Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1186
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door EtienneM » di 05 mei 2015, 18:11

Ik denk dat als je de waarschuwing terughaalt bij "Markeer als gelezen" (die was er toch?) het grootste probleem is opgelost. Ik gebruik "Je berichten" ook erg veel en heb er al regelmatig onbedoeld op "Markeer als gelezen" geklikt...
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door RSK » di 05 mei 2015, 21:29

^^ Dan moet je toch Mark en captain007 aankijken, aangezien dat soort zaken geregeld zijn in het standaard thema (waar ik omwille van de updatevriendelijkheid grotendeels bij aanhaak.)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Juerd » do 14 mei 2015, 4:24

Juerd schreef:
Rene schreef:Ik werk alleen nog maar met het nieuwe Wegenforum-thema en ik heb verder nergens geen last van. Als ik klik op "Actieve onderwerpen" gaat het allemaal heel snel, en ik hoor geen hoorbare effecten bij de fan van mijn laptop. Het lijkt mij dus iets apparaatsgebonden.
Ik heb inmiddels een nieuwe laptop, met daarop alle software ook opnieuw geinstalleerd, en het gebeurt nog steeds. Dus het apparaat zal het niet zijn, hooguit mijn softwarekeuze (Chromium/Chrome) :-)
Eindelijk gevonden wat de CPU-belasting en dus het hoge energiegebruik veroorzaakte!

Het lag inderdaad aan de software op mijn computer: de AdSense Publisher Toolbar is de boosdoener. Het treedt alleen op pagina's op binnen het beta-ontwerp. Ik heb wegenforum.nl uit de lijst gehaald (ooit erin gezet om te kijken of je ook van andermans site statistieken kon krijgen (nee)) en nu werkt het prima.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door RSK » do 22 okt 2015, 13:19

Dit projectje heeft vanwege prioriteiten een tijdje op een laag pitje gestaan, maar ik ben van plan om de komende week een paar kleine wijzigingen door te voeren. Afhankelijk van het succes van de tests daarvan, verwacht ik dat er rond 1 november een update zal plaatsvinden. Hier het lijstje waar ik aan werk, op basis van de commentaren en mijn eigen inzichten:
  • Header wordt aangepast (i.v.m. advertenties/ruimte e.d.)
  • Knop 'markeer alles gelezen' ga ik proberen onder het hokje 'snelle links' te zetten, zodat per ongeluk er op klikken niet meer zo snel zal gebeuren
  • Logo krijgt een opfrisser
Andere suggesties zijn welkom: het ligt nu op mijn bureau. :top:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door RSK » di 01 dec 2015, 0:24

Tijd vliegt, maar intussen ben ik dan toch bezig gegaan met het uitwerken van aanpassingen. Wat ik tot dusver heb doorgevoerd (in de testomgeving):
  1. Andere tint blauw en aanverwante kleuraanpassingen
  2. Radius van de forumdelen aangepast; de blauwe blokken worden daardoor wat hoekiger (net als echte bewegwijzering vrijwel hoekig is)
  3. Ruimte om het forum heen aangepast (minder wit vlak er omheen; één kleur i.p.v. twee)
  4. Geschoven met de advertentie en de snelle links om een wat rustiger beeld te creëren
  5. Ruimte rond het forum beperkt in de mobiele versie (minder rand, meer tekst per regel mogelijk)
  6. De snelle link 'markeer alle forums als gelezen' in de mobiele versie verhuisd naar het dropdown-menu
  7. Een paar foutjes in de lijnen rond berichten rechtgezet, lijnen iets subtieler gemaakt
Na een kleine herindeling van het responsive menu, moet ik daar nog het een en ander aan de uitlijning doen. Als ik daarmee klaar ben, denk ik dat de update vrij snel online kan. Ik hoop dat jullie het als een verbetering ervaren. ;)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10174
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Rein » di 01 dec 2015, 9:13

RSK schreef: [*]De snelle link 'markeer alle forums als gelezen' in de mobiele versie verhuisd naar het dropdown-menu
:top: Beter laat dan nooit!

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Wouter N14 » di 01 dec 2015, 9:41

Mooi. Wordt dat moment ook aangegrepen om de inhoudelijke wijzigingen door te voeren?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door RSK » di 01 dec 2015, 11:29

Rein schreef:Beter laat dan nooit!
Het vergde nogal wat uitzoekwerk om het goed te krijgen, dus ik ben blij dat ik het nu werkend heb gekregen. :lol:
Wouter N14 schreef:Wordt dat moment ook aangegrepen om de inhoudelijke wijzigingen door te voeren?
Dat ligt aan de mogelijkheden van het beheer, daar heb ik geen kijk op. In principe is deze update heel makkelijk uit te voeren, dus wellicht gaat het eerder.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Snelwegfreak » ma 14 dec 2015, 22:12

Ik zie de veranderingen nu ook op mijn mobiel. Twee opmerkingen. Allereerst erg positief over de breedte van de pagina. Stuk beter qua leesbaarheid zo over de gehele breedte, top! Een stuk minder gecharmeerd ben ik van het "nieuwe" autosnelwegsymbool bovenin. Die vind ik echt afschuwelijk, sorry. Doe maar gewoon de vorige of de versie op het echte bord G1 ;)
SPOILER: TOON

Afbeelding
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Mark » ma 14 dec 2015, 22:18

(Heb het bericht van Snelwegfreak even naar dit topic verplaatst, voor discussie over het nieuwe thema.)

De werkelijkheid is, is dat het logo in de vorige Wegenforum thema (en nu nog steeds op prosilver trouwens) een soort van gedrongen variant is. De variant van RSK is op basis van die ik gebruik voor icoontjes (zie http://www.wegenforum.nl/apple-touch-icon.png bijvoorbeeld). Maar dat valt niet geheel in de smaak begrijp ik ;)?

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door RSK » ma 14 dec 2015, 22:32

Het is inderdaad de icoontjes-opmaak van Mark die ik schaamteloos gekopieerd heb. Het is in ieder geval strakker dan wat het was. Maar ik begrijp dat daar de handen nog niet direct voor op elkaar gaan, dus wellicht is het interessant om eens te kijken naar de alternatieven en of verbeteringen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Rene » ma 14 dec 2015, 22:34

Snelwegfreak schreef:Een stuk minder gecharmeerd ben ik van het "nieuwe" autosnelwegsymbool bovenin. Die vind ik echt afschuwelijk, sorry. Doe maar gewoon de vorige of de versie op het echte bord G1
+1

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Kaaiman » di 15 dec 2015, 9:16

Ik dacht: "Eindelijk een knop 'Markeer alle berichten als gelezen' als ik de ongelezen berichten check."

Alleen... die knop werkt niet op dat scherm. Moet ik alsnog terug naar de indexpagina om alle berichten als gelezen te markeren. :|
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door RSK » di 15 dec 2015, 14:11

Snelwegfreak schreef:Een stuk minder gecharmeerd ben ik van het "nieuwe" autosnelwegsymbool bovenin. Die vind ik echt afschuwelijk, sorry. Doe maar gewoon de vorige of de versie op het echte bord G1
Rene schreef:+1
Even hier op inhakend een overzichtje van de verschillende denkrichtingen die mogelijk zijn. Het huidige icoontje is van de hand van Mark, die het ook gebruikt op Twitter en Facebook. Omdat het nieuwe icoontje toch niet helemaal tevreden stemt, lijkt het me zinnig om een vergelijking van een vijftal verschillende denkrichtingen te geven. Hierbij wil ik wel opmerken dat het oude icoon 80 x 54 pixels was, de nieuwe iconen zijn 55 x 54 pixels. Het lijkt me persoonlijk wenselijk om een zo veel mogelijk vierkant beeldmerk te hebben, zodat het overal hetzelfde is. Sowieso worden smallere iconen (zoals op de officiële G1, of laat staan bord 57 van het RVV 1966) al snel erg iel, voor verdere verbreding leent het icoon zich sowieso niet goed.

Afbeelding
(Klikken voor volledig scherm.)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Snelwegfreak » di 15 dec 2015, 14:17

Dan gaat mijn voorkeur toch uit naar de één na laatste, nummertje 4.
Enne gojje mins blieft altied leave.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door RSK » di 15 dec 2015, 14:19

^^ Die kant zat ik ook al op te denken. Maar ik wacht nog even wat meer reacties af. ;)

Is iedereen overigens wel te spreken over de andere kleur blauw? Ik ben van kleurcode #0E518D naar #004D99 gegaan. De eerste is volgens Wikipedia dan wel 'verkeersblauw', maar deed toch erg flets aan. De huidige kleur is uiteindelijk in overleg met / op aanraden van EtienneM gekozen.
Kaaiman schreef:Alleen... die knop werkt niet op dat scherm. Moet ik alsnog terug naar de indexpagina om alle berichten als gelezen te markeren. :|
Dat is iets wat ik vooralsnog niet gefixt krijg, maar ik ben er wel mee bezig. Ik mis zelf namelijk ook de optie om alles bij ongelezen berichten te markeren. Het leek me alleen niet zinnig om deze update daarvoor te laten zitten.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Snelwegfreak » di 15 dec 2015, 15:12

Die kleur blauw mag van mij wat lichter of feller. Komt nu wat donker over.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Rene » di 15 dec 2015, 21:31

Als 1 niet kan, dan is 4 inderdaad second-best.
(Het is vooral de "dikte" van het viaduct dat het 'm doet.)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Snelwegfreak » di 15 dec 2015, 21:32

^^ Ik vind 1 net wat té uitgerekt :)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Kaaiman » wo 16 dec 2015, 8:54

Optie 4 voor mij.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door waldo79 » do 17 dec 2015, 19:03

Nummer 4.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Mark » do 15 jun 2017, 15:22

Het "Wegenforum" thema is inmiddels alweer meer dan twee jaar beschikbaar en wordt door een vaste groep forummers gebruikt :). Voor een update van de forumsoftware moet het thema flink verbouwd worden om deze geschikt te maken, iets waar wij als forumbeheer inmiddels vergevorderd mee zijn. Van de gelegenheid maken wij gelijk gebruik om het thema wat op te frissen en enkele bugs die erin zitten op te lossen.

Aan de vaste gebruikers zodoende de volgende vraag: zijn er zaken die jullie graag anders zouden zien in het Wegenforum thema?

Gesloten