35

Ik vind vrijwel alle veranderingen ronduit geweldig !
Goed werk :top:


Het enige waar ik minder content mee ben, is een vaste maximale breedte van 1400px.
Ik heb last van een slecht oog en kijk daardoor met een groter lettertype. Dan wordt het erg lastig als na elke paar woorden je naar een nieuwe zin moet en belachelijk veel moet scrollen. Ik zou graag zien dat het optioneel zou zijn om te kiezen voor volle breedte. Dat komt de leesbaarheid voor mij, als licht visueel gehandicapte, enorm ten goede. Niet iedereen heeft de visus meer van een 20-jarige, weet je...

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door RSK » wo 21 jan 2015, 15:01

Rene schreef:Het enige waar ik minder content mee ben, is een vaste maximale breedte van 1400px. [...] Ik zou graag zien dat het optioneel zou zijn om te kiezen voor volle breedte.
Het enige dat daarvoor in het thema aangepast moet worden, is regel 178 van common.css. Indien de volle breedte het gebruiksgemak ten goede komt (ik vind het zelf ook wel prettig) dan kan ik er voor kiezen om een speciale 'brede' uitvoering van het thema te maken, ofwel de stijl dubbel door te voeren met dit als aanpassing in één versie. De beperkte breedte komt voort uit de basisstijl van 3.1, en was aanvankelijk 1152 pixels. 1400 pixels is in dat opzicht al een soort compromis richting de grootschermlezers
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Mark » wo 21 jan 2015, 15:07

Klopt. De standaardbreedte die de ontwerpers van phpBB hebben gegeven is inderdaad 1152 pixels. Wat dat betreft hebben we al wat vergroting doorgevoerd.

Echter, als er dus de behoefte bestaat om echt een "breedbeeld" forum te hebben dan is dat uiteraard wel te realiseren. Captain007 en ik zullen er in ieder geval nog serieus naar kijken hoe we dit op een praktische manier kunnen vormgeven :).

(Ik hoor ook graag de mening van andere gebruikers hierin.)

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Rene » wo 21 jan 2015, 15:16

Overigens ben ik erg gecharmeerd van de mogelijkheid om het forum direct op een smartphone of tablet te lezen, zonder tapatalk-achtig gedoe :)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Chris » wo 21 jan 2015, 15:16

Ziet er goed uit deze veranderingen! :top:

Een vraagje, mede ingebracht door de maximale breedte van 1400px, is het ook mogelijk om dit aangegeven deel smaller te maken? Ik vraag me namelijk af of een foto van 1024px (toch een gangbare webresolutie) bij 1400px wel past binnen de reguliere breedte van de post. Als het aangegeven deel smaller wordt, komt er meer ruimte voor de post zonder de gehele vensterbreedte aan te hoeven passen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Mark » wo 21 jan 2015, 15:21

De breedte van een foto maakt in de toekomst niet meer uit. Of je nu een foto hebt van 1200 of 3000 pixels, de foto zal zo groot mogelijk weergegeven worden, afhankelijk van je venstergrootte. Mocht de 1400 pixels breedte worden losgelaten dan is die maximale breedte natuurlijk geheel afhankelijk van je venster.

Dat van ruimte rechts is een goeie opmerking, zal hem noteren ;). In de nieuwe versie is het overigens al wat kleiner trouwens.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door RSK » wo 21 jan 2015, 15:22

^^ Dat is mogelijk door regel 711 uit content.css te laten vervallen. Goede suggestie, daar kan zeker naar gekeken worden.

Excuses voor iedereen die zich afvraagt waarom ik met die verwijzingen loop te gooien: zo bouw ik voor mezelf ook een lijstje op van aandachtspuntjes.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Chris » wo 21 jan 2015, 15:27

Mark schreef:De breedte van een foto maakt in de toekomst niet meer uit. Of je nu een foto hebt van 1200 of 3000 pixels, de foto zal zo groot mogelijk weergegeven worden, afhankelijk van je venstergrootte.
Dat snap ik, maar ik vraag me af wat het schalen doen voor de kwaliteit van de foto. Aan de andere kant, mensen zijn met Facebook en dergelijke ook al gewend geraakt aan slechte kwaliteit foto's en geschaalde afbeeldingen.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Mark » wo 21 jan 2015, 15:38

Zoiets is afhankelijk van de algoritmes in de browser, deze nemen die taak op zich. Naar mijn persoonlijke mening leveren de algoritmes in de recente versies van Chrome, Firefox en Safari in ieder geval prima resultaat.

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Mandelsoft » wo 21 jan 2015, 16:04

Ik heb al op een ander forum de nieuwe phpBB functionaliteit kunnen ervaren, en het is mij bevallen. Alleen was het even wennen dan de knop "bekijk nieuwe berichten" nu onder de knop "Snelle links" zit. Ook kan ik verzekeren dat geen functionaliteit verloren gaat, dus alles wat de oude site kan, kan de nieuwe ook ;)

Het bevalt mij ook dat het Wegenforum ook overstapt op deze nieuwe versie van phpBB :top: Mag ik de beheerder een complimentje geven?
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door boe! » wo 21 jan 2015, 16:58

Volgens mij zit er een foutje in onderstaande quote. Ik heb alvast een voorstel gedaan voor een correctie.
Er wordt geen content meer afgesneden. Het mooie van dit alles is nog: het wordt toegepast op alle bestaande content. Ik wil wel benadrukken dat dit niet automatisch betekent dat je geen foto's op origineel formaat moet plaatsen. Deze zijn vaak meerdere MB's per stuk en dit komt de laadtijd van het forum niet ten goede!

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Mark » wo 21 jan 2015, 17:00

Scherp, dankjewel :).

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Palance » wo 21 jan 2015, 17:17

Weer mijn complimenten voor het nieuwe beheer dat doet wat het moet doen: Innoveren, implementeren en vooral communiceren :top:

Nog een aantal nachtjes slapen dus...
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9075
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Ds79m » wo 21 jan 2015, 18:58

Goed bezig heren, het maakt een prima eerste indruk :top:
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Via » wo 21 jan 2015, 19:10

Lijken me stuk voor stuk goede veranderingen!

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Albaufstieg » wo 21 jan 2015, 19:31

Ik sluit me aan bij de anderen, goed werk! Het ziet er fraai en verzorgd uit. De nieuwe huisstijl kan me ook prima bekoren. De belangrijkste verbetering vind ik wel dat het forum nu ook beter toegankelijk is met de tablet of smartphone zonder Tapatalk daarbij te gebruiken. Ideaal! :top:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Palance » wo 21 jan 2015, 19:58

Nu nog een like-knop :yes:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Vinny » wo 21 jan 2015, 20:13

Mark schreef:Klopt. De standaardbreedte die de ontwerpers van phpBB hebben gegeven is inderdaad 1152 pixels. Wat dat betreft hebben we al wat vergroting doorgevoerd.

Echter, als er dus de behoefte bestaat om echt een "breedbeeld" forum te hebben dan is dat uiteraard wel te realiseren. Captain007 en ik zullen er in ieder geval nog serieus naar kijken hoe we dit op een praktische manier kunnen vormgeven :).

(Ik hoor ook graag de mening van andere gebruikers hierin.)
Het meest ideale lijkt me dat je dat als gebruiker moet kunnen instellen. Desnoods bij één van de te selecteren vormgevingen. Je hebt nu aero, prosilver en subsilver. Wellicht kun je daar nog een "breedbeeld" vormgeving aan toevoegen.

Een ander punt is de maximale fotogrootte: Het lijkt me zinvol om een maximumgrootte in te stellen. Dit is voor mensen die bijvoorbeeld een beperkte databundel hebben of een trage verbinding fijn.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door captain007 » wo 21 jan 2015, 20:35

^^ Ik denk dat we inderdaad naar aparte stijlen moeten gaan voor normale of breedbeeldweergave. Dat is voorlopig de enige manier om in phpBB zonder extensies zoiets instelbaar te maken op een gebruiksvriendelijke manier. In elk geval dank voor de feedback van allen hier. Ik vond het zelf ook een manco van de standaard phpBB 3.1 layout, maar dat is gelukkig eenvoudig te verhelpen.

Foto's op basis van grootte van het bestand blokkeren is iets wat niet standaard in de forumsoftware zit. Er zijn ook geen extensies voor, dus vooralsnog onhaalbaar. Daarnaast moeten we ook terughoudend zijn in het installeren van extensies, zodat het geen onbeheerbare kerstboom wordt met alle gevolgen van dien.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Wouter N14 » wo 21 jan 2015, 20:37

Ziet er fraai uit.

Er is hier ook een keer gesproken om bij bepaalde woorden/termen een toelichting te laten zien, of een verwijzing daar naar. Wordt dat nu ook meegenomen?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Mark » wo 21 jan 2015, 20:39

Ik ben daar mee bezig, maar dat is nog niet klaar om de 31ste januari mee te nemen.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Wouter N14 » wo 21 jan 2015, 21:06

^^ Oké :top:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door mhkamp » wo 21 jan 2015, 21:51

Ziet er goed uit. Jullie zijn vooruitstrevend! Vooral doorgaan.

Waar ik niet zo blij mee ben, is net als Rene, is een vaste maximale breedte van 1400px.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Mandelsoft » wo 21 jan 2015, 22:07

captain007 schreef:Foto's op basis van grootte van het bestand blokkeren is iets wat niet standaard in de forumsoftware zit. Er zijn ook geen extensies voor, dus vooralsnog onhaalbaar. Daarnaast moeten we ook terughoudend zijn in het installeren van extensies, zodat het geen onbeheerbare kerstboom wordt met alle gevolgen van dien.
Kan je niet een toggle-knop maken die alle IMG-tags omzet in links in plaats van plaatjes? Die zou je aan kunnen zetten op smartphones zodat je niet direct alle plaatjes laadt, maar alleen die je actief hebt geactiveerd.

't is maar een idee. Ik ben niet zo thuis in de mogelijkheden van phpBB...
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Palance » do 22 jan 2015, 6:07

Wouter N14 schreef:Er is hier ook een keer gesproken om bij bepaalde woorden/termen een toelichting te laten zien, of een verwijzing daar naar. Wordt dat nu ook meegenomen?
Naar de Wegenwiki dan toch zeker? Zou inderdaad een mooie aanvulling zijn.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door waldo79 » do 22 jan 2015, 9:23

Tot nader bericht wordt daarvoor een losse begrippenlijst gehanteerd. ..

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Albaufstieg » do 22 jan 2015, 12:04

Het komt vaak voor dat afbeeldingen in oudere topics op het forum niet meer zichtbaar zijn, onder andere door de ImageShack-perikelen of doordat je per ongeluk een afbeelding verplaatst in je album en de link automatisch wordt aangepast. Nu valt dat hier nog relatief mee, maar op een ander forum waar ik actief ben is dit wel erg problematisch. Zeker ook omdat sommige draden daar zich concentreren op plaatjes. Vandaar dat ik me afvraag, puur uit nieuwsgierigheid:

Misschien wordt het op termijn mogelijk op plaatjes direct op het forum up te loaden? Of moeten die plaatjes dan allemaal opgeslagen worden, wat de laadtijd niet ten goede zal komen? Naast dat ik weet hoe ik ermee moet werken als forum-gebruiker, heb ik erg weinig kaas gegeten van de php-BB software.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door captain007 » do 22 jan 2015, 12:27

^^ Dat gaan we niet doen omdat dit schijfruimte kost en tevens juridisch flinke gevolgen heeft. Het betekent namelijk dat we als vereniging aansprakelijk zijn voor de content die wordt geüpload door de gebruikers. Gezien ervaringen uit het verleden met lastige figuren die met advocaten dreigen moeten we dat voorkomen. Als gebruiker kan je in elk geval door het kiezen van een betrouwbare plaatjeshoster die niet url's recycled voorkomen dat afbeeldingen niet meer zichtbaar zijn.

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: Wat is er nieuw in v3.1

Bericht door Albaufstieg » do 22 jan 2015, 12:29

Duidelijk verhaal. ;)

Gesloten