Zwerfafval kost jaarlijks € 8 miljoen

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Santaarnpaal
verkeersader

Re: Zwerfafval kost jaarlijks € 8 miljoen

Bericht door Santaarnpaal » wo 10 mar 2021, 22:14

Piles schreef: wo 10 mar 2021, 15:39
Santaarnpaal schreef: wo 10 mar 2021, 15:09 ^^^
Dus flinker je het maar uit je raam? :wall:
Ik heb dat nog nooit begrepen dat iemand rommel gewoon op straat gooit.
Verwar je 'een verklaring zoeken' nu met 'ik praat het goed'? Dat is namelijk niet het punt wat ik wil maken. Gevolgen hebben nou eenmaal oorzaken/verklaringen. De oorzaak wegnemen wil nog wel eens beter helpen dan 'keihard aanpakken'...
Ik zeg niet dat jij het goed praat. Maar ik vind het geen excuus dat er alleen maar afhaal is dat je het afval dan maar gewoon uit het raam flikker. Zat oorzaken aan te wijzen maar het blijft asociaal.
Even niks

captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 » do 11 mar 2021, 11:14

^^ Dat is zeker zo. Maar als mensen zelf hun troep moeten opruimen zijn ze daar (helaas) vaak nogal laks in. Bij een normale opening van restaurants wordt dat door anderen gedaan... Alleen asociale mensen aanpakken is een stuk lastiger, want die zal je dan op heterdaad moeten betrappen. En daarnaast zal het door diftar ook alleen maar erger worden met dumpingen. Waarom betalen om afval aan straat te zetten als je het ook "gratis" langs de kant van de weg kan gooien.

Piles
verkeersader

Bericht door Piles » do 11 mar 2021, 11:21

captain007 schreef: do 11 mar 2021, 11:14 En daarnaast zal het door diftar ook alleen maar erger worden met dumpingen.
Daarom wordt dat in meerdere gemeentes inmiddels afgeschaft, en gaat men over op na-scheiden. Veel efficienter (en minder vervuiling in kledingcontainers, natuur en andere ongewenste dumpingen).

Victor
autoweg

Bericht door Victor » do 11 mar 2021, 17:58

Met een wind als vandaag doet heel wat zwerfafval trouwens ook zijn naam eer aan :p