Maximale bewerktijd van berichten op het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Coen Tunnel » do 17 dec 2015, 22:01

Vinny schreef:
harry schreef:
Coen Tunnel schreef:de voorzitter van de vereniging, mij ten zeerste afraadt om (g)een motie in te dienen.
harry schreef:Ik denk dat hij een ongelukkige formulering gebruikte
Coen Tunnel schreef:Nou, dan is het naar mijn mening wel heel ongelukkig geformuleerd...
Ik ben zeer teleurgesteld dat ik moet constateren dat Vinny zijn woorden niet heeft teruggenomen en dus inderdaad een lid ten zeerste afraadt om een motie in te dienen. :(
Ik ben zeer teleurgesteld dat leden klaarblijkelijk een kwade intentie zien in het aan- of ontraden van moties. Ik kan en wil geen leden tegehouden moties in te dienen.
Dat kan inderdaad niet, maar wat probeer je dan te bewerkstelligen door het indienen van een motie af te raden? Op z'n minst probeer je me te overtuigen om geen motie in te dienen. Je zou dat een poging tot tegenhouden kunnen noemen. Als je mij (en andere leden) echt niet wil tegenhouden om moties in te dienen, dan zou je het toch ook niet ten zeerste afraden?
Ik heb echter een verantwoordelijkheid als voorzitter om het forum in goede banen te houden. Elke motie die het moeilijker maakt om deze verantwoordelijkheid te nemen zal ik derhalve ontraden.
Serieus? Maakt een toekomstige motie het moeilijk om het forum in goede banen te houden? Is de verantwoordelijkheid waar je het over hebt dan zó zwaar? Kom op... Elke motie die kritisch is ten opzichte van het bestuur en de beslissingen die door het bestuur zijn genomen zal voor het bestuur en dus ook de voorzitter misschien niet fijn zijn. Want dat soort moties maken het moeilijker om je verantwoordelijkheid te nemen. Betekent dit dat je in de toekomst elke motie die kritisch is ten opzichte van het bestuur of beslissingen die door het bestuur zijn genomen gaat afraden?

Het gaat hier om een onderwerp waar nogal wat discussie over is op het forum, zeker ook onder een vaste kern actieve leden. Het is een onderwerp waar een ander bestuurslid over heeft gezegd dat er in het voorjaar een evaluatie over zal plaatsvinden. Als het nu al ongewenst is dat leden hun voornemen uiten om een motie in te dienen, wat heeft die evaluatie dan voor zin? Dan komt het op mij over alsof het besluit van het bestuur toch al vast staat: er wordt geprobeerd de verandering hoe dan ook door te drukken. Dacht het bestuur nu werkelijk dat iedereen het er mee eens zou zijn? Als je omgeven had willen worden door ja-knikkers had je de olie-industrie in moeten gaan.

Mag ik je er nogmaals op wijzen dat de leden van een vereniging het bestuur kiezen, en dat de vereniging van de leden is en niet alleen van het bestuur? Als bestuurslid zit je er voor de leden en niet voor jezelf. Wat meer begrip voor de leden die hun zorgen uiten over de nieuwe maatregel is op z'n plaats, en wat minder arrogantie zou ook wel mogen. Het bestuur is bevoegd om beslissingen te nemen, daarvoor zijn de bestuursleden ook verkozen door de leden, maar als het bestuur beslissingen neemt die de leden niet zinnen kunnen de leden ook andere bestuursleden verkiezen. Ik zou het dus op z'n minst op prijs stellen als er ook goed wordt geluisterd naar de input voor de leden.
harry schreef:
Vinny schreef:Er is ontzettend goed ingespeeld door het beheer en de moderatoren op de situatie. Ook de communicatie is erg gladjes verlopen. Ik ben erg trots op het team :)
Dan is er kennelijk nog veel gebeurd waar wij buitenstaanders geen zicht op hebben. Misschien kun je iets meer van de redenen van je trots met ons delen?

Wat ik constateer is:
- duikgek89 verwijdert langzamerhand al zijn oude berichten, het moderatorteam grijpt niet in. Hoezo "goed ingespeeld"?
- het moderatorteam grijpt wél herhaaldelijk in als daar discussies over ontstaan: die discussies worden rücksichtlos verwijderd (!). Hoezo "communicatie gladjes verlopen"?
- dagen later komt het team met een maatregel die herhaling moet voorkomen, maar die veel ingrijpender lijkt te zijn dan nodig is.
Het is inderdaad al op 1 december geconstateerd dat duikgek89 zijn berichten verwijderde. Ik heb dit gemeld bij een moderator die dit zelf ook constateerde. Vervolgens worden er inderdaad discussies verwijderd, ik heb dat ook gemerkt, en op 9 december, acht (!) dagen ná het incident, acht dagen waarin duikgek89 zijn gang kon gaan en ook bezig is geweest, wordt een vergaande maatregel ingevoerd die alle forummers treft.

Als het acht dagen duurt om met zo'n maatregel te komen, dan vind ik het op z'n minst ironisch dat de voorzitter durft te beweren dat er ontzettend goed is ingespeeld op de situatie. Het was echt geen zware maatregel geweest in een situatie als deze als duikgek89 een tijdelijke ban had gekregen, gelijk op 1 december, al was het maar om te voorkomen dat hij door zou gaan met het aanpassen van berichten. Dat het vervolgens acht dagen duurt om te komen tot een maatregel, wel, ik vind dat vrij lang. En dat de communicatie gladjes is verlopen: wellicht binnen het team, maar als forumgebruiker heb ik de communciatie naar de forumgebruikers toe zeker niet als gladjes ervaren. Dat had stukken beter gekund.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door RSK » vr 18 dec 2015, 0:46

Coen Tunnel schreef:Als het acht dagen duurt om met zo'n maatregel te komen, dan vind ik het op z'n minst ironisch dat de voorzitter durft te beweren dat er ontzettend goed is ingespeeld op de situatie.
Hier wil ik even kort op reageren: de bewuste berichten zijn verwijderd tussen 14:20 en 16:30. Wanneer het voor het eerst gesignaleerd is, durf ik niet meer te zeggen. De eerste opmerking over de actie staat op 17:28. Vanaf dat moment is de activiteit scherp in de gaten gehouden, maar werd er niets meer gewijzigd. De gedachte om tijdelijk te bannen speelde wel, maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan omdat de situatie niet meer escaleerde.

Nog diezelfde avond is de suggestie naar voren gekomen om de bewerkingstijd te beperken. Daar is op 2 december uitgebreid over gediscussieerd, waarbij termijnen tussen een uur en een week naar voren kwamen. Uiteindelijk is de termijn van 1 week vastgesteld op een moment dat er zicht was op implementatie van de maatregel (samenloop met onderhoud aan het forum).

Verder voel ik er op dit moment weinig voor om nog tot in den treure deel te nemen aan de discussie alhier, en wel om het volgende. Wat mij betreft is er een onvolkomenheid in de foruminstellingen geconstateerd, is dat aangepakt en levert dat discussie op, Ieders standpunten en motiveringen zijn mij inmiddels duidelijk, en deze zal ik dan ook meenemen bij de evaluatie.

Ik wil (evenals in mijn vorige bericht) nog maar eens onderstrepen dat de maatregel geëvalueerd wordt. Ik noemde daar bewust 'voorjaar' omdat er nog geen concrete datum is vastgesteld, maar wat mij betreft kan dat halverwege januari worden. Verder kan ik ter afsluiting nog melden dat er op dit moment actief gekeken wordt naar de technische haalbaarheid van minder ingrijpende alternatieven met een vergelijkbaar oplossend vermogen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Coen Tunnel » vr 18 dec 2015, 7:53

RSK schreef:Hier wil ik even kort op reageren: de bewuste berichten zijn verwijderd tussen 14:20 en 16:30. Wanneer het voor het eerst gesignaleerd is, durf ik niet meer te zeggen. De eerste opmerking over de actie staat op 17:28. Vanaf dat moment is de activiteit scherp in de gaten gehouden, maar werd er niets meer gewijzigd. De gedachte om tijdelijk te bannen speelde wel, maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan omdat de situatie niet meer escaleerde.
Dan had ik het wat dat betreft mis. Ik had de indruk dat duikgek89 ook in de dagen volgend op 1 december gewoon was doorgegaan.
Verder voel ik er op dit moment weinig voor om nog tot in den treure deel te nemen aan de discussie alhier, en wel om het volgende. Wat mij betreft is er een onvolkomenheid in de foruminstellingen geconstateerd, is dat aangepakt en levert dat discussie op, Ieders standpunten en motiveringen zijn mij inmiddels duidelijk, en deze zal ik dan ook meenemen bij de evaluatie.

Ik wil (evenals in mijn vorige bericht) nog maar eens onderstrepen dat de maatregel geëvalueerd wordt. Ik noemde daar bewust 'voorjaar' omdat er nog geen concrete datum is vastgesteld, maar wat mij betreft kan dat halverwege januari worden. Verder kan ik ter afsluiting nog melden dat er op dit moment actief gekeken wordt naar de technische haalbaarheid van minder ingrijpende alternatieven met een vergelijkbaar oplossend vermogen.
In ieder geval bedankt voor deze duidelijke uitleg. En het is ook fijn dat tenminste iemand in het bestuur de bezwaren in ieder geval wel serieus lijkt te nemen. :top:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Rene » vr 18 dec 2015, 11:02

RSK schreef:Verder kan ik ter afsluiting nog melden dat er op dit moment actief gekeken wordt naar de technische haalbaarheid van minder ingrijpende alternatieven met een vergelijkbaar oplossend vermogen.
Ik hoop dit van harte. Iets waarbij het voor gebruikers altijd mogelijk blijft om zonder moderatoractie oude berichten te blijven aanpassen, maar dat bij grootschalig volledige verwijdering (vandalisme van het forum) oude berichten hersteld kunnen worden door een moderator. Dat zou denk ik de beste optie zijn.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7866
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Jackbauer1350 » vr 18 dec 2015, 15:52

Zijn oudere berichten die om wat voor reden dan ook zijn verdwenen/verwijderd sowieso niet terug te zetten vanuit de forumbackups?

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door SnarfFlevoland » vr 18 dec 2015, 15:59

^^
Dat is uiteraard mogelijk, maar voor de beheerders / moderatoren veel werk. Je kunt nl. niet een backup direct op het live forum terugplaatsen, aangezien daardoor nieuwe berichten (van na het backup tijdstip) verdwijnen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Mark » di 19 jan 2016, 9:49

Er vinden inmiddels goede ontwikkelingen plaats naar een mooie oplossing :). Deze houdt grofweg in dat van elke wijziging een versie wordt opgeslagen en deze te herstellen valt door moderatoren en beheerders.

Binnenkort meer!

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Palance » di 19 jan 2016, 9:53

We kunnen niet zelf onze berichten verwijderen. Gisteren zag ik eens een kruisje bij een posting van mezelf, dus had ik even de mogelijkheid om het bericht te verwijderen. Nu zit ik het nergens meer. Heeft e.e.a. hiermee te maken?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Mark » di 19 jan 2016, 9:55

Als het goed is kun je alleen je laatst geplaatste bericht verwijderen. Hierin zijn zover ik weet geen veranderingen in gekomen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Palance » di 19 jan 2016, 10:55

De post van mij hierboven heeft die mogelijkheid in ieder geval niet gehad, dus ook niet voordat jij je antwoord plaatst.

Edit: En deze dus ook niet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Coen Tunnel » di 19 jan 2016, 12:22

Mark schreef:Als het goed is kun je alleen je laatst geplaatste bericht verwijderen. Hierin zijn zover ik weet geen veranderingen in gekomen.
Ik heb wel kruisjes zien staan, maar toen ik dat probeerde lukte het mij niet.

Ook heb ik vanochtend gezien dat de regel dat een bericht bewerkt was onder het laatst geplaatste bericht in een topic werd gezet. Dat zou ook niet moeten kunnen. Helaas geen print screen van gemaakt. (Ter info: Ik had zelf de tekst van het bericht aangepast omdat het een dubbele post was.)

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door SnarfFlevoland » di 19 jan 2016, 13:25

Mark schreef:Er vinden inmiddels goede ontwikkelingen plaats naar een mooie oplossing :). Deze houdt grofweg in dat van elke wijziging een versie wordt opgeslagen en deze te herstellen valt door moderatoren en beheerders.
Dat klinkt veelbelovend! :) Na alle kritiek is hiermee ook een compliment van mijn kant op z'n plaats.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Coen Tunnel » wo 27 jan 2016, 18:41

RSK schreef:Ik wil (evenals in mijn vorige bericht) nog maar eens onderstrepen dat de maatregel geëvalueerd wordt. Ik noemde daar bewust 'voorjaar' omdat er nog geen concrete datum is vastgesteld, maar wat mij betreft kan dat halverwege januari worden.
Hoe staat het eigenlijk hiermee?

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door RSK » wo 27 jan 2016, 19:01

^^ Wel, ik moet enkele slagen om de arm houden omdat nog niet alles 100% gereed is. Maar zoals het er nu naar uit ziet, kan er binnen enkele weken een vervangende maatregel geïmplementeerd worden. Dan kunnen alle oudere berichten weer zonder tussenkomst van derden bewerkt worden, terwijl het moderatorenteam over nieuwe mogelijkheden zal beschikken om ongewenst verwijderde berichten terug te rollen.

Kortom: als het nieuwe systeem draait, wordt de beperking geheel afgeschaft. Niet omdat het niet werkt, maar omdat het niet meer nodig is. De technische ontwikkelingen zijn de afgelopen anderhalve week erg snel gegaan. Waar het er rond de jaarwisseling nog naar uit zag dat dit zomaar enkele maanden op zich kon laten wachten, is het nu op een haar na beschikbaar. We wilden we dit bericht nog even uitstellen tot het wat definitiever zou zijn, maar de vereiste software is nu dermate gereed dat ik jullie dit in het vooruitzicht mag stellen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Coen Tunnel » wo 27 jan 2016, 19:13

Kijk, dat is goed nieuws. :top: Dan hoeft Vinny mij verder ook geen moties meer af te raden. ;)

Plaats reactie