Opmerkingen over het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Robbert297 » do 23 nov 2017, 23:05

Ik vind de layout zeer goed geslaagd. Mijn complimenten. :top:
Слава Україні

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Wesso » do 23 nov 2017, 23:08

Het is nog wel even wennen voor mij, dat standaard Wegenforumthema op mijn iPhone. Van de dunne (sub)topicicoontjes ben ik niet zo gecharmeerd. Is hier iets aan te doen?
SPOILER: TOON

Afbeelding
En de bewerkingsknoppen zijn nogal flets...
SPOILER: TOON

Afbeelding

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door harry » do 23 nov 2017, 23:17

Het is even wennen. Die bruine kerstverlichting bovenaan de pagina doet me pijn aan de ogen. :)

Deze plaatjes Afbeelding lijken zo veel op elkaar dat ik de betekenis nog niet echt doorheb.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Mark » do 23 nov 2017, 23:21

De headerfoto's wil ik te zijner tijd nog wat meer mee doen. Dit is eigenlijk vooral een placeholder :).

Die iconen, ik zal niet ontkennen dat mij dat de nodige hoofdbrekens heeft gekost. Het systeem maakt onderscheid tussen normale topics en "drukke" topics (waarin veel berichten staan). Ik heb daar geprobeerd een subtiel verschil in aan te brengen door middel van een icoon zonder (normaal topic) en met autootjes (druk topic). Het sterretje geeft aan of je er zelf aan hebt bijgedragen of niet.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Chrysa » do 23 nov 2017, 23:25

Het ziet er allemaal wel leuk uit, maar waarom hebben we niet op zijn minst de optie om het oude thema te gebruiken? Vond dat toch allemaal net wat strakker.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Rene » do 23 nov 2017, 23:27

Het zal voor sommigen even wennen zijn, maar ik ben positief over de nieuwe skin.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Naturist » do 23 nov 2017, 23:30

Chrysa schreef: do 23 nov 2017, 23:25 Het ziet er allemaal wel leuk uit, maar waarom hebben we niet op zijn minst de optie om het oude thema te gebruiken? Vond dat toch allemaal net wat strakker.
Nou, nee.
Ik vind het strak, verfrissend en duidelijker dan voorheen.
Helemaal top :top:
Laatst gewijzigd door Naturist op do 23 nov 2017, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Coen Tunnel » do 23 nov 2017, 23:40

Chrysa schreef: do 23 nov 2017, 23:25Het ziet er allemaal wel leuk uit, maar waarom hebben we niet op zijn minst de optie om het oude thema te gebruiken?
Eens. Ik ben ook positief, maar het zou fijn zijn als er wel een keuze zou zijn. Dit oogt allemaal net wat drukker. Op zich best mooi, maar het saaie minder opvallende standaard phpBB-thema is lekker rustig en trekt minder de aandacht op het scherm.

Qua bugs: het menu met smilies werkt (bij mij in ieder geval) nog niet zoals het zou moeten.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Gerhard » do 23 nov 2017, 23:44

Netjes :top:

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Robbert297 » do 23 nov 2017, 23:48

Coen Tunnel schreef: do 23 nov 2017, 23:40 Qua bugs: het menu met smilies werkt (bij mij in ieder geval) nog niet zoals het zou moeten.
Ook hier het geval.
Слава Україні

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door keokiracer » do 23 nov 2017, 23:52

Het zou al een stuk rustiger zijn als die buitenste rand om het forum heen weg zou gaan, dat zat op de oude versie volgens mij niet (en als het er wel zat, was het een stuk subjectiever).
Afbeelding
Imo maakt dit het onnodig druk, maakt helemaal geen verschil of de achtergrond nou helemaal wit of iets minder fel wit is.

Speaking of dat smiley-menu, is het met deze versie inmiddels wel mogelijk om te kiezen welke smileys op welke pagina van dat menu staan zodat het aantal pagina's niet 7 hoeft te zijn maar 1 of 2?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Mandelsoft » do 23 nov 2017, 23:59

Ik vind het vernieuwde thema ook wat te druk. Less is more, net als bij bewegwijzering. Ik zou toch wel de rust van het oude thema terugwillen ;)
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Snelwegfreak » vr 24 nov 2017, 6:41

Het vernieuwde thema ziet er goed uit! Voor velen zal het inderdaad wennen zijn :)

Enkele puntjes voor mij:
  • Afwisseling in de headerfoto's
  • Iets minder drukke symbolen voor ''ongelezen berichten''
  • Nieuwe forumsmileys? Zoals signaalgevers e.d. Nog WIP?
  • Op de mobiele versie: directe knop voor ''ongelezen berichten'', zoals aanwezig op desktopversie
  • Op de mobiele versie: de mogelijkheid te springen naar het laatste bericht lijk ik te missen
  • Op de mobiele versie: de pagina is breder dan het scherm. Beetje irritant, want je veegt dus telkens naar een witte strook, rechts in beeld
  • Op de mobiele versie: wat ik écht nog mis, is de mogelijkheid op basis van een posting iemand te PB'en
Al met al ziet het er strak uit en geeft het ons forum een eigen 'smoel', wat denk ik positief is :top:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Jeroen O
dorpsstraat
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 06 nov 2006, 18:11
Locatie: Nieuwkoop

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Jeroen O » vr 24 nov 2017, 6:57

In het menu mis ik de mogelijkheid om alle fora als gelezen te markeren.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Palance » vr 24 nov 2017, 7:36

Mark schreef: do 23 nov 2017, 23:21 Die iconen, ik zal niet ontkennen dat mij dat de nodige hoofdbrekens heeft gekost.
Ik vind ze zelf niet mooi: Te prominent in beeld, te scherpe kleurstelling, daar waar het bij de oude icoontjes veel beter was.
Jeroen O schreef: vr 24 nov 2017, 6:57 In het menu mis ik de mogelijkheid om alle fora als gelezen te markeren.
Ik ook, zie ik nu. Jammer, want die gebruik(te) ik wel degelijk.
Mark schreef: do 23 nov 2017, 22:52 In de kleine weergave zou je inderdaad alleen een postvakicoon moeten hebben (dit vanwege ruimtebesparing). Als er een notificatie is krijg je wel een melding te zien.
In een kleine weergave zie ik dat ook, maar ik werk nu even van een grote weergave, en daar zie ik ook niet die [0] staan.

Overigens ben ik wel zeker te spreken over de extra informatie bij het quoten :top:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Rene » vr 24 nov 2017, 8:53

Palance schreef: vr 24 nov 2017, 7:36
Jeroen O schreef: vr 24 nov 2017, 6:57 In het menu mis ik de mogelijkheid om alle fora als gelezen te markeren.
Ik ook, zie ik nu. Jammer, want die gebruik(te) ik wel degelijk.
Markeer alle fora als gelezen is nog altijd beschikbaar, en ook op dezelfde plek als vroeger. Rechtsbovenin.
SPOILER: TOON

Afbeelding

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door sven_engelen » vr 24 nov 2017, 9:43

Hé! Ik zie dat Mark rank up is gegaan! Dat vind ik oneerlijk ik dien een motie van wantrouwen in! :PP:
Svenlo

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door jelger » vr 24 nov 2017, 9:47

Even wennen, maar ziet er prima uit. :top:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Mark » vr 24 nov 2017, 10:23

Palance schreef: vr 24 nov 2017, 7:36
Mark schreef: do 23 nov 2017, 22:52 In de kleine weergave zou je inderdaad alleen een postvakicoon moeten hebben (dit vanwege ruimtebesparing). Als er een notificatie is krijg je wel een melding te zien.
In een kleine weergave zie ik dat ook, maar ik werk nu even van een grote weergave, en daar zie ik ook niet die [0] staan.
Bij 0 berichten verschijnt er niks. Er is immers niks te melden. Zodra er een melding is komt er getal te staan (in het rood).

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Kaaiman » vr 24 nov 2017, 10:24

Het nieuwe thema kan mij nog niet helemaal bekoren. De voorpagina is netjes en behoeft wat mij betreft geen cosmetische veranderingen.

Zoals Coen Tunnel al aangaf zijn de kleuren wat aan de harde kant. Met name het gebruikerspaneel (PB's, concepten. e.d.) heeft wel erg veel hard blauwvlak. Ook de donkerblauwe balk onderin mag van mij wel wat subtieler. Verder zijn de dunne randjes rondom de berichten(vensters) erg hard. Ook hier zou een lichtere tint wonderen doen. Ook snap ik de afwisseling lichtblauw/grijs in de topics niet helemaal, ik vind het niet mooi. Wat was er mis met lichtblauw en lichter blauw?

Ook zie ik liever die wegengifjes weer terug voor de topicaanduidingen, mede vanwege die rustigere kleuren. Wel zal er dan iets gedaan moeten worden aan de CPU-load van die dingen, bijvoorbeeld iets minder frames.

Maar hoe dan ook: mijn opmerkingen zijn zeker niet bedoeld om jullie inspanningen af te branden. Integendeel, ik waardeer jullie inzet enorm en hoop het met mijn opmerkingen alleen nog iets beter te kunnen maken. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door captain007 » vr 24 nov 2017, 10:33

^^ Zullen we ook zeker niet zo opvatten. Laat het eerst allemaal even een aantal dagen op je inwerken en achter de schermen zal er altijd gekeken worden waar we nog zaken kunnen verbeteren. In elk geval is nu de eerste grote stap gezet en kunnen we van hieruit verder werken aan een nog beter forum :D En alle feedback is meer dan welkom, want er zullen zeker nog wel hier en daar wat dingen niet zijn zoals ze zouden moeten zijn.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Rein » vr 24 nov 2017, 10:37

Ik mis op mijn mobiel een (directe) snelkoppeling naar 'je eigen berichten' en 'ongelezen berichten'.

Wat mij betreft zouden die trouwens ook in de desktop versie opgenomen mogen worden in het bovenste blauwe deel (waar wat mij betreft 'V&A' wel mag vervallen.

Eemspoort
dorpsstraat
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 11:01
Locatie: m/s "Eemspoort" & Spijk (Gn)

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Eemspoort » vr 24 nov 2017, 10:41

Ik sluit me aan bij Kaaiman. De kleuren zijn idd wat te hard, oogt nogal druk. De oude kleuren waren rustig voor het oog en prettig om mee te werken.
Het nieuwe verraste me zo, dat ik er haast hoofdpijn van kreeg, en dat is niet overdreven. Maar goed, dat ligt dan meer aan mij dan aan het forum, natuurlijk.
Maar ik zou er niets op tegen hebben als het oude kleuren-schema terug ingevoerd zou worden. ;)

Gr. Ed
Beter mee verlegen, dan om verlegen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Coen Tunnel » vr 24 nov 2017, 11:17

^^ Het nieuwe thema is zeker mooi en ik ben ook blij met alle inspanningen van het forumteam. Toch zou ik zelf ook graag de keuze hebben tussen het minder opvallende standaard phpBB-thema en het nieuwe Wegenforum-thema.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door SnarfFlevoland » vr 24 nov 2017, 12:01

Omstellen is voor sommigen (begrijperlijkerwijze) altijd wat lastig in het begin, maar persoonlijk kan ik me voorlopig meteen vinden in de nieuwe omgeving. Zolang geen belangrijke features eruit gekikt worden, zal van mij niet zo snel kritiek komen. :) Een ander forum waar ik actief ben heeft er tapatalk eruit gegooid, daar was en ben ik nog steeds überhaupt niet blij mee, maar dat zal hier hopelijk wel niet zomaar gebeuren. Hoewel de mobiele weergave van phpBB inmiddels vrij vergevorderd is, kan het m.i. nog niet tippen aan het gemak van tapatalk. Misschien zou het oude thema (voor zover mogelijk) nog voor vaste gebruikers als optie aangeboden kunnen worden, ook al heb ik het persoonlijk niet nodig.

Dank aan de heren die zich voor deze omstelling het één en ander aan vrije tijd opgeofferd hebben. Het forum voelt nu een stuk morderner aan!
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Kaaiman » vr 24 nov 2017, 12:05

Zojuist bij de 12:00 uur-backup was ik met een bericht bezig en wilde ik deze previewen. Voor de update werd dan de bewerking uitgesteld tot na de backup en verscheen het previewscherm. Nu kreeg ik een error 504 gateway time-out. Gelukkig kon ik mijn bericht met de terug-knop van de browser en het opnieuw verzenden van het formulier terughalen, maar misschien toch iets om even in de gaten te houden.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Sibren
verkeersader
Berichten: 585
Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
Locatie: Groningen

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Sibren » vr 24 nov 2017, 12:35

Wesso schreef: do 23 nov 2017, 23:08 Van de dunne (sub)topicicoontjes ben ik niet zo gecharmeerd. Is hier iets aan te doen?
Hier sluit ik mij bij aan. Ik vind het erg moeilijk om te zien of zo'n papiertje nou grijs of rood is. Voor de rest vind ik het er netjes uit zien. :top:
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Mark » vr 24 nov 2017, 12:44

Ik heb een nieuwe iconenset geupload met wat minder harde kleuren en poespas. Dat moet de drukte in de onderwerpenlijsten wat voorkomen.

(In verband met caching kan het even duren voordat iedereen het ziet.)

Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1058
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door tompie » vr 24 nov 2017, 12:54

Rene schreef: vr 24 nov 2017, 8:53
Palance schreef: vr 24 nov 2017, 7:36
Jeroen O schreef: vr 24 nov 2017, 6:57 In het menu mis ik de mogelijkheid om alle fora als gelezen te markeren.
Ik ook, zie ik nu. Jammer, want die gebruik(te) ik wel degelijk.
Markeer alle fora als gelezen is nog altijd beschikbaar, en ook op dezelfde plek als vroeger. Rechtsbovenin.
SPOILER: TOON

Afbeelding
In de mobiele versie is die mogelijkheid wel weggesloopt... die mag van mij direct terugkomen.
belgie is zo slecht nog niet

Gebruikersavatar
Jeroen O
dorpsstraat
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 06 nov 2006, 18:11
Locatie: Nieuwkoop

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Jeroen O » vr 24 nov 2017, 13:03

tompie schreef: vr 24 nov 2017, 12:54
Rene schreef: vr 24 nov 2017, 8:53
Palance schreef: vr 24 nov 2017, 7:36
Jeroen O schreef: vr 24 nov 2017, 6:57 In het menu mis ik de mogelijkheid om alle fora als gelezen te markeren.
Ik ook, zie ik nu. Jammer, want die gebruik(te) ik wel degelijk.
Markeer alle fora als gelezen is nog altijd beschikbaar, en ook op dezelfde plek als vroeger. Rechtsbovenin.
SPOILER: TOON

Afbeelding
In de mobiele versie is die mogelijkheid wel weggesloopt... die mag van mij direct terugkomen.
Ik heb wel een workaround gevonden. Als je je telefoon naar landscape draait, verschijnt de link rechtsboven wel.

Maar in het menu vind ik toch praktischer.

Plaats reactie