Opmerkingen over het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Palance » wo 11 nov 2020, 19:46

Coen Tunnel schreef: wo 11 nov 2020, 19:43 ^^ Dat kan volgens mij wel in phpBB, maar waarom zou je dat per se geïntegreerd willen hebben?
Zoals ik al aangaf: Zoektermen van <4 karakters kunnen nu niet ingegeven worden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Coen Tunnel » wo 11 nov 2020, 19:50

^^ Dat klopt, maar dat zijn er op zich niet zoveel. Topics over bepaalde wegen hebben al de tags zoals [A015] zodat de zoekfunctie gebruikt kan worden. Ik gebruik de zoekfunctie regelmatig, maar ik heb eigenlijk nooit dat ik een zoekterm heb die zo kort is dat ik niet kan zoeken.

Wellicht kan de zoekfunctie aangepast worden zodat er ook op woorden van 2 en 3 letters gezocht kan worden. Maar de Google-zoekfunctie integreren betekent bijvoorbeeld ook dat je niet in het Wegrestaurant of andere afgeschermde fora kan zoeken, en ook geen recente berichten kan vinden. Het is dus ook niet ideaal. Twee zoekfuncties op een forum evenmin. Dus dan gaat mijn voorkeur uit naar de phpBB-zoekfunctie op het forum; iedereen die Google wil gebruiken kan ook een tweede tabblad openen en op Google zoeken.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door captain007 » wo 11 nov 2020, 19:58

^^ Het is een instelling van de databasesoftware die deze limiet bepaald. Het is wel te verlagen, maar dat gaat wel ten koste van performance. Ik denk zelf dat 3 het laagst haalbare zal zijn, maar dat zouden we even moeten onderzoeken.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Vinny » wo 11 nov 2020, 20:45

Coen Tunnel schreef:Dat is een beperking van phpBB.
Niet alleen dat, maar elke extra niet-standaard optie die wordt ingebouwd vereist ook de nodige (ontwikkel)tijd en vrij arbeidsintensief onderhoud. Vandaar dat zulke op zich zelf begrijpelijke wensen vaak niet ingewilligd konden worden in het verleden.

Het is wel jammer dat de ontwikkeling van forum-software in zijn algemeenheid wat stil is gevallen: de 'wereld' is nu veel meer over gegaan naar sociale netwerken als Instagram en dergelijke. Dit begint al weer aardig old school te worden :dyn_hyp:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door waldo79 » wo 11 nov 2020, 20:46

Maar op dit forum zijn de discussies minder vluchtig, dat is heel wat waard. En we hebben toch een miljoen posts of iets dergelijks.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door waldo79 » wo 11 nov 2020, 21:03

Zegt voldoende over de aantrekkelijkheid van het medium. En dat al >15 jaar.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door harry » wo 11 nov 2020, 21:19

Coen Tunnel schreef: wo 11 nov 2020, 19:50hebben al de tags zoals [A015] zodat de zoekfunctie gebruikt kan worden
O, horen die haken erbij? Geen wonder dat ik vaak een wegnummer niet kan vinden. Daar was ik nou nooit op gekomen...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Mark » wo 11 nov 2020, 21:21

Haken zijn niet nodig. Dit werkt prima toch?.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door harry » wo 11 nov 2020, 21:23

^^ Vreemd. Ik herinner me toch diverse keren een wegnummer zoals A015 te hebben gezocht en dat ik het dan niet kon vinden. :dontknow:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

isaac
zandpaadje
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 14 jul 2019, 8:57

namen aantal berichten?

Bericht door isaac » vr 27 nov 2020, 22:44

wat zijn de namen onder je gebruikers naam welke zijn het? :?:

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Snelwegfreak » vr 27 nov 2020, 23:05

Dankzij je schrijfstijl kan ik er weinig van maken. Wil je daar op letten? En wat bedoel je precies?
Enne gojje mins blieft altied leave.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10174
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Rein » vr 27 nov 2020, 23:23

Ik vermoed dat Isaac doelt op de naam die verschijnt als iemand op de like knop drukt.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Lekkere Kwal » vr 27 nov 2020, 23:28

Ik vermoed eerder de classificatie als 'zandpaadje' e.d.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Wouter N14 » vr 27 nov 2020, 23:30

Welkom bij de Wegenforum-Vrijdagavond-Quiz :lol:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Victor » za 28 nov 2020, 19:59

Leuke quizvraag idd :)
Behalve de moderatoren dan wel bedenkers ervan, zullen er vast wel anderen zijn die het zo kunnen opsommen.
zandpaadje
...
...
autoweg
autosnelweg
2x3 autosnelweg
2x5 autosnelweg
...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door boe! » za 28 nov 2020, 20:11

4x5 autosnelweg
4x4 autosnelweg
2x5 autosnelweg
2x4 autosnelweg
2x3 autosnelweg
2x2 autosnelweg
expressweg
autoweg
verkeersader
stadsweg
dorpsstraat
woonerf
polderweggetje
zandpaadje

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Palance » za 28 nov 2020, 20:14

+

Hoofdmoderator
Penningmeester
Secretaris
Voorzitter
Forumbeheerder
Moderator
geband
Wegnummerfotograaf

:mrgreen:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door harry » zo 29 nov 2020, 10:40

^^ Het is maar 1 stap voor mij naar “geband”... :)
Laatst gewijzigd door harry op di 01 dec 2020, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door captain007 » zo 29 nov 2020, 12:27

^^ Je kan ook een snelkeuze naar geband krijgen. Sla je alle andere opties over :) En jij hebt sowieso een op maat gemaakte rang.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Palance » di 08 dec 2020, 19:08

Palance schreef: vr 18 sep 2020, 19:13 Ik heb sinds een paar dagen weer regelmatig het “Het verstuurde formulier is ongeldig”-probleem.

Ik word ook, zeker als ik meerdere tabbladen open, uitgelogd en kom op het inlogscherm uit. Soms moet ik opnieuw inloggen (met bovengenoemd probleem), soms is een refresh genoeg om weer ingelogd op het door mij verzochte scherm terug te komen.
De laatste dagen speelt het probleem weer op bij mij, meerdere keren per dag. Het komt alleen voor op mijn iPad met Safari. Via alle andere apparaten/browsers waarmee ik inlog speelt dit niet.

Ik heb cookies, aanmeldsleutels al eens verwijderd, maar biedt geen soelaas.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door captain007 » di 08 dec 2020, 22:11

^^ Dat duidt er toch op dat er iets niet helemaal lekker is met die ipad. We ontvangen ook geen meldingen van andere gebruikers en de logs laten ook bijzonder weinig geks zien.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Palance » wo 09 dec 2020, 9:47

Zou kunnen. Alleen is het wegenforum de enige site waar ik hier last van heb. Verder speelt dit nergens.

Ik leer er maar mee leven, maar ik wilde het toch wel even melden :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door harry » wo 09 dec 2020, 17:32

Palance schreef: di 08 dec 2020, 19:08 De laatste dagen speelt het probleem weer op bij mij, meerdere keren per dag. Het komt alleen voor op mijn iPad met Safari.
Ik browse af en toe op een iPad met Safari en merk soms dat ik (om onverklaarbare reden) uitgelogd ben.
Maar ik gebruik op die iPad nooit meerdere tabbladen.
Op andere machines/browsers heb ik geen last.
Ook ik kan er mee leven. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Kaaiman » do 31 dec 2020, 10:35

NWH schreef: do 23 jan 2020, 21:49 Is het mogelijk dat we in de toekomst op het forum een donkere modus kunnen inschakelen? Of is dit technisch gezien te lastig om toe te voegen aan de website?
In deze donkere dagen zou ik graag de aandacht weer willen vestigen op dit verzoek. Is er toevallig nog wat mee gebeurd door de techneuten nadat de discussie is doodgebloed? ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
MotelMioveni
stadsweg
Berichten: 253
Lid geworden op: vr 18 dec 2015, 13:37

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door MotelMioveni » vr 01 jan 2021, 15:43

viewtopic.php?f=15&t=3543&start=2670

Op oudejaarsdag heb ik - bij herhaling - de vraag opgeworpen of de Kråknesveien bij Alta in Noorwegen nog herbouwd wordt, nadat dit voormalige deel van de E6 in augustus 2020 door een aardverschuiving in zee is beland. Er kwamen nogal wat reacties van een zekere persoon, die soms een scherpe kijk op zaken heeft, maar deze keer er weer van alles met de haren bij trok, iets waarmee hij al vaker ergernis heeft opgewekt. Er kwam tussendoor ook een reactie (van Waldo?) die mij ertoe aanzette om nog een keer uit te leggen wat nou eigenlijk mijn vraag was.

viewtopic.php?f=17&t=22247
MotelMioveni schreef: do 31 dec 2020, 14:27 Beste mede-forumschrijvers,

ik heb een vraag aan jullie: In hoeverre zijn mede-forumleden met afwijkende meningen welkom op het Wegenforum? Ik heb zelf wel eens het idee dat jullie mij maar raar vinden, omdat ik ivm heel weinig geld in mijn auto slaap en liefst reis zonder tol te betalen.

Als metafoor, om mijn vraag toe te lichten, heb ik drie korte verhaaltjes, voordat ik mijn punt maak.

Het eerste verhaaltje begint in een wegrestauraunt. (...)

Het tweede verhaaltje speelt zich af op kantoor, als ik de vrachtbrief kom halen (...)

Het derde verhaaltje speelt zich de volgende week af, op het parkeerterrein van een grote klant van onze baas. (...) Ach, hij bedoelt het goed... :yes:

Degene die ik bedoel heeft zichzelf misschien intussen herkend, maar het ging mij om de soms nare reacties die hij krijgt.

Moraal van mijn verhaal: Zelfs al is je eerste indruk van iemand niet erg positief, zelfs als iemand je provoceert, probeer je dan toch open op te stellen. Laten we aardig zijn voor elkaar, niet alleen morgen, maar minstens de hele rest van het komende jaar! :handshake:
Attietattie schreef: do 31 dec 2020, 14:53
(...)
MotelMioveni schreef: do 31 dec 2020, 14:44Het ging echter niet eens om mij. Ik had iemand in gedachten die heel beroerd Nederlands schrijft, maar vanuit zijn ervaring soms toch bijdragen aan de discussie levert die ik zeer nuttig vind, om het daarna weer te verpesten met dingen die nergens op slaan.
We weten heus wel over wie je het hebt hoor. ;)

Een afwijkende mening is geen probleem en juist zeer welkom (anders is er geen reet aan hier). Het is alleen wat vermoeiend als mensen stronteigenwijs zijn. :lol:
Ik heb over die persoon een uitgebreid bericht geschreven onder de titel 'Mede-forumleden met afwijkende meningen welkom op Wegenforum?' Willem, Attietattie en CoenTunnel schreven als reactie dat afwijkende meningen wel degelijk welkom zijn en dat het forum zonder afwijkende meningen heel saai zou zijn. Zojuist zie ik echter dat alle berichten van Oudejaarsdag uit de Noorwegen-draad verdwenen zijn, zonder toelichting. Waarom is dat? Is de server gecrasht, of heeft een moderator ingegrepen? Is die man met zijn afwijkende meningen dan toch niet welkom? :s
Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14314
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Attietattie » vr 01 jan 2021, 15:57

Inhoudelijk niets meegekregen, maar ik heb er een broertje dood aan als er berichten verwijderd worden zonder mededeling. Dat gebeurt vaker en is zeer storend!
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Wouter N14 » vr 01 jan 2021, 16:00

^^ Er zijn alleen wat off-topic berichten opgeruimd.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
MotelMioveni
stadsweg
Berichten: 253
Lid geworden op: vr 18 dec 2015, 13:37

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door MotelMioveni » vr 01 jan 2021, 16:19

Attietattie schreef: vr 01 jan 2021, 15:57 Inhoudelijk niets meegekregen, maar ik heb er een broertje dood aan als er berichten verwijderd worden zonder mededeling. Dat gebeurt vaker en is zeer storend!
Ik sluit me bij Attietattie aan: Ik vind dat een moderator best de moeite mag nemen even kort uit te leggen waarom er berichten verwijderd zijn. Natuurlijk heb ik geen idee hoeveel tijd daar in gaat zitten, maar als moderatoren zomaar teksten gaan schrappen, ook al zijn ze off-topic, waarom zou ik dan nog moeite doen om een bericht te schrijven? Zomaar berichten verwijderen, zonder mededeling of uitleg, dat stinkt naar censuur en censuur bederft voor mij het plezier aan het Wegenforum! :pukey:
Wouter N14 schreef: vr 01 jan 2021, 16:00 ^^ Er zijn alleen wat off-topic berichten opgeruimd.
Oh ja, Wouter-N14? Als we over wegen in Noorwegen discussiëren, is een discussie over de bereidheid van weggebruikers om tol te betalen dan helemaal off-topic? Of is het argument dat de Noren van hun hogere salaris makkelijker tol kunnen betalen dan zo ver bezijden de waarheid? Het argument werd op de verkeerde manier opgediend, maar het snijdt wel hout! De schrijver in kwestie kreeg de bal ook al snel teruggespeeld toen hij zijn punt probeerde te onderbouwen met absurde benzineprijzen. Wat is daar mis mee? :dontknow:

Zijn de berichten definitief verdwenen? Of is er nog een reservekopie van? Kan iemand dan alsjeblieft de back-up terugplaatsen? Ik wou namelijk net de schrijver in kwestie eens een stevig antwoord geven, wat ik aanvankelijk bewust niet had gedaan, omdat ik mijn kans om antwoord te krijgen over mijn vraag, of de Kråknesveien (voormalige E6) bij Alta nog herbouwd gaat worden, niet wilde verpesten door op elk stuk rood vlees te reageren en te ver van het onderwerp af te wijken.
Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Chris » vr 01 jan 2021, 16:24

Het topic verzandde in twee pagina's offtopic gezwam. Omdat dit door elkaar heen loopt kan je vaak niet de helft laten staan.

Er worden zo vaak berichten verwijderd. Honderdduizenden zelfs in de loop der jaren.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Vinny » vr 01 jan 2021, 16:32

Dat er twee pagina's verdwijnen was in mijn moderatortijd toch wel heel uitzonderlijk. Een mededeling daarover doen is wel zo netjes!
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie