Maximale bewerktijd van berichten op het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Kaaiman » wo 16 dec 2015, 9:02

harry schreef:Maar goed, ik vind het vooral onpraktisch, omdat ik (zoals Kaaiman zei) af en toe oude postings update als de links naar mijn foto's niet meer werken en het onderwerp ineens weer een kick gekregen heeft.
Als ik daarvoor eerst een moderator moet vragen, zal ik in de toekomst denken "laat maar zitten".
Dat had ik gisteren bij het kicken van het topic over de Parklaan in Ede, waarin de plaatjes van mijn beginpost niet meer zichtbaar zijn. Ik wil zo'n wijziging graag à la minute doen, omdat ik dan allerlei relevante websites en PDF'jes open heb staan en het makkelijker is om dan alles in één keer uit te pluizen.

Als ik daarvoor een moderator moet vragen en een moderator ook nog moet uitleggen welke afbeelding waar hoort te staan, plus dat ik nu een topic omhoog wil halen met alle informatie weer zichtbaar, en dus alle min of meer vergeten voorgeschiedenis meteen weer voor iedereen paraat wil hebben, wil ik daarvoor niet een halve, hele of twee dagen wachten op een moderator die de boel voor mij aanpast, terwijl het dan door het merendeel van de actieve gebruikers is gelezen.
Laatst gewijzigd door Kaaiman op wo 16 dec 2015, 9:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Kaaiman » wo 16 dec 2015, 9:04

Robbert297 schreef:Ik heb overigens nog wel een ander idee:
Men kan zijn/haar bericht nog wel gewoon aanpassen, maar het bericht moet na aanpassing eerst door de keuring. Oftewel, de gebruiker krijgt na het aanpassen van zijn/haar bericht een melding met "Dit bericht wacht op goedkeuring van een moderator". Na een tijdje wordt het bericht goed- of afgekeurd.
Zoiets zou een heel goede oplossing zijn. Het scheelt gebruikers een hoop frustratie en moderatoren een hoop werk. :top:

Jammer trouwens dat de optie om je laatste bericht waarop niet gereageerd is te verwijderen ook is verdwenen. Ik had dit bericht graag nog even willen combineren met mijn vorige bericht en dit bericht verwijderen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Coen Tunnel » wo 16 dec 2015, 9:54

Ik had me voorgenomen om niet meer te reageren in deze topic, maar er zijn toch nog wel wat berichten waar ik op wil reageren.
SnarfFlevoland schreef:Inderdaad en tot die tijd hoort een dergelijke oplossing dan eigenlijk weer teruggedraaid totdat de ledenvergadering er een uiteindelijke beslissing over heeft genomen. Van een gevarensituatie kan na een enkel incident niet uitgegaan worden, dus dat kan geen argument zijn om een dergelijke maatregel vast te houden tot de eerstvolgende ALV.

De vraag is echter of je alles pas op de algemene ALV moet laten wachten. Deze forumsoftware heeft toch de mooie mogelijkheid om een Poll te maken. Dan kan je heel democratisch stemmen wie voor en wie tegen een dergelijke beslissing is. Het dagelijks bestuur neemt deze feedback direct waar en kan ermee aan de slag. Een uiteindelijke beslissing kan dan altijd nog op een ALV plaatsvinden, maar je hebt al een soort 'referendum' gehouden.
Voor een internetforum klinkt dit niet eens als een slecht idee. Je kunt zoiets doen met een poll onder de forumgebruikers, of alleen onder de verenigingsleden. Opties genoeg.
harry schreef:Vroeger (in Opa's tijd, 1992-2002) waren er newsgroups en mailing lists. Wat je daar ooit neergezet hebt blijft in principe eeuwig beschikbaar. Ik kom ook nu nog wel eens teksten van mij tegen over Asterix die ik in 1994 geschreven heb en tegenwoordig toch iets anders zou formuleren.
Wie kijkt er vandaag de dag nog op newsgroups? Precies, niemand. Nou ja, behalve als je iets wilt downloaden. Tegenwoordig zit iedereen op Facebook, WhatsApp en fora. Dat vind ik toch een wezenlijk verschil. Kan zijn dat dit na 20 jaar er weer anders uitziet, maar we leven in het hier en nu.
Inderdaad. Ik was vanaf 1996/1997 actief op internet en er staan van mij ook nog wel dingen op internet die ik daar in mijn tienerjaren heb geschreven waar ik nu niet meer achter sta. Maar heden ten dage ligt de situatie anders. Meer dan tien jaar lang hebben we wel gewoon de vrijheid gehad om de berichten aan te kunnen passen wanneer we dat wilden. Dat kan nu niet meer.
Kaaiman schreef:
harry schreef:Maar goed, ik vind het vooral onpraktisch, omdat ik (zoals Kaaiman zei) af en toe oude postings update als de links naar mijn foto's niet meer werken en het onderwerp ineens weer een kick gekregen heeft.
Als ik daarvoor eerst een moderator moet vragen, zal ik in de toekomst denken "laat maar zitten".
Dat had ik gisteren bij het kicken van het topic over de Parklaan in Ede, waarin de plaatjes van mijn beginpost niet meer zichtbaar zijn. Ik wil zo'n wijziging graag à la minute doen, omdat ik dan allerlei relevante websites en PDF'jes open heb staan en het makkelijker is om dan alles in één keer uit te pluizen.

Als ik daarvoor een moderator moet vragen en een moderator ook nog moet uitleggen welke afbeelding waar hoort te staan, plus dat ik nu een topic omhoog wil halen met alle informatie weer zichtbaar, en dus alle min of meer vergeten voorgeschiedenis meteen weer voor iedereen paraat wil hebben, wil ik daarvoor niet een halve, hele of twee dagen wachten op een moderator die de boel voor mij aanpast, terwijl het dan door het merendeel van de actieve gebruikers is gelezen.
Ben ik het ook mee eens. Niet dat ik vaak oude berichten verander, maar in dit soort gevallen is het wel handig om zelf de controle te hebben. De vermeende voordelen van het niet meer kunnen bewerken van berichten van een week of ouder zijn er in de praktijk nauwelijks.
harry schreef:
Coen Tunnel schreef:de voorzitter van de vereniging, mij ten zeerste afraadt om (g)een motie in te dienen.
Ik denk dat hij een ongelukkige formulering gebruikte en bedoelde "ik zou persoonlijk tegen zo'n motie stemmen en iedereen hetzelfde aanraden (met argumenten)".
Of ik gelijk heb zal blijken als hij zijn eigen posting hierboven heeft aangepast. :mrgreen:
Nou, dan is het naar mijn mening wel heel ongelukkig geformuleerd...

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door SnarfFlevoland » wo 16 dec 2015, 10:17

Sorry, dan neem ik mijn woorden terug. Het is echter wel een punt dat in dit topic totaal niet werd genoemd, terwijl dat hier wel de juiste plaats zou zijn. In het topic over de Forum-updates kijk ik zelden, behalve als ik zelf eens een technisch probleem zou hebben. Ik zal er dan wat vaker proberen naar te kijken, alhoewel die updates voor mij vaak oninteressant zijn, aangezien ik sowieso al op de hoogte ben met wat in phpBB gebeurd.

Aan het forumbeheer: Gaarne bij dergelijke discussiës ook volledige informatie in hetzelfde topic geven. De invoer van een bewerkingsvermelding hoort natuurlijk in een topic waar de beperking van de bewerktijd wordt aangekondigd.

Nu deze functie kennelijk dus wel is geactiveerd, vind ik dit nog een reden om de maximale bewerkingstijd weer af te schaffen. Dit ene incident kan gewoon geen reden zijn om iedereen dan maar een beperking op te leggen. Als we dat in het verkeer zouden doen, bijv. door de Vmax na een enkel incident onmiddelijk te verlagen, zouden de overige verkeersdeelnemers ook terecht klagen. En zeker ook hier op dit forum. :dyn_hyp:

Enfin, jullie kennen mijn mening nu denk ik vrij duidelijk. Ik hoop dat jullie spoedig wat met deze feedback doen, aangezien deze van veel meer medeforummers komt. Bij zoveel feedback mag zoiets niet verder blijven liggen tot de eerstvolgende ALV. Natuurlijk kan er bij zo'n bijeenkomst altijd nog een definitief besluit gevormd worden, maar met een poll op dit forum zou je eigenlijk de mensen eerst eens moeten vragen en dat meenemen in de heroverweging van het tijdelijke besluit tot de eerstvolgende ALV, waar zo'n poll dan ook als basis zou moeten dienen van wat andere gebruikers willen.
Coen Tunnel schreef:Voor een internetforum klinkt dit niet eens als een slecht idee. Je kunt zoiets doen met een poll onder de forumgebruikers, of alleen onder de verenigingsleden. Opties genoeg.
Inderdaad. Je zou eerst een indicatie kunnen nemen onder alle gebruikers en een eventueel definitief besluit onder alleen verenigingsleden. Ook niet elk lid kan altijd bij een ALV aanwezig zijn, en als je er dan niet bij bent kan je je stem voor dergelijke besluitvorming ook niet kwijt. Dat is natuurlijk jammer. Voor mij is dit ook een reden om bijv. geen lid te worden. Op een ALV kan ik praktisch niet aanwezig zijn en als er verder geen mogelijkheid bestaat om direct mee te kunnen beslissen is zo'n lidmaadschap voor mij niet echt waardevol.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Vinny » wo 16 dec 2015, 10:27

Er wordt een absurde karikatuur gemaakt van de doorgevoerde wijziging. Het bewerkten van een oud bericht levert precies één muisklik meer moeite op en voordat de wijziging wordt doorgevoerd kan het inderdaad zijn dat er een kortdurende periode gewacht moet worden. Door dit beleid door te voeren wordt het forum wél veel makkelijker in het beheer omdat wijzigingen meteen onder de aandacht gebracht worden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Coen Tunnel » wo 16 dec 2015, 10:42

SnarfFlevoland schreef:Inderdaad. Je zou eerst een indicatie kunnen nemen onder alle gebruikers en een eventueel definitief besluit onder alleen verenigingsleden. Ook niet elk lid kan altijd bij een ALV aanwezig zijn, en als je er dan niet bij bent kan je je stem voor dergelijke besluitvorming ook niet kwijt. Dat is natuurlijk jammer. Voor mij is dit ook een reden om bijv. geen lid te worden. Op een ALV kan ik praktisch niet aanwezig zijn en als er verder geen mogelijkheid bestaat om direct mee te kunnen beslissen is zo'n lidmaadschap voor mij niet echt waardevol.
Misschien zou er een mogelijkheid moeten komen dat er voor sommige moties ook online (of per post, mocht dat juridisch noodzakelijk zijn) gestemd kan worden, mits de statuten dat toelaten. En dat die stemmen dus ook meegeteld worden tijdens de ALV. Ook voor bijvoorbeeld de verkiezing van het bestuur vind ik het wenselijk dat zoveel mogelijk leden hun stem kunnen uitbrengen. Bij politieke partijen kan dat vaak ook online (of per post). Bij de ALV kan de uitslag dan formeel vastgesteld worden.

Je loopt natuurlijk het risico dat dan minder leden naar de ALV gaan, aan de andere kant kunnen dan wel alle leden bij de besluitvorming worden betrokkken. De afgelopen ALV was ongeveer een kwart van de leden aanwezig. Als die unaniem ergens mee instemmen betekent dat nog steeds niet dat een meerderheid van de leden voor een voorstel is. Voorts is het niet voor iedereen even handig om naar de ALV te gaan. Ik ben naar beide ALV's geweest, met plezier, maar voor de nodige leden waren de locaties Den Haag en Bodegraven nou niet echt centraal. Vanuit Limburg of Groningen zul je dan niet zo gauw de reis maken.

Maar goed, dat is uiteindelijk een heel andere discussie.
Vinny schreef:Er wordt een absurde karikatuur gemaakt van de doorgevoerde wijziging. Het bewerkten van een oud bericht levert precies één muisklik meer moeite op en voordat de wijziging wordt doorgevoerd kan het inderdaad zijn dat er een kortdurende periode gewacht moet worden. Door dit beleid door te voeren wordt het forum wél veel makkelijker in het beheer omdat wijzigingen meteen onder de aandacht gebracht worden.
Goh, waren er dan ineens zoveel problemen in het beheer van het forum doordat er per week gemiddeld vijf berichten van een week of ouder werden aangepast? Uit de tijd dat ik moderator was kan ik mij dat niet herinneren. En is het nodig dat het moderatorteam alle wijzigingen van berichten van een week of ouder in de gaten moet houden en goedkeuren? Alsof de gemiddelde wegenforummer niet wijs en verstandig genoeg is om zelf te bepalen of het noodzakelijk is of niet om een oud bericht te wijzigen.

Kom op, dit forum reguleert zichzelf al tien jaar prima. Het forum wordt veel makkelijker in het beheer? Nou, op dat punt is dit forum niet moeilijk in het beheer. De meeste forummers gedragen zich en als moderator hoef je hier echt niet constant bezig te zijn met waarschuwingen en bans uitdelen. Sterker nog, men had wel wat strenger mogen zijn bij het incident dat zich onlangs voordeed. Ik krijg het gevoel dat men het toen niet goed heeft aangepakt en op z'n beloop heeft gelaten waardoor een forummer door kon gaan met de teksten van zijn berichten te verwijderen (dat had mijns inziens direct een tijdelijke ban op moeten leveren om dat de kop in te drukken), en nu mogen alle forummers niet meer hun eigen berichten van een week of ouder zelf aanpassen, maar moet de wijziging eerst langs een moderator. Onnodig bureaucratisch en de vermeende voordelen zijn zeer discutabel.

Kijk, je mag wat mij betreft je mening en je argumenten hebben, maar ondanks dat je het mij ten zeerste hebt afgeraden, gaat die motie er tijdens de komende ALV echt wel komen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Kaaiman » wo 16 dec 2015, 11:03

Robbert297 schreef:Men kan zijn/haar bericht nog wel gewoon aanpassen, maar het bericht moet na aanpassing eerst door de keuring. Oftewel, de gebruiker krijgt na het aanpassen van zijn/haar bericht een melding met "Dit bericht wacht op goedkeuring van een moderator". Na een tijdje wordt het bericht goed- of afgekeurd.
Ik heb eens zitten neuzen op de site van phpBB, maar ik kan niets vinden waarmee dit zou kunnen, zonder toestemming voor het plaatsen van gewone berichten te hoeven krijgen. :(

Robberts voorstel is wat mij betreft dé oplossing voor het probleem, maar helaas niet uitvoerbaar op dit moment. :feestjenee:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Mark » wo 16 dec 2015, 11:05

Het is inderdaad of volledige moderatie (dus op elk bericht wat je plaats) of totaal niet. Die tussenweg bestaat jammer genoeg inderdaad niet.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7927
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Wesso » wo 16 dec 2015, 12:17

ik schreef:Prima plan. Misschien dat gebruikers hierdoor zorgvuldiger zijn met hun uitingen. Daarnaast bestaat altijd nog de mogelijkheid om jezelf te citeren en er een kanttekening bij te zetten.
Na de nodige argumenten van de laatste tijd denk ik er inmiddels anders over. De maatregel heeft wel degelijk voordelen, namelijk het voorkomen van duikgek-incidenten en meer controle op inhoud, maar ik vind ook duidelijk dat het op incidentpolitiek lijkt. Dat er nogal wat nadelen aan kleven is ook wel duidelijk geworden.

Het lijkt erop dat het moderatorenteam worstelt met bepaalde taken en dat een ingreep als deze is geboren uit die worsteling. Des te meer reden om hier feedback op te geven wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Coen Tunnel » wo 16 dec 2015, 12:35

^^ Ik denk dat er ook wel degelijk voordelen zijn - je voorkomt er inderdaad incidenten mee. Maar dat is het dan ook. En incidenten zijn incidenten, en komen niet structureel voor. Je kunt simpelweg niet altijd incidenten voorkomen. Het komt op mij ook meer over als paniekvoetbal, "Help, we moeten nu toch wel wat doen", terwijl men de betreffende forumgebruiker natuurlijk direct een tijdelijke ban had kunnen geven zodra geconstateerd werd dat hij zijn berichten veranderde in ---. Want het was al lang duidelijk dat het gebeurde, het werd hier op het forum geconstateerd, en pas enkele dagen later is deze maatregel, die alle forumgebruikers behalve die met moderatorrechten treft, ingevoerd. De betreffende gebruiker heeft al die tijd gewoon door kunnen gaan met het aanpassen van zijn berichten naar ---. Daar had het forumteam toch wel wat daadkrachtiger kunnen optreden. Een tijdelijke ban van bijvoorbeeld een week was in deze specifieke situatie én wat er aan vooraf ging namelijk helemaal geen zwaar middel geweest voor iemand die al meerdere waarschuwingen had gekregen.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2865
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Robbert297 » wo 16 dec 2015, 12:56

Kaaiman schreef:Ik heb eens zitten neuzen op de site van phpBB, maar ik kan niets vinden waarmee dit zou kunnen, zonder toestemming voor het plaatsen van gewone berichten te hoeven krijgen. :(

Robberts voorstel is wat mij betreft dé oplossing voor het probleem, maar helaas niet uitvoerbaar op dit moment. :feestjenee:
Helaas. Het zou mooi zijn als dat wel kon. Misschien een idee voor de mensen van phpBB? :)
Слава Україні

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Kaaiman » wo 16 dec 2015, 12:57

^^ Iedereen mag zelf extensies voor phpBB ontwikkelen en die aanbieden op de site van phpBB. Dus ga je gang... ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2865
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Robbert297 » wo 16 dec 2015, 16:58

^^ Aahh dat wist ik niet. Maar ik ben bang dat als ik iets ga maken, dat het een grote flop wordt. :lol:
Слава Україні

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door feitelijk » wo 16 dec 2015, 17:34

Wesso schreef:maar ik vind ook duidelijk dat het op incidentpolitiek lijkt.
Dat dus. En dat gevoel heb ik al een hele tijd hier.
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door harry » wo 16 dec 2015, 20:22

Coen Tunnel schreef:de voorzitter van de vereniging, mij ten zeerste afraadt om (g)een motie in te dienen.
harry schreef:Ik denk dat hij een ongelukkige formulering gebruikte
Coen Tunnel schreef:Nou, dan is het naar mijn mening wel heel ongelukkig geformuleerd...
Ik ben zeer teleurgesteld dat ik moet constateren dat Vinny zijn woorden niet heeft teruggenomen en dus inderdaad een lid ten zeerste afraadt om een motie in te dienen. :(
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door harry » wo 16 dec 2015, 20:24

Vinny schreef:Het bewerkten van een oud bericht levert precies één muisklik meer moeite op en voordat de wijziging wordt doorgevoerd kan het inderdaad zijn dat er een kortdurende periode gewacht moet worden.
Hoe moet ik me dat voorstellen, die ene extra muisklik? Kan ik dan toch zelf eerst alle wijzigingen maken en dan op een "goedkeurverzoek"-knop drukken?
Ik dacht van Kaaiman te begrijpen dat dat nou juist niet mogelijk is? :dontknow:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door harry » wo 16 dec 2015, 20:30

SnarfFlevoland schreef:
harry schreef:Vroeger waren er newsgroups en mailing lists. Wat je daar ooit neergezet hebt blijft in principe eeuwig beschikbaar.
Wie kijkt er vandaag de dag nog op newsgroups? Precies, niemand.
Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij erom dat het niet heel erg raar is dat iets wat je schrijft daarna nooit meer veranderd kan worden.
Ik ben geen Facebook-expert, maar was het niet zo dat je daar ook niks meer kunt weghalen of veranderen, als je het er eenmaal op hebt gezet?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2865
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Robbert297 » wo 16 dec 2015, 20:34

^^ Nope. Je kan je berichten wijzigen en/of weghalen wanneer je wilt.
Слава Україні

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6371
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Seat Ibiza » wo 16 dec 2015, 21:50

Vinny schreef:Er wordt een absurde karikatuur gemaakt van de doorgevoerde wijziging. Het bewerkten van een oud bericht levert precies één muisklik meer moeite op en voordat de wijziging wordt doorgevoerd kan het inderdaad zijn dat er een kortdurende periode gewacht moet worden.
De voorzitter weet niet hoe het forum werkt? Nee Vinny, zo werkt het dus niet. Als niet-moderator kan men een bericht in het geheel niet meer bewerken als dat ouder is dan de ingestelde periode. Het enige dat een gebruiker nog kan doen is op het uitroepteken klikken en de hulp inroepen van het forumteam.
Coen Tunnel schreef:de voorzitter van de vereniging, mij ten zeerste afraadt om (g)een motie in te dienen.
Harry schreef:Ik ben zeer teleurgesteld dat ik moet constateren dat Vinny zijn woorden niet heeft teruggenomen en dus inderdaad een lid ten zeerste afraadt om een motie in te dienen. :(
Een motie kan ontraden worden door het bestuur tijdens de vergadering, maar het indienen ervan zou echter nooit ontraden mogen worden.
Laatst gewijzigd door Seat Ibiza op do 17 dec 2015, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Coen Tunnel » wo 16 dec 2015, 22:58

^^ De laatste quote is van Harry, niet van mij. ;)

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2865
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Robbert297 » wo 16 dec 2015, 23:02

^^ Hij kan hem nu nog aanpassen! :lol:
Слава Україні

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door SnarfFlevoland » do 17 dec 2015, 10:38

harry schreef:Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij erom dat het niet heel erg raar is dat iets wat je schrijft daarna nooit meer veranderd kan worden.
Daavoor noem je dan wel een slecht voorbeeld. Iets nooit meer kunnen veranderen waar toch niemand meer naar kijkt is lang niet zo erg als iets niet meer kunnen wijzigen waar redelijk wat mensen nog wat van mee krijgen.
Robbert297 schreef:Nope. Je kan je berichten wijzigen en/of weghalen wanneer je wilt.
Inderdaad, op Facebook zijn je berichten na verwijdering ook niet meer terug te halen. Wel wordt een wijzigingsprotocoll bijgehouden als je je bijdrages wijzigd, zodat anderen ook de oude versies van je bericht kunnen doorlezen.
Robbert297 schreef:Aahh dat wist ik niet. Maar ik ben bang dat als ik iets ga maken, dat het een grote flop wordt.
Gewoon proberen. ;) Installeer een testforum op een lokale testserver (kan desnoods ook je eigen computer zijn) en ga ermee experimenteren.

Kan overigens best zijn dat er al ergens een extensie en/of plugin bestaat waarmee je een dergelijk resultaat bereikt. Dan zou je eens het internet wat moeten afstruinen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Vinny » do 17 dec 2015, 19:24

Kennelijk is er behoefte aan een uitleg over hoe berichten bewerkt moeten worden die ouder dan een week oud zijn:
*Klik bij het betreffende bericht op "meld dit een moderator"
*Selecteer de laatste optie: "Vul hieronder in wat je aangepast wil zien aan het eerder geplaatste bericht"
* Vul in het vrije tekstveld de nieuwe tekst in, de nieuwe links of geef aan wat er gewijzigd moet worden
Afbeelding

Deze meldingen kunnen bij elk in het verleden geplaatst bericht gedaan worden, en de aanpassingen worden dan door het forumteam uitgevoerd. Momenteel kijkt het beheer naar automatisering van het proces.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Vinny » do 17 dec 2015, 19:32

harry schreef:
Coen Tunnel schreef:de voorzitter van de vereniging, mij ten zeerste afraadt om (g)een motie in te dienen.
harry schreef:Ik denk dat hij een ongelukkige formulering gebruikte
Coen Tunnel schreef:Nou, dan is het naar mijn mening wel heel ongelukkig geformuleerd...
Ik ben zeer teleurgesteld dat ik moet constateren dat Vinny zijn woorden niet heeft teruggenomen en dus inderdaad een lid ten zeerste afraadt om een motie in te dienen. :(
Ik ben zeer teleurgesteld dat leden klaarblijkelijk een kwade intentie zien in het aan- of ontraden van moties. Ik kan en wil geen leden tegehouden moties in te dienen. Ik heb echter een verantwoordelijkheid als voorzitter om het forum in goede banen te houden. Elke motie die het moeilijker maakt om deze verantwoordelijkheid te nemen zal ik derhalve ontraden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Palance » do 17 dec 2015, 19:37

Vinny schreef:Momenteel kijkt het beheer naar automatisering van het proces.
Ofwel, zonder tussenkomst van de moderatoren. Hey, dat is dus precies de situatie die we tot voor kort hadden.

Dit circus wordt steeds knulliger :facepalm: Er kan beter geïnvesteerd worden in adequater handelen en betere communicatie door de moderatoren dan dit soort symboolpolitiek.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Vinny » do 17 dec 2015, 19:49

Er is ontzettend goed ingespeeld door het beheer en de moderatoren op de situatie. Ook de communicatie is erg gladjes verlopen. Ik ben erg trots op het team :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Palance » do 17 dec 2015, 20:27

Dan zijn we het daarover zeer oneens.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door harry » do 17 dec 2015, 20:41

Vinny schreef:Kennelijk is er behoefte aan een uitleg over hoe berichten bewerkt moeten worden die ouder dan een week oud zijn (...)
de aanpassingen worden dan door het forumteam uitgevoerd.
Dat betekent dus dat ik zelf niet direct kan zien of mijn aanpassingen correct zijn. Met name bij aangepaste URLs is dat onhandig. Dat betekent dan toch dat ik zal denken "laat maar".
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door harry » do 17 dec 2015, 20:43

Vinny schreef:Er is ontzettend goed ingespeeld door het beheer en de moderatoren op de situatie. Ook de communicatie is erg gladjes verlopen. Ik ben erg trots op het team :)
Dan is er kennelijk nog veel gebeurd waar wij buitenstaanders geen zicht op hebben. Misschien kun je iets meer van de redenen van je trots met ons delen?

Wat ik constateer is:
- duikgek89 verwijdert langzamerhand al zijn oude berichten, het moderatorteam grijpt niet in. Hoezo "goed ingespeeld"?
- het moderatorteam grijpt wél herhaaldelijk in als daar discussies over ontstaan: die discussies worden rücksichtlos verwijderd (!). Hoezo "communicatie gladjes verlopen"?
- dagen later komt het team met een maatregel die herhaling moet voorkomen, maar die veel ingrijpender lijkt te zijn dan nodig is.
Laatst gewijzigd door harry op do 17 dec 2015, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door harry » do 17 dec 2015, 20:50

SnarfFlevoland schreef:
harry schreef:Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij erom dat het niet heel erg raar is dat iets wat je schrijft daarna nooit meer veranderd kan worden.
Daavoor noem je dan wel een slecht voorbeeld. Iets nooit meer kunnen veranderen waar toch niemand meer naar kijkt is lang niet zo erg als iets niet meer kunnen wijzigen waar redelijk wat mensen nog wat van mee krijgen.
Uiteraard heb ik het over 20 jaar geleden, en niet over het feit dat er nu niemand meer naar kijkt.
Misschien moet je het meegemaakt hebben om te snappen wat ik bedoel?

Maar goed, voordat mensen zeggen dat ik mezelf tegenspreek: hoewel ik het niet heel erg raar vind om oude berichten niet te kunnen bewerken, vind ik het heel erg handig als het wél kan.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Plaats reactie