Beweegbare bruggen in snelwegen en/of rijkswegen

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Victor
autoweg

Re: Beweegbare bruggen in snelwegen en/of rijkswegen

Bericht door Victor » za 09 nov 2019, 14:41

Mark schreef:
za 09 nov 2019, 11:23
Als je de brug twee meter zou verhogen, kom je uit op 1,9%.
OK en kijk nu nog eens terug naar mijn Streetview beeld... ik denk dat je het eerste stuk van -4,3 tot 0, de helling van de tunnelbak, lastig kunt aanpassen. Dus de steilere helling zou pas daarna kunnen beginnen. Dat wordt dan een stuk steiler :)

Pino
2x5 autosnelweg
Contacteer:

Re: Beweegbare bruggen in snelwegen en/of rijkswegen

Bericht door Pino » za 09 nov 2019, 14:53

Ben ergens wel benieuwd hoe diep een aquaduct zou liggen en wat voor klim dat vervolgens op zou leveren naar afrit Overschie (binnenring) cq het voor verval vanaf de verbindingsboog vanuit Delft. Het tunnelbak-probleem zou dan denk ik minder spelen; die verleng je gewoon.

Nog over de Brienenoordbrug en de Amsterdamse pont-oplossing: misschien heb ik het mis, maar ik zou ergens verwachten dat er meer gevaarlijke stoffen-verkeer is door de Rijnmond dan naar Noord-Holland ten noorden van het IJ. Ik kan me al met al voorstellen dat men ook met wijsheid achteraf de Brienenoordbrug als beweegbare brug met ongeveer deze hoogte zouden aanleggen, en niet een tunnel.

Plaats reactie