Opmerkingen over het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door keokiracer » zo 01 jan 2017, 19:21

Palance schreef:@Robbert297: Er was, net als nu, een antwoord gegeven dat het in de planning zit.
Dat was inmiddels een half jaar geleden (laatste relevante post 27 juni), ik zie echt niet in hoe het zeuren is om een simpele vraag te stellen of het al hoger op de prioriteitenlijst staat of niet.
Palance schreef:Dan vind ik het nogal zeurderig overkomen als je er naar vraagt terwijl er al uitleg is gegeven.
Ik vind jouw houding hier nogal zeurderig overkomen... :roll:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Palance » zo 01 jan 2017, 19:25

Vervelend voor je dat je dat vindt. Sterkte daarmee.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door keokiracer » zo 01 jan 2017, 19:27

Geen zorgen hoor Palance, ik kijk wel eens door Youtubecomments heen dus ik ben zeer goed voorbereid op meningsverschillen 8-)

(ben al blij genoeg dat we hier beschaafd genoeg zijn om niet meteen te gaan schelden)
Laatst gewijzigd door keokiracer op zo 01 jan 2017, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2865
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Robbert297 » zo 01 jan 2017, 19:28

Precies wat Keokiracer zegt.
Ik was gewoon even benieuwd over de voortgang. Lijkt mij vrij normaal...
Слава Україні

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Coen Tunnel » zo 01 jan 2017, 19:39

Attietattie schreef:
Mark schreef:^^ Maar wordt ook weer aangevuld.
Begrijpelijk. Toch denk ik (zonder de discussie inhoudelijk weer aan te willen zwengelen) dat degenen die die knop graag zien, hopen op meer prioriteit voor de like-knop dan het uiterlijk van een Facebookknopje.
Het uiterlijk van dat Facebookknopje was heel makkelijk te verbeteren, de like-knop is schijnbaar wat lastiger te implementeren. Maar het is wel iets waar blijkbaar wel behoefte aan is onder de forumgebruikers.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Naturist » zo 01 jan 2017, 20:02

Tegen de tijd dat Facebook in het stadium van Hyves komt zal het Like knopje er vast zijn. :mrgreen:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door harry » zo 01 jan 2017, 20:14

keokiracer schreef:
Palance schreef:Dan vind ik het nogal zeurderig overkomen als je er naar vraagt terwijl er al uitleg is gegeven.
Ik vind jouw houding hier nogal zeurderig overkomen... :roll:
Als er een like-knop geweest was, had ik hem bij deze posting gebruikt.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14314
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Attietattie » zo 01 jan 2017, 20:17

^^ :lol:

Dan zeg ik: +1. :p
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door RSK » zo 01 jan 2017, 20:17

Goed, het liket me dat hier nu wel genoeg over gezegd is. Zodra er meer te melden is, komt het team er op terug. ;)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14314
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Attietattie » zo 01 jan 2017, 20:57

RSK schreef:Goed, het liket me dat hier nu wel genoeg over gezegd is..
Er is niks anders gezegd dan 'we zijn het niet uit het oog verloren' dus er is eigenlijk niets gezegd.

Maargoed, ik concludeer dat er geen vorderingen zijn.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door captain007 » zo 01 jan 2017, 21:35

^^ Klopt omdat de prioriteiten nu meer bij het upgraden van het forum naar nieuwe major versie ligt (die veranderde facebook buttons zijn eigenlijk voorbereiding daarop). Voor die like knop moeten we zelf een phpBB extensie bouwen en dat vereist veel tijd (aangezien we beiden nog nooit zoiets gebouwd hebben en het wel moet draaien op een redelijk forum zonder dat de hele boel in elkaar dondert van ellende). We zijn dat nog aan het onderzoeken. Net zoals we nog andere ideëen hebben zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid om automatisch linkjes naar wiki artikelen te injecteren voor bepaalde begrippen (ala OVInNL heeft). Daarnaast zijn Mark en ik sinds kort ook technisch beheerder van de wiki (staat los van de vereniging), waarvoor ook nog een aantal zaken uitgezocht moeten worden om dat naar een hoger plan te tillen. Kortom veel dingen die achter de schermen moeten gebeuren en tijd die nodig is en dan komt het wel eens voor dat zaken wat langer duren dan je misschien zou willen.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7927
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Wesso » zo 01 jan 2017, 21:37

Naturist schreef:Tegen de tijd dat Facebook in het stadium van Hyves komt zal het Like knopje er vast zijn.
Ik kan niet wachten tot het moment dat Facebook verandert in een spelletjesplatform... :lol:

Neem de tijd, heren. ;)

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14314
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Attietattie » zo 01 jan 2017, 21:48

Dank je captain.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Naturist » zo 01 jan 2017, 22:43

Wesso schreef:
Naturist schreef:Tegen de tijd dat Facebook in het stadium van Hyves komt zal het Like knopje er vast zijn.
Ik kan niet wachten tot het moment dat Facebook verandert in een spelletjesplatform... :lol:
Dat is het al ;)
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Kaaiman » zo 15 jan 2017, 12:26

De laatste maanden wordt er veel geschreven over plannen, wegwerkzaamheden en fotoreportages met betrekking tot Noord-Europa, en dan met name Denemarken, Zweden en Noorwegen. Is het niet een idee om hiervoor een nieuw subforum Noord-Europa te maken met:
  • Denemarken
  • Færøer Eilanden
  • Finland
  • IJsland
  • Noorwegen
  • Zweden
Dit biedt de mogelijkheid om met name wegenprojecten overzichtelijker weer te geven door verdere uitsplitsing op wegnummer. Dan denk ik aan de omvangrijke Noorse projecten rondom Stavanger, opwaarderingen aan de E6, studies naar dwarsverbindingen tussen Oslo en Bergen, en de veervrije E39, aan Deense projecten zoals de nieuwe snelweg door Jutland, Zweedse projecten zoals de nieuwe ring van Stockholm, enzovoort. IJsland, Finland en Færøer kunnen dan vooral voor de volledigheid aan dit subforum worden toegevoegd.

Hoe denken forumteam en medeforummers hierover?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Coen Tunnel » zo 15 jan 2017, 12:31

^^ Ik ben het eens met je dat er veel gebeurt, maar de doelgroep lijkt me beperkt. In die topics zijn het vaak een handjevol dezelfde mensen die reageren. Daar komt nog bij dat feitelijk het hele Noorwegen-topic (1605 berichten) opgesplitst moet worden. Dat is erg veel werk voor de moderatoren. Komen de kleinere topics van Denemarken en Zweden nog bij.

Idee is goed, maar de uitvoering lijkt mij veel tijd te kosten, terwijl de doelgroep beperkt is.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10302
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door vynkce » di 17 jan 2017, 11:34

Ik ben wel voorstander, maar inderdaad veel werk kan ik me inbeelden...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Chris » wo 18 jan 2017, 14:03

Op de voorpagina is het rechterdeel, met daarin de onderwerptitel van het laatste bericht, nogal smal, terwijl het overzicht met subforums veel loze ruimte heeft. Nou zal dat ongetwijfeld per resolutie verschillen, maar is dat misschien anders in te delen? Mobiel in de landscape stand houdt hij bij mij ook loze ruimte aan de rechterkant.

Desktop weergave:
Afbeelding

Mobiele weergave:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Chris » do 16 feb 2017, 14:38

Is het mogelijk een inspringing (indent) te maken in phpBB? (voorbeeld)

Ik vind dat wel een mooi alternatief voor een quote (met name wanneer je niet specifiek een gebruiker quote, maar een zin of passage van buiten het forum). De hele tekst cursief maakt het minder leesbaar.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Mark » do 16 feb 2017, 15:39

Werkt [ list ] niet afdoende?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Proin purus odio, tincidunt non lacinia eu, vestibulum non est. Sed vel augue pulvinar, luctus libero in, fermentum orci. Phasellus cursus libero at augue molestie, eget consequat mauris eleifend. Mauris laoreet felis sit amet leo aliquam dapibus. Quisque eu ligula eget nisl varius aliquet ut eu velit. Fusce eget orci ut nisl fringilla rutrum id eu tellus. Donec convallis, erat sit amet tincidunt tempus, magna leo sodales eros, quis iaculis sapien orci sed urna. In et imperdiet turpis.
  • Duis sit amet nisi eget metus porta tempor. Maecenas sagittis lacus nec dui euismod consequat. Curabitur orci dolor, gravida id dui sed, posuere egestas nunc. Etiam fermentum fringilla arcu, dignissim commodo mauris ullamcorper id. Aliquam nec vehicula nibh. Nulla id felis a sem placerat lacinia sit amet non mauris. Ut viverra odio pellentesque, aliquet magna vulputate, blandit justo. Morbi diam ante, maximus a dignissim id, finibus ac nibh. Mauris iaculis erat elit, at aliquet orci fermentum nec. Fusce hendrerit vel augue quis interdum. Phasellus iaculis varius luctus. Morbi lobortis eros eros, eu finibus ligula lobortis vel. Praesent quis bibendum ante. Duis vel feugiat enim. Quisque id ligula dictum, ultrices mi sit amet, gravida nulla. Cras metus nisl, vestibulum non neque in, consectetur cursus turpis.
Sed et mattis augue. Suspendisse tortor lorem, ornare nec enim id, sodales interdum ante. Vivamus viverra pharetra diam ut suscipit. Praesent sem lectus, cursus in lobortis in, fermentum a diam. Sed sit amet lobortis elit. Fusce porttitor luctus ante, eu suscipit libero congue sit amet. Nulla ullamcorper ut magna in accumsan. Nulla facilisi. Praesent eleifend metus nec risus ultricies placerat.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Chris » do 16 feb 2017, 16:01

Dat heeft hetzelfde effect, handig! :top:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7927
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Wesso » zo 19 feb 2017, 14:37

Wat is er aan de hand met de site? Ik krijg telkens "502 Bad Gateway" in beeld in Safari. Een paar keer refreshen brengt me uiteindelijk wel bij dit berichtveld.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Wouter N14 » zo 19 feb 2017, 14:47

^^ Het ging bij mij net ook even moeizaam (FF).
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Mark » ma 20 feb 2017, 18:12

Forumregel 1.3d is aangepast: gebruikersnamen met alleen getallen zijn nu toegestaan. Dit is eigenlijk een gelijktrekking met een instelling van de forumsoftware.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Naturist » ma 20 feb 2017, 18:25

^^ Vanwaar die aanpassing?
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Snelwegfreak » ma 20 feb 2017, 18:29

Onlangs hadden we een nieuwe gebruiker met alleen getallen in zijn gebruikersnaam. Dat bleek tegen de forumregels te zijn, waarna we gekeken hebben of die regel nog wel noodzakelijk is. Dat bleek van niet.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Coen Tunnel » ma 20 feb 2017, 19:49

^^ Mooi dat er duidelijkheid is! :top: Het leek mij ook geen probleem, maar die forumregel was er nou eenmaal wel, dus ik vroeg me af waarom die er was. Ik vond het al zo'n onzinnige regel.

Misschien goed om de rest van de forumregels ook nog eens tegen het licht te houden en te herschrijven? Ze zijn al enkele jaren oud en geschreven door de toenmalige beheerder. Intussen zijn er op het internet ook de nodige dingen veranderd. In sommige gevallen zijn de regels en richtlijnen naar mijn mening ook wat te belerend.

Een aantal delen uit de regels die mijns inziens sowieso aangepast, anders geformuleerd of geschrapt kunnen worden:
  • Het gebruik van de zogenaamde bReEzAh-taal is NIET toegestaan. Hetzelfde geldt voor het gebruik van specifieke (meestal door jongeren gebruikte) uitdrukkingen of woordverkortingen, zoals die vaak bij sms-berichten of op chatboxen in gebruik is. Maak ook geen gebruik van badinerende non-woorden als duh! of boeiuh!.
  • De gehele paragraaf 1.8 Auteursrechtelijke licenties en de fotowedstrijd.
  • Wanneer een auteursrechthebbende meent dat hij in zijn rechten wordt geschaad door het plaatsen van content door een forumgebruiker, dan kan hij daaromtrent contact opnemen met de forumbeheerder (uitsluitend in de Nederlandse taal !). Dat kan per email op postmaster[at]wegenforum.nl . Deze zal er, bij bewezen inbreuk op het auteursrecht, onverwijld voor zorgen dat de betreffende content wordt verwijderd.
  • Een afbeelding in een onderschrift moet klein zijn - ter indicatie: twee userbar.com afbeeldingen is ongeveer de kritische de grens.
  • Het 'omhoog kicken' van posts die door de autopruning dreigen te worden verwijderd, wordt niet op prijs gesteld.
  • Probeer er samen uit te komen via mail of PB (desnoods ICQ/MSN).

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Snelwegfreak » ma 20 feb 2017, 19:54

Volgens mij heb ik dat bij de vorige ALV aangekaart, alleen hebben we er nooit wat mee gedaan. Lijkt mij zeker geen slecht plan dit alsnog te doen, al moet er dan wel wat tijd vrij gemaakt worden.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Coen Tunnel » ma 20 feb 2017, 20:02

^^ Het lijkt mij een mooie taak voor het bestuur van de Vereniging, de moderatoren en het forumbeheer. ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Snelwegfreak » ma 20 feb 2017, 20:13

Dat is het, maar dan moet het nog wel kunnen en gebeuren. Je zal begrijpen dat dit niet enorm hoge prioriteit heeft ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Plaats reactie