Opmerkingen over het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Naturist » ma 20 feb 2017, 21:25

Vind die regels helemaal niet zo gedateerd, juist het strenge van dit forum voor wat betreft taalgebruik en omgang maken het mijn inziens zo aantrekkelijke omgeving.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Rene » ma 20 feb 2017, 23:12

Ik heb die regels indertijd opgeschreven, met de beste bedoelingen.
Ik zal het hieronder even toelichten.
Coen Tunnel schreef:Het gebruik van de zogenaamde bReEzAh-taal is NIET toegestaan. Hetzelfde geldt voor het gebruik van specifieke (meestal door jongeren gebruikte) uitdrukkingen of woordverkortingen, zoals die vaak bij sms-berichten of op chatboxen in gebruik is. Maak ook geen gebruik van badinerende non-woorden als duh! of boeiuh!.
Slecht taalgebruik leidt ertoe dat je forum als niet serieus wordt beschouwd, en het was altijd mijn instelling dat het een forum moest zijn waar ook vakmensen zouden moeten kunnen discussiëren. Met platte straattaal kun je dat wel vergeten. Of je moet een soort FOK!-forum ambiëren...
Coen Tunnel schreef:De gehele paragraaf 1.8 Auteursrechtelijke licenties en de fotowedstrijd.
Dat was om te voorkomen dat ik als organisator van de fotowedstrijd achteraf nog een rekening zou mogen betalen aan een deelnemer. Dus heb ik destijds het auteursrecht ingeperkt voor de inzenders. Volgens mij is dit in de huidige opzet geen issue meer. Wel is het zo dat als de regel verdwijnt ik de foto's van de fotowedstrijd verwijder van https://www.autosnelwegen.nl/index.php/foto-galerie/186
Coen Tunnel schreef:Wanneer een auteursrechthebbende meent dat hij in zijn rechten wordt geschaad door het plaatsen van content door een forumgebruiker, dan kan hij daaromtrent contact opnemen met de forumbeheerder (uitsluitend in de Nederlandse taal !). Dat kan per email op postmaster[at]wegenforum.nl . Deze zal er, bij bewezen inbreuk op het auteursrecht, onverwijld voor zorgen dat de betreffende content wordt verwijderd.
Het emailadres moet misschien veranderen (?), maar de regel is en blijft actueel. Het is een belangrijk onderdeel voor een domeineigenaar om niet aansprakelijk te zijn, door mogelijk gedupeerden te wijzen op een regeling. Zie de uitspraak destijds van de zaak van de Stichting Martijn tegen ZKH de kroonprins (nu de koning). De eis van de Nederlandse taal is ook niet zo gek. Op een mail in het Duits, Frans of Swahili waarin geslingerd wordt met wettelijke termen zit je als forumbeheerder niet te wachten.
Coen Tunnel schreef:Een afbeelding in een onderschrift moet klein zijn - ter indicatie: twee userbar.com afbeeldingen is ongeveer de kritische de grens.
De "userbar.com" indicatie is inderdaad niet meer van deze tijd. Maar een vorm van beperking op de rotzooi die onder elke post staat kan volgens mij geen kwaad. Zo heb ik zelf op Skyscrapercity de onderschriften uitgezet. Daar bestaan draden als je scrollt soms meer uit repeterende onderschriften dan uit bijdragen...
Coen Tunnel schreef:Het 'omhoog kicken' van posts die door de autopruning dreigen te worden verwijderd, wordt niet op prijs gesteld.
Ik heb er tegenwoordig geen last meer van, omdat ik niet meer modereer. Maar toen ik nog alle bijdragen af moest zeulen kon ik degene wel schieten die offtopic draden die eindelijk klaar leken om te worden begraven met een schopje wéér nieuw "leven" inblaasden. Enfin, als de huidige crew dat geen probleem vindt dan kan dit inderdaad weg.
Coen Tunnel schreef:Probeer er samen uit te komen via mail of PB (desnoods ICQ/MSN).
"Probeer er samen uit te komen" lijkt me nog altijd een goede forumregel. ICQ en MSN zijn inmiddels inderdaad wat outdated.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Coen Tunnel » ma 20 feb 2017, 23:44

^^ Begrijp me niet verkeerd, ik doelde er absoluut niet op om al die regels te schrappen. En ik heb ook geen kritiek op de regels op zich. In de meeste gevallen stel ik eerder een herziening van de tekst voor, aangepast naar vandaag de dag.
Rene schreef:
Coen Tunnel schreef:Het gebruik van de zogenaamde bReEzAh-taal is NIET toegestaan. Hetzelfde geldt voor het gebruik van specifieke (meestal door jongeren gebruikte) uitdrukkingen of woordverkortingen, zoals die vaak bij sms-berichten of op chatboxen in gebruik is. Maak ook geen gebruik van badinerende non-woorden als duh! of boeiuh!.
Slecht taalgebruik leidt ertoe dat je forum als niet serieus wordt beschouwd, en het was altijd mijn instelling dat het een forum moest zijn waar ook vakmensen zouden moeten kunnen discussiëren. Met platte straattaal kun je dat wel vergeten. Of je moet een soort FOK!-forum ambiëren...
Ik doelde mee op herziening van de omschrijving. De regel op zich is prima. Maar bReEzAh-taal bestaat feitelijk niet meer (dat was eigenlijk iets uit mijn jeugd - dan hebben we het al over 15 jaar terug), en chatboxen en sms-berichten zijn ook steeds zeldzamer. Evenals woorden als duh en boeiuh. Ook jongeren schrijven tegenwoordig een stuk netter dan tien jaar terug. Kortom, de bewoording van deze regel aanpassen aan deze tijd.
Coen Tunnel schreef:De gehele paragraaf 1.8 Auteursrechtelijke licenties en de fotowedstrijd.
Dat was om te voorkomen dat ik als organisator van de fotowedstrijd achteraf nog een rekening zou mogen betalen aan een deelnemer. Dus heb ik destijds het auteursrecht ingeperkt voor de inzenders. Volgens mij is dit in de huidige opzet geen issue meer. Wel is het zo dat als de regel verdwijnt ik de foto's van de fotowedstrijd verwijder van https://www.autosnelwegen.nl/index.php/foto-galerie/186
Er is toch sowieso geen link meer tussen het Wegenforum en jouw website?
Coen Tunnel schreef:Wanneer een auteursrechthebbende meent dat hij in zijn rechten wordt geschaad door het plaatsen van content door een forumgebruiker, dan kan hij daaromtrent contact opnemen met de forumbeheerder (uitsluitend in de Nederlandse taal !). Dat kan per email op postmaster[at]wegenforum.nl . Deze zal er, bij bewezen inbreuk op het auteursrecht, onverwijld voor zorgen dat de betreffende content wordt verwijderd.
Het emailadres moet misschien veranderen (?), maar de regel is en blijft actueel. Het is een belangrijk onderdeel voor een domeineigenaar om niet aansprakelijk te zijn, door mogelijk gedupeerden te wijzen op een regeling. Zie de uitspraak destijds van de zaak van de Stichting Martijn tegen ZKH de kroonprins (nu de koning). De eis van de Nederlandse taal is ook niet zo gek. Op een mail in het Duits, Frans of Swahili waarin geslingerd wordt met wettelijke termen zit je als forumbeheerder niet te wachten.
Als de rechtenhebbende niet Nederlands is, waarom zou je dan tenminste niet Engels faciliteren in de regels?
Coen Tunnel schreef:Een afbeelding in een onderschrift moet klein zijn - ter indicatie: twee userbar.com afbeeldingen is ongeveer de kritische de grens.
De "userbar.com" indicatie is inderdaad niet meer van deze tijd. Maar een vorm van beperking op de rotzooi die onder elke post staat kan volgens mij geen kwaad. Zo heb ik zelf op Skyscrapercity de onderschriften uitgezet. Daar bestaan draden als je scrollt soms meer uit repeterende onderschriften dan uit bijdragen...
Ook hier geldt: regel op zich is prima, maar het ging mij inderdaad om het voorbeeld van userbar.com. Dat was een korte hype op dit forum. Maar niemand gebruikt dat nu nog.
Coen Tunnel schreef:Het 'omhoog kicken' van posts die door de autopruning dreigen te worden verwijderd, wordt niet op prijs gesteld.
Ik heb er tegenwoordig geen last meer van, omdat ik niet meer modereer. Maar toen ik nog alle bijdragen af moest zeulen kon ik degene wel schieten die offtopic draden die eindelijk klaar leken om te worden begraven met een schopje wéér nieuw "leven" inblaasden. Enfin, als de huidige crew dat geen probleem vindt dan kan dit inderdaad weg.
Jij was niet alleen moderator. Ook toen was er een heel team.

Er is volgens mij alleen in het Wegrestaurant nog autopruning en die staat op een jaar. De hoeveelheid data was vroeger een probleem en één van de redenen van de autopruining, nu is dat niet meer zo. Ik heb niet de indruk dat er nog bewust topics waar al bijna een jaar niet meer in is gereageerd gekickt worden om ze te redden van autopruning. Dat was een issue toen de autopruning op twee weken stond.
Coen Tunnel schreef:Probeer er samen uit te komen via mail of PB (desnoods ICQ/MSN).
"Probeer er samen uit te komen" lijkt me nog altijd een goede forumregel. ICQ en MSN zijn inmiddels inderdaad wat outdated.
Ook hier ging het mij om het voorbeeld van ICQ en MSN. MSN bestaat inmiddels niet meer, ICQ gebruikt bijna niemand meer.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Naturist » di 21 feb 2017, 0:05

@Rene, vaak liggen wij op veel onderwerpen mijlenver uit elkaar.
Nu sta ik volledig achter je :handshake:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Rene » di 21 feb 2017, 0:25

Coen Tunnel schreef:Er is toch sowieso geen link meer tussen het Wegenforum en jouw website?
Er is geen directe link meer. Maar de foto's die ik host van de forumwedstrijd, daar zit nog wel altijd een auteursrechtelijke link.
Coen Tunnel schreef:Als de rechtenhebbende niet Nederlands is, waarom zou je dan tenminste niet Engels faciliteren in de regels?
Waarom zou je dat in vredesnaam faciliteren ? Laat ze maar moeite doen als het ze echt zo hoog zit. Als beheerder zit je niet te wachten op al dat auteursrechtelijk gez**k, dus een beetje een rem op de procedure kan geen kwaad. Ik heb geleerd van het akkefietje uit 2007 van die fotograaf-graaier...
Je hoeft mijns inziens als non-profit vereniging niet vriendelijk en behulpzaam te zijn naar mensen die alleen maar moeilijk gaan lopen doen om een financiële vergoeding. Maar dat is tegenwoordig verder uiteraard aan het bestuur, en niet meer aan mij.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Coen Tunnel » di 21 feb 2017, 0:51

Rene schreef:
Coen Tunnel schreef:Er is toch sowieso geen link meer tussen het Wegenforum en jouw website?
Er is geen directe link meer. Maar de foto's die ik host van de forumwedstrijd, daar zit nog wel altijd een auteursrechtelijke link.
Vraag is of dat verankerd moet worden in de regels op een forum dat feitelijk van een derde is. Door deelname aan de fotowedstrijd destijds hebben de deelnemers de rechten immers al afgestaan.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Rene » di 21 feb 2017, 2:01

Het kan wel uit de forumregels, maar dan wil ik graag dat dit in het verslag van de komende ALV wordt opgeschreven dat die regel er is geweest ten tijden van de fotowedstrijd destijds, maar er later uit is geschrapt. Zodat ik naar dat verslag kan verwijzen mocht er toch ooit een claim komen. Ik heb namelijk helemaal geen behoefte meer aan auteursrechtelijk gedoe.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Coen Tunnel » di 21 feb 2017, 8:48

^^ Begrijpelijk. :top:

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Naturist » di 21 feb 2017, 17:53

If it ain't broke, don't fix it.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Coen Tunnel » di 21 feb 2017, 18:42

Met de regels in se is niks mis, wel met hoe sommige dingen verwoord zijn. Er zijn teveel verwijzingen naar dingen die vroeger gebruikelijk waren en nu niet. Dat heb ik ook duidelijk aangekaart. Herschrijven van een aantal forumregels en verwijzingen naar bReEzAh-taal, userbar.com, MSN, ICQ, sms'en en chatboxen eruit halen danwel vervangen is echt geen gek voorstel.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6372
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Seat Ibiza » di 21 feb 2017, 19:02

Naturist schreef:If it ain't broke, don't fix it.
Coen Tunnel geeft duidelijk aan wat er volgens hem gecorrigeerd dient te worden. Ik ben het eens met deze suggesties. Zo moeilijk is het echt niet...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Rene » di 21 feb 2017, 22:49

Coen Tunnel schreef:verwijzingen naar bReEzAh-taal, userbar.com, MSN, ICQ, sms'en en chatboxen eruit halen danwel vervangen is echt geen gek voorstel.
Dat ben ik met je eens.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Mark » ma 20 mar 2017, 21:49

Rene schreef:Het kan wel uit de forumregels, maar dan wil ik graag dat dit in het verslag van de komende ALV wordt opgeschreven dat die regel er is geweest ten tijden van de fotowedstrijd destijds, maar er later uit is geschrapt. Zodat ik naar dat verslag kan verwijzen mocht er toch ooit een claim komen. Ik heb namelijk helemaal geen behoefte meer aan auteursrechtelijk gedoe.
Ik zit de discussie nog eens na te lezen, maar met de op handen zijnde herleving van de fotowedstrijd kan forumregel 1.8 gewoon blijven staan. Wel zouden we een extra punt kunnen inzetten dat de foto's uit de periode 2005-2012 eveneens gehost zijn op de pagina van de voormalige eigenaar van het Wegenforum.nl. Of is dit een hele domme gedachte?

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door GuteFahrt » za 15 apr 2017, 12:05

Het valt mij op dat, vooral bij wisseling van de dag (om 00:00), het meestal langer dan gemiddeld duurt als je de wegenforum website wilt verversen.

Soms ook op andere hele uren (daarnet ook om 12:00).

Is dat toeval?

Ligt het aan mijn PC of zijn er forummers die dit herkennen/ er ook last van hebben?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Chris » za 15 apr 2017, 12:07

Op die tijdstippen wordt een backup gedraaid. Het Wegenforum en de Wegenwiki zijn dan 1-2 minuten minder goed bereikbaar.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7927
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Wesso » za 15 apr 2017, 12:40

Inderdaad. Erg vervelend als je net een bericht wilt plaatsen, omdat het lijkt alsof de server niet reageert. Toch wordt het gewoon geplaatst na een minuut of zo.

Het valt mij ook op dat er weinig (leden)activiteit is rond 18:00. Misschien wordt er rekening gehouden met dit tijdstip.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Mark » za 15 apr 2017, 13:44

Elke 6 uur wordt een backup gemaakt van het forum en de Wiki. De databaseserver is dan even druk en zodoende staan overige verzoeken in de wachtrij.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2865
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Robbert297 » za 15 apr 2017, 14:02

Wesso schreef:Het valt mij ook op dat er weinig (leden)activiteit is rond 18:00. Misschien wordt er rekening gehouden met dit tijdstip.
Etenstijd :D
Слава Україні

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Naturist » za 15 apr 2017, 14:07

^^ Inderdaad :honger: :yesyesyes:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7927
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Wesso » za 15 apr 2017, 15:25

Etenstijd? Welnee, forumtijd! :p

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door GuteFahrt » ma 17 apr 2017, 18:25

^^ :top:

Alle gekheid op een stokje, ik was om 18:00 vandaag een reactie aan het typen, wilde 'm versturen maar dat ging mis. Bad Gateway Time-out 504 en toen was mijn verhaaltje weg.

Het geval wil dat hier thuis afgelopen week een nieuw systeem in werking is gegaan qua t.v. internet enzo. Dat loopt nog niet helemaal soepel (verbinding valt soms kort weg).

Nu weet ik niet waardoor dit kwam.. :?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Mark » ma 17 apr 2017, 19:01

18.00 uur is precies het tijdstip van zo'n backup.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Palance » ma 17 apr 2017, 20:07

Klopt, maar dan is de ervaring dat je gewoon even moet wachten. Ik kreeg ook die melding rond 18.00, dat is voor het eerst dat ik dat rond backuptijd zie.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door GuteFahrt » ma 17 apr 2017, 20:49

Het zal wel aan het systeem thuis liggen. Zoals ik zelf al meldde, dat van back-ups en tijdelijk tragere werking komt vaker voor met de genoemde reden.

Bad Gateway foutmelding nog niet eerder gehad. Zal dan geen toeval zijn...
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Juerd » di 18 apr 2017, 1:33

Ter informatie: de database-backups worden gemaakt om 0:00, 6:00, 12:00 en 18:00. Het duurt ongeveer een minuut.

Krijg je een foutmelding van je browser (dat is heel ongewoon), gebruik dan de terugknop. De kans is groot dat je getypte bericht daar gewoon nog staat. Helaas zijn er veel gebruikers die de terugknop niet kennen, en werkt ie op veel sites niet meer goed. Het gaat om het pijltje dat naar links wijst, en doorgaans links van de adresbalk staat.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Chris » di 18 apr 2017, 14:37

Ik krijg bijna altijd een foutmelding als ik op dat tijdstip een bericht plaats, of een Wegenwiki edit maak (504 bad gateway dacht ik), maar achteraf blijkt het bericht dan eigenlijk altijd wel geplaatst.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door captain007 » di 18 apr 2017, 15:18

^^ Ja gisteren had ik dat ook. Als je deze dan toch opnieuw submit heb je gelijk een dubbelpost te pakken.

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door feitelijk » di 18 apr 2017, 16:24

zit er ook nog iemand achter de SSL certificering aan?
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door captain007 » di 18 apr 2017, 20:22

^^ Er zit nu gewoon een simpel LetsEncrypt certificaat op. Dat is voor nu afdoende. Alleen hebben we wel mixed content hier door alle foto's die ook van niet https verbindingen afkomstig zijn (denk aan afbeeldingen, maar ook de avatars).

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Juerd » wo 19 apr 2017, 13:40

feitelijk schreef:zit er ook nog iemand achter de SSL certificering aan?
Wat wil je precies?

Plaats reactie