Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door RSK » zo 15 feb 2015, 20:45

^^ Inderdaad opmerkelijk. Ik neem het mee als ik de animatie wat langzamer ga reproduceren, die eerdere suggestie wil ik namelijk wel doorvoeren als dat het beeld rustiger maakt. Wellicht lost dat ook dit probleem op.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Palance » di 17 feb 2015, 18:12

Toeval of niet, maar toen ik vandaag die pagina opende werd mijn laptop ineens retetraag (dat gebeurde tot twee keer toe), zodat ik een paar minuten even niks kon. Ik lees het forum vrijwel altijd via een iPad (dat geen traagheidsproblemen oplevert) dus ik kan nu niet zonder meer zeggen of dat heel vaak gebeurt via een laptop, maar toen het vandaag gebeurde moest ik al snel aan Juerds melding denken.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Rene » di 17 feb 2015, 18:45

Ik werk alleen nog maar met het nieuwe Wegenforum-thema en ik heb verder nergens geen last van. Als ik klik op "Actieve onderwerpen" gaat het allemaal heel snel, en ik hoor geen hoorbare effecten bij de fan van mijn laptop. Het lijkt mij dus iets apparaatsgebonden.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Snelwegfreak » di 17 feb 2015, 18:51

Same here.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door mhkamp » di 17 feb 2015, 19:03

Idem. Ook ik werk met het nieuwe thema en mijn computer doet geen sprongen bij het laden of zo.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Mark » zo 05 apr 2015, 0:29

Ik heb enkele dagen geleden een nieuwe versie van het Wegenforum thema mogen ontvangen van RSK. Deze update is zojuist doorgevoerd voor alle varianten, het kan zijn dat je je cache even moet legen om het (goed) te laten werken. Veranderingen liggen vooral in het header gedeelte met betrekking tot de advertenties en enkele links.

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1187
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door EtienneM » zo 05 apr 2015, 0:45

^^ Ik moet nog wel even aan de integraties van de links wennen. De header wordt eigenlijk nu nét iets te groot. Ik zie liever de oplossing voor de links van de vorige versie: Netjes weggewerkt boven het "forum-gedeelte". Dat stoorde namelijk niet.

Wel fijn dat er nog volop gewerkt wordt aan het nieuwe thema :top:
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Snelwegfreak » zo 05 apr 2015, 16:07

Mee eens. Ik vind de header zo veel te druk. De vorige versie met de knoppen naar nieuwe, ongelezen berichten enzovoorts was een stuk rustiger. Mooi weggewerkt. Ook informatie als ''het is nu ... uur'' en ''uw laatste bezoek was op ...'' vind ik helemaal niets toevoegen en mag wat mij betreft weg. Geen verbetering dit, helaas.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Palance » zo 05 apr 2015, 17:18

De header komt inderdaad vrij vol over. Er is ook een regel met de datum en het tijdstip van dit moment, maar dat kan m.i. wel geschrapt worden :)

Maar de meldingen dat ik beter tapatalk kan gebruiken die ik op mijn iPad krijg, telkens als ik het forum open, die vind ik zelf hinderlijker.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door RSK » zo 05 apr 2015, 19:03

In ieder geval fijn om reactie te krijgen, ook als dat minder positief is. Zonder respons kan ik niets anders verbeteren dan wat mijn eigen inzicht me zegt. :)

Wat betreft de informatie omtrent de laatste aanmelding en de actuele tijd: die heb ik bewust naar boven verplaatst om de ruimte boven de fora wat kleiner te maken. Maar eerlijk gezegd deel ik de mening dat de gegevens ook kunnen verdwijnen. Met name de laatste aanmelding is niet echt relevant.
Snelwegfreak schreef:Ik vind de header zo veel te druk. De vorige versie met de knoppen naar nieuwe, ongelezen berichten enzovoorts was een stuk rustiger. Mooi weggewerkt.
Grappig, want ik heb deze wijziging juist doorgevoerd om ruimte te creëren. Door de knoppen en tijd in de header te integreren heb je geen ruimte met losse links tussen header en forum. Een vergelijking uit de tijd van het ontwerpproces:
Afbeelding
Zoals je hier ziet is de ruimte voor de inhoud die nu in de header zit per saldo kleiner geworden. Voor een volgende update zal ik de knoppen op dezelfde plek in wit-op-blauw proberen, dus zonder kader. Als dat niet voldoende bevalt, gaan ze gewoon weer terug naar hun oude plek. Zo simpel kan het zijn. ;)

Twee puntjes waar ik nog niemand over gehoord heb, dus ik kaart ze maar even aan.
  • Valt de integratie van de advertentie in de onderzijde van de header wel in de smaak? Met name voor de tekstadvertenties vond ik een integratie netter, omdat ik de kleuren ook op het wegenforumthema had afgestemd.
  • De tekst 'markeer forums als gelezen' heb ik in de mobiele versie herschreven naar "Markeer alles 'gelezen'", omdat de tekst bij mij anders niet lekker paste. Ik heb het echter enkel op een iPhone getest, dus blijft hij nu ook op andere toestellen op één regel?
Op- en aanmerkingen zijn en blijven van harte welkom, evenals andere suggesties.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Snelwegfreak » zo 05 apr 2015, 19:11

RSK schreef:Grappig, want ik heb deze wijziging juist doorgevoerd om ruimte te creëren.
Dat is dan gevoelsmatig niet echt gelukt. Wat mij betreft hou je de header zo klein mogelijk, dus zoals hij hiervoor was.
RSK schreef:Twee puntjes waar ik nog niemand over gehoord heb, dus ik kaart ze maar even aan.
  • Valt de integratie van de advertentie in de onderzijde van de header wel in de smaak? Met name voor de tekstadvertenties vond ik een integratie netter, omdat ik de kleuren ook op het wegenforumthema had afgestemd.
Nee. Zoals ik al zei: de header wordt veel te groot, wat een erg druk geheel oplevert. Houd deze zo klein mogelijk (in de hoogte), zoals hij hiervoor was. Dat vond ik een geweldig ontwerp. Strak, rustig, overzichtelijk. Prima!
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1187
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door EtienneM » zo 05 apr 2015, 19:37

RSK schreef:Twee puntjes waar ik nog niemand over gehoord heb, dus ik kaart ze maar even aan.
  • Valt de integratie van de advertentie in de onderzijde van de header wel in de smaak? Met name voor de tekstadvertenties vond ik een integratie netter, omdat ik de kleuren ook op het wegenforumthema had afgestemd.
Op mobiele weergave vind ik het wel geslaagd, maar op desktop-versie vind ik het te druk.
Trouwens best vervelend dat "markeer als gelezen" nu erg dichtbij "Je berichten" zit. (Weet even niet zeker of dat al zo was bij eerdere versies van mobiel) Een verkeerde beweging met je vinger en alles is gereset...
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door RSK » zo 05 apr 2015, 19:52

^^ Die 'markeer alles' stond eerst onderaan het rijtje, daarbij kreeg ik precies hetzelfde commentaar. Ik denk dat het altijd een lastige knop zal blijven.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Kaaiman » zo 05 apr 2015, 19:59

Als het aan mij lag, zouden enkel tekstadvertenties worden getoond. Misschien dat ik dan nog overweeg om AdBlock voor het Wegenforum uit te zetten.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Albaufstieg » ma 06 apr 2015, 11:38

Ik vind het eigenlijk wel netjes zo, maar dat is puur een kwestie van smaak. Ik ondervind zelf geen hinder van de advertenties en heb AdBlock dan ook niet ingeschakeld staan. De informatie m.b.t. het laatste bezoek en de actuele tijd vind ik zelf ook enigszins overbodig, maar als je dat per sé wilt tonen staat het daar rechtsboven prima weggemoffeld.

Goed om te zien dat er nog steeds aan verbetering gewerkt wordt. :blauweduim:

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Juerd » ma 27 apr 2015, 8:39

Rene schreef:Ik werk alleen nog maar met het nieuwe Wegenforum-thema en ik heb verder nergens geen last van. Als ik klik op "Actieve onderwerpen" gaat het allemaal heel snel, en ik hoor geen hoorbare effecten bij de fan van mijn laptop. Het lijkt mij dus iets apparaatsgebonden.
Ik heb inmiddels een nieuwe laptop, met daarop alle software ook opnieuw geinstalleerd, en het gebeurt nog steeds. Dus het apparaat zal het niet zijn, hooguit mijn softwarekeuze (Chromium/Chrome) :-)

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door RSK » ma 27 apr 2015, 9:11

^^ Aan het thema is in ieder geval niets veranderd, ik ben momenteel nogal druk met diverse andere belangrijkheden. Ik hoop medio mei weer een update uit te brengen, met onder andere een aanpassing van de gifjes. 8-)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10174
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Rein » di 05 mei 2015, 12:40

Kan die link/knop 'markeer alles gelezen' die ik rechtsboven zie wanneer ik op mijn telefoon het forum bekijk niet weg of op een hele andere plaats worden neergezet. Zojuist heb ik er per abuis voor de zoveelste keer op gedrukt toen ik de knop 'je berichten' wilde indrukken, de knop die ik het meeste gebruik om het forum te lezen. Met mijn dikke vingers is het steeds opnieuw 'raak' en dat terwijl ik never nooit alle forums als gelezen wil markeren. Van mij mag die knop/link ook gewoon helemaal verdwijnen.

NB: bovenstaande is serieus bedoeld

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Mark » di 05 mei 2015, 12:51

In welk thema?

(Ik vermoed overigens dat er ook gebruikers zijn die die optie wel gebruiken.)

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10174
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Rein » di 05 mei 2015, 13:00

^^ thema Wegenforum

Het zal best dat anderen hem wel gebruiken, maar als je het niet wil is er wel een 'definitieve' keuze gemaakt als je er per ongeluk op drukt. Dat ie bij die andere knoppen daar natuurlijk niet.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Mark » di 05 mei 2015, 13:21

Dan verplaats ik dit in ieder geval even naar het juiste topic.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door RSK » di 05 mei 2015, 14:11

^^ Lastige kwestie dit. Ik heb de knop al een keer verplaatst omdat hij eerder ook onbedoeld werd aangeraakt. Ergens vind ik het wel prettig om hem te hebben, maar de gevolgen van een onbedoelde aanraking zijn ook vrij groot. Ik weet eerlijk gezegd nog niet echt wat de beste oplossing is, hebben anderen daar misschien een idee over?
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Tobias98
dorpsstraat
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 15:19
Locatie: Friesland

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Tobias98 » di 05 mei 2015, 14:40

^^ Misschien is het geen een gek idee om een waarschuwingsschermpje/pop-up te tonen na het (per ongelijk) aanklikken, met iets in de trant van: Weet je zeker dat je alle berichten als gelezen wilt markeren? Ik weet alleen niet of het wel mogelijk is ;).

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door boe! » di 05 mei 2015, 14:54

RSK schreef:Ik weet eerlijk gezegd nog niet echt wat de beste oplossing is, hebben anderen daar misschien een idee over?
Ander thema kiezen?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Snelwegfreak » di 05 mei 2015, 15:11

Ik vind het juist erg prettig dat de 'markeren als gelezen'-knop nu naar boven verhuist is. Toen hij nog boven 'ongelezen berichten' stond raakte ik hem per ongeluk aan waardoor alles als gelezen was gemarkeerd. Dat was erg vervelend, dat is nu juist opgelost. Erg prettig.
Enne gojje mins blieft altied leave.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door RSK » di 05 mei 2015, 15:16

^^ Als er verder niemand is die de knop 'nieuwe berichten' gebruikt zou ik die er als buffer tussen kunnen zetten. Ik heb tot dusver enkel mensen gehoord over 'je berichten' en 'ongelezen berichten'.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Albaufstieg » di 05 mei 2015, 16:48

Ik gebruik altijd de knop nieuwe berichten. ;)

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door RSK » di 05 mei 2015, 17:20

En daarmee is de cirkel rond. :emo:

Ik zal proberen of ik hem in het uitschuifmenu kan krijgen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Coen Tunnel » di 05 mei 2015, 17:24

Albaufstieg schreef:Ik gebruik altijd de knop nieuwe berichten. ;)
Ik gebruik 'm ook regelmatig. :)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Palance » di 05 mei 2015, 17:26

Albaufstieg schreef:Ik gebruik altijd de knop nieuwe berichten. ;)
Ik ook.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gesloten