Afbeeldingen op het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10296
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Alfa » zo 18 okt 2015, 0:33

Imageshack is al een aantal jaar betalend. Al sinds 2014 kan je er geen gratis afbeeldingen meer hosten. Ook oudere afbeeldingen gehost op Imageshack die zonder account geüpload waren zijn reeds langer niet meer raadpleegbaar. De site heeft bij mij dus al een tijdje afgedaan. Ik wist zelfs niet eens dat er nog gratis accounts waren.
Chris schreef: Imageshack was een jaar of 10 geleden heel populair, omdat het één van de weinige gratis imagehosts was.
En vooral: omdat de afbeeldingen jarenlang raadpleegbaar bleven. Als je oude topics teruglas waren afbeeldigen gehost door Imageshack vaak de enige die nog werkten. Het was ook erg gemakkelijk om up te loaden, je had niet eens een account nodig. Dat maakte het logisch dat Imageshack het populairst was voor hosting bij fora. Ik denk dat de site een beetje slachtoffer was van haar eigen succes. Want er werden miljoenen afbeeldingen geüpload. Die eeuwig beschikbaar houden wreekt zich op den duur. Hosting is ook voor hen niet gratis en veel inkomsten hadden ze niet (enkel wat reclame-inkomsten).

Flickr is nu het populairst. Maar dat heeft als nadeel dat je een account nodig hebt en dat er op veel fora een vervelende regel tekst onder je afbeeldingen komt. Zoals op SSC. Dat schijnt Flickr zelfs te verplichten.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Chris » zo 18 okt 2015, 10:32

Alfa schreef:Flickr is nu het populairst. Maar dat heeft als nadeel dat je een account nodig hebt en dat er op veel fora een vervelende regel tekst onder je afbeeldingen komt. Zoals op SSC. Dat schijnt Flickr zelfs te verplichten.
Op zich is het een juiste, maar niet te dominante manier van bronvermelding. Overigens is het bij Flickr ook wel mogelijk om de URL te pakken zonder de credits.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10174
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Rein » ma 19 okt 2015, 11:02

Als ik mijn eigen foto's van Flickr op dit forum plaats haal ik die ene reclame-regel voor Flickr altijd weg. Ik weet dat het ergens in hun voorwaarden staat dat je die regel mee moet nemen, maar heb over handhaving nog nooit iets vernomen. Ik vind zo'n regel lelijk staan en daarom haal ik hem dus weg.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door GuteFahrt » ma 19 okt 2015, 11:14

Ik vind het ook niet echt staan, maar ik hoef nooit iets weg te halen. Ik heb me juist lang afgevraagd hoe het kan dat die bij andere Flickr gebruikers wel te voorschijn komt. Ik heb dat een keer onderzocht, maar verder maak ik er ook geen gebruik van.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1186
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door EtienneM » ma 19 okt 2015, 17:26

^^ Als je de BBCode kopieert bij je foto's op Flickr, komt de regel er automatisch te staan (dit kun je dan wel handmatig verwijderen uiteraard). Ik heb geen problemen met de kleine reclame voor Flickr onder iedere foto, het kan wel eens interessant zijn om het account te bekijken wat er achter de foto zit.
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Rene » wo 21 okt 2015, 15:05

Inmiddels is het niet meer mogelijk om foto's van Flickr te downloaden als je daar niet zelf een account hebt.
Nou, laat ze maar lekker opF****ren... B(

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Mark » wo 21 okt 2015, 15:09

Daar is wel een workaround voor (voorlopig?). Plak /sizes/o/ achter de URL.

Dus van https://www.flickr.com/photos/rsk1992/22330785496/ wordt dan https://www.flickr.com/photos/rsk1992/22330785496/sizes/o/. Werkt hier in ieder geval hier nog als ik niet ingelogd sta bij Flickr.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14314
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Attietattie » wo 21 okt 2015, 15:10

En dan is het knipprogramma van Windows je beste vriend. :top:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7927
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Wesso » wo 21 okt 2015, 15:52

Het werkt helaas niet als ik foto's in de albumweergave bekijk.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Wouter N14 » wo 09 dec 2015, 22:45

Wouter N14 schreef:Maar goed, je kan dus nog steeds niet in 1x de hele trits img-codes kopiëren wat voorheen wel kon - het is dus nodeloos omslachtig geworden
Inmiddels eindelijk contact gehad met Imgur en de optie blijkt nog steeds aanwezig, alleen goed verstopt en je hebt een (gratis) account nodig. Dat laatste had ik al, dus ik kan denk ik weer een tevreden Imgur-gebruiker worden en makkelijk foto's uploaden :top:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Mark » vr 30 jun 2017, 13:42

Photobucket staat het extern plaatsen van foto's niet meer toe en is dus praktisch waardeloos geworden voor gebruik als plaatjeshosters voor het forum. Ook Majhost is kennelijk offline gegaan. Ik heb de lijst (het allereerste bericht in dit onderwerp) aangepast. viewtopic.php?p=84179#p84179

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Palance » vr 30 jun 2017, 18:26

Ik heb even gekeken, maar mijn foto's die ik met Photobucket heb gepost staan nog steeds online. En zo te zien kan ik nog altijd uploaden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net


Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Palance » vr 30 jun 2017, 19:10

400 Dollar :nuts:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7655
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door duikgek89 » vr 30 jun 2017, 21:41

http://www.abload.de is ook nog een optie die in de startpost nog niet genoemd is.

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Juerd » zo 02 jul 2017, 17:33

Palance schreef:400 Dollar :nuts:
Commercieel gezien een te verantwoorden bedrag, waar grotere websites wellicht graag gebruik van maken.

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Victor » ma 03 jul 2017, 23:36

Helaas pindakaas ook voor mij :down:
Ik ga echt geen 400 dollar betalen, ik ga wat anders zoeken. Iemand nog suggesties?

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2865
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Robbert297 » di 04 jul 2017, 0:15

^^ Mijn grote favoriet is Flickr, maar je zou ook kunnen kijken naar Imgur.
Слава Україні

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7866
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Jackbauer1350 » do 06 jul 2017, 10:25

Ik gebruik imgur wanneer ik een snel één of twee plaatjes in een post erbij wil zetten. Voordeel is dat je niet hoeft in te loggen om imgur te kunnen gebruiken. Je sleept het plaatje in de browserpagina van imgur en het is geupload.
En ik hoef mn flickr-account niet ermee te bevuilen.

Vraag is natuurlijk hoe lang imgur nog zo blijft.
Imageshack en tinypic waren immers ook zo makkelijk in het begin.
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op do 06 jul 2017, 17:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Mark » do 06 jul 2017, 10:39

Imgur wordt wel gesteund en veel gebruikt door Reddit, die er op hun beurt ook weer geld in pompt. In dat opzicht is Imgur vooralsnog een betrouwbaar alternatief, de reden waarom ik hem aanraad in de lijst. En ze schijnen winst te maken.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7927
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Wesso » zo 16 jul 2017, 18:11

Imgur lijkt voor de mobiele gebruiker wel ietsje minder aantrekkelijk geworden. Voorheen kon ik na één wegkliktik op de iPhone beginnen met uploaden, maar nu kom ik niet voorbij een lijst met gifjes en andere rommel. Alleen als ik ingelogd ben kan ik uploaden.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8625
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Hajo » zo 16 jul 2017, 22:34

Ik heb geprobeerd enkele foto's te uploaden, maar het werkt niet. :(

Yoeri
dorpsstraat
Berichten: 166
Lid geworden op: wo 22 okt 2008, 0:20

Photobucket-afbeeldingen niet meer zichtbaar

Bericht door Yoeri » do 03 aug 2017, 1:45

Erg onaangenaam, maar alle afbeeldingen die ik ooit op Wegenforum gepost heb, zelfs mijn avatar, zijn op dit moment niet meer zichbaar omdat ik ze gehost heb bij Photobucket. Dat heeft vorige maand besloten $399,- per jaar (!) te vragen voor de optie om links te embedden op 'third-party websites'. Zie o.a. dit artikel. Ik hoop dat het bedrijf gauw van dit dwaze plan terugkeert want ik vrees dat het anders erg snel out of business zal zijn -- ik kan me nauwelijks voorstellen dat er gebruikers zijn die hier in meegaan. Ik ben in elk geval niet van plan dit waanzinnge bedrag te gaan betalen, en vooralsnog ook niet om al mijn foto's elders te uploaden en de links overal aan te passen o_O. Totdat alles hopelijk weer zichtbaar wordt: excuses voor dit ongemak.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Mark » do 03 aug 2017, 7:17

De maatregel is bekend inderdaad. Ik zou niet verwachten dat Photobucket dit besluit terugdraait en kan je eigenlijk alleen maar aanraden foto's elders onder te brengen (zie bijvoorbeeld de beginpost van deze draad voor tips).

Yoeri
dorpsstraat
Berichten: 166
Lid geworden op: wo 22 okt 2008, 0:20

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Yoeri » wo 09 aug 2017, 23:16

Terugdraaien ligt op zich niet voor de hand, hoewel het wel zou kunnen als ze zien dat het gebruik ineens instort. Maar op z'n minst zouden ze 3rd-party linking kunnen aanbieden op hun goedkoopste betaalde pakket ('Plus 50' à $.99/m) , in plaats van enkel op het duurste ('Plus 500' à $39.99/m). Dat laatste is namelijk absurd duur. Dat gaat volgens mij geen hond doen, behalve een handvol professionele gebruikers.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Chrysa » vr 11 aug 2017, 21:18

Dan kan je nog wel je avatar op imgur gooien toch? :p

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Palance » vr 11 aug 2017, 22:18

Misschien moest ik maar eens wat avatarruimte gaan verkopen :twisted:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Yoeri
dorpsstraat
Berichten: 166
Lid geworden op: wo 22 okt 2008, 0:20

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Yoeri » za 12 aug 2017, 18:23

Een enkel plaatje op imgur (of flickr) uploaden is nog wel te doen, maar ik baal er van dat hondereden berichten die ik hier op dit forum en op andere fora de afgelopen 10 jaar in één klap onbegrijpelijk en waardeloos zijn geworden.Ik zou ze natuurlijk allemaal opnieuw kunnen uploaden en alle links omkatten maar dat zou dagen kosten.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Chris » wo 20 dec 2017, 12:50

Twitter foto's kan je beter ook maar niet hotlinken heb ik gemerkt. Ze werken vaak binnen enkele dagen niet meer. Vaak is de foto nog wel te benaderen door de URL te kopiëren, maar de hotlinking werkt dan niet meer.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7866
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Jackbauer1350 » zo 24 dec 2017, 13:13

Twitter is een erg vergankelijk medium. Regelmatig worden tweets gedelete, achter een slot verdwijnen of het betreffende account stopt en dan zal een getweette afbeelding ook wel afgeschermd worden of fysiek van de server verdwijnen.

Plaats reactie