Moraal en omgang met elkaar

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

nickdh
autoweg
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door nickdh » wo 11 okt 2017, 7:46

^^ Ik ben slechts een deel van iets wat veel groter is. En ja, ik snap dat mijn vorige post hier ook niet echt bepaald vriendelijk was overgekomen. Alhoewel dat ook misschien wel op een andere manier wordt begrepen omdat er achter platte tekst niet gezien kan worden hoe mensen zich emotioneel uiten.

Maar hoe ik het zie is als volgt; ik zie mezelf als iemand die conflicten uit de weg gaat en ze zoveel mogelijk wil vermijden. En qua sfeer in laten we zeggen, een "normaal" forum waar er "normaal" wordt gesproken probeer ik dan die "normaliteit" gewoon voort te zetten. Ook is dat één van de redenen waarom ik dit topic heb aangemaakt. Gewoon omdat ik het nogal beu begon te worden dat mensen elkaar leken te bashen over helemaal niks.

Als iemand wat offensief reageert op een post van mij heb ik zoiets van wat ik "irl" doe. Gewoon lekker laten gaan, jammer van jouw tijd en energie en doe wat je niet laten kunt.

Ook bij deze, @Boe, sorry voor die post gisterenavond, misschien heb ik je gewoon verkeerd begrepen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door Palance » wo 11 okt 2017, 9:33

nickdh schreef:Gewoon omdat ik het nogal beu begon te worden dat mensen elkaar leken te bashen over helemaal niks.
Dat zeg je nu goed: "leek" te bashen. Ik had in dat topic ook al aangegeven dat ik dat niet zag. Het is ook heel makkelijk om een bericht waarvan de inhoud je niet aanstaat (kritiek, een andere reactie dan verwacht, e.d.) aan te merken als 'bashen', 'de grond intrappen', 'persoonlijke aanval', etc, terwijl je je af moet vragen of dat zo is. Ik heb weliswaar wat reacties gezien die misschien wat anders hadden worden geformuleerd, maar ik zie er geen 'bashen' in. Je hoeft natuurlijk niet altijd overal iets achter te zoeken.

En nee, ook dit was geen bashen :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door Lekkere Kwal » wo 11 okt 2017, 10:00

^^ geheel mee eens. Er begon eens een nieuweling met een extra topic over futuristisch wegvervoer of iets dergelijks, een combinatie van onderwerpen over autonoom rijden, elektrische/duurzame brandstof, dat soort dingen. Ik schreef er een heel verhaal onder dat dat topic wat mij betreft niets toevoegde omdat we voor elk specifiek deel al een topic hadden en dat het onderwerp daar al vaak te breed bleek. Vervolgens was die persoon zeer op z'n teentjes getrapt dat ik hem 'finaal afmaakte' of iets dergelijks, daar stak een moderator toen wel een stokje voor. Dat soort dingen zijn een voorbeeld van hoe je als serieuze forummer de aantijging krijgt offensief te zijn, want het persoonsgevoel is dan opeens belangrijker dan het nut van het forum en zijn inhoud.

Wat mij betreft is het een valkuil om een pittige discussie als offensief/bashing te gaan labelen, want ik ken wel fora waar je gewoon weggepest of geband wordt als je het verkeerde zegt. Dat is hier zeerzeker niet het geval. Ik vind dat je dan moet zeggen waar het op staat: zodra iemand ad hominem of een andere persoonlijk aspect betrekt gaat hij over de schreef, maar dat is nog wel een paar stappen van bashing. Als iemand een onhandige uitspraak kaatst moet hij de bal verwachten dat er verschillende mensen overheen gaan vallen, dat is in elke setting zo (voetbalkantine, societeit, rokersruimte, noem maar op). Je ziet ook niet daar opeens mensen roepen 'hee je hoeft me niet te bashen!' want hoe gek zou dat staan? Nee, daar pak men z'n verlies en verandert snel van onderwerp.
Davy schreef:Wat ik dus zei, en de NMBS-draad is er een zeer mooi voorbeeld van: inhoudelijke argumenten worden meest genegeerd en men blijft in de populaire oneliners hangen, overtuigd van het eigen gelijk zonder iets van de echte situatie af te weten. Dan is discussie voeren zinloze tijdverspilling en gooi ik dus nu maar eens met een oneliner terug.

Het tweede deel van je post sta ik wel achter: sommigen hier hebben er inderdaad een handje van weg om meteen de belerende schoolmeester uit te hangen met de "google het maar" riedeltje. Zeer irritant vind ik dat.
Ik herken me wel in dat verhaal, maar ik vind de tegenstrijdigheid hiervan soms ook wat moeilijk. Enerzijds is het vervelend dat een leek zaken beweert die onwaar of ongeinformeerd zijn, maar tegelijkertijd is de schoolmeest/google-maar ook niet gewenst. Tja wat wil je dan precies?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door Coen Tunnel » wo 11 okt 2017, 11:21

^^ Dat is inderdaad lastig om daarin de goede balans te vinden. Zeker omdat je hier elkaar niet kan zien. Je zit achter een toetsenbord en dat is toch heel anderes dan een gesprek face-to-face waarbij je direct met elkaar spreekt en ook non-verbale communicatie kan zien.
Palance schreef:
nickdh schreef:Gewoon omdat ik het nogal beu begon te worden dat mensen elkaar leken te bashen over helemaal niks.
Dat zeg je nu goed: "leek" te bashen. Ik had in dat topic ook al aangegeven dat ik dat niet zag.
Verschil van perceptie. Dat betekent niet dat de ene perceptie per definitief juist is en de andere onjuist. Jij zag het misschien niet zo, nickdh en ik zagen het wel zo. Was het bashen? Nee, blijkens de uitleg van boe! was het niet zo bedoeld. Maar zo kwam het wel over bij sommigen.

Ook al is het niet als bashen bedoeld en ziet niet iedereen het als bashen, blijkbaar ervaren sommigen dat wel zo. Dat verzinnen ze niet, die gevoelens zijn echt. En die zul je dan ook serieus moeten nemen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door Palance » wo 11 okt 2017, 12:16

Dat zal best, maar je moet wel ervoor waken om elke vorm van tegengas als zeer negatief of persoonlijke aanval te zien. Dat is ook een beetje aan de aangesprokene zelf om daar mee om te leren gaan.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door Lekkere Kwal » wo 11 okt 2017, 13:42

Coen Tunnel schreef:Dat verzinnen ze niet, die gevoelens zijn echt. En die zul je dan ook serieus moeten nemen.
Even heel cru gezegd: is dat zo? Ik merk juist dat de trend in de maatschappij ontstaat dat men zich politiek correct en conflictontwijkend moet gedragen om niet het zoveelste zwakke puntje te beledigen. We zijn niet een stel persvoorlichters of brochureschrijvers, we zijn individuen met een eigen wil en mening. Als men zich binnen de regels van het forum houdt dan lijkt het me niet aan hem aan te rekenen dat een ander zich beledigd of afgemaakt voelt doordat de toon van de berichten zwaar uitvalt. Dat is ook een onderdeel van een dikke huid laten groeien en je niet door elke sneer gelijk als Louis van Gaal op de kast te klimmen. Zodra je de persoonlijke-kant-kaart trekt zonder dat die ander daar over begon ben je volgens mij zelf verkeerd bezig. Als je er niet van gediend bent als de ander heftig reageert dan zeg je dat of je trekt bij de moderatoren aan de bel, je hoeft daarvoor niet termen als bashing en afmaken erbij te halen.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door jelger » wo 11 okt 2017, 13:44

Ik zie het eerder omgekeerd: de trend om politieke correctheid af te zweren lijkt een vrijbrief te worden om maar zo grof mogelijk tegen elkaar te doen. (dat is meer een algemene observatie, en niet gerelateerd aan dit forum)
Laatst gewijzigd door jelger op wo 11 okt 2017, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

nickdh
autoweg
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door nickdh » wo 11 okt 2017, 13:45

^^ @Kwal; je spreekt jezelf eigenlijk een beetje tegen. Je zegt namelijk dat we individuen zijn met eigen wil en mening, maar iedereen moet wel een dikke huid laten groeien.

Iedereen heeft zijn danwel haar interpretaties van een post die op die persoon gericht is.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door Lekkere Kwal » wo 11 okt 2017, 14:05

^^ ik zeg niet dat dat moet, ik zeg ook niet dat je normaal Nederlands moet schrijven. Ik zeg dat als je mekaar vrij laat in het doen en laten binnen de regels, je niet over iemands houding hoeft te struikelen alsof je er een persoonlijk probleem door ervaart. Of tenminste, dan kan je dat gewoon aangeven zoals we wel vaker doen ('kan het wat rustiger', 'zou men de toon wat willen matigen'). Ik vind het sprongetje naar het persoonlijke vlak een brug te ver (mits die niet gemaakt werd door de ander). Als er een paar mensen heel kritisch en misschien zelfs kwaad op je worden omdat je een apart standpunt inneemt (wegen moeten niet meer verbreed worden totdat we elektrisch rijden, ik zeg maar wat), dan hoef je dat toch niet onder het kopje 'bashen' te zetten, maar gewoon aan te geven dat je net zo goed recht hebt om normaal over je standpunt te discussieren?
jelger schreef:Ik zie het eerder omgekeerd: de trend om politieke correctheid af te zweren lijkt een vrijbrief te worden om maar zo grof mogelijk tegen elkaar te doen. (dat is meer een algemene observatie, en niet gerelateerd aan dit forum)
Dat is weer het ander uiteinde, dat zie ik inderdaad hier niet terug.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door Vinny » wo 11 okt 2017, 21:51

jelger schreef:Ik zie het eerder omgekeerd: de trend om politieke correctheid af te zweren lijkt een vrijbrief te worden om maar zo grof mogelijk tegen elkaar te doen. (dat is meer een algemene observatie, en niet gerelateerd aan dit forum)
Er zijn forumregels en het moderatorenteam ziet er op toe dat die worden gehandhaafd. Tegen schuttingtaal wordt dan ook opgetreden. Voor een deel is het ook een kwestie van mensen op het forum laten "wennen".
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door jelger » wo 11 okt 2017, 22:44

Even voor de duidelijkheid ik doelde niet op dit forum (staat er bewust bij)

Lekkere Kwal zei:
Ik merk juist dat de trend in de maatschappij ontstaat dat men zich politiek correct en conflictontwijkend moet gedragen
En op dat maatschappij brede reageerde ik.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door harry » do 12 okt 2017, 15:28

nickdh schreef:bepaalde mensen die compleet overtuigd zijn van hun eigen gelijk.
Vandaag een voorbeeld hiervan gezien van jouw kant:
nickdh schreef:De uitsmijter is in 305mm uitgevoerd :/
Snelwegfreak schreef:Niet waar.
Snelwegfreak heeft gewoon gelijk. Als je aannames als feiten presenteert, kun je zo'n reactie verwachten. :idea:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

nickdh
autoweg
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door nickdh » do 12 okt 2017, 15:31

^^ ik heb in een van mijn latere posts gezegd dat het zo leek. En hoe komt dat eigenlijk over als zijnde "compleet overtuigd"?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door harry » do 12 okt 2017, 15:43

nickdh schreef:En hoe komt dat eigenlijk over als zijnde "compleet overtuigd"?
Eh... hoe kan dat niet overkomen als "compleet overtuigd"? :dontknow:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

nickdh
autoweg
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door nickdh » do 12 okt 2017, 15:43

^^ Hoezo kun je je statement niet onderbouwen met argumenten? ;)

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6372
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door Seat Ibiza » do 12 okt 2017, 16:14

nickdh schreef:De uitsmijter is in 305mm uitgevoerd :/
Versus:
wat nickdh ook had kunnen schrijven.... schreef:De uitsmijter lijkt wel in 305mm uitgevoerd
of
wat nickdh ook had kunnen schrijven.... schreef:Kan het zijn dat de uitsmijter in 305mm is uitgevoerd?

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door keokiracer » do 12 okt 2017, 16:20

Nadat werd gezegd dat het geen 305mm was, was de reactie van nick:
Zo lijkt het wel door die grote spaties tussen de plaatsnamen.
Wow, zo enorm overtuigd.

nick geeft statement, snelwegfreak zegt 'niet waar', nick zegt; vanwege dit en dit leek het er wel op.
Hier is toch niets mis mee? Zo werkt een discussie. :roll:

Het is volgens mij al eens eerder genoemd door iemand (ik geloof Chris), maar je moet hier op het forum onderhand tot op een mierenneuker-niveau oppassen met wat je schrijft.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door Snelwegfreak » do 12 okt 2017, 16:36

^^ Helemaal mee eens. In 99% van de gevallen (vind ik in ieder geval) is er niets aan de hand. Wat mij betreft gaat de vrijheid van meningsuiting of expressie ver.

Waar ik niet goed tegen kan zijn verzuurde reacties op nieuwkomers of bijdehante opmerkingen om je gelijk te halen op een punt dat verder nergens over gaat. Er zijn bepaalde gebruikers die daar sterk in zijn, en die wil ik dan ook vragen nog eens een keer extra na te denken voor ze hun post plaatsen.

Als forumteam denk ik dat we weinig kunnen tegen dit soort berichten van gebruikers. Weet ook niet of we dat moeten willen. Soms kunnen wat minder lange tenen helpen. Wat ook kan helpen is, en ik kan het niet vaak genoeg zeggen, te denken: "laat maar lekker gaan joh".

Over het algemeen ben ik niet ontevreden over de sfeer op het forum. Wat ik zelf mooi vind is dat je in de ene draad ongelooflijk kan kitten op iemand, en in de andere draad gewoon leuk met elkaar kunt doen. De kracht van het Wegenforum is mijns inziens juist dat we grosso modo allemaal dezelfde interesses hebben en allemaal een goed stel hersens hebben. Laten we die dan ook gebruiken :)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door Palance » do 12 okt 2017, 19:12

Snelwegfreak schreef:Als forumteam denk ik dat we weinig kunnen tegen dit soort berichten van gebruikers. Weet ook niet of we dat moeten willen. Soms kunnen wat minder lange tenen helpen. Wat ook kan helpen is, en ik kan het niet vaak genoeg zeggen, te denken: "laat maar lekker gaan joh".
Mag ik je er dan wel op wijzen dat er al vaker door een lid van het forumteam op een zeer onwelkome manier is gereageerd op nieuwkomers door een ouder topic meteen dicht te smijten of zeer vervelend te reageren naar die gebruiker toe. Davy maakte hier ook al een opmerking over:
Davy schreef: Wat ook beter kan vanuit de moderatoren toe is de omgang naar nieuwe gebruikers toe, misschien niet helemaal vertrouwd op internetfora, als ze bijvoorbeeld een oud topic bovenhalen of ergens op een verkeerde plek wat posten. Bepaalden hebben dan de neiging om meteen streng met het vingertje te gaan zwaaien i.p.v. er even vriendelijk op te wijzen en zo iemand op weg te helpen.
Ofwel, het team moet zeker de hand in eigen boezem steken wat dat betreft. En daarnaast mag een deel van dat team wel eens vaker zichzelf (in positieve zin) als moderator profileren. Nu zie ik dat bij slechts een klein deel van het team.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door Snelwegfreak » do 12 okt 2017, 19:17

Palance schreef:Mag ik je er dan wel op wijzen dat er al vaker door een lid van het forumteam op een zeer onwelkome manier is gereageerd op nieuwkomers door een ouder topic meteen dicht te smijten of zeer vervelend te reageren naar die gebruiker toe.

Ofwel, het team moet zeker de hand in eigen boezem steken wat dat betreft. En daarnaast mag een deel van dat team wel eens vaker zichzelf (in positieve zin) als moderator profileren. Nu zie ik dat bij slechts een klein deel van het team.
Dat mag je zeker. Niet alleen nu, dat mag je altijd doen. En ik herken me in wat je zegt. Daar ben ik zelf ook niet altijd even gelukkig mee. Dat is iets wat te zijner tijd binnen het forumteam besproken gaat worden.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door Coen Tunnel » do 12 okt 2017, 19:20

^^ :top:
Palance schreef:Ofwel, het team moet zeker de hand in eigen boezem steken wat dat betreft. En daarnaast mag een deel van dat team wel eens vaker zichzelf (in positieve zin) als moderator profileren. Nu zie ik dat bij slechts een klein deel van het team.
Kan me hier zeker bij aansluiten. Er zijn ook dingen die door de moderatoren beter gedaan kunnen worden qua communicatie. Het stukje zelfreflectie waarvoor Mark pleitte, geldt net zo goed voor het forumteam. En dat sommige leden van het forumteam niet of nauwelijks als moderator zichtbaar heb ik ook aangekaart tijdens de ALV. Want waarom zou je dan nog moderator willen zijn? Maar ik had niet de indruk dat het als een probleem werd gezien door de rest van het forumteam. Tja, dan is het niet anders. Het is voor mij geen probleem hoor, ik heb er persoonlijk geen last van, maar ik vind het wel opvallend.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door Palance » do 12 okt 2017, 19:22

Snelwegfreak schreef: Dat mag je zeker. Niet alleen nu, dat mag je altijd doen. En ik herken me in wat je zegt. Daar ben ik zelf ook niet altijd even gelukkig mee. Dat is iets wat te zijner tijd binnen het forumteam besproken gaat worden.
Wat fijn dat ik dat mag :handshake: :) Dat ik nogal wat moeite heb met het forumteam, mede door slechte ervaringen uit het verleden is ondertussen geen geheim meer. Ik vind dan ook wel dat het de laatste tijd wel beter gaat, met name degenen die zich wel positief profileren. Maar er valt nog wel werk te verzetten.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door Snelwegfreak » do 12 okt 2017, 19:26

Als je punten hebt mag je die tijdens een ALV of per PB altijd melden. Dat hoeft niet altijd pas nadat er iets gebeurd is waar je het niet mee eens bent ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door Palance » do 12 okt 2017, 19:35

Ik ben geen lid van de vereniging :)

Maar goed, ik hoop dat mijn boodschap overkwam: niet alleen gebruikers moeten aan zelfreflectie doen, ook bij het moderatorenteam is dat nodig.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door Vinny » do 12 okt 2017, 20:35

dat sommige leden van het forumteam niet of nauwelijks als moderator zichtbaar heb ik ook aangekaart tijdens de ALV.
Er zijn een aantal moderatoren die "achter de schermen" actief zijn en met het forumteam communiceren buiten het (openbare) forum om. Goede moderatie is niet altijd zichtbare moderatie :yes:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door jelger » do 12 okt 2017, 20:55

Achterkamertjes. ;)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door Coen Tunnel » do 12 okt 2017, 22:49

Vinny schreef:
dat sommige leden van het forumteam niet of nauwelijks als moderator zichtbaar heb ik ook aangekaart tijdens de ALV.
Er zijn een aantal moderatoren die "achter de schermen" actief zijn en met het forumteam communiceren buiten het (openbare) forum om. Goede moderatie is niet altijd zichtbare moderatie :yes:
Maar wat meer zichtbaarheid op het forum, maar ook bij bijvoorbeeld een ALV, kán naar mijn mening wel fijn zijn. Dat maakt de betrokkenheid ook beter zichtbaar.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3334
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door sven_engelen » di 31 okt 2017, 23:09

Coen Tunnel schreef:
Chris schreef:Tja, in de hitte van de discussie gaat het er soms wat te hevig aan toe. Soms wordt er best hard op iemand ingegaan, zo van, 'hoe kón je dát nou niet weten??!!' over dingen die verreweg de meeste mensen niet zouden opzoeken.
Ik vind het best erg dat een nog vrij nieuwe en jonge forummer die net zijn rijbewijs heeft zo keihard wordt aangevallen omdat hij eerlijk verteld over zijn eerste bezoek aan België.

Ik heb me er maar verder niet mee bemoeid, ik ben zelf ook niet altijd van onbesproken gedrag en ik probeer er tegenwoordig beter op te letten. Maar hoe dan ook, ik vind dat sommige forummers die hier al heel lang zitten best ver zijn gegaan.
Ik ga hier met een paar zinnen op in en dan hou ik op:

Soms vind ik het gedrag van bepaalde forummers en dan betrap ik mezelf er ook op, enorm kinderachtig wat dat betreft. In plaats van dat er een discussie die zinvol is wordt gestart wordt degene die zijn mening kwijt wil onnodig afgemaakt op zijn of haar mening. Dit gaat gepaard met het zinloos gebash waar ik het dus eerder in het betreffende topic over had. Ik kan er ABSOLUUT niet mee leven of accepteren dat er argumentloos tegen mij gebasht wordt en je er geen onderbouwing voor kan verzinnen. Het ging in het topic over MIJN ervaring. Heb je er wat tegen dan geef je een goede reden waarom je er wat tegen hebt en ga niet onnodig in liggen hakken op MIJN menig en MIJN ervaringen. Het is iets wat IK heb ervaren en als ik vind dat de Belgen 's nachts moeten werken in plaats van vol in de spits dan is dat MIJN mening en dan moet jij de reden waarom jij het daar niet mee eens bent onderbouwen in plaats van een zinloos antwoord te geven.

Het gedrag op dit forum loopt voor mijn gevoel in het algemeen achteruit. Er worden steeds meer zinloze discussies gevoerd op een kinderachtige manier. Daarom mijn oproep om dit toch verdomme een keer te veranderen. Ik zit soms als kerel van 18 achter mijn PC te lezen in bepaalde topics en ik word soms niet goed van hoe men zo kinderachtig en dom kan doen! Een stel kinderen kan soms een discussie beter oplossen dan bepaalde forummers. Laten we dit met zijn allen verbeteren en ervoor zorgen dat het forum weer een gezellige plek wordt als 4 jaar geleden toen ik me voor het eerst aanmeldde.

Dat waren mijn woorden hierover. Doe ermee wat je wil, maar dit moest ik gewoon even kwijt.
Svenlo

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door Jeroen » wo 01 nov 2017, 8:21

^^ Ik neem aan dat je mij bedoeld. Ik heb genoeg argumentatie gegeven in dat topic: er maar automatisch vanuit gaan dat sommige mensen 's nachts werken om de overlast voor jou overdag te beperken komt op mij erg egoïstisch over. Daar mag jij van denken wat je wil, maar ik zie daar een heel normale discussie in.

Ik lees wel meer reacties van bepaalde andere forummers waarvan mijn haren recht overeind gaan staan, maar die beschuldig ik ook niet van bashen of kinderachtig gedrag. Dit is nu eenmaal een discussieplatform en in zekere zin gewoon een afspiegeling van de maatschappij.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Moraal en omgang met elkaar

Bericht door Palance » wo 01 nov 2017, 9:23

sven_engelen schreef:zinloos gebash
Daar is, dacht ik, ook al genoeg over geschreven, maar blijkbaar toch niet genoeg: het is heel makkelijk om iets meteen als bashen, grond intrappen, persoonlijke aanval, hoe je het ook noemen wilt, te kwalificeren als het niet meteen in je straatje past. Ook dat is een stuk moraal en omgang met elkaar. Ik moet zeggen dat dit soort pogingen om een discussie dood op deze wijze te slaan aardig vervelend begint te worden. Ook recent zag ik een posting van iemand die een inhoudelijk tegengeluid als 'de grond intrappen' zag. Zo komen we natuurlijk nergens.
Je hangt zelf een verhaal op over argumentatie, maar een inhoudelijke argumentatie over waarom jij iets als bashen heb ik niet gezien.
sven_engelen schreef:verdomme
Denk jij dat dit soort woorden wel goed is voor moraal en sfeer?
Dat waren mijn woorden hierover. Doe ermee wat je wil, maar dit moest ik gewoon even kwijt.
Ik had de vraag al aan de topicstarter gesteld, en ik stel hem ook aan jou: Wat vind jij dat jouw bijdrage aan zaken als moraal en sfeer is?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Plaats reactie