De Avatar: Hoe doe ik dat?

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
JeroenF1
autoweg
Contacteer:

De Avatar: Hoe doe ik dat?

Bericht door JeroenF1 » ma 10 sep 2007, 16:52

Wat ik leuk vind, is dat je (bijna) iedereen dmv een leuk plaatje kan hekennen. Ik denken: waarom zelf niet? Dus ik zoeken naar iets leuks. Er wordt gevraagd om een URL (of iets dergelijks). Ik denk nu: ImageShack! bladeren, host it!, en die code's geprobeerd. Helaas lukte dat niet.
Weet iemand hoe je voor een avater kan 'zorgen?' Ik neem aan van wel, want (bijna) iedereen heeft er één!!!

Groetjes, Jeroen (is onderweg).

Edit: Ik zie dat ik nu Polderweggetje ben, geen zandpaadje meer. Laat die tractoren maar komen!!!

Hajo
2x2 autosnelweg

Re: De Avater: Hoe doe ik dat?

Bericht door Hajo » ma 10 sep 2007, 17:56

Kies een afbeelding op je computer of van internet (denk aan eventuele auteursrechten!). Indien nodig verklein je die met een fotobewerkingsprogramma. Een avatar is aan maximale afmetingen gebonden: 130 pixels breed en 80 pixels hoog bij een maximale bestandsgrootte van 9 Kb.

Zodra je de afbeelding die je als avatar wilt gebruiken hebt gevonden en eventueel hebt verkleind, host je die bij een "image"-provider. Ik gebruik Imageshack: http://www.imageshack.us

Op die site zie een adresbalk met daarachter "bladeren". Zoek de afbeelding die je als avatar wilt gebruiken op je computer op (denk daarbij dus aan de maximale afmetingen). Klik op "Host it". Er verschijnt een nieuwe pagina met links naar de afbeelding. Kies de laatse: "Direct link to image". Knip of kopieer die HELE regel en plaats die in je gebruikersprofiel en wel als volgt: gebruikerspaneel --> profiel --> bewerk avatar. Plak de geknipte of gekopieerde regel in de blanco ruimte achter "Gebruik een avatar vanaf een andere site". Dan op "verstuur" klikken en voila! :D

Succes!

JeroenF1
autoweg
Contacteer:

Bericht door JeroenF1 » ma 10 sep 2007, 18:49

JAHOE!!!! Ik heb het door!!! Heel erg hartelijk bedankt Hajo. Leuk dat juist iemand met zo'n leuke avater antwoord. Nu is het niet meer zo leeg bij mijn naam!

:bosbloemen: :mrgreen: :P

harry
Wegnummerfotograaf
Contacteer:

Bericht door harry » ma 10 sep 2007, 18:56

Het is trouwens avatar, met de klemtoon op de laatste lettergreep. Die derde a wordt dus echt uitgesproken.
--Harry.
http://notab.outducks.org/nba/ foto's van NBA-wegwijzers (onderdeel van http://notab.outducks.org)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
Lidnummer 0031

JeroenF1
autoweg
Contacteer:

Re: De AvatAr: Hoe doe ik dat?

Bericht door JeroenF1 » ma 10 sep 2007, 19:15

Oke, maar ik ben niet zo thuis in computertermen en dat soort dingen. En het gaat er toch om dat je een leuk plaatje bij je naam hebt, en niet hoe je de term schrijft. Avatar en avater verschilt niet veel, dus iedereen weet waar je het over hebt. Misschien wel goed om te zeggen dat als iedereen de termen iets anders noemt, dat het een chaos wordt, en dat is ook niet te bedoeling. Zeker niet in een topic over een avaatar :mrgreen: :mrgreen:

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » ma 10 sep 2007, 20:25

Jeroenisonderweg schreef:Heel erg hartelijk bedankt Hajo. Leuk dat juist iemand met zo'n leuke avater antwoord.
Graag gedaan, hoor. ;) Die avatar is mijn zelfportret. :mrgreen:

orakel
woonerf

Bericht door orakel » di 11 sep 2007, 16:08

Ik snap niet waarom mijn avatar zo'n rare vorm heeft. Ligt dit aan de afmetingen?
Geen mening is ook een mening

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » di 11 sep 2007, 16:30

^^ Ik denk het wel. De afbeelding die je als avatar wilt gebruiken mag niet breder zijn dan 130 pixels en niet hoger dan 80 pixels bij een maximale bestandsgrootte van 9 Kb. Controleer dat even en indien nodig verklein je de afbeelding met een fotobewerkingsprogramma en host je de aangepaste afbeelding opnieuw. Dan moet het volgens mij lukken.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 11 sep 2007, 17:48

Je moet die velden van breedte en hoogte leeg laten. Dan heb je hem op z´n originele formaat. Anders gaat ie uitrekken.

Rene
4x5 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door Rene » di 11 sep 2007, 20:03

@orakel: ik heb in je profiel de afmetingen 75x75 opgegeven. Volgens mij is het nu beter.
Cornelis Lely, niet alleen ingenieur, minister van Waterstaat en de naamgever van Lelystad, maar ook de conceptuele bedenker van de autosnelweg.
Anno 1906.

orakel
woonerf

Bericht door orakel » di 11 sep 2007, 23:33

klopt. Avatar ziet er nu goed uit. Dank.
Geen mening is ook een mening

Plaats reactie