Opmerkingen over het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Wesso
2x2 autosnelweg

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Wesso » vr 12 feb 2016, 20:40

^^ Ja, één vergrootglas rechtsbovenin dat linkt naar geavanceerd zoeken. En eentje waarmee ik een topic mee kan doorzoeken.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » vr 12 feb 2016, 20:42

Maar dan heb je op je pc toch twee vergrootglazen nodig, eentje voor gewoon zoeken en eentje voor uitgebreid? :confuuuse:

Nog een andere suggestie: mag de omschrijving van die smiley gewijzigd worden van

Code: Selecteer alles

:confuuuse:
naar Veel makkelijker te typen :)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Wesso
2x2 autosnelweg

Bericht door Wesso » vr 12 feb 2016, 20:57

^^ Nodig is een groot woord, maar het is wel handig om twee vergrootglazen te hebben en geen tandwielen. ;) Dus los van elkaar, één voor het topic en één voor het hele forum rechtsbovenin.

Zoiets
Afbeelding

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » vr 12 feb 2016, 23:35

Waar is het Wegenforum breed-style gebleven? Ik mis die nu even heel erg... :(
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

Wesso
2x2 autosnelweg

Bericht door Wesso » vr 12 feb 2016, 23:38

^^ Gebruikerspaneel > Forumvoorkeuren > Wijzig weergave-opties > Gebruik maximum breedte.

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » vr 12 feb 2016, 23:41

^^ Top :top:
WeFo Lidnummer 0010.

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » za 13 feb 2016, 0:52

Chris schreef:Is het mogelijk om een 'like' functie toe te voegen op het forum?

Op Skyscrapercity hebben ze dat al enige tijd en het werkt wel prettig. Momenteel is er niet echt een manier om je waardering voor een post uit te spreken anders dan er op te reageren. Ik denk dat het wel goed kan zijn voor de betrokkenheid, ik denk dat soms de drempel om te reageren soms wat hoog is terwijl men het wel interessant vindt. Ook is het dan makkelijker voor mensen op een mobiel apparaat om kort aan te geven dat je het interessant vindt. De drempel om een uitgebreide post te typen op een telefoon is toch wel hoog, je ziet vaak veel meelezers.

Ik zou voorstellen om alleen een 'like' functie in te voeren, en geen 'dislike' of '-1' aangezien dat snel een negatieve sfeer zal oproepen. Of iemand krijgt een dislike voor de inhoud van een nieuwsbericht wat hij post. Dat is ook niet de bedoeling. Als iemand het ergens mee oneens is kan hij dat in een reactie beargumenteren in plaats van alleen een '-1'. Eigenlijk exact hetzelfde als op Skyscrapercity (of Facebook).
Als er echt behoefte his aan een "vind ik leuk" knop kunnen we hier wel eens over nadenken. Onmogelijk is het niet in ieder geval.
Wesso schreef:Ik heb ook nog een dingetje.
Op mijn PC zie ik rechtsboven een tandwieltje, dat lijkt naar 'instellingen' te linken. Maar het is de link naar geavanceerd zoeken. Op mijn iphone zie ik gek genoeg wel een vergrootglas zoals het hoort.

(De stijl is prosilver met maximum breedte.)
Hoe zou je dan naar "geavanceerd zoeken" verwijzen?
Wouter N14 schreef:Nog een andere suggestie: mag de omschrijving van die smiley gewijzigd worden van

Code: Selecteer alles

:confuuuse:
naar Veel makkelijker te typen :)
Goed idee inderdaad.

Wesso
2x2 autosnelweg

Bericht door Wesso » za 13 feb 2016, 13:01

Mark schreef:Hoe zou je dan naar "geavanceerd zoeken" verwijzen?
Net als bij het zoekveld "doorzoek dit onderwerp/forum" met een vergrootglas. Je zou eventueel nog een groter vergrootglas kunnen inzetten voor "geavanceerd zoeken" om onderscheid te maken.

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » za 13 feb 2016, 13:19

Juist de bundeling van het tandwieltje + vergrootglas samen in met zoekkader maakt naar mijn idee duidelijk dat dit tot het zoeksysteem hoort. Een groter vergrootglasje dan de ander zal denk ik niet echt opvallen door de beperkte ruimte en kan de vraag oproepen "welke van de twee moet ik hebben?" Instellingen wat betreft je profiel zelf staan immers gebundeld in de balk eronder weer (Notificaties, Priveberichten en het drop-down menu bij je naam).

Wesso
2x2 autosnelweg

Bericht door Wesso » za 13 feb 2016, 13:40

^^ Dat tandwieltje is nou juist de verwarring, Mark. Bij het zoekveld met het vergrootglas en het tandwieltje denk ik aan "instellingen bij het zoeken", terwijl dat niet helemaal de lading dekt.

Bij het tandwieltje rechtsbovenin op de website in desktopversie weet ik inmiddels wel dat het naar "geavanceerd zoeken" linkt, maar het lijkt op "instellingen", ook omdat het nog een groter tandwieltje is. Vandaar mijn vraag om dit aan te passen. Dat er meerdere wegen naar Rome leiden maakt het er ook niet eenvoudiger op.

Afijn, het is een detail. Keep up the good work :top:

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » za 13 feb 2016, 15:57

Mark schreef:Juist de bundeling van het tandwieltje + vergrootglas samen in met zoekkader maakt naar mijn idee duidelijk dat dit tot het zoeksysteem hoort. Een groter vergrootglasje dan de ander zal denk ik niet echt opvallen door de beperkte ruimte en kan de vraag oproepen "welke van de twee moet ik hebben?"
2 vergrootglasjes (bv half over elkaar heen) voor uitgebreid zoeken? Ik associeer een tandwieltje ook met instellingen.
Waarom zou je het willen? Uiteindelijk is het een forum en geen Facebook.
Waardering kun je veel beter uitspreken of bewerken in een commentaar op een posting. Maar uiteindelijk is waardering op basis van je postings niet iets waar je hier voor zit (het is althans niet mijn primaire bezigheid hier). Waardering op basis van je handelen zou dat iets anders zijn, maar toen ik moderator was kreeg ik die ook al niet of werd die ook niet uitgesproken, daar verandert een like-knop m.i. niets aan.
Ik ben dan namelijk bang voor een sfeertje waarin mensen 'leuke' postings of grappen ofzo gaan verzinnen om maar zoveel mogelijk likes te verzamelen (of uit te delen). Zoiets hebben we ook wel eens gezien met de postcounter.

Ik zie persoonlijk de toegevoegde waarde niet zo. Eerlijk gezegd gebruik ik het op SSC ook wel, maar dat is m.i. dan ook een totaal ander iets dan het wegenforum. Misschien dat ik het hier, mits het ooit geïntroduceerd zou worden, ook wel zou gaan gebruiken, maar vooralsnog zie ik dus de meerwaarde er niet van in.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 13 feb 2016, 16:08

Palance schreef:
Waarom zou je het willen?
Om de redenen die ik in het bericht geplaatst hebt dat je zojuist gequote hebt... :yes:
Eerlijk gezegd gebruik ik het op SSC ook wel, maar dat is m.i. dan ook een totaal ander iets dan het wegenforum.
Eh, wat is er dan 'totaal anders' aan? Het zijn beiden discussieforums die behoorlijk op dezelfde manier gebruikt worden.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » za 13 feb 2016, 16:37

Chris schreef:Eh, wat is er dan 'totaal anders' aan? Het zijn beiden discussieforums die behoorlijk op dezelfde manier gebruikt worden.
SSC heeft raakvlakken met het wegenforum, dat is waar, maar het zijn andere fora met een ander publiek. En waarom zou je het nadoen?
Chris schreef:
Palance schreef:Waarom zou je het willen?
Om de redenen die ik in het bericht geplaatst hebt dat je zojuist gequote hebt...
Ik heb al wat tegenargumenten gegeven :yes:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » za 13 feb 2016, 17:23

Of een puntensysteem zoals op Tweakers. Niet met minpunten, maar wel dat berichten met bijvoorbeeld meer dan 3 punten iets meer opvallen ten opzichte van berichten met minder punten, bijvoorbeeld door een iets andere achtergrondkleur.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » za 13 feb 2016, 19:23

Wesso schreef:^^ Gebruikerspaneel > Forumvoorkeuren > Wijzig weergave-opties > Gebruik maximum breedte.
Vreemd genoeg is de maximum breedte op mijn computer smaller dan voorheen. Ik heb nu links en rechts een 'kantlijn', waar het forum voorheen beeldvullend was.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » za 13 feb 2016, 19:24

^^ Hier ook het geval.
Enne gojje mins blieft altied leave.

captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 » za 13 feb 2016, 19:54

Dat is as designed gedrag. Er is een kleine extra border gekomen ten opzichte van de oude door ons zelf gebrouwde styling. Voordeel voor ons is dat we nu nog maar een stijl (de standaardstijl is nu weer volledig standaard) hoeven te onderhouden, ten opzichte van de vijf aangepaste stijlen die we eerst hadden in het systeem. Dit maakte de updates veel complexer. Daarom zullen we het hier voorlopig mee moeten doen. Het is dus misschien even wennen dat het er nu iets anders uitziet.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » za 13 feb 2016, 20:49

:top: :)
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » za 13 feb 2016, 21:34

boe! schreef:Vreemd genoeg is de maximum breedte op mijn computer smaller dan voorheen. Ik heb nu links en rechts een 'kantlijn', waar het forum voorheen beeldvullend was.
Dat was me nog niet opgevallen, maar niet storend. Dat die extra as designed gedrag er zit is niet zo erg. Prima zo!

Wat betreft een like knop of zo. Neuh, wat mij betreft niet.
WeFo Lidnummer 0010.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » za 13 feb 2016, 21:37

Storend vind ik het ook niet, eens. Die like-knop lijkt me wel wat. Beter dan quoten met "+1" of iets dergelijks. Stukje makkelijke waardering naar sterke posts.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » za 13 feb 2016, 22:37

captain007 schreef:Dat is as designed gedrag. Er is een kleine extra border gekomen ten opzichte van de oude door ons zelf gebrouwde styling.
Ja, en daar ben ik ook erg blij mee ! :top:
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » zo 14 feb 2016, 9:56

Ook ik zou een like-knop een goed idee vinden. Soms vind ik een post erg leuk, goed of informatief, maar heb ik verder niet zoveel toe te voegen en reageer ik niet. Met een like kun je dan toch waardering uitspreken.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » zo 14 feb 2016, 10:31

^^ precies, je hebt niet altijd de behoefte of tijd om een uitgebreide reactie te plaatsen, en alleen 'dat is leuk/interessant' is ook zo wat. Met een like knop kan je die waardering wel geven.

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » zo 14 feb 2016, 10:37

Misschien tijd voor een poll?
WeFo Lidnummer 0010.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » zo 14 feb 2016, 18:44

Chris schreef:^^ precies, je hebt niet altijd de behoefte of tijd om een uitgebreide reactie te plaatsen, en alleen 'dat is leuk/interessant' is ook zo wat. Met een like knop kan je die waardering wel geven.
Ik heb het vaak bij posts van jou, als je bijvoorbeeld weer wat hebt uitgelegd over iets in de VS of elders in de wereld. Ik heb niet altijd wat te melden om een reactie te rechtvaardigen, maar met een like-knop zou ik wel een stukje waardering kunnen geven.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » zo 14 feb 2016, 18:52

Ik vind het ook wel een goed idee. Alleen zou ik het niet voor "like :blauweduim: " kiezen, maar voor "interessant :top: "
Bij "like" kom je namelijk al snel op een vraag naar "dislike", en dat lijkt me nou net weer géén goed idee.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » zo 14 feb 2016, 18:56

^^ Net als bij bijvoorbeeld Facebook en ook andere fora zou ik alleen maar een positieve knop willen zien, en geen mogelijkheid om te disliken.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 14 feb 2016, 19:01

Rene schreef:Alleen zou ik het niet voor "like :blauweduim: " kiezen, maar voor "interessant :top: "
Dat vind ik wel een goed voorstel. Iets als "Interessant" dekt de lading m.i. op dit forum heel wat beter dan een facebookerig "Vind ik leuk".

Autosnelwegen.net

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » zo 14 feb 2016, 19:01

Beetje à la LinkedIn dus.

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » zo 14 feb 2016, 19:12

En daarnaast heeft interessant niet echt een dubbele lading. Bijvoorbeeld 'boeiend' kan op heel verschillende manieren opgevat worden.
Ceterum censeo viam imperiam tertiam construendam esse.