Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door mavas » zo 13 okt 2019, 18:59

Volgens mij heb ik laatst nog gelezen dat Amsterdam de Zuiderzeeweg weer wil doortrekken naar de S116. Of dat doorgaat wordt nog onderzocht. Hiermee zou de druk op de aansluiting met de A10/N247/S116 verminderen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Schelpenpaadje » zo 13 okt 2019, 19:04

Het tracé is in de tussentijd gedeeltelijk bebouwd. De weg komt daardoor dichterbij woningen te liggen en er blijft minder groen over. Zonde en reken maar op bezwaren uit de omgeving.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21913
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Pino » zo 13 okt 2019, 19:53

Je hebt nu inderdaad het Zuiderzeepark liggen op het gedachte eerste stuk uitbouw (ten westen van de rotonde Zuiderzeeweg/IJdoornlaan). Maar zuidelijk langs dat wijkje loopt de Zuiderzeeweg nu nog steeds. Die zou je op zich wel wat kunnen uitbouwen - ten zuiden van die weg is ook nog wel wat ruimte om de weg wat breder te maken. Het hoeft op zich ook geen 2x2-weg te worden om binnen Noord wat nut te brengen. Aan de Meeuwenlaan-kant lijkt het allemaal wat krapper. Je moet dan bijna wel door de huidige Zamenhofstraat, en daar zie ik niet heel veel ruimte voor verbreding. Of je moet de volkstuinen aan de noordkant van die straat willen opofferen... Uiteraard is er ook nog de vraag naar het soort oeververbinding er dan over Zijkanaal K zou moeten komen. De gemeente Amsterdam had daar van oudsher een veel lichter kunstwerk in gedachten dan Rijkswaterstaat; daar is feitelijk het historische proces op vastgelopen...

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Schelpenpaadje » zo 13 okt 2019, 20:15

^^ M.b.t. de oeververbinding: een kopie van de Piet Heintunnel om gelijk een tramlijn tussen Noorderpark en Zeeburg mogelijk te maken :duck:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21913
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Pino » zo 13 okt 2019, 20:49

^^ Trams in Noord? Sorry, daar droomt men alleen van bussen. Dat ze er net een metro in de maag gesplitst hebben gekregen, is al erg genoeg voor ze. :dyn_hyp:

Nog nadenkend over de trompetaansluiting A10/S115, waarvoor dus al grondwerken hadden plaatsgevonden voordat het toch een Haarlemmermeeraansluiting werd: bij aanleg van het Zeeburgertunneltracé in de jaren '80 was wel duidelijk dat hier voorlopig geen weg richting Waterland meer zou komen. In die situatie lijkt de voorbereide trompetaansluiting mij veel logischer dan wat er uiteindelijk is neergelegd. Deze grondwerken lijken eind jaren '70 of begin jaren '80 te zijn afgebouwd, toen er op de plek van de huidige A10 een 1x2-weg was komen te liggen tussen de afritten s115 en s116. Om die vloeiend te laten aansluiten op de Zuiderzeeweg richting Schellingwouderbrug, is de huidige situatie tot stand gekomen. Vloeiend werd her hierdoor zeker, maar toekomstvast was het niet, want voor dat vloeiende koop je allang niets meer en de aansluiting nu ziet er maar raar uit.

Aan het fietspad op de plek van het huidige BP-station, met flauwe bocht van de Zuiderzeeweg-west naar de Schellingwouderbrug, zie je mooi hoe het in eerste instantie was. Verder westelijk meen ik trouwens ook wel aardig aan de fietspaden te kunnen zien waar de Zuiderzeeweg had moeten komen. Direct westelijk van het Zuiderzeepark zie je twee fietspaden parallel aan elkaar naar het westen lopen -daar past precies een weg tussen- naar de overgedimensioneerde brug bij de Monnikendammerweg. Op het punt waar de fietspaden een knik maken, zal de afslag naar de Monnikendammerweg hebben gelegen. Aan de andere kant van die brug volgt een opvallend breed stukje Nieuwendammerdijk tot aan een groenstrook naar het zuidwesten - dat lijkt me de verbinding vanaf de brug naar de Zuiderzeeweg richting west. Rondom Zijkanaal K is minder te zien, aan de kant van de Meeuwenlaan loopt dan weer een strook volkstuintjes met zo ongeveer de breedte van een stadsboulevard met fietspaden aan weerszijden. Het westelijke einde zal zijn gedacht waar nu het Brederocollege een wat aparte uitbouw heeft.
Laatst gewijzigd door Pino op ma 14 okt 2019, 9:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Schelpenpaadje » zo 13 okt 2019, 21:48

^^ De Zuiderzeeweg liep eerder met een flauwe bocht op de plek waar nu de BP ligt. Hoewel dit een deel van een trompet had kunnen worden is dit deel geen SNUP.

De kaarten wijzen erop dat toen de N10 noordelijk van de Zuiderzeeweg werd aangelegd, beide wegen met een kruispunt op elkaar aansloten t.h.v. de huidige op- en afrit van de A10. De trompet lijkt al geschrapt voordat de Zeeburgertunnel op de tekentafels kwam.

Juist het afzien van een trompet maakte eventueel doortrekken richting Waterland makkelijker. Hoewel de vraag is of dit toen nog een rol heeft gespeeld.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21913
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Pino » zo 13 okt 2019, 22:18

Ik zou de flauwe bocht niet zien als onderdeel van de trompet. Wel als weg waarop de trompet had moeten worden aangesloten. Het aanleggen van een rechte hoek, in het kader van het stroomlijnen van de verbinding N10-Schellingwouderbrug, nam denk ik ruimte weg die voor een trompetaansluiting nodig was geweest - om verkeer afkomstig van de binnenring nog een beetje op te kunnen vangen voor een stoplicht en om verkeer richting snelweg nog even te geven om de kiezen binnenring-buitenring. Wat dat laatste betreft zie je in de grondwerken én op de oude kaarten niet hoe men de oprit richting binnenring in gedachten had.

Opties openhouden voor een verbinding richting Waterland lijkt me sterk. Maar het is heel Nederlands om dan dit soort afritten waar je maar één kant uit kunt stug te blijven vormgeven als een Haarlemmermeeraansluiting die én de vraag oproept of stiekem toch meer zou komen én onnodige conflicten geeft. Als je de brede groenstrook tussen A10 buitenring en Buitengouw zo ziet, zou je toch denken dat tenminste de op- en afrit naar de buitenring nog best als conflictvrije trompet had gekund.

Gebruikersavatar
tsov
verkeersader
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 12 jan 2009, 10:26
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door tsov » wo 16 okt 2019, 21:47

Leuk detail in dit verhaal: een jaar of 20 geleden was het fietspad tussen de Liergouw en de aansluiting met de A10 nog een stuk breder dan nu. Het was namelijk gewoon de voormalige tweede rijbaan van de Zuiderzeeweg...

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Jackbauer1350 » wo 16 okt 2019, 21:55

Heb ergens eens een luchtfoto gezien van die aansluiting S115 waar het trompetje zichtbaar was in aardenbanen. Die zijn bij de daadwerkelijke aanleg van de A10-Noord verdwenen.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Wouter N14 » wo 16 okt 2019, 22:02

^^ Bedoel je die op de vorige pagina? :s
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Jackbauer1350 » wo 16 okt 2019, 22:09

o zover had ik nog niet teruggelezen.
Maar ik had een andere foto in herinnering. (En die stond gewoon op mn PC. :lol: )

Afbeelding

Op de wegenwiki staat deze luchtfoto van tijdens de aanleg van de A10-Noord in de jaren 80. Geen spoor meer van dat trompetje.
Afbeelding

HollandandJasper
dorpsstraat
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 20:52
Locatie: Sassenheim

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door HollandandJasper » di 22 okt 2019, 14:31

Wat is het idee van deze rare wegformatie van de Poseidonweg in Lelystad? De weg is kaarsrecht maar toch is er gekozen voor een soort "S" halverwege de straat. Is dit gedaan om straatracers te weren?

Link: https://www.google.nl/maps/@52.4755214, ... a=!3m1!1e3

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door JB81 » do 24 okt 2019, 12:36

^^
Omzeilen van de hoogspanningsmasten vermoed ik.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Lekkere Kwal » do 24 okt 2019, 13:01

^^ Maar dat is voor de rest van de weg dan geen probleem :s die loopt immers parallel onder de hoogspanningslijn door, de S-bocht zit maar bij 1 mast, de 5 anderen staan in het midden van de weg.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lekkere Kwal op do 24 okt 2019, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Schelpenpaadje » do 24 okt 2019, 13:03

Die staan inderdaad in het omliggende deel in de middenberm, dus dat hier vast ook wel gekund.

Kijkend naar het omliggende patroon van sloten en bomen is het óf een vorm van landschapsontwerp, óf is er een technische verklaring voor, zoals een ondergrondse leiding of een stralingspad.

De lijnen in dit gebied lopen aan de andere kant van de Lage Vaart verder:
Afbeelding

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Lekkere Kwal » do 24 okt 2019, 13:09

Ruimtelijkeplannen.nl laat het ontwerp van dit gebied zien:
Afbeelding

In de toelichting wordt gesproken van zogeheten 'clusters', waarbij de weerszijden van de S-bocht dus apart worden gezien. Beetje absurd qua ruimtegebruik naar mijn idee, want wie is er nou mee geholpen om zulke scherpe hoeken in je kavels te hebben en ook nog eens geen handig recht doorlopende weg. Dit is meer het soort indeling wat een woonwijk of een bungalowpark wat variatie geeft, maar voor een industrieterrein is het alleen maar onhandig lijkt me.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Rogier » di 29 okt 2019, 9:00

Waarschijnlijk natuurcompensatie. Aan de noordkant zie je dat een klein natuurgebiedje aanwezig is.
Als je op oude luchtfoto's kijkt, zie je dat in de jaren negentig en tachtig hier nog weilanden waren. Rond 2000 - 2003 is dit bedrijventerrein aangelegd.

https://kaart.flevoland.nl/luchtfoto/

johnh548
zandpaadje
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 24 feb 2019, 8:42

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door johnh548 » zo 23 feb 2020, 19:44

Ik reed vandaag over de a7 tussen Nieuweschans en Groningen. en nu viel me het volgende op:

1. Oude VZP? - Link: https://www.google.nl/maps/@53.1735769, ... a=!3m1!1e3

2. Ook een oude VZP? - Link: https://www.google.nl/maps/@53.1501402, ... a=!3m1!1e3

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Lekkere Kwal » zo 23 feb 2020, 19:52

^^ tip: dit soort zaken zijn eenvoudig op www.topotijdreis.nl terug te vinden. Daar staan inderdaad beide locaties als VZP op oudere kaarten

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sibren
verkeersader
Berichten: 585
Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
Locatie: Groningen

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Sibren » zo 23 feb 2020, 20:36

De ex-VZP Duitsland->Groningen op het eerste plaatje wordt tegenwoordig trouwens nog wel eens gebruikt als controlepost bij grenscontroles.
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door marcel » zo 01 mar 2020, 13:17

Over de rondweg Zeist:
Jackbauer1350 schreef: vr 18 mar 2016, 16:37 Ten zuiden van de A12 had deze S8 bij Odijk ook op de huidige N229 kunnen aantakken. Maar dat zal wel nooit de bedoeling zijn geweest.
Ik heb gisteren een kaart van ongeveer 1990 gekocht waar de rondweg op te zien is:
Afbeelding

Op dezelfde kaarten van een paar jaar eerder of later staat hier niets, ik had dit nog nooit op een wegenkaart gezien.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21913
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Pino » ma 02 mar 2020, 14:18

Verzoeknummer: is er meer bekend / in open landschap iets te vinden van waar de in het Rijkswegenplan 1968 voorziene Rijksweg 15 ten westen van Knooppunt Ridderkerk-Zuid had moeten komen? De plaatjes van het Rijkswegenplan zijn weinig concreet, behalve dat deze moest komen te liggen ten zuiden van de huidige A15 (toen RW21) én dat deze mogelijk niet continu door zou lopen tot aan het voorziene eindpunt in Brielle.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Palance » ma 02 mar 2020, 15:18

Was het niet zo dat de huidige afrit Barendrecht op de A29 (de Kilweg) daarop voorbereid was? Ik dacht dat we ooit in een grijs forumverleden dit wel eens voorbij hadden zien komen.

Totdat de Vinexwijk Carnisselande werd gebouwd liep de Kilweg net ten westen van die afrit dood op een landweggetje.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Coen Tunnel » ma 02 mar 2020, 15:38

Zie deze posts:
Bart71298 schreef: ma 22 aug 2005, 12:04
Marc schreef:Nummeriek verder gaan moet kunnen :roll: zeker in augustus. 8-)

Het "Rijkswegenplan 1968" voorzag aanvankelijk dit nummer voor het gedeelte van de A 15 langs de zuidelijke kant van de Rotterdamse haven tot aan het knooppunt Ridderkerk met de A 16.
Nee, niet als de huidige A15, ook als je kijkt naar het kaartje. http://www.r.walhout.freeler.nl/gb/gb26.jpg Hij zou parallel aan de A15 moeten lopen. Een deel heet nu Kilweg en onderdeel van de rondweg rond Barendrecht. Zoals al eerder gemeld: het stuk tussen waar nu de rotonde is met de Portlandse Baan en de barendrechtse weg (wat in de jaren 60 de doorgaande weg naar Zeeland was, voordat de Heijnenoordtunnel kwam) was al voorbereid, het viaduct van de A29 ook. De beide einden waren jarenlang scherpe T-kruisingen.

Ik heb er helaas geen (kaart-)materiaal van, maar in mijn jeugd hoorde ik altijd dat het westelijk doorgetrokken zou worden langs de Koedood naar waar nu ongeveer afslag Charlois is aan de A15. Beetje onzinnige weg in het huidige perspectief, maar niet helemaal in die tijd bezien als alternatief voor de huidige A15. Stedebouwkundig is Rotterdam-Zuid behoorlijk strak ingesnoerd en RW21 had een ruimer jasje gegeven voor uitbreidingen over het havenspoor heen.
Mark schreef: do 05 jul 2018, 9:12 ^^ Ik doelde eigenlijk op het Rijkswegenplan 1968 met bijbehorende kaartje. Van het Plan2000+ weet ik niet zo goed in hoeverre dit een echt beleidsdocument was, al lijkt het trace van de rijksweg 15 wel te kloppen, ook met het bestaande restantje bij afrit 20 van de A29 (Kilweg).
Jackbauer1350 schreef: do 05 jul 2018, 11:24 Dat restantje staat op topotijdreis zelfs aangeduid als rw15.

Afbeelding

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21913
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Pino » ma 02 mar 2020, 16:08

Dank. Onderstaand kaartje uit het Plan 2000+ geeft ook wel een aardig beeld (allemaal nog met Grevelingenstad, dus een totaal ander ruimtelijk concept dan er aan de zuidkant van Rotterdam uiteindelijk gekomen is). Vanaf :KP: Ridderkerk-Zuid noordelijk langs het Waaltje naar de zuidrand van Barendrecht -zo'n beetje over de huidige Boezemweg en Kilweg naar A29 afrit 20. Vanaf daar zo ongeveer bij Koedood/Heinenoord een vaste oeververbinding over/onder de Oude Maas en zuidelijk langs de Beerenplaat (knooppunt met RW19) door richting Spijkenisse. Spijkenisse lijkt vervolgens doorkruist te worden ter hoogte van de de huidige Heemraadlaan. Die ligt ook in een behoorlijk brede groenstrook en zou een snelweg aankunnen. Het lijkt toen echter voorzien te zijn geweest als de zuidelijke rand van Spijkenisse. En vanaf hier verder door open land tot aan Brielle, in de tussentijd nog wel een verlengde A24 Blankenburgtunnel-Grevelingenstad kruisend. Wat een plannen ...

Afbeelding

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Piles » ma 02 mar 2020, 16:28

Pino schreef: ma 02 mar 2020, 16:08 Wat een plannen ...
Ik was dat plan al weer vergeten, maar blijft bizar om te bedenken hoe anders dat stuk Nederland er uit had kunnen zien... :schrikreactie:

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Schelpenpaadje » ma 02 mar 2020, 16:47

^^ Zeer ingrijpend voor met name Voorne-Putten en de Hoeksche Waard, waar bij het zien van dit plaatje je ogen het meest naar toe trekken.

Nu ik hem weer eens voorbij zie komen viel mijn oog ook op de havens in de Noordzee.

In de jaren '60, waaruit het plan 2000+ dateert, begon ook de aanleg van de Maasvlakte I. Deze staat op bovenstaand kaartje dan ook ingetekend. Volgens dit plan had dit havengebied zich nog veel verder in zuidelijke richting langs de kust moeten uitstrekken. Dat hier niet voor is gekozen, en de Maasvlakte II juist dieper de zee in te bouwen, zal ook te maken hebben gehad met het sparen van de bestaande kustlijn.

Gevolg hiervan is een SNUP van 500 hectare: het Oostvoornse Meer.

Uit het Oostvoornse Meer is zand gewonnen om de Maasvlakte op te spuiten. De contour van dit meer komt ook praktisch overeen met het gedeelte van het havenbekken dat ten zuiden van de huidige N15 had moeten komen. In dit scenario had het Oostvoornse Meer een open verbinding met de zee gehad. De dam die het Oostvoornse en het Brielse Meer van elkaar scheidt (waarover de N218 loopt) had een directe zeewerende functie gekregen. Ook het verlengde van de geplande RW15 had hier zo te zien overheen moeten lopen.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Wouter N14 » ma 02 mar 2020, 19:50

Ik heb ook twee kaarten waar het tracé op staat:
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Als bonus ook de andere Rotterdamse tracés van die tweede kaart:
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

CborG
verkeersader
Berichten: 804
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 18:33
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door CborG » zo 12 apr 2020, 18:38

Goedenavond heren, het is even geleden dat ik hier gepost heb en misschien is deze al voorbij gekomen maar ik stuitte op een fantastische kaart van Tilburg en omgeving waar een variëteit aan ongelijkvloerse (snel)wegen op ingetekend staan. De kaart roept veel vragen op: Voor mij is bijvoorbeeld nieuw waar de Quirijn Stoklaan in Tilburg-Noord dus naartoe had moeten leiden; De Midden Braband Route die kennelijk van Breda of Oosterhout, bovenlangs Tilburg naar Den Bosch gepland was? Ik was benieuwd of er meer over deze weg bekend is.

Afbeelding
https://www.regionaalarchieftilburg.nl/ ... =1&page=76
Zo kraait den boer z'n haantje

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door waldo79 » zo 12 apr 2020, 20:06

Dat is smullen :handshake: welkom terug.

Plaats reactie