Foto's plaatsen

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Kaaiman » di 30 okt 2007, 23:36

Waarschijnlijk omdat je bij de 18-min groep staat ingedeeld. Dit vanwege de verantwoordelijkheid van de forumbeheerder voor alle afbeeldingen die jij post. Het is al ergens op dit forum uitgelegd, maar misschien kan René er hier ook nog een duidelijke toelichting op geven. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Snelwegenkenner » wo 31 okt 2007, 21:19

Waar staat het dan van die 18 min posters????

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Foto's plaatsen

Bericht door waldo79 » do 01 nov 2007, 8:56

Het zou in de forumregels moeten staan :|

Moest je bij aanmelding niet aangeven dat je nog geen 18 bent?

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: Foto's plaatsen

Bericht door peejay » zo 30 dec 2007, 17:22

Velen van jullie zetten een webalbum op je eigen website. Ik ben echter op zoek naar een (algemene) site waarop ik mijn albums kan plaatsen.
Ik heb nu een albummetje gezet op zoom.nl, maar ik ben niet helemaal tevreden over de mogelijkheden (er ontbreekt bijvoorbeeld een mogelijkheid om een tekst bij elke foto te zetten).
Heeft er iemand een suggestie voor een andere site om (gratis) fotoalbums te plaatsen?
Laatst gewijzigd door peejay op di 01 jan 2008, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Rij met je hart

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Chris » zo 30 dec 2007, 17:35

Het antwoord is:

Google Picasa Webalbums.

Ik zet mijn foto's ook op internet op die manier.

Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een gmail account.

Je kan wat zien in mijn onderschrift.

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: Foto's plaatsen

Bericht door peejay » zo 30 dec 2007, 17:44

^^ Bedankt voor het idee.

Wat mij niet zo aanstaat aan Picasa, is dat Picasa na installatie je hele harde schijf gaat afstruinen, op zoek naar plaatjes. Niet dat ik iets te verbergen heb, maar daar zit ik toch niet zo op te wachten (ik weet dat je mappen kunt uitsluiten, maar het gaat me om het idee dat een programma dat ongevraagd doet).
Ik heb het niet zo op die gratis Google producten, sinds bleek dat een ander Google-product, Google Desktop, het niet zo nauw neemt met het onderscheid tussen verschillende gebruikersaccounts op één computer.
Rij met je hart

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Palance » zo 30 dec 2007, 21:20

Ik maak mijn albums met JAlbum, en ze zet online op mijn eigen schijfruimte bij Xs4all. Als ik er iets nieuws op wil zetten, gooi ik de oudste er weer af. Frits werkt ook op die manier.

Je hebt dan tenminste alles onder eigen controle en dat vind ik wel zo prettig. Het nadeel is dat foto's na verloop van tijd van het net verdwijnen, maar op verzoek wil ik altijd nog wel een albumpje uploaden :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Frits » zo 30 dec 2007, 21:35

@peejay: heb je van je provider geen webspace ter beschikking gekregen?

Ik hanteer idd ook de methode van Palance. Bij XS4All heb ik 200 Mb ter beschikking en dat kan lang genoeg online blijven.
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door mavas » zo 30 dec 2007, 22:09

^^ Ik hanteer ook die methode, maar omdat ik ook veel andere dingen op die ruimte heb staan, gebruik ik ook picassa. En je hoeft het programma helemaal niet je pc te laten scannen, je kan het ook annuleren. Ik heb er ook een hekel aan als programma's ongevraagd dingen doen, maar ik dacht dat je dat bij picassa wel zelf kunt beslissen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Palance » zo 30 dec 2007, 22:29

Ik heb ook ruimte nodig voor mijn websites, maar die data staat elders. Xs4all zelf biedt 200Mb aan ruimte, zoals Frits al zei, en dat is meer dan genoeg voor wat reportages zo af en toe. En na een half jaar gooi ik de boel van het net af.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: Foto's plaatsen

Bericht door peejay » ma 31 dec 2007, 17:51

Picasa getest: wanneer een gebruiker Picasa de eerste keer opstart, kan die kiezen of de hele computer moet worden gescand of 'alleen' Mijn Documenten (een keuze om niet te scannen ontbreekt). Nadat het scannen is afgerond kun je vervolgens de te scannen mappen instellen. De mappen die automatisch gescand zijn kun je nu desgewenst weer verwijderen uit de lijst.

Aangezien alle foto's in de map Gedeelde Documenten staan, heb ik die map toegevoegd. Dit werkt naar tevredenheid.
Nu ga ik eens stoeien met het overzetten van mijn fotoreportage naar de Google-site. :D

@Frits: Mijn provider stelt inderdaad webspace ter beschikking. Nadeel daarvan is, dat je na verloop van tijd foto's moet gaan verwijderen, zoals diverse forumers aangeven. Een ander nadeel is, dat het webadres bij je provider informatie veelal geeft over je (primaire) mailadres bij die provider. Dat kan weer leiden tot (meer) spam op dat mailadres, en daar zit ik niet op te wachten.
Rij met je hart

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Palance » di 01 jan 2008, 10:03

Dat laatste is goed te verhelpen met een beetje spamfilter. Xs4all heeft sowieso al een goede spamfilter en biedt daarnaast ook nog de mogelijkheid om procmail te draaien: Zo kun je online al mail eruit filteren voordat het in je mailbox terecht komt (en dus al helemaal niet meer hoeft te downloaden). Die stel ik dus handmatig in en haalt er ook aardig wat uit.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Chris » di 01 jan 2008, 12:12

Het gekke is dat vrijwel niemand mijn gmail adres heeft, en die wordt overladen met spam, maar mijn reguliere hotmailadres die ik voor allerlei registraties gebruik 99,9% spamvrij is.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Frits » di 01 jan 2008, 14:47

Het hangt van de provider af of je overladen wordt met spam. Bij XS4All heb ik er geen last van, bij het reserve TMFWeb account is het bar en boos. Mijn vader (die bij @Home zit) bezweek bijna onder de spam maar sinds ongeveer 2 maanden lijken ze daar nu ook een goed spamfilter te hebben.
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Palance » di 01 jan 2008, 14:56

Spam is niet te voorkomen. Spammer zoeken niet alleen adressen, maar genereren die ook. Als er een zooitje berichten uitgaat en een aantal komt niet als 'onbekend' retour, is het dus een bestaand adres en kom je vanzelf in zo'n database terecht. Je doet er niks tegen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Kaaiman » di 01 jan 2008, 18:45

Ik gebruik zelf Fotopic.net.

Daar registreer je je gewoon en krijg je een gratis subdomein, met 250 MB ruimte.
Het ziet er niet heel gelikt uit, maar je kunt in ieder geval zelf kleurenschema, achtergrond, logo en indeling kiezen. Uploaden via FTP, redelijk snel.
Tsja, als je niet teveel op het uiterlijk let is het een prima fotohosting. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: Foto's plaatsen

Bericht door peejay » di 01 jan 2008, 19:05

^^ Fotopic.net ziet er wel gelikt uit!
fotopic.net schreef:No matter what type of computer you have you can send your photos to us - use your web browser, our easy-to-use Java system, FTP, or email. Then use the friendly publishing system to create a new collection or add them to an existing one. Thumbnails are automatically created, and your photos are available within minutes.
Rij met je hart

JeroenF1
autoweg
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma 20 aug 2007, 14:09
Locatie: A7 & A28
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door JeroenF1 » za 08 mar 2008, 16:27

Vraagje: In de vele topics die dit forum rijk is, komen foto's voor. Nou staan die altijd direct in het bericht (behalve bij een album). Maar als ik iets upload via Imageshack, en zet het in mijn bericht, krijg ik alleen de link ernaartoe te zien.
Ik kies altijd voor 'direct link to image'. Iemand een idee welke ik kan gebruiken dat er niet alleen een link staat maar bijv. de foto gewoon in mijn bericht?
;)

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6371
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Seat Ibiza » za 08 mar 2008, 16:32

^^
Heb je voor die directe link [img] en achter die directe link [/img] gezet?

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 731
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: Foto's plaatsen

Bericht door doorn » za 08 mar 2008, 16:42

^^Komt omdat je Junior-Lid bent, je hebt waarschijnlijk tijdens het aanmelden moeten aangeven of je 18 jaar was,
Dus img-tags gaat je niet zó snel lukken ;)
Laatst gewijzigd door doorn op za 08 mar 2008, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

JeroenF1
autoweg
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma 20 aug 2007, 14:09
Locatie: A7 & A28
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door JeroenF1 » za 08 mar 2008, 16:43

Maar jij bent toch ook onder de 18, dus waarom kunnen jouw afbeeldingen en borden wel gewoon getoond worden?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Coen Tunnel » zo 09 mar 2008, 14:55

Chris schreef:Het gekke is dat vrijwel niemand mijn gmail adres heeft, en die wordt overladen met spam, maar mijn reguliere hotmailadres die ik voor allerlei registraties gebruik 99,9% spamvrij is.
Hier idem dito. Mijn live.nl-adres wat ook vrijwel niemand heeft is geheel spamvrij, afgezien van wat ik van Windows Live zelf krijg. :puh2:

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Wouter N14 » wo 17 sep 2008, 20:34

Imageshack heeft wat gewijzigd waardoor je geüploade afbeeldingen nu voorzien zijn van een reclamebalk. Erg jammer, misschien maar eens uitwijken naar een alternatief :?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door harry » wo 17 sep 2008, 20:50

Wouter N14 schreef:Imageshack ...misschien maar eens uitwijken naar een alternatief
Ja graag. :)
Dankzij mijn werkomgeving kan ik 3 dagen per week de files van imageshack niet zien...
(Ik geloof dat ook picasa geblokkeerd is.)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Wouter N14 » wo 17 sep 2008, 20:55

Maar ja, welk alternatief? Op alles was wel wat aan te merken dacht ik (zoals beperkingen aan het soort bestandsnaam en zo). :evil:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Chris » wo 17 sep 2008, 21:02

Ik gebruik altijd tinypic.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Wouter N14 » wo 17 sep 2008, 21:17

^^ Die staat inmiddels een kwartier te draaien om een probeerplaatje up te loaden :geenlach:

EDIT: na twintig minuten resultaat!
Afbeelding
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door mb90 » wo 17 sep 2008, 21:35

Of anders is Photobucket een optie. Je moet je wel 1x registreren, maar daarna kun je wel genoeg foto's uploaden. Ik had eerst ook Tinypic, maar het duurde mij daar soms te lang.
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 731
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: Foto's plaatsen

Bericht door doorn » wo 17 sep 2008, 22:01

een mooi snel alternatief is: hostyourimg.com
Ik gebruik het vaak, enig nadeel is dat het geen thumbnails heeft... ;)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Palance » do 18 sep 2008, 18:43

Wouter N14 schreef:Imageshack heeft wat gewijzigd waardoor je geüploade afbeeldingen nu voorzien zijn van een reclamebalk. Erg jammer, misschien maar eens uitwijken naar een alternatief :?
Waarom neem je dan niet de directe link naar een plaatje? Dan heb je dat niet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Plaats reactie