Afbeeldingen op het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18011
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Snelwegfreak » wo 31 dec 2014, 13:20

Verbieden omdat plaatjes van wegen, geüpload met tinypic, na verloop van tijd kunnen veranderen in andere plaatjes. Niet alleen off-topic, maar vaak ook behoorlijk aanstootgevend. Hoewel dat wellicht niet veel voorkomt, wil je dat soort rotzooi niet in je topics hebben.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door mavas » wo 31 dec 2014, 13:26

Dus weer een forumregel erbij? Kunnen mensen niet hun gezond verstand gebruiken meer en moet alles daarom maar in regels gegoten worden?
Als dat echt zo moet dan heb ik nog wel een heleboel andere forumregels die we zouden kunnen toevoegen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Chris » wo 31 dec 2014, 13:44

Tinypic recyclet de URLs. Dit varieert van na enkele jaren tot een relatief korte termijn. In oude threads zie je daarom vaak foto's (soms 18+) die niks meer met het onderwerp te maken hebben.

Skyscrapercity is een forum met een groot bereik, en dan krijg je dat adverteerders kieskeurig gaan zijn bij welke content hun advertenties getoond worden. De meesten willen dat niet bij 18+ of andere aanstootgevende zaken (zeker als een adverteerder uit / via de Verenigde Staten komt).

Imageshack is ook waardeloos geworden, heel veel foto's zijn simpelweg vervangen door een logo, maar ik heb ook gezien dat sommige foto's niet meer geresized zijn, waardoor je mega formaat foto's hebt terwijl dat oorspronkelijk niet zo was (voorbeeld).

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Palance » wo 31 dec 2014, 13:57

Er zijn genoeg providers die zelf ook wat ruimte bieden voor een eigen homepage ofzo. Daar passen well

En anders moest ik maar eens beginnen om wat ruimte van mijn domein te verhuren :dyn_hyp: . Die URLs recycelen tenminste niet.

(Nu ik daar over nadenk moest ik dat maar misschien toch wat serieuzer aanpakken)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Mark » wo 31 dec 2014, 14:03

Ik heb het lijstje op de eerste pagina in ieder geval aangepast.

Actief handhaven op tinypic is niet echt te doen. Dat zou betekenen dat je op elke bericht met foto's erin moet controleren of deze via tinypic is geplaatst of niet. Bovendien moet je dan nog de gebruiker verzoeken om dit even te veranderen (waar vermoedelijk niet iedereen even behoefte aan heeft). Je kan dan beter een algeheel verbod op Tinypic instellen, al heb ik zo even geen idee of dat technisch/praktisch haalbaar is binnen de huidige forumsoftware.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10296
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Alfa » wo 31 dec 2014, 14:10

Op SSC lossen ze dat op door 'tinypic.com' automatisch te vervangen door '*****' zodat het niet meer getoond kan worden.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Mark » wo 31 dec 2014, 14:14

Nadeel daarmee is dat je de nog wel werkende foto's daarmee ook treft.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Rene » wo 31 dec 2014, 14:51

Alfa schreef:Op SSC lossen ze dat op door 'tinypic.com' automatisch te vervangen door '*****' zodat het niet meer getoond kan worden.
Inderdaad, dat was ook wat ik in gedachten had.
geene xtra forumregels dus, maar het simpelweg onmogelijk maken dat eventuele als gevolg van gerecycleerde URL's nu vulgaire afbeeldingen getoond kunnen worden.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7927
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Wesso » wo 31 dec 2014, 16:29

^^ Dan zijn alle met Tinypic gehoste plaatjes inclusief eigen foto's van forumleden dus niet meer zichtbaar.

Het ban-idee is op zich niet verkeerd, maar het zou dan beter zijn om forumleden (waaronder ikzelf) vooraf te verzoeken om hun plaatjes opnieuw te hosten via een andere site. Dat kan via een algemene mededeling, maar om iedereen te bereiken kan het best even uitgevogeld worden wie Tinypic (veel) heeft gebruikt om vervolgens deze leden een PB'tje te sturen.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door boe! » wo 31 dec 2014, 16:42

Een van die veelgebruikers ben ik. Na het lezen van voorgaande discussie heb ik besloten om met ingang van vandaag plaatjes via een andere provider te uploaden. Ik ga echter niet alles uit het verleden opnieuw uploaden. Dat gaat te veel tijd kosten.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Coen Tunnel » do 01 jan 2015, 14:37

Chris schreef:Tinypic recyclet de URLs. Dit varieert van na enkele jaren tot een relatief korte termijn. In oude threads zie je daarom vaak foto's (soms 18+) die niks meer met het onderwerp te maken hebben.
Wat is vaak? Ik kan mij één geval op het Wegenforum herinneren. Het zal misschien wel vaker gebeuren, maar voor dat soort zaken zijn er ook moderatoren om in te grijpen.

Tinypic is wel een gebruiksvriendelijke site waarvoor je geen account nodig hebt. Zo'n site verbieden werkt drempelverhogend voor degenen die foto's online willen zetten. De meeste mensen die 18+-content willen uploaden gebruiken daar andere specifieke hostingsites voor.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Chris » za 15 aug 2015, 22:40

Imageshack kan je beter ook maar niet meer gebruiken. Dit is een oude post op Skyscrapercity met Imageshack foto's die nu veranderd zijn naar reclame.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Wouter N14 » zo 16 aug 2015, 11:11

Ik ben nog altijd tevreden met Imgur.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door mhkamp » zo 16 aug 2015, 12:30

Na al het gezeik over plaatjeshosting voor de plaatjes ban ik vandaag op zoek gegaan naar een alternatief op mijn server. Ik heb een betaalde server, dus PHP en MySQL is voorhanden. Geen reclames of andere ongein, simpel installeren en gaan met de banaan.

Na enig gezoek kwam ik uit op Piwigo. Een simpel php-webtemplate leidt je door de installatieprocedure. Zoals ik al zei is PHP en MySQL nodig. Voor degenen die nog wat ruimte hebben op hun betaalde webserver is dit misschien een goed en vooral gratis alternatief.

Mijn fotoalbum : klikkerdeklik.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Palance » zo 16 aug 2015, 12:40

Een beetje provider heeft toch ook een eigen ruimte waar je even wat op kwijt kunt?

Ik gebruik photobucket als ik vanaf mijn iPad snel even iets wil uploaden. Ik ben er nog altijd tevreden over.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 731
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door doorn » zo 16 aug 2015, 12:40

@mhkamp: Let er dan wel op dat vooral bij grote foto's en populaire topics je data er als een gek doorheen gaat. Tenzij je onbeperkt (geen fair-use-policy) of heel veel data hebt bij je hosting hebt zou ik het eigenlijk niet doen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Chris » zo 16 aug 2015, 12:51

Palance schreef:Een beetje provider heeft toch ook een eigen ruimte waar je even wat op kwijt kunt?
Ziggo is ermee gestopt: per 13 april is Ziggo gestopt met het product Webspace. Gebleken is dat het zeer weinig werd gebruikt.

Het is ook wel erg weinig webruimte, 100 MB bij een alles-in-1 pakket. Daar kun je net enkele tientallen foto's op kwijt.

Ik heb ruim 34.000 foto's op Flickr staan. Voor snelle screendumps en dergelijke gebruik ik Imgur.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door mhkamp » zo 16 aug 2015, 12:53

Het is dan ook niet bedoeld om meteen het gehele fotoalbum vol te zetten.

@Palance : Toen ik bij @home / Ziggo zat had ik inderdaad eigen webruimte. Toen ik dit jaar wilde overstappen naar een andere provider en deze niet de diensten kon leveren was ik verplicht terug te gaan naar Ziggo. Deze heeft op 13 april 2015 eenzijdig besloten om geen webruimte meer toe te kennen omdat het niet gebruikt zou worden :heygrr: En juist die webruimte gebruikte ik voor tijdelijke plaatjes.

Chris is me met iets eerder.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Palance » zo 16 aug 2015, 12:56

Slechte provider dus, als dat niet standaard aangeboden wordt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Chris » zo 16 aug 2015, 12:59

Flickr was ook een succesvolle betalende dienst ($ 25 per jaar), maar werd uiteindelijk zelfs gratis. Nu vragen ze weer $ 50 per jaar voor ad-free en statistieken. Ad-free kan ik ook wel met een Adblocker voor elkaar krijgen, en ik ga echt geen $ 50 per jaar betalen voor alleen statistieken.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Mark » zo 16 aug 2015, 13:13

Palance schreef:Een beetje provider heeft toch ook een eigen ruimte waar je even wat op kwijt kunt?
Alleen wat onpraktisch als je gaat verhuizen van provider (oke, ben met je eens, dat zal niet vaak voorkomen, maar toch).

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door mavas » zo 16 aug 2015, 13:20

Chris schreef:Ziggo is ermee gestopt: per 13 april is Ziggo gestopt met het product Webspace. Gebleken is dat het zeer weinig werd gebruikt.
Verrassend, ik wist niet eens van dat nieuws.
Ik weet vrijwel zeker dat mijn avater op een webspace van hen staat, die werkt nog steeds. Zou het dan alleen gaan om nieuwe webspace?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door mhkamp » zo 16 aug 2015, 13:45

^^ Is alleen bij nieuwe klanten zo. Zolang je klant blijft is er niets loos.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Chris » zo 23 aug 2015, 9:37

Inmiddels ook op het Wegenforum gespot:
Afbeelding

Dit waren imageshack foto's.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Chris » zo 30 aug 2015, 10:31

Er zijn ruim 12.000 posts op het wegenforum met Imageshack foto's. Een groot deel daarvan werkt helemaal niet meer of zijn veranderd in ads.

Voorbeeld, deze thread bestaat alleen nog uit ads: http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=1217

Ik denk dat we maar beter alle URLs van Imageshack kunnen bannen. Ik denk niet dat er hier leden zijn met een betaald account. Her en der zie je nog Imageshack foto's die nog wel werken, maar het lijkt een kwestie van tijd tot alles weg is.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door waldo79 » zo 30 aug 2015, 23:09

Goed idee, Chris.

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Juerd » ma 31 aug 2015, 18:59

Mij lijkt het goed om te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om als forum *zelf* plaatjes te hosten. Nu we een vereniging hebben, is dat wellicht haalbaarder dan voorheen toen het forum nog op één persoon rustte.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Chris » wo 02 sep 2015, 10:27

Ik heb ook gemerkt dat je maar beter geen Facebook foto's kan hotlinken, vooral die met een ? in de URL verdwijnen na verloop van tijd, ik ben daar niet zo bekend mee, maar misschien is die link gekoppeld aan een autorisatie of sessie.

Voorbeeld: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=565EC9B6
Afbeelding

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door keokiracer » wo 02 sep 2015, 10:40

Is bovenstaande afbeelding een test om te kijken hoe lang het duurt voordat de afbeelding verdwijnt? Want ik kan de afbeelding gewoon zien op het moment.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door captain007 » wo 02 sep 2015, 10:47

Ik zie inderdaad dat een aantal berichten die ik heb geplaatst met Facebook foto's niet meer werken. Dat betroffen foto's van de N261. Zo te zien gebruikt Facebook een CDN (Content Delivery Network) voor de foto's en zullen die foto's wel voor enkele dagen gecached worden op een server. Na een bepaalde tijd gaat de foto daar weer weg en dan is dus ook de URL niet meer bruikbaar. Weet ik dat ook weer voor de volgende keer dat ik geen Facebook foto URL's meer moet gebruiken.

Plaats reactie