Afbeeldingen op het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Alfa
2x3 autosnelweg

Re: Afbeeldingen op het forum

Berichtdoor Alfa » Zo 18 Okt 2015, 0:33

Imageshack is al een aantal jaar betalend. Al sinds 2014 kan je er geen gratis afbeeldingen meer hosten. Ook oudere afbeeldingen gehost op Imageshack die zonder account geüpload waren zijn reeds langer niet meer raadpleegbaar. De site heeft bij mij dus al een tijdje afgedaan. Ik wist zelfs niet eens dat er nog gratis accounts waren.

Chris schreef:Imageshack was een jaar of 10 geleden heel populair, omdat het één van de weinige gratis imagehosts was.

En vooral: omdat de afbeeldingen jarenlang raadpleegbaar bleven. Als je oude topics teruglas waren afbeeldigen gehost door Imageshack vaak de enige die nog werkten. Het was ook erg gemakkelijk om up te loaden, je had niet eens een account nodig. Dat maakte het logisch dat Imageshack het populairst was voor hosting bij fora. Ik denk dat de site een beetje slachtoffer was van haar eigen succes. Want er werden miljoenen afbeeldingen geüpload. Die eeuwig beschikbaar houden wreekt zich op den duur. Hosting is ook voor hen niet gratis en veel inkomsten hadden ze niet (enkel wat reclame-inkomsten).

Flickr is nu het populairst. Maar dat heeft als nadeel dat je een account nodig hebt en dat er op veel fora een vervelende regel tekst onder je afbeeldingen komt. Zoals op SSC. Dat schijnt Flickr zelfs te verplichten.

Chris
Moderator

Berichtdoor Chris » Zo 18 Okt 2015, 10:32

Alfa schreef:Flickr is nu het populairst. Maar dat heeft als nadeel dat je een account nodig hebt en dat er op veel fora een vervelende regel tekst onder je afbeeldingen komt. Zoals op SSC. Dat schijnt Flickr zelfs te verplichten.

Op zich is het een juiste, maar niet te dominante manier van bronvermelding. Overigens is het bij Flickr ook wel mogelijk om de URL te pakken zonder de credits.

Rein
2x2 autosnelweg

Berichtdoor Rein » Ma 19 Okt 2015, 11:02

Als ik mijn eigen foto's van Flickr op dit forum plaats haal ik die ene reclame-regel voor Flickr altijd weg. Ik weet dat het ergens in hun voorwaarden staat dat je die regel mee moet nemen, maar heb over handhaving nog nooit iets vernomen. Ik vind zo'n regel lelijk staan en daarom haal ik hem dus weg.
Απο μικρό και απο κουζουλό μαθαίνεις την αλήθεια.

GuteFahrt
expressweg

Berichtdoor GuteFahrt » Ma 19 Okt 2015, 11:14

Ik vind het ook niet echt staan, maar ik hoef nooit iets weg te halen. Ik heb me juist lang afgevraagd hoe het kan dat die bij andere Flickr gebruikers wel te voorschijn komt. Ik heb dat een keer onderzocht, maar verder maak ik er ook geen gebruik van.

EtienneM
verkeersader

Berichtdoor EtienneM » Ma 19 Okt 2015, 17:26

^^ Als je de BBCode kopieert bij je foto's op Flickr, komt de regel er automatisch te staan (dit kun je dan wel handmatig verwijderen uiteraard). Ik heb geen problemen met de kleine reclame voor Flickr onder iedere foto, het kan wel eens interessant zijn om het account te bekijken wat er achter de foto zit.
Flickr • EtienneMuis | Snelwegenchat • Chat gezellig mee op IRC! (chat.freenode.net - #snelwegen)
Lidnummer 0016

Rene
4x5 autosnelweg

Berichtdoor Rene » Wo 21 Okt 2015, 15:05

Inmiddels is het niet meer mogelijk om foto's van Flickr te downloaden als je daar niet zelf een account hebt.
Nou, laat ze maar lekker opF****ren... B(
Cornelis Lely, niet alleen de naamgever van Lelystad, maar ook de conceptuele bedenker van de autosnelweg.
Anno 1906.

Mark
Forumbeheerder

Berichtdoor Mark » Wo 21 Okt 2015, 15:09

Daar is wel een workaround voor (voorlopig?). Plak /sizes/o/ achter de URL.

Dus van https://www.flickr.com/photos/rsk1992/22330785496/ wordt dan https://www.flickr.com/photos/rsk1992/22330785496/sizes/o/. Werkt hier in ieder geval hier nog als ik niet ingelogd sta bij Flickr.
Heralder.net - Foto's van infrastructuur en meer.
@wegenforum - Het Wegenforum op Twitter en op Facebook
SnelwegenchatWegenforum updates

Attietattie
2x4 autosnelweg

Berichtdoor Attietattie » Wo 21 Okt 2015, 15:10

En dan is het knipprogramma van Windows je beste vriend. :top:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Wesso
2x2 autosnelweg

Berichtdoor Wesso » Wo 21 Okt 2015, 15:52

Het werkt helaas niet als ik foto's in de albumweergave bekijk.

Wouter N14
Moderator

Berichtdoor Wouter N14 » Wo 09 Dec 2015, 22:45

Wouter N14 schreef:Maar goed, je kan dus nog steeds niet in 1x de hele trits img-codes kopiëren wat voorheen wel kon - het is dus nodeloos omslachtig geworden

Inmiddels eindelijk contact gehad met Imgur en de optie blijkt nog steeds aanwezig, alleen goed verstopt en je hebt een (gratis) account nodig. Dat laatste had ik al, dus ik kan denk ik weer een tevreden Imgur-gebruiker worden en makkelijk foto's uploaden :top:
Life is too short to remove USB safely - tekst achterop een Nepalese vrachtwagen

Terug naar “Forum”