Foto's plaatsen

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Wouter N14 » do 18 sep 2008, 18:59

^^ Maar dat directe linkje bestaat dus volgens mij niet meer...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6371
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Seat Ibiza » do 18 sep 2008, 19:58

Alternatief voor Imageshack? Ik ben erg te spreken over http://www.bildercache.de (maar dan moet je wel een beetje de Duitse taal beheersen ;) )

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Palance » vr 19 sep 2008, 6:43

Wouter N14 schreef:^^ Maar dat directe linkje bestaat dus volgens mij niet meer...
Jawel, je moet even goed zoeken :)


Upload maar eens een plaatje en klik op het plusje dat je onderaan ziet staan (bij "Show advanced linking")
Afbeelding


En wat eigen shcijfruimte is natuurlijk ook nooit weg. De meeste providers hebben dat toch wel in het pakket zitten.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Wouter N14 » vr 19 sep 2008, 9:29

^^ Ik ga er nog wel eens mee aan de slag dan, even kijken of ik het nou inderdaad zelf niet goed heb gedaan.

EDIT 19-09-2008 23:40 :feestjeja: Dank je Palance, ik heb niet goed gekeken!

Zie hier hoe ik de topografische wandkaart, schaal 1:25.000 thuis heb gekregen:
Afbeelding
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1304
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: Foto's plaatsen

Bericht door PeterSchoeber » vr 12 feb 2010, 21:06

Effe kijken of ik hier ook een plaatje kan plaatsen van de boys and girls van de welbekende Flickr site.

Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1304
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: Foto's plaatsen

Bericht door PeterSchoeber » vr 12 feb 2010, 21:08

PeterSchoeber schreef:Effe kijken of ik hier ook een plaatje kan plaatsen van de boys and girls van de welbekende Flickr site.

Afbeelding
Niet dus! Heb eigenlijk geen zin om Imageshake, of wat dan ook, te gaan gebruiken voor het plaatsen van foto's hier. Zijn er nog andere alternatieven?
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Rene » vr 12 feb 2010, 21:13

Code: Selecteer alles

[img]http://www.flickr.com/photos/25717227@N03/3779856657/[/img]
Je hebt geen bestandsnaam eindigend op .jpg of .png tussen de image-tags staan.

Het is dus wèl mogelijk:

Code: Selecteer alles

[img]http://farm5.static.flickr.com/4019/4322728355_247092ef09.jpg[/img]
Afbeelding

Gebruikersavatar
MotelMioveni
stadsweg
Berichten: 253
Lid geworden op: vr 18 dec 2015, 13:37

Re: Foto's plaatsen?

Bericht door MotelMioveni » zo 27 dec 2015, 12:13

*blaast stof weg* :J31: :computypen:

Ik heb hier een leuke foto van een Duitse nummerplaat, voor in het kentekentopic, maar ik heb geen idee hoe dat werkt met foto's plaatsen op het Wegenforum. Ik heb dit hele draadje doorgelezen, maar diverse weblinks die werden genoemd als alternatief, zoals Bildercache.de, Fotopic.net, Hostdump en HostYourIMG.com zijn inmiddels niet meer actief.

Ik wil een gratis account waar ik een paar duizend foto's op kwijt kan - maar bestaat gratis eigenlijk wel, of haal je daarmee een hoop spam en virussen binnen? Betalen om foto's te delen voor andermans plezier wil ik niet, net zo min als mijn privacy te grabbel gooien met gratis. Ik heb nooit geloofd in 'cloud computing', want ik hecht teveel aan mijn privacy om mijn documenten op een externe server op te slaan.

ImageShack wil ik niet gebruiken, want dan is de foto na korte tijd niet meer zichtbaar op het forum en na langere tijd is bovendien de weblink aan iemand anders vergeven, wat een rare indruk maakt, als ik niet meer omkijk naar mijn oude berichten. Hoe het uploaden naar mijn eigen Internet Service Provider (Tele2) werkt, is mij niet bekend. Ik heb eigenlijk ook geen tijd om me daarin te verdiepen... :nothanks:

In het verleden heb ik, met het wegenforum en Autobahn-online in mijn gedachten, hele fotoseries gemaakt, nog met een analoge camera, dus ik was veel geld kwijt aan afdrukken. Inscannen van die foto's gaat niet, want mijn 'flatbed-scanner' vond Windows XP al te moeilijk om mee samen te werken en de huidige scanner hapt alleen A4-papier op en trekt dat erdoorheen, dus slecht voor foto's op lakpapier.

Google Picasa webalbums lijkt mij ook al geen goede optie, want ik wil geen programma wat ongevraagd mijn hele computer gaat scannen. FlickR is kennelijk ook geen aanrader, als ik lees wat er hier over FlickR en Yahoo wordt geschreven. Ik heb wel Yahoo Mail, maar ik kan verder weinig met Yahoo, omdat ik heb geweigerd hen mijn mobiele telefoonnummer te geven. Heeft iemand tips die in 2016 blijven werken? :dontknow:
Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Kaaiman » zo 27 dec 2015, 12:19

Imgur.com wordt veel gebruikt voor het uploaden van foto's. Dat kan zowel met als zonder account.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door GuteFahrt » zo 27 dec 2015, 16:14

Ik gebruik mijn Flick-r nog op basis van mijn google (gmail) account.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Chris » zo 27 dec 2015, 16:31

Ik gebruik imgur.com of imgup.net voor wat losse foto's, screenprints of andere foto's die ik wil resizen voor het posten. Voor mijn eigen fotoseries gebruik ik Flickr. Picasa heb ik vroeger gebruikt, maar die hadden lange tijd dat foto's willekeurig wel of niet zichtbaar waren als je ze op een forum postte. Picasa gebruikt ook gruwelijk lange URLs die het posten van meerdere foto's een onoverzichtelijke bende maakt.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7927
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Wesso » zo 27 dec 2015, 18:26

^^ Picasa comprimeert geüploade foto's ook wat ten koste gaat van de kwaliteit, vooral zichtbaar bij asfalt. Ik zou Imgur.com zeker proberen omdat ze daar beter met de kwaliteit omgaan. Het is mogelijk om albums aan te maken en foto's in hogere kwaliteit te uploaden.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen?

Bericht door harry » zo 27 dec 2015, 19:54

MotelMioveni schreef:Hoe het uploaden naar mijn eigen Internet Service Provider (Tele2) werkt, is mij niet bekend. Ik heb eigenlijk ook geen tijd zin ( :) ) om me daarin te verdiepen...
Dat lijkt me toch wel de moeite waard. FTP of SCP is niet erg moeilijk, als je de juiste adressen, logins en poortnummers hebt.
Volgens mij betaal je al voor de schijfruimte, dus kun je er net zo goed gebruik van maken. Tele2 moet je kunnen voorzien van de nodige gegevens.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
MotelMioveni
stadsweg
Berichten: 253
Lid geworden op: vr 18 dec 2015, 13:37

Re: Foto's plaatsen

Bericht door MotelMioveni » ma 28 dec 2015, 22:30

Harry schreef:
FTP of SCP is niet erg moeilijk
Beste Harry, als jij het allemaal zo goed weet, dat ik wel tijd, maar geen zin zou hebben, dan kun je mij vast wel iets meer vertellen, alsjeblieft? :)<>: Ik heb namelijk geen idee waar de afkortingen FTP of SCP voor staan. :dontknow: Als ik dat wel had geweten, had ik die fotoseries van wegen misschien wel gepubliceerd toen ze nog actueel waren... ;)

...oh nee, toch niet, want ik kreeg pas in 2009 thuis een ADSL-internetverbinding, samen met deze derdehands computer die ik regelmatig moet reanimeren. Op de computer daarvoor kon ik geen ADSL-kabel aansluiten, laat staan dat ik aan het bouwen van websites dacht. Met de wijsheid van achteraf was inbellen op internet duurder dan een andere computer... :oops:
Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Coen Tunnel » ma 28 dec 2015, 22:38


Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door harry » ma 28 dec 2015, 23:09

MotelMioveni schreef:Beste Harry, als jij het allemaal zo goed weet
Eigenlijk is dat zo'n beetje het enige wat ik weet. Ik gebruik altijd WinSCP of een FTP-programma (Windows Commander of FileZilla) voor het uploaden van files op een server.
Techniek uit de vorige eeuw, maar het werkt nog steeds. Ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten doen.
Voor mij is dat dus de "gemakkelijke" en "snelle" weg. Dus vind ik het raar dat je daar geen tijd voor zou hebben, maar wel voor andere complexere dingen.
Maar dat is dus, zoals gezegd, met mijn zeer beperkte bril op.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Palance » di 29 dec 2015, 6:35

Een beetje provider heeft keurige helppagina's waarbij wordt uitgelegd hoe je je ruimte kan benutten en hoe je bestanden kan uploaden, soms zelf inclusief screenprints. Het is gewoon een kwestie van even de moeite nemen om op die sites te gaan zoeken.

Ook ik gebruik overigens nog gewoon FTP voor het uloaden van bestanden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Vinny » di 29 dec 2015, 15:49

harry schreef:
MotelMioveni schreef:Beste Harry, als jij het allemaal zo goed weet
Eigenlijk is dat zo'n beetje het enige wat ik weet. Ik gebruik altijd WinSCP of een FTP-programma (Windows Commander of FileZilla) voor het uploaden van files op een server.
Techniek uit de vorige eeuw, maar het werkt nog steeds. Ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten doen.
Voor mij is dat dus de "gemakkelijke" en "snelle" weg. Dus vind ik het raar dat je daar geen tijd voor zou hebben, maar wel voor andere complexere dingen.
Maar dat is dus, zoals gezegd, met mijn zeer beperkte bril op.
Wat de één makkelijk en snel vind, kan de ander omslachtig en moeilijk vinden. Iets met mens-machine interactie. Doet me denken aan het werk dat ik doe. Volgens mij is dat allemaal tamelijk simpel en gesneden koek. Totdat ik het een stagair ging uitleggen. Zijn ogen werden twee keer zo groot: "Wow wat doe jij ingewikkeld zeg. Ik snap er niets van"... :oops:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
MotelMioveni
stadsweg
Berichten: 253
Lid geworden op: vr 18 dec 2015, 13:37

Re: Foto's plaatsen

Bericht door MotelMioveni » wo 30 dec 2015, 0:32

^^
Ah, Vinny begrijpt mij.
:denk:
Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2865
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Robbert297 » zo 24 jan 2016, 15:21

Ik heb even een heel domme vraag, en het leek mij het handigst om deze hier te plaatsen:
Hoe maken jullie rijdend foto's? Ik zie namelijk vaak genoeg foto's van wegen en bebording, terwijl jullie rijden. Ik ben dan wel benieuwd hoe jullie dat doen zonder dat je het oog op de weg verliest (of kan dat niet?).
Ik vraag dit o.a. omdat ik ook foto's wil gaan maken van de reizen die ik ga maken.
Bij voorbaat dank voor het beantwoorden. :D
Слава Україні

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18011
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Snelwegfreak » zo 24 jan 2016, 15:24

Ik houd de camera in mijn hand en zorg vooraf dat de zoom goed ingesteld staat zodat ik alleen het knopje hoef in te drukken als het ware. In het begin is het onwennig en ook niet echt veilig, maar als je het vaker doet zul je zien dat je foto's kunt nemen zonder je ogen echt van het verkeer af te houden.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2865
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Robbert297 » zo 24 jan 2016, 15:50

Kan me voorstellen dat dat in het begin onwennig is. Maar ja, ik weet genoeg. Dankjewel! :top:
Слава Україні

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Foto's plaatsen

Bericht door boe! » zo 24 jan 2016, 17:30

Ik heb een houder op het dashboard staan en daarin staat mijn fotocamera. Ik hoef dus niets vast te houden, maar alleen wat knopjes bedienen.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2865
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Robbert297 » zo 24 jan 2016, 17:34

^^ Ik dacht zelf ook al aan een soort statief die vast blijft zitten. Zo'n houder lijkt mij wel erg handig!
Слава Україні

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10174
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Rein » zo 24 jan 2016, 19:03

Ik maak altijd foto's met mijn telefoon, maar alleen als het veilig kan. Ik leg mijn handen op de bovenkant van het stuur en kan dan precies de telefoon nog goed vasthouden en de foto maken.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2865
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Robbert297 » zo 24 jan 2016, 19:30

boe! schreef:Ik heb een houder op het dashboard staan en daarin staat mijn fotocamera. Ik hoef dus niets vast te houden, maar alleen wat knopjes bedienen.
Wat voor een houder is dat eigenlijk?
Слава Україні

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door mhkamp » zo 24 jan 2016, 23:27

Snelwegfreak schreef:Ik houd de camera in mijn hand en zorg vooraf dat de zoom goed ingesteld staat zodat ik alleen het knopje hoef in te drukken als het ware. In het begin is het onwennig en ook niet echt veilig, maar als je het vaker doet zul je zien dat je foto's kunt nemen zonder je ogen echt van het verkeer af te houden.
Idem hier, alleen werp ik wel een blik op de camera om te zien of ik goed richt. Soms doe ik 'op goed geluk' en dan is het negen van de tien keer goed, alleen de positie wat beroerd. Met wat langere series probeer ik de camera op het stuur te laten rusten, zodat ik stabiele foto's heb, maar soms heb je wegen die niet onderdoen voor een gatenkaas.....
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7927
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Wesso » ma 25 jan 2016, 20:23

^^ Oh nee, dat lijkt me eng en vermoeiend. Alleen als de auto stilstaat wil ik nog wel eens mijn telefoon of camera pakken. Anders (als ik er van tevoren aan denk) maak ik foto's vanuit een zuignaphouder of een vastgeplakt statiefje.
Laatst gewijzigd door Wesso op ma 25 jan 2016, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door mhkamp » ma 25 jan 2016, 20:33

^^ Je krijgt inderdaad een lamme hand, maar vooral vinger, van de lange series.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Rene » ma 25 jan 2016, 21:51

Ik heb het ook wel eens uit de vrije hand gedaan. Inderdaad 'op hoop van zegen', echt richten kun je niet.
Wel beperkte ik met toen tot 90 km/h op de rechter strook, dan heb je minder last van veranderingen in de doorstroming dan in de linkerstrook.

Plaats reactie