Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Moderator: Moderatoren
-
- autoweg
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Het Ei van Ommel is nog steeds zichtbaar:
https://www.google.nl/maps/@51.4178875, ... a=!3m1!1e3
Ik denk dat men de grote rotonde destijds gewoon een praktische oplossing vond, omdat er behalve de N279 ook twee andere wegen op uit kwamen.
Ik denk dat men de grote rotonde destijds gewoon een praktische oplossing vond, omdat er behalve de N279 ook twee andere wegen op uit kwamen.
-
- expressweg

-
- verkeersader
Leuk om te zien ja, in streetview 2009 zie je nog een stukje weg onder het kunstwerk door lopen:Victor schreef: ↑wo 24 jun 2020, 18:58Het Ei van Ommel is nog steeds zichtbaar:
https://www.google.nl/maps/@51.4171472, ... 12!8i6656

-
- autoweg
Ik heb er nog gereden toen het een driebaans rotonde was. Toen was het nog leuk.
-
- 2x5 autosnelweg
Het had natuurlijk ook een reuze-turboplein/rotonde kunnen worden in plaats van een dubbele VRI-kruising.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Atlantis • forum voor geofictie
Atlantis • forum voor geofictie
-
- dorpsstraat
Inmiddels is een van de bekendste SNUP's in Friesland niet meer onder ons, de geplande verplaatsing/verbreding van de A31 bij Harlingen.
https://www.google.com/maps/@53.1823049 ... 312!8i6656
https://www.google.com/maps/@53.1823049 ... 312!8i6656
-
- Moderator

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- stadsweg
Toch eigenlijk best vreemd, ze leggen een weg aan, daarbij een klein stukje van een toekomstige omleiding, die je vervolgens jaren later niet meer gebruikt. Zouden ze dat gewoon expres hebben gedaan om ons tevreden te houden, met in het achterhoofd: dat stukje gebruiken we toch nooit.
-
- autoweg
Tja, meestal eindigen zulke tracedelen in stompjes, omdat het ontwerp van zo'n tracedeel vaak tot halverwege een aansluiting loopt en de aannemer braaf aanlegt volgens dat ontwerp. Zie bijvoorbeeld ook het stompje van de A4 bij Delft Zuid. Om dat vervolgens weg te poetsen weer kosten meebrengt zie je dat ook weer niet zo snel gebeuren totdat er een ander groot project plaatsvindt.
-
- Moderator
Gisteren kwam ik hier weer eens langs: https://goo.gl/maps/F2b3zTbUCcpkJiwTA
Waarschijnlijk geen echte SNUP, maar het lijkt mij toch dat dit oorspronkelijk niet zo was bedoeld. De overgang is erg abrupt en er geldt niet eens een snelheidsbeperking.
Waarschijnlijk geen echte SNUP, maar het lijkt mij toch dat dit oorspronkelijk niet zo was bedoeld. De overgang is erg abrupt en er geldt niet eens een snelheidsbeperking.
-
- autoweg
-
- Moderator

-
- 2x2 autosnelweg
Nu was bij de A4 natuurlijk de bedoeling geweest om binnen niet al te lange tijd de rijbanen verder door te trekken. Dan kan je zo de asfalteermachine er tegenaan zetten en verder gaan. Alleen kwam er steeds weer uitstel.Lekkere Kwal schreef: ↑do 09 jul 2020, 19:11Tja, meestal eindigen zulke tracedelen in stompjes, omdat het ontwerp van zo'n tracedeel vaak tot halverwege een aansluiting loopt en de aannemer braaf aanlegt volgens dat ontwerp. Zie bijvoorbeeld ook het stompje van de A4 bij Delft Zuid. Om dat vervolgens weg te poetsen weer kosten meebrengt zie je dat ook weer niet zo snel gebeuren totdat er een ander groot project plaatsvindt.
Bij de A15 in knooppunt Ressen en de A348 bij Ellecom liggen ook van die doorlopende onderlagen te wachten op doortrekken van de snelweg. De A8 bij Assendelft zal dit vast ook zo zijn geweest voordat die rotonde op het talud kwam.
-
- autoweg

-
- autoweg
Als er plannen zijn voor doortrekking is ook heel handig als er al een stompje ligt. Daardoor hoeft er veel minder in de buurt van de oude rijbanen gewerkt te worden, waardoor verkeer daar er een stuk minder last van heeft.
-
- 2x2 autosnelweg
Een voorbeeldje bij mij in de buurt dat net weer even te binnen schoot:
Eigenlijk een inmiddels twee jaar oud SNUPje. Een klein stukje weg dat niet is voltooid.
Ontstaan door ruzie met een aangrenzende grondeigenaar die claimt dat een piepklein hoekje grond waar de weg overheen moest van hem is. Volgens mij loopt dat geschil nog steeds.Jackbauer1350 schreef: ↑wo 06 jun 2018, 22:12
Links de oude en opgebroken N523.
Uiteindelijk moet deze bocht vloeiender worden. Hiervoor ligt het nu loze stuk asfalt rechts van de huidige rijbaan.
Eigenlijk een inmiddels twee jaar oud SNUPje. Een klein stukje weg dat niet is voltooid.
-
- 2x4 autosnelweg
Heeft ook te maken met naden van het asfalt en sterkte hiervan. Daarom wordt dit zo aangelegd, een spie is gewoon minder sterk en vergt meer moeite.Lekkere Kwal schreef: ↑do 09 jul 2020, 19:11Tja, meestal eindigen zulke tracedelen in stompjes, omdat het ontwerp van zo'n tracedeel vaak tot halverwege een aansluiting loopt en de aannemer braaf aanlegt volgens dat ontwerp. Zie bijvoorbeeld ook het stompje van de A4 bij Delft Zuid. Om dat vervolgens weg te poetsen weer kosten meebrengt zie je dat ook weer niet zo snel gebeuren totdat er een ander groot project plaatsvindt.
-
- dorpsstraat
Voor de geinterresseerden, hier is de locatie: https://www.google.com/maps/place/N523/ ... d5.0522562Jackbauer1350 schreef: ↑do 09 jul 2020, 20:03Een voorbeeldje bij mij in de buurt dat net weer even te binnen schoot:Ontstaan door ruzie met een aangrenzende grondeigenaar die claimt dat een piepklein hoekje grond waar de weg overheen moest van hem is. Volgens mij loopt dat geschil nog steeds.Jackbauer1350 schreef: ↑wo 06 jun 2018, 22:12
Uiteindelijk moet deze bocht vloeiender worden. Hiervoor ligt het nu loze stuk asfalt rechts van de huidige rijbaan.
Laatst gewijzigd door HollandandJasper op vr 10 jul 2020, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- autoweg
Kan je toelichten wat een spie betekent in die context? Ik ken het alleen als verbindingspin of -schot in bijvoorbeeld een as.
-
- verkeersader
Ter info: Foto met kadastergrenzen.HollandandJasper schreef: ↑do 09 jul 2020, 21:17Voor de geinterresseerden, hier is de locatie: https://www.google.com/maps/place/N523/ ... d5.0522562Jackbauer1350 schreef: ↑do 09 jul 2020, 20:03Een voorbeeldje bij mij in de buurt dat net weer even te binnen schoot:Ontstaan door ruzie met een aangrenzende grondeigenaar die claimt dat een piepklein hoekje grond waar de weg overheen moest van hem is. Volgens mij loopt dat geschil nog steeds.Jackbauer1350 schreef: ↑wo 06 jun 2018, 22:12

-
- autoweg
Afritcomplex Ellemeet (N57) blijf ik maar een vaag stukje vinden.
Of was deze al eerder voorbij gekomen?
Of was deze al eerder voorbij gekomen?
-
- autoweg
Als het om dat vierkantje onder de geparkeerde auto's gaat lijkt het me duidelijk. Kun je een mooie principestrijd over voeren totdat het onteigend wordt, want veel waarde heeft het niet.
-
- expressweg

Als je met "onder" bedoelt ten zuiden van de weg dan denk ik dat je gelijk hebt. Het verloop van de grenzen kan er ook op duiden dat men een groter deel van het perceel wil verwerven.
Bij mij opent de link niet helemaal op de juiste locatie. Ik zie dat het om een stukje N523 bij de nieuwe rotonde met de N236 gaat.HollandandJasper schreef: ↑do 09 jul 2020, 21:17*knip*
Voor de geinterresseerden, hier is de locatie: https://www.google.com/maps/place/N523/ ... d5.0522562
De tweede foto bij dit nieuwsbericht geeft de situatie goed weer:
https://www.weespernieuws.nl/buurt/wijk ... afgesloten
-
- dorpsstraat
Ik zie het, heb het gefixed!Schelpenpaadje schreef: ↑vr 10 jul 2020, 10:06![]()
Als je met "onder" bedoelt ten zuiden van de weg dan denk ik dat je gelijk hebt. Het verloop van de grenzen kan er ook op duiden dat men een groter deel van het perceel wil verwerven.
Bij mij opent de link niet helemaal op de juiste locatie. Ik zie dat het om een stukje N523 bij de nieuwe rotonde met de N236 gaat.HollandandJasper schreef: ↑do 09 jul 2020, 21:17*knip*
Voor de geinterresseerden, hier is de locatie: https://www.google.com/maps/place/N523/ ... d5.0522562
De tweede foto bij dit nieuwsbericht geeft de situatie goed weer:
https://www.weespernieuws.nl/buurt/wijk ... afgesloten
-
- stadsweg
Wel uniek dat je vanaf een Vlaamse asfaltbaan een Nederlands klinkerpaadje op moet

-
- autoweg

Bericht en reactie over de N419 verplaatst naar de juiste draad: viewtopic.php?p=1102362#p1102362
-
- stadsweg
Mbt N523: nooit geweten! De slinger nu is wel fors, maar niet hinderlijk. Het haalt de snelheid er juist wel aardig uit zo. Alleen het fietspad loopt nu wat ongelukkig, maar ik fiets daarom gewoon over de rijbaan daar 

-
- 2x2 autosnelweg
Het asfalt van het fietspad is gewoon afgezaagd. Het pad maakt nu een haakse hoek, de rijbaan overigens ook. Een restant van de drempelmarkering is zelfs nog steeds te zien. Beetje slordig uitgevoerd is het allemaal.
Het fietspad had naar mijn idee ook gewoon op de oude plek kunnen blijven liggen.
Het fietspad had naar mijn idee ook gewoon op de oude plek kunnen blijven liggen.
-
- 2x4 autosnelweg
Taps toelopende vorm.Lekkere Kwal schreef: ↑do 09 jul 2020, 21:27Kan je toelichten wat een spie betekent in die context? Ik ken het alleen als verbindingspin of -schot in bijvoorbeeld een as.
-
- stadsweg
Kwam laatst deze fiets-SOUP tegen: niet aangesloten fietspaden bij Brouwershaven. Op topotijdreis.nl is op de satellietbeelden van 2006 te zien dat ze wel aangesloten waren, maar in 2007 al niet meer. Sindsdien liggen ze er ongebruikt bij.